קפטן אמריקה: חייל החורף – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ החלפת "שם מקורי" --> "שם בשפת המקור" בתבנית סרט#
מ עדכון פרמטרים בתבנית סרט: במאי => בימוי, צלם => צילום, מפיק => הפקה, תסריטאי => תסריט, עורך => עריכה
שורה 3: שורה 3:
|כיתוב=כרזת הסרט
|כיתוב=כרזת הסרט
|שם הסרט=קפטן אמריקה: חייל החורף
|שם הסרט=קפטן אמריקה: חייל החורף
|במאי=אנתוני וג'ו רוסו
|בימוי=אנתוני וג'ו רוסו
|מפיק=קווין פייגי
|הפקה=קווין פייגי
|תסריטאי=כריסטופר מרקוס{{ש}}סטיבן מקפילי
|תסריט=כריסטופר מרקוס{{ש}}סטיבן מקפילי
|מבוסס=[[קפטן אמריקה]] ([[קומיקס]])
|מבוסס=[[קפטן אמריקה]] ([[קומיקס]])
|שחקנים ראשיים=[[כריס אוונס]]{{ש}}[[סקרלט ג'והנסון]]{{ש}}[[סבסטיאן סטן]]{{ש}}[[אנתוני מאקי]]{{ש}}[[קובי סמולדרס]]{{ש}}[[פרנק גרילו]]{{ש}}[[אמילי ואן קאמפ]]{{ש}}[[היילי אטוול]]{{ש}}[[רוברט רדפורד]]{{ש}}[[סמואל ל. ג'קסון]]
|שחקנים ראשיים=[[כריס אוונס]]{{ש}}[[סקרלט ג'והנסון]]{{ש}}[[סבסטיאן סטן]]{{ש}}[[אנתוני מאקי]]{{ש}}[[קובי סמולדרס]]{{ש}}[[פרנק גרילו]]{{ש}}[[אמילי ואן קאמפ]]{{ש}}[[היילי אטוול]]{{ש}}[[רוברט רדפורד]]{{ש}}[[סמואל ל. ג'קסון]]
שורה 20: שורה 20:
|קישור=1843866
|קישור=1843866
|מוזיקה = הנרי ג'קמן
|מוזיקה = הנרי ג'קמן
|צילום=
|צלם=
|עריכה=
|עורך=
|אולפן=
|אולפן=
|שם בשפת המקור=Captain America: The Winter Soldier}}
|שם בשפת המקור=Captain America: The Winter Soldier}}

גרסה מ־05:05, 11 בדצמבר 2016


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים ריקים [ אולפן ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ קישור, מפיץ, הפקה, שם הסרט ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

קפטן אמריקה: חייל החורף
Captain America: The Winter Soldier
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על קפטן אמריקה (קומיקס)
בימוי אנתוני וג'ו רוסו
הופק בידי קווין פייגי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט כריסטופר מרקוס
סטיבן מקפילי
עריכה ג'פרי פורד עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים כריס אוונס
סקרלט ג'והנסון
סבסטיאן סטן
אנתוני מאקי
קובי סמולדרס
פרנק גרילו
אמילי ואן קאמפ
היילי אטוול
רוברט רדפורד
סמואל ל. ג'קסון
מדבבים רוברט קלותוורתי
June Christopher
גארי סיניז עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה הנרי ג'קמן
צילום טרנט אופאלוך עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה אולפני מארוול עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה דיסני+, אולפני וולט דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה

ישראלישראל 3 באפריל 2014

ארצות הבריתארצות הברית 4 באפריל 2014
משך הקרנה 136 דקות[1]
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פעולה, סרט גיבורי-על, סרט הרפתקאות, סרט מדע בדיוני עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $170,000,000
הכנסות $714,083,572.[2]
הכנסות באתר מוג'ו marvel14b
סרט קודם קפטן אמריקה
הנוקמים
סרט הבא קפטן אמריקה: מלחמת אזרחים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קפטן אמריקה: חייל החורףאנגלית: Captain America: The Winter Soldier) הוא סרט גיבורי על אמריקאי משנת 2014, המבוסס על חוברות הקומיקס קפטן אמריקה של חברת מארוול קומיקס. הסרט מהווה סרט המשך לסרט "קפטן אמריקה" משנת 2011, והוא הסרט התשיעי ביקום הקולנועי של מארוול את הסרט מביימים אנתוני וג'ו רוסו ומככבים בו כריס אוונס, סקרלט ג'והנסון, סבסטיאן סטן, אנתוני מאקי, קובי סמולדרס, פרנק גרילו, אמילי ואן קאמפ, היילי אטוול, רוברט רדפורד וסמואל ל. ג'קסון. עלילת הסרט מביאה את שיתוף הפעולה בין קפטן אמריקה לאלמנה השחורה במטרה לבלום אויב מסתורי המסתתר בוושינגטון.

הפקת הסרט החלה ביוני 2012, כשהצילומים החלו באפריל 2013 בלוס אנג'לס, קליפורניה ואחר כך עברו לוושינגטון ולקליבלנד, אוהיו. הסרט יצא לאקרנים ב-3 באפריל 2014, וכבר בסוף השבוע הראשון להקרנתו הפך לשובר קופות עם הכנסה של 24 מיליון דולר. סך הכל הכניס הסרט 714.2 מיליון דולר ברחבי העולם וקיבל ביקורות משובחות ממבקרי קולנוע.

