גרוויטי פולס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
1Or (שיחה | תרומות)
שוחזר מעריכה של 2.53.12.188 (שיחה) לעריכה האחרונה של Eden5559
שורה 147: שורה 147:
|[[15 בפברואר]] [[2016]]
|[[15 בפברואר]] [[2016]]
| [[דצמבר]] [[2014]]{{הערה|1=[https://www.youtube.com/watch?v=LQQjqP5vve8 גרוויטי פולס עונה 2 - פרומו ( ערוץ דיסני )]}}
| [[דצמבר]] [[2014]]{{הערה|1=[https://www.youtube.com/watch?v=LQQjqP5vve8 גרוויטי פולס עונה 2 - פרומו ( ערוץ דיסני )]}}
|[[2016]]
|[[1 ביולי]] [[2016]]
|}</onlyinclude>
|}</onlyinclude>



גרסה מ־16:15, 28 ביולי 2016

תבנית:סדרת טלוויזיה גרוויטי פולסאנגלית: Gravity Falls) היא סדרת טלוויזיה קומית מצוירת המשודרת בערוץ דיסני ודיסני XD. מאז עלתה לאוויר זכתה הסדרה לביקורות חיוביות רבות ולמדרוג גבוה. רוב צופיה, החלו לשים לב לפרטים קטנים ולציורים סמויים שנמצאים בפריימים בודדים, והחלו לחקור אותם. ב-2013 דורגה גרוויטי פולס על ידי מגזין TV Guide כאחת מ-60 סדרות האנימציה הגדולות ביותר בכל הזמנים[1].

העונה הראשונה שודרה בערוץ דיסני החל מה-15 ביוני 2012, עד ל-2 באוגוסט 2013. בערוץ דיסני ישראל, עונה זו שודרה החל מה-1 בנובמבר 2012 עד ל-14 במרץ 2014[2].

העונה השנייה שודרה בערוץ דיסני XD החל מה-4 באוגוסט 2014 (למעט שני פרקים ששודרו קודם בערוץ דיסני, כולל הפרק הראשון ב-1 באוגוסט 2014[3]) ובמקביל גם שודרה בערוץ דיסני. בערוץ דיסני ישראל, העונה משודרת החל מדצמבר 2014[4].

בנוסף, לאחר הצלחת הסדרה, יוצריה שקלו להחזיר אותה לעונה נוספת, אך הרעיון בוטל מפני שיוצר הסדרה "לא רצה למשוך את הדמויות לכיוונים שהוא לא האמין בהם (תרגום חופשי )"

פרק הסיום של הסדרה שודר ב-15 בפברואר 2016 בדיסני XD וב-19 בפברואר 2016 בערוץ דיסני.

עלילה

הגלגל של ביל

הסדרה עוקבת אחר עלילותיהם של התאומים בני ה-12, דיפר ומייבל פיינס, הנשלחים על ידי הוריהם לחופשת קיץ ב"בקתת המסתורין" - החנות של דוד רבא שלהם, סטאן פיינס, שנמצאת בעיירה המסתורית גרוויטי פולס. במהלך החופשה הם נחשפים לשלל יצורים מוזרים ולתעלומות על-טבעיות, ונקלעים להרפתקאות מסעירות. לרוב הרפתקאותיהם נלווים אליהם גם דודם סטאן, ונדי, עובדת בת 15 בחנותו של סטאן (שדיפר היה מאוהב בה) וסוס, עובד נוסף וגדול גוף, שעובד בבקתה מאז היה צעיר. בעונה הראשונה תאומי פיינס מתעסקים בעיקר עם מפלצות ויצורים נפוצים כגון גמדים, גברטאורים(סוג של מינוטאור) ולפעמים יש מוסר השכל חבוי כגון לא לעזוב לעת זיקנה. העונה השנייה עוסקת בהתבגרותם של התאומים, בניסיונות למצוא את מחבר היומן ויצורים על טבעיים חזקים לעומת העונה הראשונה לדוגמה: רוחות ברמה עשר,זומבים ונבל המתגלה לראשונה בפרק 19 שכמובן הוא ביל סייפר.(ביל צופן)

