ריצ'רד קליידרמן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ מיון רגיל
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:
'''ריצ'רד קליידרמן''' (נולד בשם פיליפ פאז'ה ב-[[28 בדצמבר]] [[1953]]) הוא [[פסנתרן]] ו[[מלחין]] [[צרפתי]] אשר הוציא מספר אלבומים בהם מוזיקה מקורית וכן ביצועים מחודשים ל[[שאנסון|שאנסונים]] צרפתיים ויצירות פסנתר קלאסיות.
'''ריצ'רד קליידרמן''' (נולד בשם פיליפ פאז'ה ב-[[28 בדצמבר]] [[1953]]) הוא [[פסנתרן]] ו[[מלחין]] [[צרפתי]] אשר הוציא מספר אלבומים בהם מוזיקה מקורית וכן ביצועים מחודשים ל[[שאנסון|שאנסונים]] צרפתיים ויצירות פסנתר קלאסיות.


קליידרמן זכה להצלחה רבה בסוף [[שנות ה-70]] וב[[שנות ה-80]] לאחר שהתפרסם בשנת [[1976]] עם צאת ה[[סינגל]] "בלאדה לאדלין" (Ballade pour Adeline) אשר הולחנה על ידי פול דה סנוויל. הסינגל שהיה לחן מודרני לפסנתר נמכר ב-22 מיליון עותקים ב-38 מדינות.{{הערה|[http://www.clayderman.co.uk/biography.htm "Biography, Richard Clayderman"]}} מאז הקליט קליידרמן מאות סינגלים נוספים והיה לאחד מהנגנים המצליחים ביותר בעולם אשר מוציא אלבומים אינסטרומנטליים בלבד.
קליידרמן זכה להצלחה רבה בסוף [[שנות ה-70 של המאה ה-20|שנות ה-70]] וב[[שנות ה-80 של המאה ה-20|שנות ה-80]] לאחר שהתפרסם בשנת [[1976]] עם צאת ה[[סינגל]] "בלאדה לאדלין" (Ballade pour Adeline) אשר הולחנה על ידי פול דה סנוויל. הסינגל שהיה לחן מודרני לפסנתר נמכר ב-22 מיליון עותקים ב-38 מדינות.{{הערה|[http://www.clayderman.co.uk/biography.htm "Biography, Richard Clayderman"]}} מאז הקליט קליידרמן מאות סינגלים נוספים והיה לאחד מהנגנים המצליחים ביותר בעולם אשר מוציא אלבומים אינסטרומנטליים בלבד.


==ראשית דרכו==
==ראשית דרכו==

גרסה מ־23:27, 9 ביוני 2016

ריצ'רד קליידרמן (נולד בשם פיליפ פאז'ה ב-28 בדצמבר 1953) הוא פסנתרן ומלחין צרפתי אשר הוציא מספר אלבומים בהם מוזיקה מקורית וכן ביצועים מחודשים לשאנסונים צרפתיים ויצירות פסנתר קלאסיות.

קליידרמן זכה להצלחה רבה בסוף שנות ה-70 ובשנות ה-80 לאחר שהתפרסם בשנת 1976 עם צאת הסינגל "בלאדה לאדלין" (Ballade pour Adeline) אשר הולחנה על ידי פול דה סנוויל. הסינגל שהיה לחן מודרני לפסנתר נמכר ב-22 מיליון עותקים ב-38 מדינות.[1] מאז הקליט קליידרמן מאות סינגלים נוספים והיה לאחד מהנגנים המצליחים ביותר בעולם אשר מוציא אלבומים אינסטרומנטליים בלבד.

ראשית דרכו

קליידרמן החל לימודיו בפסנתר אצל אביו שהיה מורה לפסנתר. בגיל 12 התקבל לקונסרבטואר של פריז שם זכה להכרה ולהערכה כנער. בריאותו הרופפת של אביו וקשיים כלכליים שחוותה משפחתו, לא איפשרו לו פיתוח קריירה כפסנתרן קלאסי. כדי להרוויח למחייתו הוא החל לעבוד כפקיד בנק וכנגן מלווה בהרכבים שונים. בין השאר ליווה זמרים שונים, בהם ג'וני האלידיי.

בלדה לאדלין

בשנת 1976 הוזמן קליידרמן על ידי אוליבייה טוסן ופאול דה סנביל, מפיקי תקליטים צרפתים, להקליט בלדה עדינה לפסנתר. דה סנביל הוא שהלחין את הבלדה לרגל הולדת בתו אדלין. למבחני ההקלטה התייצבו כ-20 פסנתרנים וקליידרמן זכה בתפקיד. מאוחר יותר אמר עליו טוסן: "הוא היה מוזיקאי מעניין עם מגע עדין בקלידים וטכניקה טובה, והוא גם נראה טוב."[2]. לרגל צאת הסינגל שינה פיליפ פאז'ה את שמו לריצ'רד קליידרמן, תוך שהוא מאמץ את שם משפחתה של סבתא רבתא שלו.

קריירה

קליידרמן הקליט במהלך הקריירה שלו למעלה מ-1,300 מנגינות ויצר סגנון רומנטי חדש המשלב מנגינות מקוריות עם יצירות קלאסיות ולחנים מוכרים מתחום מוזיקת פופ. במהלך הקריירה הוא הקדיש את רוב זמנו להופעות והופיע בלמעלה מ-1200 הופעות, בחלק מן השנים הופיע במאות הופעות בשנה. נכון לשנת 2006 הוא מכר כ-150 מיליון תקליטים בעולם, זכה ל-267 אלבומי זהב ו-70 אלבומי פלטינה. הוא נזכר בספר השיאים של גינס כפסנתרן המצליח ביותר בעולם.[3]

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ריצ'רד קליידרמן בוויקישיתוף

הערות שוליים