תקציר העלילה

שנתיים לאחר אירועי "הנוקמים", סטיב רוג'רס חי בשלווה בוושינגטון הבירה ומנסה להסתגל לחיים בעולם המודרני. אולם, לאחר שבן ברית מסוכנות S.H.I.E.L.D מותקף, סטיב נהיה מעורב במסתורין שיכול לסכן את העולם. יחד עם נטשה רומנוף, קפטן אמריקה מנסה לחשוף את המזימה הנרקחת בה בעת שהוא הודף התקפה בלתי צפויה. כאשר המזימה מתגלה, השניים צריכים לגייס את עזרתו של פלקון. עד מהרה נתקלים ביריב חזק שהם אינם מצפים לו - חייל החורף, ומסתבר שבסוכנות S.H.I.E.L.D יש יותר ממה שנראה לעין בהתחלה.

עלילת הסרט

שנתיים לאחר אירועי "הנוקמים", סטיב רוג'רס מתגורר בוושינגטון הבירה, ממשיך לעבוד עבור סוכנות S.H.I.E.L.D ונאבק כדי להסתגל לחיים המודרניים. הוא מתיידד עם יוצא צבא ויועץ לחיילים משוחררים בעלי הפרעת דחק פוסט-טראומטית בשם סאם וילסון, לאחר שנפגשו בריצת בוקר. רוג'רס נקרא להציל ספינת S.H.I.E.L.D מידיהם של פיראטים אלג'ירים בראשותו של ג'ורג' באטרוק. על הסיפון הוא מגלה שהסוכנת נטשה רומאנוף שולפת מידע ממערכות המחשב של הספינה, מה שגורם לו לפקפק בעובדה שהוא צריך לסמוך על סוכנות S.H.I.E.L.D. במפקדת הסוכנות בבניין טריסקליון, ניק פיורי מציג בפני רוג'רס את "פרויקט: תובנה", שלוש נושאות מטוסים מרחפות המחוברות דרך לווין ריגול ומתוכננות לחסל איומים באופן יעיל. בהמשך, רוג'רס מסייר במוזיאון הסמית'סוניאן שעורך תערוכה להוקרתו וכן מבקר את פגי קרטר הזקנה, שגוססת ממחלת האלצהיימר בבית אבות.

פיורי אינו מצליח לגשת למידע שאותו רומאנוף השיגה, וזה מגביר אצלו את הספקות. הוא נפגש עם המזכ"ל של שיל"ד, אלכסנדר פירס, ומציע לו להשהות את תוכנית "התבונה". פירס עונה שהוא יעשה מה שהוא יכול, כשבליבו, הוא הגיע למסקנה שפיורי מתחיל לאיים על הפרויקט הסודי שלו. פיורי ממשיך בדרכו להפגש עם הסוכנת מריה היל, אך הוא מותקף בידי מתנקשים, שנשלחו על ידי פירס, המחופשים כשוטרים ובראשם מתנקש מסתורי בשם חייל החורף. פיורי נמלט פצוע ומתחמק לתוך דירתו של רוג'רס, אך לאחר שהוא מוסר לרוג'רס דיסק און קי הוא נורה בידי חייל החורף. רוג'רס רודף אחריו, ושכנתו מתגלה כסוכנת 13 מטעם סוכנות S.H.I.E.L.D, שנשלחה להגן עליו. פיורי מת לכאורה בניתוח, והיל לוקחת את גופתו.

ביום למחרת, רוג'רס מזומן למפקדת S.H.I.E.L.D בידי פירס. כאשר רוג'רס מסרב למסור את המידע שפיורי מסר לו, פירס מכריז עליו כפושע נמלט. רוג'רס נמלט מהמפקדה תוך עימות עם המאבטחים, ובראשם ברוק רומלאו, ונפגש עם רומאנוף. בהתבסס על המידע בכונן החיצוני, הם מגלים מתקן תת-קרקעי נטוש של S.H.I.E.L.D בניו ג'רזי, במקום בו היה מחנה האימונים בו התאמן רוג'רס בימי מלחמת העולם השנייה, ואשר בו הוקמה לראשונה סוכנות S.H.I.E.L.D בידי הווארד סטארק (אביו של טוני סטארק), פגי קרטר וקולונל צ'סטר פיליפס. בתוך המתקן, הם מפעילים מחשב-על שמכיל את התודעה השמורה של ארנים זולא, המדען הראשי של ארגון הידרה, שחושף בפניהם את העובדה שמאז הקמתה של סוכנות S.H.I.E.L.D לאחר מלחמת העולם השנייה, הידרה פעלה בחשאי מתוך שורותיה, והחלה ליצור תוהו ובוהו ברחבי העולם מתוך תקווה שהאנושות תסכים מרצון למסור את החופש שלה בתמורה לביטחון. הם מגלים שהידרה שפעלה בתוך S.H.I.E.L.D יזמה את כל המאבקים לאורך שנות קיומה של הסוכנות, כגון מותו של הווארד סטארק בתאונת דרכים וההתנקשות בחיי פיורי. רוג'רס ורומאנוף בקושי מצליחים להמלט מהמקום לאחר שטיל ששוגר מ-S.H.I.E.L.D מפוצץ את הבונקר, ומשמיד איתו את ארנים זולא.

