ישי ריבו – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
Lirushkli (שיחה | תרומות)
הגהה, ניסוח
שורה 23: שורה 23:


==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==
נולד וגדל ב[[מרסיי]] שב[[צרפת]]. בגיל שמונה וחצי עלה עם משפחתו לישראל. בתחילה התגוררה המשפחה ב[[כפר אדומים]], ולאחר 6 שנים עברה המשפחה תהליך של [[התחרדות]] ועברה ליישוב [[תל ציון]]. ישי התחנך במוסדות חרדיים ולמד בישיבה לעולים מצרפת בירושלים. לאחר נישואיו עבר ללמוד במדרשת זיו, [[כולל אברכים|כולל]] למוזיקאים בשכונת [[שערי חסד]], בירושלים. בגיל 13 החל לכתוב שירים, להלחינם ולהקליטם בביתו. בגיל 18 החל ללמוד לנגן ב[[גיטרה]]. הקים עם חברים את להקת "תכל'ס" שביצעה [[מטאל]] [[רוק (מוזיקה)|רוק]] יהודי. בגיל 23 נישא ליעל טוניק. לזוג שני ילדים.
נולד וגדל ב[[מרסיי]] שב[[צרפת]]. בגיל שמונה וחצי עלה עם משפחתו לישראל. בתחילה התגוררה המשפחה ב[[כפר אדומים]], ולאחר 6 שנים עברה המשפחה תהליך של [[התחרדות]] ועברה ליישוב [[תל ציון]]. ישי התחנך במוסדות חרדיים ולמד בישיבה לעולים מצרפת בירושלים.
בגיל 13 החל לכתוב שירים, להלחינם ולהקליטם בביתו. בגיל 18 החל ללמוד לנגן ב[[גיטרה]]. הקים עם חברים את להקת "תכל'ס" שביצעה [[מטאל]] [[רוק (מוזיקה)|רוק]] יהודי. בגיל 23 נישא ליעל טוניק, לזוג שני ילדים. לאחר נישואיו עבר ללמוד במדרשת זיו, [[כולל אברכים|כולל]] למוזיקאים בשכונת [[שערי חסד]], בירושלים.


ב[[צה"ל]] שירת ב[[חיל החימוש]] במסגרת [[נצח יהודה]]. לאחר שנה וארבעה חודשים עבר ל[[להקת הרבנות הצבאית]] לאחר בקשה מיוחדת של [[שי אברמסון]], [[החזן הצבאי הראשי]]. על אלבומו הראשון החל לעבוד במהלך שירותו הצבאי.
ב[[צה"ל]] שירת ב[[חיל החימוש]] במסגרת [[נצח יהודה]]. לאחר שנה וארבעה חודשים עבר ל[[להקת הרבנות הצבאית]] לאחר בקשה מיוחדת של [[שי אברמסון]], [[החזן הצבאי הראשי]]. על אלבומו הראשון החל לעבוד במהלך שירותו הצבאי.

גרסה מ־07:09, 24 ביולי 2016


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

ישי ריבּוֹ
לידה 3 בפברואר 1989 (בן 35)
מרסיי, צרפת צרפתצרפת
מוקד פעילות ישראל, צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2007 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמר-יוצר
סוגה רוק יהודי, פופ, מוזיקת נשמה
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה
www.ishayribo.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ישי ריבּוֹ (נולד ב-3 בפברואר 1989, כ"ח בשבט ה'תשמ"ט) הוא זמר ומוזיקאי יוצר ישראלי. נשוי ואב לשניים, מתגורר בירושלים.

ביוגרפיה

נולד וגדל במרסיי שבצרפת. בגיל שמונה וחצי עלה עם משפחתו לישראל. בתחילה התגוררה המשפחה בכפר אדומים, ולאחר 6 שנים עברה המשפחה תהליך של התחרדות ועברה ליישוב תל ציון. ישי התחנך במוסדות חרדיים ולמד בישיבה לעולים מצרפת בירושלים.

בגיל 13 החל לכתוב שירים, להלחינם ולהקליטם בביתו. בגיל 18 החל ללמוד לנגן בגיטרה. הקים עם חברים את להקת "תכל'ס" שביצעה מטאל רוק יהודי. בגיל 23 נישא ליעל טוניק, לזוג שני ילדים. לאחר נישואיו עבר ללמוד במדרשת זיו, כולל למוזיקאים בשכונת שערי חסד, בירושלים.

