מיקי גבע – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Zaci34 (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
Zaci34 (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 18: שורה 18:
|קישור=
|קישור=
}}
}}
'''מיקי גבע''' (נולד ב[[קריית מלאכי]] ב-[[9 באוקטובר]] [[1979]]). הוא [[קומיקאי]], [[סטנדאפיסט]], ו[[דוגמן]] ישראלי.
'''מיקי גבע''' (נולד ב[[קריית מלאכי]] ב-[[9 באוקטובר]] [[1979]]). הוא [[קומיקאי]], [[סטנדאפיסט]], ו[[שחקן]] ישראלי.


==קריירה==
==קריירה==
שורה 64: שורה 64:
[[קטגוריה:זוכי טקס נבחרי הילדים: קומיקאים]]
[[קטגוריה:זוכי טקס נבחרי הילדים: קומיקאים]]
[[קטגוריה:זמרי רוק ישראלים]]
[[קטגוריה:זמרי רוק ישראלים]]
[[קטגוריה:זמרי פופ ישראלים]]
[[קטגוריה:זמרי מוזיקה מזרחית ישראלים]]
[[קטגוריה:דוגמנים ישראלים]]

גרסה מ־04:44, 23 ביוני 2016

תבנית:שחקן מיקי גבע (נולד בקריית מלאכי ב-9 באוקטובר 1979). הוא קומיקאי, סטנדאפיסט, ושחקן ישראלי.

קריירה

בתחילת דרכו היה חבר בלהקת הנוער המקומית של קריית מלאכי, "להקת דור שני", שזכתה לחשיפה בשנות ה-80 בעקבות השתתפותה הקבועה בפינה בתוכנית הטלוויזיה זהו זה, טרם היה חבר בה גבע. גבע ביצע קטעי יחיד רבים בשירי הלהקה. במהלך שנות ה-90 כיכב לצד חבריו בסדרת טלוויזיה מוזיקלית "דור חדש" בה השתתפו כלל חברי הלהקה הצעירים. בסדרה ששודרה בצהריי היום בחינוכית ערוץ 2 הציגה הלהקה את הווי חייהם כזמרים צעירים בלהקת הנוער המקומית תוך שהם שרים ומשחקים תחת בימויו של הבמאי רוני אבירם. כבר בגיל צעיר בלט כישרונו של גבע כזמר ואיש במה.

מיקי גבע החל להופיע כבר בגיל 9, וזכה בפסטיבל הדרום במקום הראשון. את מופע הסטנד-אפ הראשון שלו העלה כנער בגיל 15. המופע רץ, בשינויים קלים, לאורך תקופה ארוכה. בצבא שרת כנהג וכן כזמר בלהקת חיל הקשר. במהלך שירותו קיבל היתר לשחק בסדרת הטלוויזיה הקומית "משפחת עזאני" ששודרה בערוץ 2 ובסרט הקולנוע "אינג'יל".

את פריצת דרכו בעולם הטלוויזיה החל גבע בערוץ הילדים זאת לאחר שנבחר על ידי הצופים הצעירים להצטרף לשורות מנחי הערוץ בפרויקט "המדינה בוחרת שניים" הייחודי שנערך בקיץ 2001 בערוץ הילדים. בפרויקט זה התחרו מתמודדים נוספים כמו דנה מרמור (משפחה וחצי) והשחקן-חקיין ניקי גולדשטיין. בשלהי 2008 לאחר שש וחצי שנים בישר גבע על עזיבתו את הערוץ לטובת פיתוח המשך הקריירה שלו. תוכניות בערוץ הילדים בהן השתתף: "רגע עם גבע", "לחיי הערבה", "בית הספר חגבים" וכן, בסדרות "השמינייה", "האי" ו"24/7 - תום אבני".

בחורף 2001 העלה גבע את מופע הסטנד אפ קומדי הראשון שלו - "המופע של מיקי גבע" שרץ ברחבי המדינה. המופע התברר כהצלחה וגבע לקח חלק בתוכנית הטלוויזיה הפופולרית רק בישראל לצידם של ארז טל ואורנה בנאי, בה חשף את כישוריו כחקיין כאשר חיקה ידוענים מעולם הבידור והפוליטיקה בישראל. החיקוי המפורסם אשר תרם לחשיפתו היה של שר המשפטים דאז מאיר שטרית והמשפט המפורסם שנטבע באותה תקופה היה "אני יכול לנסות" עליו היה חוזר גבע בתוכנית בקולו של השר. באותה תקופה הצטרף מיקי גבע למיכל ינאי בהנחיית שעשועון הטלוויזיה "מזל טוב" בו התארחו זוגות צעירים טרם חתונתם.

במהלך 2002 נבחר לאיש השנה בבידור במסגרת טקס פרסי "אנשי השנה" המשודר מדי שנה בערוץ 2. ב-2004 זכה לתואר "מצחיקן השנה" בטקס נבחרי הילדים שנערך בערוץ הילדים.

בשנת 2007, הוציא גבע לאור רומן אוטוביוגרפי ראשון פרי עטו - "מלבי אקספרס". הרומן שהחל לכתוב בעת טיולו הארוך באמריקה הדרומית מספר בנימה הומוריסטית על פרשיית אהבים בין גבר בן 23 לאישה ברזילאית בת 41.

אחרי תקופה ממושכת מאחורי הקלעים של הטלוויזיה חזר לככב באחד התפקידים הראשיים בסדרת הטלוויזיה "חמישה גברים וחתונה" אשר שודרה בערוץ 10 ומאוחר יותר הצטרף כאחד המשתתפים הקבועים לתוכנית הבידור השבועית "שבוע סוף" יחד עם עידן אלתרמן, שני כהן, אלי יצפאן ואחרים.

בשנת 2009 העלה מופע סטנד-אפ חדש "מיקי גבע - המופע החדש" בליווי ארבעה נגנים. באותה שנה גבע הפך למושא בדיחות עוקצניות בתוכנית "לילה בכיף" בערוץ ביפ, ולבסוף התארח באחת התוכניות ואף השתתף במספר מערכונים בהם שיתף פעולה עם חלק מהבדיחות המופנות כלפיו, בתמורה לכך ביצע חיקויים של משתתפי התוכנית. בשנת 2011 הפך לסולן בלהקת מונה לופה (mona lupa) הישראלית יחד עם אורי גוטליב, אסא בוקלמן, גיא וקנין וטל ברוכשטיין.

בשנת 2012 השתתף בעונה השביעית של התוכנית "רוקדים עם כוכבים" בערוץ 2. והגיע למקום השני בגמר התוכנית. ולאחר מכן השתתף בעונה השביעית של הסדרה צחוק מעבודה.

בשנת 2013, מיקי גבע פיתח את הסדרה "מלבי אקספרס" על בסיס ספר שכתב באותו השם.

ב-2016 השתתף בתפקיד עצמו בסדרה נפלת חזק המשודרת בערוץ 10.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיקי גבע בוויקישיתוף