רוג'רס ורומאנוף מגייסים את וילסון לעזרתם, והשלושה משיגים את חליפת הטיסה של וילסון מימי הצבא -רתמה מכונפת. הם חוקרים את ג'ספר סיטוול (שהתגלה כסוכן הידרה במסווה), שחושף שזולא פיתח אלגוריתם שמסוגל לזהות אנשים שיהפכו ברבות השנים לאיום עבור הידרה. נושאות המטוסים המרחפות החדשות יסיירו ברחבי המדינה ויחסלו את אותן מטרות בעזרת מערכת נשק מונחית-לוויין. בדרך חזרה למפקדת S.H.I.E.L.D, השלושה נקלעים למארב של חייל החורף. בקרב המתחולל בינו לבין רוג'רס, חייל החורף מאבד את מסכתו ורוג'רס מזהה אותו כבאקי, ידידו הוותיק שנחשב למת. הם נלכדים בידי S.H.I.E.L.D אך ניצלים בידי מריה היל המחופשת. היא מובילה אותם למחבוא, שם הם מגלים שניק פיורי חי ומתכנן משימה למנוע מפירס להפעיל את "פרויקט: תובנה" בעזרת החלפת שבבים במערכות נושאות המטוסים המרחפות שיעקפו את השליטה הלוויינית עליהן.

לאחר שחברי המועצה לביטחון עולמי מגיעים להשקתן של נושאות המטוסים המרחפות. רוג'רס, ביחד עם וילסון, רומאנוף והיל פורץ לבניין הטריסקליון ומודיע במערכת הכריזה שהידרה פועלת בתוך S.H.I.E.L.D ומורה לכל מי שלצידו לא לציית לפקודותיהם של חיילי יחידת סטרייק שפועלים איתם, ולא לפירס, מנהיגם. חברי המועצה מבינים את תוכניתו של פירס, אך הוא מחזיק אותם כבני ערובה וחושף את המניעים האמיתיים של הידרה. לאחר קרבות בכל רחבי הבניין בין הידרה ל-S.H.I.E.L.D, נושאות המטוסים ממריאות ובעזרת הלווין הן מכוונות את התותחים שלהן מגובה רב לעבר כל מי שיכול להוות סיכון להידרה בעתיד, לפי האלגוריתם של זולא. ברשימה כלולים בין היתר דוקטור ברוס באנר, טוני סטארק, דוקטור סטיבן סטריינג' וכן הנשיא. רוג'רס ו-וילסון מצליחים להסתער על שתי נושאות מטוסים מרחפות ומחליפים את השבבים, אך חייל החורף משמיד את חליפתו של וילסון ומתעמת מול רוג'רס בשלישית. השניים נלחמים במאבק פיזי קשה ומתיש, וכל אותה עת רוג'רס מנסה לעורר את זכרונותיו של באקי. בינתיים, פיורי ורומאנוף מתעמתים מול פירס. הם מאלצים אותו לפתוח את הגישה למערכות המידע של S.H.I.E.L.D כדי שרומאנוף תחשוף את פרצופה האמיתי של הידרה לציבור בכך שתשחרר מידע מסווג. לאחר עימות קצר, פיורי יורה בפירס למוות אחרי שהוא מהמם את רומאנוף באמצעות הסיכה של חברי המועצה. בנושאת המטוסים המרחפת השלישית, בעוד מאבקם של רוג'רס וחייל החורף נמשך , רוג'רס הפצוע מצליח להחליף את השבב ומאפשר להיל לעקוף את שליטת הלוויין על נושאות המטוסים המרחפות, שמשמידות אחת את השנייה, והשנייה את השלישית. זו שנושאת את רוג'רס ואת חייל החורף מתרסקת לתוך בניין הטריסקליון, היכן שוילסון נלחם נגד רומלאו. וילסון ניצל בנפילה למסוק, אך רומלאו נלכד בבניין המתמוטט.

בסופו של הקרב , רוג'רס נופל מנושאת המטוסים המרחפת לתוך הנהר. חייל החורף נזכר לאט בעברו ומושך את רוג'רס מהנהר לפני שנעלם. סוכנות S.H.I.E.L.D מצויה בכאוס, ופיורי משמיד את שארית זהותו ומתכוון להשתמש בכיסוי מותו כדי לרדוף אחר התאים הנותרים של ארגון הידרה באירופה. ברוק רומלאו נראה כשהוא מובהל לניתוח חירום, מה שמרמז שהוא עדיין חי. רומאנוף מופיעה בפני ועדת הסנאט ומפרטת את האיום שהידרה הציבה מתוך S.H.I.E.L.D, בתשובה לטענות ראשי הצבא והסנאט, שהיא הרסה את ארגון המודיעין שלהם. היא מזמינה אותם לעצור אותה מתי שירצו ויוצאת כמנצחת מהקפיטול. היא נפגשת עם רוג'רס על "קברו" של פיורי, מוסרת לו את תיק המסמכים על תוכנית חייל החורף, וממשיכה לדרכה. רוג'רס מתכונן לחפש את חייל החורף ו-וילסון מצטרף אליו.

