אימה אמריקאית: פריק שואו – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 101: שורה 101:
==הפקה==
==הפקה==
===ליהוק===
===ליהוק===
במרץ 2014 הודיע יוצר הסדרה כי מרבית השחקנים מהעונות הקודמות ישובו לעונה הרביעית. השחקנית [[ג'סיקה לאנג]] ששיחקה בכל העונות הקודמות הודיעה כי העונה הרביעית של הסדרה תהיה האחרונה בה תשתתף וכי היא בדרכה לפרוש מעולם המשחק. שאר שחקני העונות הקודמות [[שרה פולסון]], [[אוון פיטרס]], [[פרנסס קונרוי]], [[דניס או'הר]], [[קתי בייטס]], [[אנג'לה באסט]], [[גבורי סידיבי]] ו[[אמה רוברטס]] אישרו כולם את השתתפותם בעונה הרביעית. כמו כן, דיווח מרפי על הצטרפותו של השחקן זוכה [[פרס אמי]] [[מייקל צ'יקליס]] לקאסט הקבוע של העונה הרביעית. בכנס ה"קומיק קון" של שנת 2014, נודע כי ג'סיקה לאנג תגלם את אלזה מארס, מהגרת גרמניה שמנהלת מופע "[[מופע שוליים|פריק שואו]]".
השחקן מייקל צ'יקליס יגלם את דל טולידו, "[[פיתוח גוף|איש השרירים]]" במופע הפריק שואו, בעלה הנוכחי של דזירה דופרי ([[אנג'לה באסט]]), אישה בעלת שלושה שדיים, ובעלה לשעבר של אתל דרלינג ([[קתי בייטס]]) ה[[אישה מזוקנת|אישה המזוקנת]] בקרקס שהייתה חלק ממופע פריק שואו בשנות ה-30 לצד בעלה וונדל. לשניים ילד משותף בשם ג'ימי דרלינג ([[אוון פיטרס]]) המכונה "ילד הלובסטר" בשל צורת ידיו המשונות המזכירות צבתות של [[לובסטר]]. המשפחה כולה הם חלק ממופע הפריק שואו שמנהלת אלזה. השחקנית [[שרה פולסון]] תגלם את בט ודוט טאטלר, תפקיד כפול של [[תאומים סיאמיים|תאומות סיאמיות]] שמחוברות מהחזה ומטה וגם הן חלק ממופע הפריק שואו של הקרקס.
מלבד חבורת "הפריקים" ישנן בקרקס דמויות כגון טוויסטי ([[ג'ון קרול לינץ']]), ליצן פסיכותי ורצחני שאינו מרוצה מבואו של מופע הפריק שואו החדש שמושך את רוב תשומת הלב , סטנלי ומגי ([[דניס או'הר]] ו[[אמה רוברטס]]) שמשחקים אספן פריקים מתחרה ו[[נבואה|מגדת עתידות]] כצמד נוכלים בתחפושות שפועלים בדרכים תאבות בצע. בעונה זו מתארחים [[ניל פטריק האריס]], [[מייר וינינגהם]] ו[[מלקולם-ג'מאל וורנר]].

===כותרות הפתיחה===
===כותרות הפתיחה===



גרסה מ־19:49, 12 בדצמבר 2016

הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.

תבנית:סדרת טלוויזיה אימה אמריקאית: פריק שואו (באנגלית: American Horror Story: Freak Show) היא העונה הרביעית של סדרת האימה האמריקאית "אימה אמריקאית", שנוצרה והופקה על ידי ריאן מרפי ובראד פלצ'ק, ואשר עלתה לשידור לראשונה ב-8 באוקטובר 2014 ברשת FX Networks. חלק מהאירועים המתרחשים בסדרה הושראו באופן רופף מאירועים אמיתיים.

