הליגה הישראלית בכדורגל חופים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הסרת תו כיווניות
מ "האתר הרשמי" ← תבנית:אתר רשמי#
שורה 229: שורה 229:


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
* [http://www.netanya.muni.il/?CategoryID=1755 האתר הרשמי]
* {{אתר רשמי|1=http://www.netanya.muni.il/?CategoryID=1755}}

[[קטגוריה:כדורגל חופים]]
[[קטגוריה:כדורגל חופים]]
[[קטגוריה:ליגות כדורגל בישראל]]
[[קטגוריה:ליגות כדורגל בישראל]]

גרסה מ־17:14, 11 באוקטובר 2016

קובץ:Isreal Beach soccer logo.jpg
לוגו הליגה
ארנה הליגה לכדורגל חופים, חוף פולג, נתניה
אלון מזרחי "האווירון" במסגרת משחק בליגה לכדורגל חופים נתניה 2007

משחקי הליגה הראשונים בכדורגל חופים בישראל החלו ב-8 ביוני 2007, שבוע לאחר השקתו הרשמית של הענף תחת פיקוחה של ההתאחדות לכדורגל בישראל. שחקני הליגה הם שחקני עבר בליגות המקצועניות והחובבניות של הכדורגל הרגיל בישראל, שחקני קטרגל, שחקנים זרים מקבוצות שונות בעולם ושחקני מחלקות הנוער של קבוצות הכדורגל מרחבי הארץ.

היסטוריה

בעונת הבכורה של הליגה השתתפו שמונה קבוצות, אשר התחרו במסגרת בית ליגה אחד. הקבוצות המייסדות של הליגה הן יהלומי "אגדיר" נתניה, מ.ז. ראש העין, בני כפר קאסם, אס"א באר שבע, מטיס "יורופקאר השכרת רכב" תל אביב, הפועל עירוני ראשון לציון, הכח "מאוחדת" ירושלים ופתח תקווה בולס. כל קבוצה שיחקה משחק בודד מול כל קבוצה אחרת, כאשר ארבע הראשונות בליגה בתום שבעה מחזורים העפילו לשלב הפיינל פור שבו שיחקו הקבוצה הראשונה מול הרביעית והשנייה מול השלישית.

ב-17 באוגוסט 2007 נערכו משחקי חצי הגמר בשיטת נוק אאוט. במשחק הראשון התמודדו נתניה, שלא הפסידה במהלך העונה, ובאר שבע שהעפילה לאחר ארבעה ניצחונות רצופים. במשחק השני התמודדו ראש העין וכפר קאסם. המשחקים הסתיימו בניצחון שתי הקבוצות שדורגו במקום הראשון ובמקום השני בסיום העונה הסדירה, נתניה וראש העין. באותו תאריך נערך גם משחק הגמר. נתניה ניצחה בתוצאה 5 - 2, וזכתה באליפות ללא הפסד בשלב כלשהו של העונה. היה זה גם ניצחונה השני על ראש העין, לאחר שבמשחק הליגה הסדירה ניצחה בתוצאה 5 - 4 משער זהב.

לקראת עונת קיץ 2008 הורחבה הליגה ל-10 קבוצות עם הצטרפותן של "קאזה דו ברזיל" אילת ונסיכי "90FM" חדרה. נוסף על כך החליפה "דיל טוב" אשקלון את עירוני ראשון לציון. הפעם חולקו הקבוצות ל-2 בתים שבכל אחד מהם התמודדו בסיבוב אחד. ארבע הקבוצות הראשונות בכל בית העפילו לרבע הגמר, שבו נקבעו המשחקים לפי שיטת הקבוצה הראשונה בבית א' מול הקבוצה הרביעית בבית ב' וכן הלאה. שתי הקבוצות שסיימו במקום החמישי התמודדו ביניהן במשחק נפרד על ההישארות בליגה.