הסצנה הראשונה לאחר כתוביות הסיום מתרחשת במעבדת הידרה, היכן שברון סטרוקר מחזיק בשרביט של לוקי ובשני אסירים - אחד עם מהירות על-אנושית ואחת עם כוחות טלקינטיים. בסצנה השנייה לאחר כותרות הסיום, חייל החורף עורך סיור בתערוכה של קפטן אמריקה במוזיאון הסמית'סוניאן כדי ללמוד על עברו.

צוות שחקנים

צוות השחקנים, במהלך כנס קומיק-קון 2013. משמאל לימין: המפיק קווין פייגי, אמילי ואן קאמפ, אנתוני מאקי, קובי סמולדרס, סמואל ל. ג'קסון, סקרלט ג'והנסון, הבמאים אנתוני וג'וזף רוסו, כריס אוונס, פרנק גרילו וסבסטיאן סטן.
הגיבור הראשי של הסרט. יוצא מלחמת העולם השנייה אשר עבר ניסוי שהגביר את יכולותיו הפיזיות מעל ומעבר לרמה האנושית. הוקפא למשך 70 שנה וכעת צריך להסתגל לחיים בעולם המודרני. המפיק קווין פייגי ציין כי רוג'רס נשאר כסוכן סוכנות הביון S.H.I.E.L.D בעל כורחו לאחר אירועי "הנוקמים", וזאת משום ש"לא נשאר לו לאן ללכת... הכל היה די שחור ולבן בזמנו, וכעת קשה לדעת מיהם האנשים הרעים. אנחנו רוצים לשחק על הנושא הזה שהקפטן לא מרגיש בנוח עם הדרך שבה סוכנות הביון והמנהל שלה ניק פיורי פועלים".[3] אוונס תיאר את אופן הסתגלות הדמות שלו לעולם המודרני בכך ש"לא בהכרח מדובר מההלם שבהתפתחות הטכנולוגית, אלא יותר בגלל השוני התרבותי. הוא עבר משנות ה-40 לזמן ההווה, מעולם שבו אנשים בטחו באחרים והאיומים לא היו כה גדולים. כעת, קשה לדעת מי צודק ומי לא. פעולות שאתה נוקט על מנת להגן על אנשים מאיומים יכולים להפר זכויות אזרחיות ואת הזכות לפרטיות. קשה לסטיב להכיר בעובדה זו".[4]
מרגלת מאומנת היטב שעובדת עם סוכנות S.H.I.E.L.D ומצוותת לרוג'רס. התסריטאי כריסטופר מרקוס ציין כי "האלמנה השחורה מהווה ניגוד גמור לקפטן אמריקה, ומתאר אותה כמודרנית, לא ממש נערצת וישירה מאוד, בעוד סטיב הוא איש פשוט משנות ה-40. הוא אינו נופת צופים אך הוא שמרני וצו המצפון שלו ממוקד, בעוד הצו המצפוני שלה נע ונד".[5] כאשר ג'והנסון נשאלה על מערכת היחסים שלה עם סטיב, היא ציינה כי שיתוף הפעולה ביניהם הופך לידידות קרובה מאוד עם הזמן. יש ביניהם נקודות דמיון בלתי צפויות - שניהם עומדים על המשמר, לשניהם יש בעיות אמון, ושניהם עבדו למען מדינתם למשך כל שנות הקריירה שלהם. דרך הידידות הזאת שנרקמת ביניהם, שניהם מתחילים לפקפק בשאלה מה הם רוצים מעצמם".[6]
חברו הטוב ביותר של סטיב רוג'רס, שהופך למתנקש שטוף מוח. פייגי מציין שתפקידו של באקי בסרט יהיה קרוב מאוד לתיאורו בסיפור הקומיקס מאת אד ברובייקר.[7] לגבי הדמות, פייגי מציין כי היא מילאה אחר פקודות למשך 70 שנה באופן מתודי וכמעט רובוטי.[8] כדי להתכונן לתפקיד, סטן עבר חמישה חודשי אימונים פיזיים וערך מחקר היסטורי על המלחמה הקרה, הק.ג.ב. ושטיפת מוח, וכן צפה בסרטי מרגלים מסוגים שונים ובסרטים דוקומנטריים על אותה תקופה.[9] בסרט הוא נראה חיוור, ללא חשיבה משלו, וצייתן לחלוטין לפירס. צייתנותו מתבטאת, בין השאר, בעובדה שהוא הורג אך ורק את מי שנתנו לו פקודה להורגו. אחרי שרוג'רס מנסה שוב ושוב לעורר את זכרונו, באקי מתחיל לחזור לעצמו בעצמו בסוף. הנבל המשנה של הסרט.
