יחיאל נהרי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 1: שורה 1:
{{אין תמונה|גבר}}
{{אין תמונה|גבר}}
'''יחיאל נהרי''' (נולד ב-[[י"א באדר]] [[ה'תשכ"א]] [[27 בפברואר]] [[1961]]) [[פייטן]] ו[[חזנות|חזן]] [[ישראלי]]. הנחשב כיום לגדול החזנים והפייטנים בארץ ובעולם.
'''יחיאל נהרי''' (נולד ב-[[י"א באדר]] [[ה'תשכ"א]] [[27 בפברואר]] [[1961]]) [[פייטן]] ו[[חזנות|חזן]] [[ישראלי]]. הנחשב כיום לגדול החזנים והפייטנים בארץ ובעולם. והחבר הכי טוב של פורת לוי מנתניה הם שרים ביחד פורת תמיד מדגיש את זה שצריך לשיר תימנית בגלל עדתו


==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==

גרסה מ־22:12, 19 ביוני 2016

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

יחיאל נהרי (נולד ב-י"א באדר ה'תשכ"א 27 בפברואר 1961) פייטן וחזן ישראלי. הנחשב כיום לגדול החזנים והפייטנים בארץ ובעולם. והחבר הכי טוב של פורת לוי מנתניה הם שרים ביחד פורת תמיד מדגיש את זה שצריך לשיר תימנית בגלל עדתו

ביוגרפיה

נולד בירושלים לאביו צייר הקיר ציון נהרי ולאמו חייטת במקצועה. הורים בני הדור השני של תימן וסוריה. כבר מגיל 4 נמשך לבתי הכנסת בירושלים שבהם שלטה השירה התימנית מסורתית. בגיל שמונה היה משדר בכל יום שישי קריאות מן התורה, ששודרו ברדיו ברשת א'. באותו גיל כחבר מקהלה, התחיל להופיע הופעות פומביות. את דרכו בחזנות החל כשהיה בן 13 החזן מאיר לוי לקח אותו לשלושה קונצרטים בארצות הברית והוא הופיע בבתי כנסת. למד בבית הספר היסודי חורב, בישיבת מרכז הרב, וישיבת נר ישראל בולטימור ארצות הברית. בגיל שמונה עשרה התגייס לצה"ל שירת בחטיבת גולני ובחיל האוויר. בגיל 22 התחתן והתגורר בלונדון שלוש שנים. במהלך הקריירה שלו הוציא כ32 אלבומים. מפורסם כחזן ופייטן בסגנונות ערבית ובטורקית הישנה והפיוטית ושר את כל המקאמים המזרחיים והצפון אפריקאיים.

בקיץ 2015 שימש כשופט בתוכנית המציאות הפייטן של ערוץ 20.

מדי שנה הוא מנצח על פתיחת עונת הבקשות בעיר צפת, הנערכת בבית הכנסת "אבוהב" בפרשת "חיי שרה".

חיים אישיים

הוא אב לשלושה ילדים מהאישה הראשונה. בנו רפאל מנדלסון שמשתמש בשמה של אימו (מנדלסון) הוא חזן אשכנזי ומפורסם מאוד באנגליה. היה נשוי לרקדנית הבטן ברי סימון במשך כארבע שנים. כיום הוא גרוש ומתגורר במיאמי פלורידה.

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.