דמויות

בקתת המסתורין

  • דִּיפֵּר פיינס - בן 12, אחיה התאום של מייבל, מתגורר בגרוויטי פולס במשך הקיץ והיה מאוהב בוונדי בת ה-15, החזיק ביומן השלישי עד שהיומן הושמד בפרק 38. בפרק 24, ביל השתלט על הגוף שלו (היצור שנוצר נקרא ביפר) וכמעט השמיד את היומן השלישי. בפרק 35, הוא מגלה את האמת על ביל ובפרק 37, פורד מציע לו להיות העוזר שלו.
  • מייבל פיינס - בת 12, אחותו התאומה של דיפר אך ילדותית יחסית לגילה, מתגוררת בגרוויטי פולס במשך הקיץ. לאורך הקיץ עזרה לדיפר והשתטתה. בפרק 9, מייבל זכתה בחזיר מחמד שקוראים לו רטט. היא מתאהבת כל הזמן בבחור חדש והיא הייתה בת זוגו של גדעון, עד שניסה להשמיד את דיפר, ולכן השמידה את הקמע המכושף שלו. בפרק 37 הביאה לביל שהתחזה לבלנדין את הקרע של היקום בתמורה לקיץ נצחי. בפרק 38 ביל כולא אותה בבועת קיץ נצחית. בפרק 39 דיפר, וונדי וסוס מוציאים אותה מהבועה ובפרק 40 הכפול, היא מצטרפת לדיפר כדי לנצח את ביל ולהציל את סטאנפורד.
  • סטאנלי (דוד סטאן) פיינס - דוד רבא של דיפר ומייבל, מתגורר בגרוויטי פולס, החזיק ביומן הראשון עד שהושמד בפרק 38. קרא לעצמו בשם אחיו במשך 30 שנה. אחיו התאום של סטאנפורד (מחבר היומנים). גרם בטעות לפורד להישאב ולפורטל ואיבד את אחיו ל-30 שנה. מאז, הוא ניסה להחזיר את אחיו עד שהצליח בפרק 31. בפרק 40 מוחקים לו את הזיכרון ואת ביל שהיה בפנים אך החזירו לו את הזיכרון אחר כך.
  • וונדי קורדרוי - נערה בת 15 העובדת בתור קופאית בבקתת המסתורין. דיפר היה מאוהב בה, ולבסוף דיפר גילה שוונדי ידעה שהוא מאוהב בה, ונשארו ידידים, הבת של דן הגבר. שותפה לרוב ההרפתקאות של דיפר ומייבל.
  • סוס ראמירז - איש התחזוקה של בקתת המסתורין, חברם של דיפר ומייבל. קצת רפוי מוח. בפרק 28, מתגלה שסוס ננטש על ידי אביו מגיל צעיר מאוד ומאז גיל 12 הוא שונא את יום הולדתו. רוצה בסתר להיות מאומץ על ידי סטאן. שותף לרוב ההרפתקאות של דיפר ומייבל.
  • סטאנפורד פילבריק (דוד פורד) פיינס - דוד רבא של דיפר ומייבל, אחיו התאום של סטאן (סטאנלי) ומחבר היומנים. הוא יצר את הפורטל בעזרתו של ביל ומק׳גאקט ובנה את בקתת המסתורין וגר שם לפני שהמקום הפך לחנות מזכרות. הוא עבד עם ביל כדי לבנות את השער אבל הפסיק אחרי שמק'גאקט גילה את תוכניותיו האמיתיות של ביל. הוא נלכד למשך 30 שנה במימד אחר וחזר בפרק 31. בפרק 38, ביל הפך אותו לפסל מזהב ומגרד גב.

יצורים קסומים

  • בִּיל צופן (סייפר) - שד חלומות בצורת משולש צהוב עם עין אחת, כובע ועניבת פרפר. בעונה הראשונה עשה עסקה עם גדעון. הנבל בעונה השנייה. בפרק 24, השתלט על גופו של דיפר וכמעט השמיד את היומן השלישי. בפרק 35, דיפר מגלה את תוכניותיו ואומר לפורד שהוא יחזור. בפרק 37, ביל השתלט על גופו של בלנדין ועבד על מייבל כך שתגרום לסוף העולם. בפרק 38 כולא את מייבל בבועת קיץ נצחית, שרק לגדעון יש את המפתח. לבסוף משיגים דיפר, וונדי וסוס את המפתח מגדעון, ובפרק 39 הם מוציאים את מייבל מין הבועה וביל מתעצבן. ביל הפך את פורד לפסל מזהב. הדמות הכי חזקה בתוכנית. נהרג על ידי פורד, בזמן מחיקת הזיכרון של סטאנלי בפרק 40. דמותו של ביל דומה לסמל האילומינטי עקב אפיון דמותו ונסיבות קיומו בסדרה.
  • בלנדין בלנג'מין בלנדין - מופיע לראשונה בפרק "החזיר של הנוסע בזמן". אומנם הוא מופיע לראשונה בפרק "החזיר של הנוסע בזמן" אך למעשה הוא נראה בפרק "אגדת הגובלווקר" לשנייה, ובפרק "ציידי ראשים" כאשר מג'אקט הזקן שאל שאלה - בלנדין נראה ברקע אוסף מחשבון שדיפר ומייבל פיזרו בפרק "החזיר של הנוסע בזמן". דיפר ומייבל מוליכים אותו שולל וגורמים להסתבכותו עם תינוק הזמן. בפרק 28, בלנדין מתמודד איתם בתחרות חלל-זמן שבסופו של דבר הפסיד להם. בפרק 37, ביל השתלט על גופו ועבד על מייבל כך שתגרום לסוף העולם.
  • תינוק הזמן - שליט הזמן, תינוק ענק שבמצחו מצויר ציור של שעון חול שנהרג על ידי ביל.

