מתילדה, מלכת בלגיה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ שמזן העביר את הדף מתילדה, נסיכת בלגיה לשם מתילדה, מלכת בלגיה: אינה נסיכה כבר...
מאין תקציר עריכה
שורה 3: שורה 3:


==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==
מתילדה מארי כריסטיאן חיסליין ד'אודקם ד'אקוז (Mathilde Marie Christiane Ghislaine d'Udekem d'Acoz) נולדה בעיר אקל (Ukkel) שבבלגיה, אביה רוזן ממשפחת אצולה בלגית ואמה בת למשפחת אצולה פולנית, היא הבכורה מבין חמישה ילדים ולה שלוש אחיות ואח. היא למדה קלינאות והפרעות בתקשרות במוסד מארי האפס ללימודים אקדמיים וב-1994 סיימה את התואר, היא עבדה כ[[קלינאית תקשורת]] במרפאתה הפרטית בעיר וב-2002 סיימה תואר שני ב[[פסיכולוגיה]] מהאוניברסיה הקתולית של לוון, ב-1999 נישאה לפיליפ, יורש העצר הבלגי ולזוג ארבעה ילדים. ב-2001 ייסדה את "קרן הנסיכה מתילדה" המקדמת התנדבות וצדקה. מ-2009 היא משמשת כנשיאת הכבוד של הסניף הבלגי של [[קרן החירום הבינלאומית של האומות המאוחדות לילדים]].
מתילדה מארי כריסטיאן חיסליין ד'אודקם ד'אקוז (Mathilde Marie Christiane Ghislaine d'Udekem d'Acoz) נולדה בעיר אקל (Ukkel) שבבלגיה, אביה רוזן ממשפחת אצולה בלגית ואמה בת למשפחת אצולה פולנית (צאצאים אחרים למשפחתה הם [[תדיאוש בור קומורובסקי]] ו[[ברוניסלב קומורובסקי]]), היא הבכורה מבין חמישה ילדים ולה שלוש אחיות ואח. היא למדה קלינאות והפרעות בתקשרות במוסד מארי האפס ללימודים אקדמיים וב-[[1994]] סיימה את התואר, היא עבדה כ[[קלינאית תקשורת]] במרפאתה הפרטית בעיר וב-[[2002]] סיימה תואר שני ב[[פסיכולוגיה]] מהאוניברסיטה הקתולית של לוון. ב-[[1999]] נישאה לפיליפ, [[יורש עצר|יורש העצר]] הבלגי ולזוג ארבעה ילדים. ב-[[2001]] ייסדה את "קרן הנסיכה מתילדה" המקדמת התנדבות וצדקה. מ-[[2009]] היא משמשת כנשיאת הכבוד של הסניף הבלגי של [[קרן החירום הבינלאומית של האומות המאוחדות לילדים]].


מאז 2013, אז ויתר [[אלברט השני, מלך הבלגים|אלברט השני]], אביו של פיליפ, על המלוכה לטובת בנו, נושאת מתילדה בתואר "מלכת בלגיה".
מאז 2013, אז ויתר [[אלברט השני, מלך הבלגים|אלברט השני]], אביו של פיליפ, על המלוכה לטובת בנו, נושאת מתילדה בתואר "מלכת בלגיה".

גרסה מ־09:23, 27 ביולי 2016

מתילדה, נסיכת בלגיה

מתילדה, מלכת בלגיה (נולדה ב-20 בינואר 1973) היא מלכת בלגיה ורעייתו של פיליפ, מלך הבלגים.

ביוגרפיה

מתילדה מארי כריסטיאן חיסליין ד'אודקם ד'אקוז (Mathilde Marie Christiane Ghislaine d'Udekem d'Acoz) נולדה בעיר אקל (Ukkel) שבבלגיה, אביה רוזן ממשפחת אצולה בלגית ואמה בת למשפחת אצולה פולנית (צאצאים אחרים למשפחתה הם תדיאוש בור קומורובסקי וברוניסלב קומורובסקי), היא הבכורה מבין חמישה ילדים ולה שלוש אחיות ואח. היא למדה קלינאות והפרעות בתקשרות במוסד מארי האפס ללימודים אקדמיים וב-1994 סיימה את התואר, היא עבדה כקלינאית תקשורת במרפאתה הפרטית בעיר וב-2002 סיימה תואר שני בפסיכולוגיה מהאוניברסיטה הקתולית של לוון. ב-1999 נישאה לפיליפ, יורש העצר הבלגי ולזוג ארבעה ילדים. ב-2001 ייסדה את "קרן הנסיכה מתילדה" המקדמת התנדבות וצדקה. מ-2009 היא משמשת כנשיאת הכבוד של הסניף הבלגי של קרן החירום הבינלאומית של האומות המאוחדות לילדים.

מאז 2013, אז ויתר אלברט השני, אביו של פיליפ, על המלוכה לטובת בנו, נושאת מתילדה בתואר "מלכת בלגיה".

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מתילדה, מלכת בלגיה בוויקישיתוף