סוכן S.H.I.E.L.D שמסוגל לעוף בעזרת זוג כנפיים מכניות. מאקי מציין, כי וילסון הוא "בחור חכם שעבר אימונים צבאיים והופך למנהיג טקטי.[10]. הוא גיבור-העל האפרו-אמריקני הראשון, מה שהופך את כל הדברים שעשיתי למשהו שמשתלם... זהו כבוד גדול עבורי".[11] על יחסיו של רוג'רס עם מאקי, כריס אוונס מציין כי "וילסון נהג לשרת וכעת הוא עובד במחלקה לענייני חיילים משוחררים של ארצות הברית ומייעץ לבחורים שחוזרים הבייתה עם הפרעת דחק פוסט-טראומטית. הם מתחברים יחד ברמה הזאת. אני חושב ששניהם לוחמים פצועים שלא אוהבים לדמם על אחרים. לקפטן אין מישהו שעליו הוא יוכל לדמם. אני חושב שמאקי יודע איך לטפל עם אנשים כאלה. לפעמים כשהמצב קשה, לסמוך על איש זר זו הדרך הנכונה".[12]
סוכנת S.H.I.E.L.D שנשכרה לשמור על רוג'רס ללא ידיעתו. ואן קאמפ אומרת שהדמות שלה מקבלת תפנית מעניינת ככל שהעלילה מתפתחת, וכי הסרט הוא רק ההתחלה עבור הדמות.[13][14] לגבי הליהוק, ג'ו רוסו ציין כי "רצינו מישהי שהקפטן יגלה בה התעניינות מיידית. היא חייבת להיות אישיות דעתנית, וחשנו שביצועיה של אמילי ב"נקמה" היו אמצעי מבחן מעולה למה שהדמות הזאת יכולה להיות. היא אמינה מאוד מבחינה פיזית, יש לה נוכחות מסך מרשימה, והיא אפילו נראית כמו הדמות מחוברות הקומיקס".[15]
מנהל בכיר בסוכנות S.H.I.E.L.D וחבר במועצת הביטחון העולמית. חבר ותיק של ניק פיורי. רדפורד לוהק לתפקיד כמחווה לתפקידיו הקולנועיים במותחנים משנות ה-70 של המאה ה-20 כ"שלושת ימי הקונדור". לגבי הדבר אשר משך אותו לסרט, רדפורט ציין כי "רציתי להתנסות בדרך חדשה זו של עשיית קולנוע שמשתלטת עליך ברגע שיש לך דמויות קריקטוריסטיות למדי שמואנשות באמצעות טכנולוגיה מתקדמת.[16] בראיון שנערך עם רדפורד במרץ 2013, הוא חשף כי למעשה הוא מגלם נבל, והועלו השערות שהוא יגלם את דמותו של אלקסנדר לוקין, גנרל סובייטי שירש ממורו הרוחני מגוון פרויקטים צבאיים וביניהם את פרויקט "חייל החורף". הנבל הראשי של הסרט.[17][18]
המנהל בפועל של סוכנות S.H.I.E.L.D. לגבי קוד האתיקה המפוקפק של פיורי, ג'קסון מציין ש"כמעט כל מה שיוצא מפיו של ניק פיורי הוא שקר במידה מסוימת. הוא חייב לשאול האם הוא משקר גם לעצמו? הוא יודע טוב מאוד מה קורה אך הפרנויה שלו מונעת ממנו מלהאמין בזה".[4] הוא מוסיף ואומר ש"מכירים אותו כאיש משרד, את עיסוקו השגרתי בענייני S.H.I.E.L.D ובפוליטיקה פנימית. נהדר לראות אותו מדבר עם קפטן אמריקה כחייל אל חייל ומסביר לו כיצד העולם השתנה בזמן שהוא הוקפא בקרח. כמה מהאנשים שנהגו לשמש כאויבים הם כעת בני ברית, ועולה השאלה שלו איך לסמוך על האנשים האלה ואיך אתה סומך על אלה שלא סמכת עליהם שלא סומכים עליך? הוא חייב להסביר לו שהשחור/לבן של אנשים טובים ורעים הפך לשטח אפור".[19]
סוכנת S.H.I.E.L.D שעובדת בצמוד לניק פיורי.
סוכן הידרה בכיר במסווה של סוכן S.H.I.E.L.D. על התפקיד, גרילו ציין שמדובר ב"זהו סיפור המקור. פוגשים בדמויות שהולכים להיות בסביבה לזמן מה". הנבל השלישי של הסרט.[20]

