בית ספר למפלצות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ +קטגוריה:סרטי פנטזיה (לפי הוויקיפדיה האנגלית)#
מ +קטגוריה:סרטי פנטזיה (לפי הוויקיפדיה האנגלית)#
שורה 118: שורה 118:
{{סרטים משותפים של דיסני וחברת "פיקסר"}}
{{סרטים משותפים של דיסני וחברת "פיקסר"}}


[[קטגוריה:סרטי פנטזיה]]
[[קטגוריה:סרטי פנטזיה]]
[[קטגוריה:סרטי פנטזיה]]
[[קטגוריה:סרטי 2013]]
[[קטגוריה:סרטי 2013]]

גרסה מ־07:36, 22 ביוני 2016


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ שם מקורי, מפיץ, שם הסרט, במאי, מפיק, קישור, תסריטאי ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ אולפן, צלם, עורך ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

בית ספר למפלצות
Monsters University
הכרזה של "בית ספר למפלצות"
בימוי דן סקנלון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי קורי ריי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דן סקנלון, דן גרסון, רוברט בירד עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים בילי קריסטל
סטיב בושמי
ג'ון גודמן
הלן מירן
אלפרד מולינה
פרנק אוז
מדבבים בילי קריסטל (Mike Wazowski)
ג'ון גודמן (James P. Sullivan)
סטיב בושמי (Randall Boggs)
John Cygan
ג'ון רצנברגר
בוב פטרסון
ג'ס הרנל
לורי אלן
Mona Marshall
דן סקנלון
גרג ברגר
ביל היידר
Donovan Patton
מרשה וולאס
ג'ון קרסינסקי
בוני האנט
ג'וליה סוויני
פיטר סון
ג'ואל מארי
נייתן פיליון
הלן מירן
רודגר במפס
שון הייז
צ'ארלי דיי
בובי מויניהן
דייב פולי
טיילר לביין
אוברי פלזה
קולין אושונסי עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה רנדי ניומן
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פיקסאר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פורום הונגריה, נטפליקס, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 21 ביוני 2013
משך הקרנה 104 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קומדיה, סרטי מפלצות, סרט פנטזיה, סרט ילדים עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $200,000,000
הכנסות $743,559,607
הכנסות באתר מוג'ו monstersinc2
פרסים פרס אנני עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט קודם מפלצות בע"מ
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בית ספר למפלצותאנגלית: Monsters University) הוא סרט בטכנולוגית תלת-ממד שיצא לאקרנים ב-21 ביוני 2013 לקולנוע. הסרט הוא פריקוול לסרט מפלצות בע"מ והוא הופק והופץ על ידי החברות וולט דיסני ופיקסאר. במאי הסרט הוא דן סקנלון והמפיק הוא קורי ריי.

עלילת הסרט

תחילת הסרט

הלוגו של "בית ספר למפלצות"
הלוגו של "בית ספר למפלצות"

הסיפור מתחיל עם מפלצת צעירה בשם מייק ווזובסקי בטיול בית ספר ל"מפלצות בע"מ", מפעל להפחדת ילדים. בסיור, הכיתה פוגשת את פרנק מק'קי, מפחידן שנכנס לעולם האנושי כדי להפחיד את הילדים בלילה, קוצר את הצרחות שלהם, וממיר אותם לאנרגיית גז בעיר "מפלצופוליס". כשפרנק מכין דלת כניסה לעולם האנושי, הילדים שמים לב שמייק חומק לדלת של פרנק. פרנק מפחיד את הילד בהצלחה ולאחר מכן חוזר דרך הדלת למפלצופוליס. פרנק נוזף במייק, אבל מתרשם מיכולת ההתגנבות השקטה וכושר ההפחדה שלו, ונותן לו את כובע "אוניברסיטת המפלצות" שלו למזכרת. המורה של מייק מוכיחה אותו גם כן, אבל מייק שמח, ומקבל עידוד להיות מפחידן כשיגדל.