אחרים

  • גדעון צ'ארלס גליפהול (בשמו האחר: "גדעון פיצקי") - ילד שמגיע לגרוויטי פולס כמדיום ומתאהב במייבל. החזיק ביומן השני, אך זה נלקח ממנו על ידי סטאן עד שהושמד בפרק 38. הוא הנבל הראשי בעונה הראשונה ובמהלך העונה השנייה נמצא בכלא עד שמשתחרר בפרק 38 והפך לטוב.
  • פידלפורד הארון מק'גאקט "מק'גאקט הזקן" - מכונאי זקן, משוגע ומזוקן. שותפו לשעבר של פורד והמקים של אגודת העין העיוורת, שמטרתה היא למחוק זיכרונות מטרידים ומוזרים של אנשים כדי שלא יפחדו ומחקו לו גם את הזיכרון וכך הפך למשוגע.
  • קנדי - חברה טובה של מייבל ושל גרנדה. קנדי היא רזה וממושקפת. היא מתאהבת בדיפר במהלך הסדרה, אך היא מתגברת עליו.
  • גרנדה - חברה טובה של מייבל ושל קנדי. גרנדה היא ילדה שרירית וחזקה עם קול עמוק וגברי.
  • פאסיפיקה צפון מערב - פאסיפיקה היא האויבת לשעבר של מייבל. היא מוצגת כילדה מקובלת אנוכית ושחצנית, אך בפרק 30 מתברר שהוריה הפעילו אותה. בסוף פרק 40 היא נהיית חברה של מייבל ודיפר ומתיידדת עם דיפר .
  • רובי סטייסי V ( ולנטינו ) - בחור אדיש ושטחי, חבר לשעבר של וונדי, נפרדה ממנו כי שיקר לה שכתב לה שיר. בפרק 9 שבעונה השנייה מייבל מנסה לגרום לרובי להתגבר על וונדי ולמצוא מישהי חדשה, היא מצאה שבה טמברי תהיה חברתו החדשה. היא קבעה לשניים דייט בזה שהיא שלחה לטמברי הודעה לדייט מהטלפון של רובי. היא ראתה שהשניים שונאים זה את זו ולקחה שיקוי מ"אל האהבה" ושפכה קצת על הצ'יפס שרובי הזמין. מאז השניים זוג.
  • שריף בלאבס - כפי שניתן להבין משמו, שריף בלאבס הוא השריף של גרוויטי פולס. בלאבס הוא אדם נמוך, כהה-עור ושמן.
  • סגן דורלנד - שותפו רף השכל של שריף בלאבס, במראהו, הוא די ההפך ממנו.
  • סוזן "עין עצלה - בעלים של מסעדה צנועה בגרוויטי פולס. במהלך הסדרה סטאן מתאהב בה.
  • דן קורדוי "דן הגבר" - בריון שרירי ואביה של ונדי, מטורף.