רבע הגמר נערך בשיטת בית-חוץ בין ב-18 וב-25 ביולי. בתום צמד המשחקים ניצחו בכל המשחקים הקבוצות המדורגות נמוך יותר, כלומר הקבוצות שעלו לשלב ההצלבה ממקומות 3-4 ניצחו את הקבוצות שעלו מהמקומות 1-2. תל אביב, ששחקנה ערן לוי עבר לקראת משחק הגומלין להפועל חיפה, הובסה 2 -9 על ידי חדרה לאחר תיקו 3 - 3 במשחק הראשון. ירושלים ניצחה פעמיים את אשקלון, כפר קאסם ניצחה את פתח תקווה עם שער ניצחון בתוך ההארכה, וראש העין הדיחה האלופה מנתניה, לה הפסידה בגמר העונה הקודמת. חצי הגמר נערך ב-1 באוגוסט 2008 בשיטת הנוקאאוט. בהגרלה המוקדמות שובצו הקבוצות למשחקים נגר היריבות שכבר התמודדו מולן בבתים המוקדמים. ירושלים שובצה מול כפר קאסם, וניצחה אותה 1 - 0 בדו-קרב פנדלים לאחר שוויון 6 - 6 בתום הזמן החוקי. חצי הגמר השני היה חד-צדדי, ובו ניצחה חדרה את סגנית האלופה ראש העין בתוצאה 6 - 1. גם משחק הגמר עמד על תוצאה 6 - 6, אך 15 שניות לסיומו הבקיעה חדרה את שער הניצחון. זה גם היה תוארה הראשון של הערך חדרה בענף ספורט כלשהו.

לקראת עונת 2009 עלתה קבוצת "קדמת עדן" כפר סבא לליגה הראשונה במקומה של היורדת אס"א באר שבע. שיטת המשחקים לא השתנתה ביחס לעונה הקודמת, ו-10 הקבוצות חולקו ל-2 בתים. בסיום העונה הסדירה דורגו "קאזה דו ברזיל" אילת ו"שווה שווה" ירושלים במקומות האחרונים בכל אחד מן הבתים, ובצמד משחקים שנערכו ב-31 ביולי וב-7 באוגוסט ניצחה אילת בתוצאות 6 - 2 ו-6 - 4 ונותרה בליגה. נתניה, אלופת העונה הראשונה, הייתה הקבוצה היחידה בליגה שסיימה את שלב הבתים ללא הפסד ועם מאזן השערים הטוב ביותר (22 - 13).

משחקי רבע הגמר נערכו גם הם ב-31 ביולי וב-7 באוגוסט, בשיטת בית-חוץ. קבוצות הבית הראשון היו עדיפות בהתמודדויות מול קבוצות הבית השני, ושלוש מתוכן העפילו לחצי הגמר: נתניה, פתח תקווה וראש העין, שבמשחקיה מול "ימאהה" תל אביב הובקע מספר השערים הרב ביותר (16 - 5). בחצי הגמר הראשון גברה פתח תקווה על בני "פלפלה" כפר קאסם, ולראשונה בתולדותיה העפילה לגמר הליגה. נתניה חזרה למשחק הגמר לראשונה מאז עונת הבכורה של הליגה, לאחר שגברה על ראש העין בתוצאה 6 - 5. במשחק הגמר ניצחה פתח תקווה בתוצאה 2 - 0, וזכתה באליפות הראשונה בתולדותיה.

ב-2 ביולי 2010 נערך מחזור המוקדמות של הליגה הישראלית בכדורגל חופים לקראת עונת קיץ 2010. במוקדמות התמודדו קבוצות מתל מונד, חולון, ירושלים וחיפה. המוקדמות נערכו בשיטת בית ליגה אחד לארבע הקבוצות. בתום המשחקים עלתה "עידו קרן" חיפה עם שלושה ניצחונות משלושה משחקים, וירושלים לא הצליחה לשמור על מקומה בליגה הבכירה משנה שעברה. בעונה זו הוחתם לראשונה שחקן זר בליגה, כשמריאן מצ'יוקה מנבחרת רומניה הצטרף לראש העין. אלון מזרחי, מלך השערים בכל הזמנים של ליגת העל בכדורגל וממייסדי ליגת הכדורגל חופים, פרש בעונה זו ממשחק פעיל. שיטת המשחקים נותרה כפי שהייתה בשתי העונות הקודמות. שלב הבתים נערך בחמישה מחזורים בכל בית, כאשר בכל מחזור נערכו בכל בית שני מפגשים וקבוצה אחת נחה. פתח תקווה, אלופת העונה הקודמת, סיימה עם מאזן מושלם של ארבעה ניצחונות, ואילו כפר קאסם סיימה עם הפרש השערים הטוב ביותר (+15). "משתלות פתאל" אשקלון הייתה הקבוצה הגרועה בליגה לאחר שהפסידה בכל משחקיה וסיימה עם הפרש השערים הגרוע ביותר בליגה (12-). בבית ב' המצב היה שקול יותר, ו"אלי אזולאי" תל אביב דורגה במקום האחרון עם 3 נקודות רק בגלל הפרש שערים נחות יותר מעירוני "נאפיס" ראש העין.