13 שנה מאוחר יותר

מייק מתחיל את יומו הראשון ב"אוניברסיטת המפלצות" היוקרתית. פוגש בשותפו לחדר, המפלצת החנונית והביישנית, רנדל "רנדי" בוגס, שחפץ להיות פופולרי ויש לו קושי בשליטה בכוח ההסוואה שלו. בסרט "מפלצות בע"מ" רנדל הופך לנבל ולמפלצת מאיימת במיוחד. במהלך המפגש הראשון של השיעור למפחידנים, מנהלת האוניברסיטה הקשוחה, הדיקנית הארדסקראבל, אומרת לסטודנטים-מפחידנים שהם חייבים לעבור את הבחינה הסופית של הסמסטר כדי להמשיך בתוכנית הלימודים. באחד הלילות, מייק פוגש בסטודנט-מפחידן אחר, מפלצת כחולה וגדולה בשם ג'יימס פ' "סאלי" סאליוון, שנכנס בטעות לחדרו של מייק כדי להסתיר את צ'ייס החזיר, הקמע של האוניברסיטה היריבה. לאחר שהם מציגים את עצמם, הקמע גונב את כובע האוניברסיטה של מייק ונמלט. מייק וסאלי נאבקים בצ'ייס החזיר בחוץ, ומנסים ללכוד אותו. מייק מצליח ללכוד אותו, אבל סאלי מקבל את הקרדיט על כך, והוא מוזמן להצטרף ל"לשאוג שאגת אומגה", האחווה השולטת בקמפוס. מייק מבקש להצטרף, אך סאלי מתכחש לו, ובכך מצית את היריבות בין השניים.

מייק מתחיל להקניט את סאלי בכך שעונה על שאלות קשות שוב ושוב בצורה נכונה, תוך כדי שסאלי מגמגם מפני שאינו יודע את התשובות. בבחינה הסופית, היריבות של מייק וסאלי יוצאת מכלל שליטה, וגורמת לדיקנית האדסקאבל להוריד את שניהם מתוכנית השיעורים, ונוסף על כך, סאלי מגורש מאחוות "לשאוג שאגת אומגה". מייק מחליט להיכנס למשחקי ההפחדות, תחרות מיוחדת של האחוות שכוללים אתגרים פיזיים שבוחנים את יכולת ההפחדה של המפלצות. מייק מצטרף ל"אוזמא קאפה", אחווה למפלצות חריגות. מייק מנסה להיכנס כחבר ב"אוזמא קאפה" למשחקי ההפחדה, אבל נדחה בטענה שהוא זקוק לחבר. סאלי, שרואה את התחרות כקבלת כרטיס הכניסה חזרה לתוכנית השיעורים למפחידנים, מוכן להצטרף, ומייק מקבל אותו בסופו של דבר בחוסר רצון. בתהליך ההצטרפות, מייק עושה עסקה עם הדיקנית הארדסקאבל, יוזמת המשחקים, להכנסת "אוזמא קאפה" לתוכנית השיעורים למפחידנים אם הם ינצחו, ואם הם יפסידו, מייק יהיה חייב לעזוב את אוניברסיטת המפלצות. סאלי רוצה לדאוג לניצחונות האחווה בעצמו, אבל מייק מאמין שעם מספיק אימונים, האחווה תוכל להצליח. בינתיים, רנדי הופך להיות חבר של "לשאוג שאגת אומגה" ומקלקל את ידידותו עם מייק.

בתחרות, "אוזמא קאפה" מתקדמים בסיבוב הראשון במפתיע ושורדים הודות למזל. לאחר מכן הם משתתפים במסיבה ש"לשאוג שאגת אומגה" ארגנה, אבל "אוזמא קאפה" נופלים קורבן להתעללויות. האחווה מיואשת מכיוון שעכשיו הם הבדיחה של הקמפוס כולו. האחווה ממשיכה להתאמן, ולבסוף זוכה בסיבוב האחרון, מייק מגלה שסאלי תמרן אותו, כך שרשם ציון מושלם. הלב של מייק נשבר, הוא רוצה להוכיח לכולם שהוא מסוגל להפוך למפחידן. מייק פורץ למעבדת יצירת דלתות לעולם בני התמותה ומשתמש בדלת חדשה כדי להיכנס לעולם האנושי, אך תוכניתו משתבשת כאשר הוא מועבר למחנה קיץ ונכשל בהפחדת הילדים.

באוניברסיטה, סאלי מתוודה בפני הדיקנית הארדסקאבל שהוא רימה, כשהיא מקבלת הודעה על פריצה למעבדה. כשהבינו מה קרה, סאלי נכנס כדי לחפש את מייק. לאחר שמצא את מייק ופייס אותו, הזוג נרדף על ידי שוטרים ומנסים לחזור לאוניברסיטה אך ללא הצלחה, מפני שהדיקנית הארדסקאבל ביטלה את האפשרות למעבר חזרה לעולם המפלצות עד שה"סוכנות לאיתור הילד" תגיע. לכודים בעולם האנושי, מייק מבין שהדרך היחידה לחזור לאוניברסיטה היא להפיק אנרגיה חזקה מספיק שתפעיל את הדלת מבחוץ. בעבודה משותפת, סאלי ומייק מפחידים את המבוגרים ומניבים כמות עצומה של אנרגיה שמספיקה כדי לחזור למעבדה. מעשיהם מובילים לגירושם מהאוניברסיטה, אבל שאר חברי "אוזמא קאפה" מתקבלים ל"תוכנית השיעורים למפחידנים" לסמסטר הבא. הדיקנית הארדסקאבל אומרת להם שהם הראשונים שהפתיעו אותה, ומאחלת להם בהצלחה בעתיד. מייק וסאלי מתקבלים ל"מפלצות בע"מ" בעבודה בחדר הדואר, ועם הזמן, הם הופכים לחלק מצוות המפחידנים.