הופעות אורח

בנוסף, בסרט ישנן מספר הופעות אורח של השחקנים היילי אטוול כפגי קרטר, קצינה בדימוס במשרד לעניינים אסטרטגיים ואהובתו לשעבר של קפטן אמריקה, טובי ג'ונס כארנים זולא, המדען שעבד בשירותו של הגולגולת האדומה, מקסימיליאנו הרננדז כסוכן S.H.I.E.L.D ג'ספר סיטוול, גארי שנדלינג כסנאטור סטרן, ג'ורג'ס סנט פייר כג'ורג' באטרוק, שכיר חרב המתמחה באמנות לחימה צרפתית בשם סבאט. סטן לי מופיע בקצרה כשומר אבטחה במוזיאון הסמית'סוניאן. הבמאי ג'ו רוסו מופיע כדוקטור במסתור הסודי של פיורי, בעוד הכותב אד ברובייקר מופיע כמדען העובד בפרויקט "חייל החורף". תומאס קרצ'מן, אהרון ג'ונסון ואליזבת אולסן מופיעים בקצרה בסצנה שלאחר כתוביות הסיום כברון וולפגנג פון סטרוקר, קוויקסילבר ומכשפת השני, כהכנה לסרט הנוקמים: עידן אולטרון.

הפקה

פיתוח וליהוק

"שכרנו את הבמאים שלנו לסרט משום שהם אהבו את ההסבר שלנו שממש רצינו לעשות מותחן פוליטי משנות ה-70 במסווה של סרט גיבורי-על. בדיוק כמו הסרט הראשון, שבו השגנו את ג'ו ג'ונסטון בגלל שאמרנו שאנו מעוניינים לעשות סרט תקופתי ממלחמת העולם השנייה במסווה של סרט גיבורי-על. אני אוהב שאנחנו עושים המשך לסרט שהוא שונה לגמרי מהז'אנר של הסרט הראשון. אני חושב שזה מהנה. ובקומיקס זה מתרחש כל הזמן" - המפיק קווין פייגי[21]

ההפקה יצאה לדרך באפריל 2011 כאשר התסריטאים כריסטופר מרקוס וסטיבן מק'פילי החלו בכתיבת התסריט לסרט ההמשך. ביוני 2011, מק'פילי אישר כי עלילת הסרט תתרחש בעולם המודרני אם כי יהיו פלאשבקים לתקופת מלחמת העולם השנייה.[22] לדבריו, חודשי הכתיבה הראשונים היו תהליך מתמשך עם אולפני מארוול, אולם אחרי בנייתו של סיפור המסגרת לקראת סוף השנה, העלילה לא השתנתה בהרבה.[23] ניל מקדונו, השחקן ששיחק את דאם דאם דוגן בסרט "קפטן אמריקה" אישר כי הסרט ייצא לאקרנים לאחר צאתו לאקרנים של "תור: העולם האפל".

ביוני 2012 נבחרו האחים אנתוני וג'וזף רוסו (מפיקי הסדרה קומיוניטי) למלאכת הבימוי, מבין הבמאים ג'ורג' נולפי (נגד כל הסיכויים) ופ. גארי גריי (הג'וב האיטלקי). אולפני וולט דיסני הצהירו כי בכוונתם להוציא את הסרט לאקרנים ב-4 באפריל 2014. האולפנים אישרו כי אירועי הסרט מתרחשים לאחר אירועי "הנוקמים" וכי סטיב רוג'רס ישתף פעולה עם ניק פיורי וסוכנות ה-S.H.I.E.L.D במאבק מול אויב משותף.

ביולי 2012 הוכרז בכנס קומיק-קון שנערך בסאן דייגו, כי הסרט ייקרא "קפטן אמריקה: חייל החורף", וזמן קצר לאחר מכן לוהק אנתוני מאקי לתפקיד פלקון, בעוד סבסטיאן סטן אישר כי ישוב לגלם את ג'יימס ברנס בסרט. בספטמבר אותה שנה כריס אוונס הודיע כי הצילומים יחלו במרץ 2013, וכי סיפור הסתגלותו של רוג'רס לחיים המודרניים הוכלל במקור כסיפור המסגרת לסרט "הנוקמים", אך הוא יתאים יותר לסרט ההמשך. באוקטובר של אותה שנה, הועלו מספר שמות של שחקניות לתפקיד אהובתו הנוכחית של סטיב רוג'רס, ביניהן אמיליה קלארק, טרסה פאלמר, אליסון ברי וג'סיקה בראון פינדליי. כמו כן נחשף כי סקרלט ג'והנסון תשוב לגלם את דמותה של האלמנה השחורה.[24] בסוף אוקטובר נודע כי פרנק גרילו נבחר לתפקיד קרוסבונז וכי קובי סמולדרס תשוב לגלם את דמותה של סוכנת S.H.I.E.L.D מריה היל.[25]

"בנסיון לגרום לסרטים שלנו להרגיש ייחודיים ושונים, מצאנו את עצמנו חוזרים לסרטים כדוגמת "שלושת ימי הקונדור", "ממבטו של פראנואיד" ו"כל אנשי הנשיא". בזמנים האלה, הקפטן היה קיים בקומיקס. הוא עבר את שנות ה-60, את פרשת ווטרגייט ואת עידן רייגן עד לימינו. בקומיקס, היה זה חתיכת מסע עבור סטיב, ולא יכולנו לקחת אותו דרך אותם שנים מכיוון שביקום הקולנועי שלנו, רוג'רס עדיין שכב בתרדמת. אבל רצינו לאלץ אותו להתעמת עם חידה מוסרית שכזו, משהו בסטייל של שנות ה-70. ובסרט כמו שלנו, הסטייל הזה נמצא בסוכנות S.H.I.E.L.D."
המפיק קווין פייגי על הצהרתו כי הסרט יהיה מותחן פוליטי.[26]

בין ינואר למרץ 2013, שחקנים נוספים לוהקו לסרט ההמשך. השחקנית היילי אטוול, ששיחקה בסרט הקודם את פגי קרטר, ציינה כי היא לא תשוב לגלם את דמותה בסרט ההמשך, אולם סטנלי טוצ'י - שגילם את ד"ר אברהם ארסקין בסרט הקודם - חשף בהמשך כי היא תופיע בסצנת פלאשבק.[27] טובי ג'ונס נשכר לשוב ולגלם את דמותו של המדען ארנים זולא, וכך גם מקסימיליאנו הרננדז, אשר גילם את תפקיד הסוכן ג'ספר סיטוול ב"תור" ו"הנוקמים". השחקנית אמילי ואן קאמפ נבחרה לתפקיד הנשי הראשי, בעוד נודע כי רוברט רדפורד יצטרף לצוות השחקנים כחבר בכיר בסוכנות S.H.I.E.L.D. לבסוף, לוחם ה-UFC ג'ורג'ס סנט פייר נבחר לגלם את דמותו של באטרוק המזנק.

