מחוזות הרפובליקה העממית של סין – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ בורה בורה העביר את הדף מחוזות סין העממית לשם מחוזות הרפובליקה העממית של סין תוך דריסת הפניה: שם ארכאי. כמה שמות שונים שאני מאחד לשם התק...
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''מחוז''' ([[כתב סיני|בסינית]] 省, ב[[פיניין]] Shěng) הוא הרמה הפוליטית הראשונה במעלה ב[[סין העממית]], יחד עם [[מחוז עירוני (סין העממית)|מחוז עירוני]], [[מחוז אוטונומי (סין העממית)|מחוז אוטונומי]] ו[[אזור מנהלי מיוחד]].
'''מחוז''' ([[כתב סיני|בסינית]] 省, ב[[פיניין]] Shěng) הוא החלוקה המנהלית הראשונה במעלה ב[[הרפובליקה העממית של סין|רפובליקה העממית של סין]], יחד עם [[מחוז עירוני (סין העממית)|מחוז עירוני]], [[מחוז אוטונומי (סין העממית)|מחוז אוטונומי]] ו[[אזור מנהלי מיוחד]].


על כל אחד מהמחוזות ממונת ועדה של [[המפלגה הקומוניסטית של סין]], המנוהלת בידי מזכיר. בידי המזכיר נתונים כל הסמכויות הנדרשות, והוא ראשון במעלה אפילו יותר ממושל המחוז.
על כל אחד מהמחוזות ממונת ועדה של [[המפלגה הקומוניסטית של סין]], המנוהלת בידי מזכיר. בידי המזכיר נתונים כל הסמכויות הנדרשות, והוא ראשון במעלה אפילו יותר ממושל המחוז.


==רשימת המחוזות ומפה==
==רשימת המחוזות ומפה==
הרפובליקה העממית של סין מחולקת לעשרים ושניים מחוזות, ארבעה מחוזות עירוניים, חמישה מחוזות אוטונומיים ושני אזורים מנהליים מיוחדים. האי טאיוואן, הנתון בפועל לשליטת [[הרפובליקה הסינית]], נחשב למחוז העשרים ושלושה.

הרפובליקה העממית מחולקת לעשרים ושניים מחוזות, ארבעה מחוזות עירוניים, חמישה מחוזות אוטונומיים ושני אזורים מנהליים מיוחדים. האי טאיוואן, הנתון בפועל לשליטת [[הרפובליקה הסינית]], נחשב למחוז העשרים ושלושה.


{{מפת מחוזות סין}}
{{מפת מחוזות סין}}

גרסה מ־16:30, 14 ביוני 2016

מחוז (בסינית 省, בפיניין Shěng) הוא החלוקה המנהלית הראשונה במעלה ברפובליקה העממית של סין, יחד עם מחוז עירוני, מחוז אוטונומי ואזור מנהלי מיוחד.

על כל אחד מהמחוזות ממונת ועדה של המפלגה הקומוניסטית של סין, המנוהלת בידי מזכיר. בידי המזכיר נתונים כל הסמכויות הנדרשות, והוא ראשון במעלה אפילו יותר ממושל המחוז.

רשימת המחוזות ומפה

הרפובליקה העממית של סין מחולקת לעשרים ושניים מחוזות, ארבעה מחוזות עירוניים, חמישה מחוזות אוטונומיים ושני אזורים מנהליים מיוחדים. האי טאיוואן, הנתון בפועל לשליטת הרפובליקה הסינית, נחשב למחוז העשרים ושלושה.

לחצו כדי להקטין חזרה
טיינג'ין (מחוז עירוני)בייג'ינג (מחוז עירוני)אקסאי צ'ין (אזור במחלוקת)ארונאצ'ל פרדש (אזור במחלוקת)הונג קונג (אזור מנהלי מיוחד)טיבט (מחוז אוטונומי)שינג'יאנג (מחוז אוטונומי)גאנסוצ'ינגהאיסצ'ואןיונאןגואנגשי (מחוז אוטונומי)גוויג'ואוצ'ונגצ'ינג (מחוז עירוני)מונגוליה הפנימית (מחוז אוטונומי)נינגשיה (מחוז אוטונומי)שאאנשי (לא להתבלבל עם שאנשי)שאנשיחיילונגג'יאנגג'יליןליאונינגחביישאנדונגג'יאנגסוחנאןחובייחונאןהאינאןהאינאןמקאו (אזור מנהלי מיוחד)גואנגדונגג'יאנגשיפוג'ייןאנחוויג'ג'יאנגשאנגחאי (מחוז עירוני)טיינג'ין (מחוז עירוני)סנקאקו (בשליטת יפן)איים בשליטת הרפובליקה הסינית (טאיוואן)איים בשליטת הרפובליקה הסינית (טאיוואן)איים בשליטת הרפובליקה הסינית (טאיוואן)איים בשליטת הרפובליקה הסינית (טאיוואן)
לדף הקובץ
תמונה אינטראקטיבית (לחצו להסבר)‏

מחוזות סין העממית. למידע על מחוז, לחצו עליו



ראו גם