שיטת רבע הגמר שונתה, ובניגוד לעונות הקודמות נקבעה על משחק נוקאאוט אחד. כל משחקי רבע הגמר נערכו ב-18 באוגוסט. פתח תקווה, האלופה מהעונה הקודמת, הפסידה כבר בשלב זה לראש העין והודחה מהתחרות. משחק זה וכן הניצחון של חיפה על כפר קאסם הושגו לאחר דו-קרב פנדלים. חצי הגמר נערך גם כן בשיטת נוקאאוט, והתקיים ב-19 באוגוסט. באותו יום התקיים גם גמר ליגת הנוער בכדורגל חופים בין "כוכבי השרון" ל-"אריות הים". סגנית האלופה נתניה העפילה בפעם השנייה ברציפות לגמר, בו התמודדה מול כפר סבא שגברה על חיפה. הגמר התקיים ב-20 באוגוסט 2010, ובו המשיכה כפר סבא את המגמה שבה הקבוצה שמעפילה לראשונה בתולדותיה לגמר זוכה באליפות, לאחר שניצחה בתוצאה 5 - 3.

באותו יום נערך גמר הגביע לנשים בכדורגל חופים בו ניצחה עירוני פתח תקווה את כישרונות חדרה, וכן נערך גם המשחק על ההישרדות, שהמפסידה בו הייתה מיועדת לרדת למבחנים על ההישארות בליגה. במשחק זה התמודדו תל אביב ואשקלון, והוא הוכרע משער ניצחון של אורן פחימה התל אביבי בסמוך לשריקת הסיום. תל אביב נותרה לעונה חמישית בליגה הבכירה, ואילו אשקלון ירדה ליגה אחרי שלוש עונות.

בעונת 2012 של כדורגל החופים בישראל, נקבע חוק על ידי הנהלת הליגה, שמאפשר שיתוף של עד שני שחקנים זרים במשחק פעיל על החול (בעוד שהאחרים יושבים על הספסל). החוק בא להביא לרמה הוגנת של משחק ואי הפיכת הקבוצה לקבוצה בעלת שחקנים זרים מרובים.

האלופות והסגניות

לפי שנים
עונה אלופת ישראל בכדורגל חופים תוצאה סגנית מקום שלישי תוצאה מקום רביעי
2007 מכבי "דורון מוטורס" נתניה 2:5 מ.ז ראש העין
2008 נסיכי "90FM" חדרה 6:7 "שווה שווה" ירושלים עירוני "REMI" ראש העין 9:10 בני "פלפלה" כפר קאסם
2009 עירוני "מסעדות אחלה" פתח תקווה 0:2 מכבי "דורון מוטורס" נתניה בני "פלפלה" כפר קאסם 6:8 עירוני "frame" ראש העין
2010 "קדמת עדן" כפר-סבא 3:5 מכבי "דורון מוטורס" נתניה
2011 "אלקטיס" ראש העין 5:8 מכבי "דורון מוטורס" נתניה
2012 בני "פלפלה" כפר קאסם 4:4 {2-1 לכפר קאסם בפנדלים} "הראשון במשכנתאות" ראש העין
2013 בני "פלפלה" כפר קאסם 3:5 מכבי "דורון מוטורס" נתניה
2014 מכבי "דורון מוטורס" נתניה 3:8 עירוני "קייטרינג היצירה" פתח תקווה
2015 בני "פלפלה" כפר קאסם 1:3 יהלומי "דורון מוטורס" נתניה
2016 בני "פלפלה" כפר קאסם 3ː4 "שוורץ הום" ראש העין


לפי אליפויות
מקום קבוצה אליפויות סגנויות מקום שלישי מקום רביעי
1. בני "פלפלה" כפר קאסם 4 2 1
2. מכבי נתניה 2 5
ראש העין 1 3 2 1
חדרה 1 1
פתח תקווה 1
כפר סבא 1
7. ירושלים 1 1
באר שבע 1
מכבי חיפה 1
תל אביב
יפו
אילת
אשקלון
ראשון לציון

קישורים חיצוניים