צילומים

הצילומים החלו ב-1 באפריל 2013 באולפני מנהטן ביץ' בלוס אנג'לס. במאי 2013 דומיניק קופר אישר כי ישוב לגלם את הווארד סטארק. ב-14 במאי ההפקה עברה לוושינגטון הבירה באתרי צילום כהמול, גשר רוזוולט, מלון ווילארד אינטרקונטיננטל. ביום למחרת, השחקן גארי שנדלינג נצפה על סט הצילומים, כשהוא שב לגלם את דמותו של סנאטור סטרן מהסרט איירון מן 2. ב-17 במאי, הצילומים הועתקו לקליבלנד, אוהיו, שבין האתרים נמנים הפדרל ריזרב של קליבלנד, הספרייה העירונית, אוניברסיטת קליבלנד, קליבלנד ארקייד, מגדל העיר ומוזיאון קליבלנד לאמנות. הצילומים בקליבלנד הושלמו ב-27 ביוני 2013.

פוסט פרודקשן

לדבריו של אנתוני מאקי, האחים רוסו הסתמכו על שימוש מינימלי באנימציית תלת ממד. "מה שהאחים רוסו עשו שעבד כל כך טוב היה שהם רצו להישאר עם הלייב אקשן, שזו אמנות גוססת. אם הם יכולים לבנות את זה, הם בנו את זה. אם אנחנו יכולים לעשות את זה, אנחנו עשינו את זה. הם רצו לעשות כמה שפחות תלת ממד. זו הסיבה שהסרט נראה כל כך טוב".[28] למרות זאת, חמישה אולפנים לאפקטים מיוחדים היו מעורבים ביצירת האפקטים, ביניהם אינדסטריאל לייט אנד מג'יק וסקאנליין וי.אפ. אקס. בדצמבר 2013 נקבעו צילומים נוספים, שנמשכו כחודשיים.

ג'וס וידון, במאי "הנוקמים" ו"הנוקמים: עידן אולטרון", ביים אחת מהסצינות לאחר כתוביות הסיום בה מראים לראשונה את קוויקסילבר ומכשפת השני.[29]

מוזיקה

כדי לכתוב את הפסקול עבור הסרט, נשכר ביוני 2013 המלחין הנרי ג'קמן, שציין כי "מדובר בחמישים אחוז הפקה הכוללת את כל הטריקים שלמדתי משנותיי בתעשיית המוזיקה, אבל יש גם שילוב של מוזיקה סימפונית, תמתית וגבורתית - כולן מתמזגות ליצירה מוזיקלית אחת, שאני מקווה שתהיה קוהרנטית.[30]

כל המוזיקה של הסרט הולחנה ונכתבה בידי הנרי ג'קמן.

ביקורת והכנסות

עם תקציב של 170 מיליון דולר, הסרט החזיר את סכום ההשקעה בו כבר בסוף השבוע הראשון להקרנתו, ועד כה זכה להכנסות של קרוב ל-710 מיליון דולר. מאז הקרנת טרום הבכורה שנערכה לעיתונאים ב-13 במרץ 2014, אתר הביקורות Rotten Tomatoes העניק לסרט ציון 89% בהתבסס על 232 ביקורות (207 מתוכן "טריות" ו-25 מתוכן "רקובות"), באומרו כי "בהיותו מותח ונבון מבחינה פוליטית, הסרט הוא יציאה מרשימה בקאנון של הנוקמים ובטוח להלהיב מעריצים מושבעים של מארוול". זאת ועוד, קהל הקוראים העניק לו ציון 95%, בהתבסס על 181 אלף ביקורות.[31] אתר הביקורות Metacritic, שמשתמש בציון של ממוצע משוקלל, העניק לסרט ציון 70 מתוך 100, בהתבסס על 43 ביקורות עד כה.[32]

טוד מקארת'י מהוליווד ריפורטר ציין ש"הסרט לוקח צעד אמיץ בצמצום גרפיקת התלת ממד לכדי מינימום לטובת החייאת ההנאה שבאקשן ישן וטוב, ומפתיע בפיתוח הדמויות וביצירת מתח ואינטריגות".[33] סקוט פאונדס ממגזין וראייטי מציין שמדובר ב"מקבץ של קליף האנגרים חסרי נשימה שמוכתבים בידי הז'אנר, אך עשירים ברגעים שקטים של דמויות שהפכו את הסרט הראשון למיוחד במינו בקרב סרטי מארוול.[34] מארק היוז ממגזין פורבס מציין לשבח את התמות הפוליטיות של הסרט, ואומר ש"מדובר ביותר מסתם סרט המשך של סרט גיבורי-על. זהו מותחן ריגול, הרפתקה חסרת מעצורים ודרמה רצינית שמשקפת נושאיים חברתיים ופוליטיים בוערים של ימינו".[35]

סרט המשך

ערך מורחב – קפטן אמריקה: מלחמת אזרחים

בינואר 2014, מגזין וראייטי ציין כי אנתוני וג'ו רוסו ישובו לביים סרט שלישי בסדרה. כריס אוונס ישוב לגלם את קפטן אמריקה וקווין פייגי ישמש שוב כמפיק. שכירתם מחדש של צמד האחים, שלושה חודשים בלבד לפני צאתו לאקרנים של "קפטן אמריקה: חייל החורף", הגיעה כתוצאה מהקרנות מבחן מוצלחות עם בכירים מאולפני מארוול.[36]