בצה"ל שירת בחיל החימוש במסגרת נצח יהודה. לאחר שנה וארבעה חודשים עבר ללהקת הרבנות הצבאית לאחר בקשה מיוחדת של שי אברמסון, החזן הצבאי הראשי. על אלבומו הראשון החל לעבוד במהלך שירותו הצבאי.

ב-2012 כתב והלחין את השיר "כבתחילה" עבור גד אלבז. באותה שנה זכה בפרס אקו"ם לעידוד היצירה. באותה שנה היה ישי הזמר הדתי הראשון שנטל חלק בפרויקט של עידן רייכל, כאשר ביצע את השיר "אור כזה" באלבום "רבע לשש".

ב-2013 זכה עם שירו "קול דודי" במקום השני בדירוג השופטים בפסטיבל הזמר והפזמון.[1]

בניסן תשע"ד (2014) יצא אלבומו הראשון "תוכו רצוף אהבה", ובעקבותיו יצא לסיבוב הופעות. במופעי ההשקה אירח את דניאל זמיר ויונתן רזאל. האלבום זכה באלבום זהב ויצא במהדורה חדשה בתוספת השיר "השבעתי" אותו שר יחד עם מקהלת ישיבת ירושלים לצעירים. באותה שנה שר את השיר "חדש ששוני" באלבום "שמחת עולם" המאגד שירים שהלחין הרב יצחק גינזבורג, ושר שני שירים באלבום "אחכה לו", שירים שעלו מאפר השואה שהוציאה להקת "הלב והמעיין".

שירו "קול דודי" זכה במקום הראשון במצעדים השנתיים של רדיו גלי ישראל ורדיו קול חי. בנוסף השתתף בשיר "פתח לבך" בהפקת דוד דאור, שנכתב והולחן לעילוי נשמתם של שלושת הנערים החטופים.

ריבו מחבר ומלחין שירים לזמרים נוספים כמו גד אלבז, אברהם פריד, מידד טסה, פאר טסי ועוד'.

ריבו גם השתתף בפרויקט צמאה הראשון שר את דרכך ובפרויקט השני את והריקותי לכם ברכה. שהם בעצם ניגונים של שנים מאדמורי חבד.

באוקטובר 2015 הוציא סינגל ראשון מאלבומו השני - "מקשה אחת זהב",[2] שכתב על הולדת בנו. במרץ 2016 הוציא את האלבום השני שלו "פחד גבהים". באותה שנה התארח באלבומו של שלמה ארצי "קצפת", ושר בדואט עם ארצי את השיר "והאמת".

ישי ריבו מתגורר כיום בירושלים יחד עם אשתו ובניו - דוד ויהונתן.

דיסקוגרפיה

תוכו רצוף אהבה
קובץ:Toho ratzuf ahava.jpg
יצא לאור חברת תקליטים
2014 דברי שיר, NMC
שירים
  1. לשם שמיים
  2. תוכו רצוף אהבה
  3. מטבע הדברים
  4. אם ננעלו
  5. אהלן וסהלן
  6. קול דודי
  7. אבא יקר
  8. עוד ישמע
  9. הניסיון הזה
  10. גם כי אלך
  11. יגדל
פחד גבהים
יצא לאור חברת תקליטים
2016 דברי שיר, NMC
שירים
  1. אינטרו
  2. אור החיים
  3. לבדו הוא
  4. מציל אותי כל יום
  5. קול פעמונים
  6. פחד גבהים
  7. זוכר אני
  8. דרך הישר/ה
  9. מקשה אחת זהב
  10. יצחק ורבקה
  11. לכשאשתנה
  12. לולא היותך

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ עכבר העיר, יעלה ויבוא: פסטיבל הזמר העברי חוזר לערוץ הראשון, באתר עכבר העיר, 15 בינואר 2013. נדב גלעד, "כשרון זה לא רק מלידה", באתר "כיפה", 4 באוקטובר 2013
  2. ^ ישי ריבו, סרטון באתר יוטיוב