הפקה

הסרט תוכנן מאז 2005. חברת דיסני הודיעו שיהיה סרט המשך ל"מפלצות בע"מ" ושדיסני תפיק את הסרט בלי פיקסאר, אך פיקסאר תהיה שותפה ביצירת סרט זה. (בהתאם לתנאי העסקה המקורית של דיסני ופיקסאר) יו"ר דיסני מייקל אייזנר החליט להפיק את הסרט באמצעות הסטודיו החדש של דיסני, "Circle 7 Animation" (בסטודיו זה עבדו גם על טיוטה מוקדמת של צעצוע של סיפור 3) והם התחילו לכתוב תסריט לסרט, ובנוסף פרסמו את שם הסרט: "מפלצות בע"מ 2: אבודים בעולם האנוש".

העלילה הייתה שהסרט יתחיל בנקודת הסיום של הסרט הקודם, כשסאלי (שהפך למנהל חברת ״מפלצות בע״מ״ במקום ווטרנוז) ומייק מצאו את בו בעולם האנוש, "נתקעו" בתוכו, וכעת הם מנסים לחזור לעולם המפלצות. אבל מכיוון שדיסני רכשה את פיקסאר, סרטי ההמשך כבר לא היו בהפקת דיסני בלבד, ובמרץ 2006 ג'ון לסטר החליט לסגור את "Circle 7 Animation", וסרט ההמשך בוטל. בהמשך הוחלט כן להוציא סרט המשך (פריקוול) והוא תוכנן לצאת לאקרנים בשנת 2012 לקולנוע אולם לאחר מכן הסרט תוכנן לצאת ב-21 ביוני 2013.

דמויות ומדבבים

שם הדמות תיאור הדמות מדבב בשפה האנגלית מדבב בשפה העברית
ג'יימס פ. סאליוון סטודנט-מפחידן מוכשר אך עצלן. הוא ומייק בהתחלה מתחילים כיריבים, אבל בסופו של דבר הם נהפכים לחברים טובים ג'ון גודמן אוהד שחר
מייקל ווזאבסקי סטודנט-מפחידן שהופך ליריב של סאלי ורנדי, אך בסוף הוא וסאלי הופכים לחברים טובים בילי קריסטל גלעד קלטר
דון קארלטון מפלצת בוגרת שחוזרת ל"אוניברסיטת המפלצות" על מנת ללמוד כיצד להשתמש במחשבים. בסוף נעשה לבן זוגה של אמו של סקוט ג'ואל מורי דידי גת
טרי ותרי פרי מפלצת עם שני ראשים עם עין אחת על כל ראש, ארבע זרועות, וזרועות לרגליים, חברים באחוות "אוזמה קאפה" דייב פולי ושון הייס שרון כהן ודני לשמן
רנדי בוגס שותפו של מייק לחדר. ביישן, אך בהמשך נהיה שאפתן ויריבו של מייק סטיב בושמי דור צויגנבום
הדיקנית הארדסקאבל המנהלת הקשוחה והדייקנית של "אוניברסיטת המפלצות" הלן מירן יעל עמית
סקוט סקווישי מפלצת ג'לי בעלת חמש עיניים, שאמו תומכת כלכלית ב"אוזמה קאפה", אך מביכה אותם תמיד פיטר סוהן ליאור זוהר זרחין
ארט מפלצת סגולה בצורת קשת, חבר באחוות "אוזמה קאפה" צ'ארלי דיי רובי מוסקוביץ
פרופסור נייט הפרופסור שמלמד את מייק וסאלי ב"תוכנית השיעורים למפחידנים" אלפרד מולינה אלברט כהן
קארי וויליאמס מנהיגת אחוות "פיתון נו קאפה", מפלצת וורודה עם שלוש עיניים בת' בהרס מרטינה שסטל

ראו גם

קישורים חיצוניים

תבנית:סרטים משותפים של דיסני וחברת "פיקסר"