דיבוב הדמויות

תפקיד מדבב באנגלית מדבב בעברית
דיפר פיינס ג'ייסון ריטר דניאל מגון/ניר שמואלי
מייבל פיינס קריסטן סצ'ואל שרון שחל
סטאן אלכס הירש אמנון וולף
סוס אלכס הירש ערן מור
וונדי לינדה קרדליני עדן גמליאל
רטט די בראדלי בייקר צביקה פורמן
העז פרנק וולקר לא מדובב לעברית
מק'גאקט הזקן אלכס הירש יובל סגל
שריף בלאבס קווין מייקל ריצ'רדסון צביקה פורמן
סגן דורלאנד קית' פרגוסון צביקה פורמן
ביל צופן אלכס הירש יובל סגל
גדעון פיצקי פ'רוף ואן אורמן דן קיזלר
פאסיפיקה צפון מערב ג'קי בסקרינו לורן סביר
טובי הנחוש גרג תרקינגטון אלעד בהרב
רובי טי.ג'יי מילר יהונתן מגון

סקירה כללית של הסדרה

עונה מספר פרקים תקופת שידור מקוריתארצות הבריתארצות הברית תקופת שידור בישראלישראלישראל
שידור ראשון שידור אחרון שידור ראשון שידור אחרון
1 20 15 ביוני 2012 2 באוגוסט 2013 1 בנובמבר 2012 14 במרץ 2014[2]
2[5] 20 1 באוגוסט 2014[3] 15 בפברואר 2016 דצמבר 2014[6] 1 ביולי 2016

ביקורת

הסדרה זכתה לביקורות חיוביות רבות[7]. מבקר הטלוויזיה של מגזין וראייטי, בריאן לורי, אמר על הסדרה:

סדרה קלילה ואיכותית ומביאה כמה דגדוגי נוסטלגיה בקרב הורי הצופים הצעירים

בריאן לורי, "Gravity Falls", מגזין וראייטי, 12 ביוני 2012

מבקר הטלוויזיה של היומון לוס אנג'לס טיימס, רוברט לויד, ביקר את הסדרה באופן בינוני[8]. מבקר הטלוויזיה של הניו יורק דיילי ניוז, דוד הינקלי, ערך סקירה על הסדרה ועל חלק מדמויותיה ונתן לסדרה שבחים רבים[9]. מאט בלום, מבקר הטלוויזיה של מגזין Wired, השווה את הסדרה לפיניאס ופרב ורגולר שואו וציין כי היא נמצאת מעליהם ברמת ההומור שלה וכתב "חכם, מוזר ונוגע בלב איפה שהוא"[10].

פרסים ומועמדויות

שנה פרס קטגוריה מועמד תוצאה
2012 פרס אנני תכנון ההפקה הטוב ביותר בתוכנית טלוויזיה[11] לן וורל מועמדות
הדיבוב הטוב ביותר[12] קריסטן צ'אל זכייה
2013 פרסי בחירת הנוער תוכנית האנימציה הטובה ביותר[13] גרוויטי פולס מועמדות
פרס אנני תוכנית האנימציה הטובה ביותר לילדים[14] גרוויטי פולס מועמדות
בימוי תוכנית הטלוויזיה הטוב ביותר[14] ג'ון אאושימה מועמדות
הפקת הסטוריבורד הטובה ביותר[14] אלונסו ראמוס-רמירז מועמדות
פרס Golden Reel עריכת סאונד הטובה ביותר בטלוויזיה: אנימציה[15] גרוויטי פולס מועמדות
פרסי הטלוויזיה של PAAFTJ סדרת האנימציה הטובה ביותר גרוויטי פולס מועמדות
הבימוי הטוב ביותר לסדרת אנימציה ג'ון אושימה מועמדות
הכתיבה הטובה ביותר לסדרת אנימציה מייקל ריאנדה ואלכס הירש מועמדות
המדבב הטוב ביותר בסדרת אנימציה אלכס הירש מועמדות
המדבבת הטובה ביותר בסדרת אנימציה קריסטן צ'אל מועמדות
שיר הפתיחה הטוב ביותר בסדרת אנימציה שיר הפתיחה של גרוויטי פולס זכייה
2014 פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון החיה המדובבת הטובה ביותר רטט מועמדות
פרסי בחירת הנוער בחירת הטלוויזיה: סדרה מונפשת גרוויטי פולס מועמדות
2015 פרס אנני סדרת האנימציה הטובה ביותר גרוויטי פולס זכייה
פרס אמי הישגים יוצאים מן הכלל באנימציה אלונסו רמירז ראמוס זכייה
פרס האקדמיה הבריטית לילדים בינלאומי גרוויטי פולס זכייה
פרסי בחירת הנוער בחירת הטלוויזיה: סדרה מונפשת גרוויטי פולס מועמדות
2016 פרס אנני הישגים יוצאים מן הכלל בבימוי אנימציה מאט בראלי זכייה
פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון סדרת האנימציה המועדפת גרוויטי פולס מועמדות
פרס פיבודי סדרת ילדים גרוויטי פולס מועמדות
פרסי בחירת הנוער בחירת הטלוויזיה: סדרה מונפשת גרוויטי פולס בהמתנה