קישורים חיצוניים

מידע ונתונים
ביקורות

הערות שוליים


שגיאות פרמטריות בתבנית:הערות שוליים

פרמטרים [ טורים ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

  1. ^ Captain America: The Winter Soldier, British Board of Film Classification
  2. ^ קפטן אמריקה: חייל החורף, באתר Box Office Mojo
  3. ^ Marvel's Phase Two: 'Thor: The Dark World,' 'Cap 2: Winter Soldier,' 'Guardians of the Galaxy' and 'Avengers 2', Anthony Breznican, May 2nd 2013
  4. ^ 1 2 ‘Captain America: The Winter Soldier’ Panel Recap: Falcon Flies, Cap Fights the Modern World [Comic Con 2013], Russ Fischer, July 20th 2013
  5. ^ Christopher Markus and Stephen McFeely Talk CAPTAIN AMERICA 2 and THOR 2; Reveal CAP 2 Has Faster Pace & Fewer Flashbacks Than Initially Planned, Adam Chitwood
  6. ^ Scarlett Johansson: Black Widow and Captain America develop intimate friendship, July 21st 2013
  7. ^ ‘Captain America’ sequel set for April 2014, April 5th 2012
  8. ^ With 'Thor' sequel, a dark age of Marvel villains is upon us, Anthony Breznican, October 31st 2013
  9. ^ Sebastian Stan Talks Captain America: The Winter Soldier, Alan Orange, July 25th 2013
  10. ^ 'Captain America: The Winter Soldier': Anthony Mackie eager for the Falcon to take wing, Geoff Boucher, June 18th 2013
  11. ^ 'Hurt Locker's Anthony Mackie in '10 Years', Lewis Beale, September 12th 2012
  12. ^ ‘Captain America’: Chris Evans fights evil, and the present, in ‘Winter Soldier’, Gina McIntyre, January 10th 2014
  13. ^ Captain America: The Winter Soldier Begins Filming, April 8th 2013
  14. ^ SDCC '13: Marvel Reveals AVENGERS: AGE OF ULTRON, Guardians Cast, More, Lucas Siegel. July 20th 2013
  15. ^ Anthony Mackie On Suiting Up In CAPTAIN AMERICA 2; Joe Russo Talks Casting Emily VanCamp, August 31st 2013
  16. ^ Sundance at 30: Robert Redford opens up about the festival and his upcoming projects, Laura Hertzfeld, January 25th 2014
  17. ^ ‘Captain America 2′: Robert Redford Reveals MASSIVE Potential Spoiler, Andrew Dyce, March 2013
  18. ^ EDITORIAL: Who Robert Redford Is Really Playing In CAPTAIN AMERICA: THE WINTER SOLDIER, Edward Nashton, September 23rd 2013
  19. ^ Sunday Geekersation: Jackson unleashes the Fury, Brian Truitt, August 18th 2013
  20. ^ Frank Grillo Says Captain America: The Winter Soldier is Just the Beginning for Crossbones, November 26th 2013
  21. ^ SFX 233 Preview: Marvel Boss On Phase 2, March 4th 2013
  22. ^ ‘Captain America’ Sequel Already In The Works, Fred Topel, June 20th 2011
  23. ^ ‘Captain America: The Winter Soldier’ Sets Up Allegiances For ‘The Avengers 2′, Germain Lussier, April 12th 2013
  24. ^ Five Actresses Testing For ‘Captain America 2′ Role; Black Widow Might Drop By As Well, Mike Fleming Jr., October 2nd 2012
  25. ^ Frank Grillo to play Crossbones in ‘Captain America’ sequel, Marc Graser, October 29th 2012
  26. ^ CAPTAIN AMERICA 2 Co-Writer Says WINTER SOLDIER Equates A 'Product of Corrupt Practices', January 6th 2014
  27. ^ Stanley Tucci Says Hayley Atwell Will Be Making a Cameo in CAPTAIN AMERICA: THE WINTER SOLDIER, Matt Goldberg, February 13th 2013
  28. ^ Anthony Mackie On 'Captain America' Sequel And The Perils Of Slow-Mo Skydiving, Kevin P. Sullivan, August 13th 2013
  29. ^ Joss Whedon Directed One of the Post-Credits Scenes in CAPTAIN AMERICA: THE WINTER SOLDIER, Steve Weintraub
  30. ^ The HeyUGuys Interview: Henry Jackman on Scoring Captain America: The Winter Soldier, Amon Warmann, February 14th 2014
  31. ^ Captain America: The Winter Soldier, Rotten Tomatoes
  32. ^ Captain America: The Winter Soldier, Metacritic
  33. ^ Captain America: The Winter Soldier Film Review, Todd McCarthy, March 20th 2014
  34. ^ Film Review: ‘Captain America: The Winter Soldier’, Scott Foundas, March 20th 2014
  35. ^ Review - 'Captain America: The Winter Soldier' Takes Marvel To New Level, Mark Hughes, March 21st 2014
  36. ^ ‘Captain America 3′ Takes Shape at Marvel, Justin Kroll, January 28th 2014