רקטור – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: מסוי\1
שורה 1: שורה 1:
'''רקטור''' (מ[[לטינית]]: '''regere''' - שליט) הוא בעל התפקיד האקדמי הבכיר ב[[אוניברסיטה|אוניברסיטאות]]. זאת להבדיל מ[[מנכ"ל]], שהוא בעל המשרה האדמיניסטרטיבית העליונה באותו [[מוסד אקדמי]]. במוסדות אקדמיים מסויימים, התפקיד המקביל לרקטור נקרא "'''פרובוסט'''" (ב[[אנגלית]]: Provost).
'''רקטור''' (מ[[לטינית]]: '''regere''' - שליט) הוא בעל התפקיד האקדמי הבכיר ב[[אוניברסיטה|אוניברסיטאות]]. זאת להבדיל מ[[מנכ"ל]], שהוא בעל המשרה האדמיניסטרטיבית העליונה באותו [[מוסד אקדמי]]. במוסדות אקדמיים מסוימים, התפקיד המקביל לרקטור נקרא "'''פרובוסט'''" (ב[[אנגלית]]: Provost).


לעתים מתקיים באוניברסיטה גם תפקיד של נשיא, הנמצא מעל לרקטור ולמנכ"ל בהירארכיה האוניברסיטאית (מאז יישום החלטות [[ועדת מלץ]] זה המצב בכל האוניברסיטאות ב[[ישראל]]).
לעתים מתקיים באוניברסיטה גם תפקיד של נשיא, הנמצא מעל לרקטור ולמנכ"ל בהירארכיה האוניברסיטאית (מאז יישום החלטות [[ועדת מלץ]] זה המצב בכל האוניברסיטאות ב[[ישראל]]).

גרסה מ־05:42, 1 באוקטובר 2016

רקטורלטינית: regere - שליט) הוא בעל התפקיד האקדמי הבכיר באוניברסיטאות. זאת להבדיל ממנכ"ל, שהוא בעל המשרה האדמיניסטרטיבית העליונה באותו מוסד אקדמי. במוסדות אקדמיים מסוימים, התפקיד המקביל לרקטור נקרא "פרובוסט" (באנגלית: Provost).

לעתים מתקיים באוניברסיטה גם תפקיד של נשיא, הנמצא מעל לרקטור ולמנכ"ל בהירארכיה האוניברסיטאית (מאז יישום החלטות ועדת מלץ זה המצב בכל האוניברסיטאות בישראל).

הרקטור עוסק לרוב בניהול האקדמי של האוניברסיטה, ובכלל זה מינוי חברי סגל אקדמי, פתיחה וסגירה של חוגי לימוד ונושאים אקדמיים נוספים.

המונח "רקטור" משמש גם בתחומים אחרים, כגון בכנסייה הקתולית ובכנסיות אחרות, שם הוא מציין אנשים בעלי תפקיד בכיר (לרבות בישופים, אך לעתים גם כמרים).

קישורים חיצוניים


ערך זה הוא קצרמר בנושא חינוך. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.