שידור

ערוץ דיסני / דיסני XD

בבריטניה ובאירלנד הסדרה שודרה לראשונה ב-20 ביולי 2012 כהצצה ולראשונה באופן רשמי ב-7 בספטמבר 2012. באוסטרליה וניו זילנד הסדרה שודרה לראשונה ב-17 באוגוסט 2012 בהצצה ובאופן רשמי ב-24 בספטמבר 2012. בברזיל, ההצצה הראשונה לסדרה הייתה ב-29 בספטמבר 2012 ושידור הסדרה המקורי החל מה-6 באוקטובר 2012. בדרום אפריקה החלה הסדרה ב-19 באוקטובר 2012. בדרום-מזרח אסיה, סינגפור, מלזיה והפיליפינים החלה הסדרה ב-27 באוקטובר 2012. בישראל שודרה הסדרה לראשונה ב-1 בנובמבר 2012. ביפן שודרה הסדרה לראשונה ב-10 באפריל 2013 כחגיגות השנה היפנית החדשה. בהודו הסדרה שודרה לראשונה ב-16 בספטמבר 2013. בקנדה, הסדרה שודרה בערוץ המשפחה קנדה החל מה-15 ביוני 2012 כהצצה ובאופן רשמי ב-6 ביולי 2012, והחל מפתיחת ערוץ דיסני קנדה ב-1 בספטמבר 2015 ולאחר מכן עברה לערוץ דיסני XD קנדה החל מפתחיתו ב-1 בדצמבר 2015, שידורי הסדרה הסתיימו בערוץ המשפחה קנדה בינואר 2016.

אחר

באוסטרליה הסדרה משודרת בערוץ 7Two, באירלנד הסדרה משודרת גם ב- RTÉ Two, בצ'ילה הסדרה משודרת בערוץ 13, בניו זילנד הסדרה משודרת גם ב-TV2 ובבריטניה גם ב-CITV.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גרוויטי פולס בוויקישיתוף

הערות שוליים


שגיאות פרמטריות בתבנית:הערות שוליים

פרמטרים [ טורים ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

  1. ^ Rich Sands, ‏TV Guide Magazine's 60 Greatest Cartoons of All Time, באתר TV Guide, ‏24 בספטמבר 2013
  2. ^ 1 2 חודש של חגיגות בערוץ דיסני! באתר הורים וילדים
  3. ^ 1 2 https://twitter.com/_AlexHirsch/status/440983514062651392/photo/1
  4. ^ גרוויטי פולס עונה 2
  5. ^ Kondolojy, Amanda (2013-07-29). "Gravity Falls Renewed by Disney Channel for Second Season". TV by the Numbers. נבדק ב-2012-07-07.
  6. ^ גרוויטי פולס עונה 2 - פרומו ( ערוץ דיסני )
  7. ^ "Gravity Falls – Season 1 Reviews, Ratings, Credits, and More". Metacritic. 29 ביוני 2012. נבדק ב-11 באוקטובר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Lloyd, Robert (11 ביוני 2012). "Review: Bouncy, weightless fun with 'Gravity Falls'". Los Angeles Times. נבדק ב-8 ביולי 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Hinckley, David (29 ביוני 2012). "New animated Disney series 'Gravity Falls' rises to an endearing level of tween cool". New York Daily News. נבדק ב-8 ביולי 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Blum, Matt (28 ביוני 2012). "Gravity Falls Rises to the Level of Disney Channel's Best". Wired Magazine. אורכב מ-המקור ב-9 בפברואר 2013. נבדק ב-8 ביולי 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Beck, Jerry (3 בדצמבר 2012). "Annie Award Nominations 2012". Cartoon Brew. נבדק ב-5 בדצמבר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ Beck, Jerry (2 בפברואר 2013). "Annie Award Winners". Cartoon Brew. נבדק ב-5 בדצמבר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ Lewis, Casey. "Teen Choice Awards Nominations Announced! Who Made The Cut This Year?". Teen Vogue. נבדק ב-5 בדצמבר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ 1 2 3 Amidi, Amid (2 בדצמבר 2013). "Complete List of 2013 Annie Award Nominations". Cartoon Brew. נבדק ב-5 בדצמבר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ "The 61st MPSE Golden Reel Awards Nominees (Television)". נבדק ב-2 בפברואר 2014. {{cite web}}: (עזרה)