עלילה

הנושא בו העונה מתמקדת הוא אפליה בין סוגים שונים של אנשים וקבלת האחר, ובמיוחד בין האנשים ה"נורמליים" ל"פריקים". העלילה מתרחשת בשנת 1952, בעיירה השקטה ג'ופיטר שבפלורידה, ועוקבת אחרי מופע פריקים נודד בראשותה של אלזה מארס (ג'סיקה לאנג), הנאבק באפליות שאנשי העיירה מנהלים נגדם. עשרות שנים לאחר שהציבור ראה את הפריקים כמופע בידור צדדי, אלזה עדיין חולמת למצוא לפריקים שלה בית חם ואוהב, ובד בבד היא חולמת גם לעלות לגדולה ולהיות כוכבת מוכרת. כאשר התאומות הסיאמיות בט ודוט טאטלר (שרה פולסון) נלקחות לבית החולים, אלזה מאמינה כי הן המפתח שלה להשגת הגדולה עליה היא חולמת, ומגייסת אותן למופע שלה. בין החברים האחרים במופע, נמצאים בין היתר ג'ימי דרלינג (אוון פיטרס), גבר שנולד עם צבתות במקום ידיים החולם לעזוב את חיי המופעים מאחוריו ולחיות חיים נורמליים, ואימו של ג'ימי, אתל דרלינג (קתי בייטס), הגברת המזוקנת ויד ימינה של אלזה. כאשר גבר מעברה של אתל, דל טולדו (מייקל צ'יקליס), האיש הכי חזק ואשתו, דזירה דופרי (אנג'לה באסט), האישה בעלת שלושת השדיים, מצטרפים לקרקס, נקלע המופע למהומות שמסתובבות סביב העיירה, והחברים במופע נאלצים להתגבר על אלו שרודפים אותם על בסיס השוני שלהם.

שחקנים ודמויות

דמויות ראשיות

  • בט ודוט טאטלר (שרה פולסון) - צמד תאומות סיאמיות המגויסות על ידי אלזה למופע הפריק-שואו שלה. הגוף הסיאמי שלהן מורכב מגוף משותף עם שני צווארים. בט היא התאומה השמאלית בעוד דוט היא התאומה הימנית (מנקודת המבט שלהן). בט היא התאומה היותר תמימה והידידותית מבין השתיים, ואילו דוט היא התאומה היותר סרקסטית והחשדנית. בט מתחילה לקנא לאחר שקולה של דוט מפרסם אותן במופע, והיא מעודדת על ידי אלזה להרוג אותה. אלזה הקנאית מנסה להיפטר מהם על ידי מכירתן לגלוריה מוט, אבל הן מחולצות על ידי ג'ימי. בשובן אל הפריק-שואו, הן מנסות לסחוט את אלזה להשיג כסף עבור הפרדה כירורגית כדי שיוכלו כל אחת לחיות את החלומות שלה לעצמה. אחרי שהן מולכות שולל באמונה כי הן יכולות להיות מופרדות, הן מבינות כמה הן אוהבות אחת את השנייה, ומחליטות שלא לעבור את ההפרדה המסוכנת. דוט, שבינתיים התאהבה בג'ימי, מנסה לשכב אותו בעודו שיכור, בזמן שבט טוענת שהיא יכולה "להעלים עין" כדי שאחותה תוכל להיות מאושרת; אך ליבן של השתיים נשבר לאחר שהוא דוחה אותן בגסות. מאוחר יותר, התאומות מגלות רגשות כלפי קוסם בשם צ'סטר קראב, עד שדנדי מיידע אותן על עברו הפלילי. לאחר שדנדי טובח בחבריהן, בט נישאת לו כתחבולה, כך שהן, דזירה וג'ימי יכולים לתכנן את מעשה הנקמה נגדו. בשנת 1960, מתגלה כי התאומות נשואות לג'ימי ומצפות לילד ממנו.
    הסצנות המשותפות של התאומות הושג באמצעות טכנולוגיית CGI על מנת למזג את ההופעות הכפולות של פולסון להופעה אחת. לדברי ריאן מרפי, בכל סצנה, פולסון נאלצה להצטלם כמעט שתים עשרה שעות, בעוד שאותה הסצנה ארכה חמש דקות.
  • ג'ימי דארלינג (אוון פיטרס) - מכונה גם נער הלובסטר. ג'ימי הוא בנם המשותף של אתל ודל, אם כי, בתחילה, הוא אינו מודע לכך שדל הוא אביו. ג'ימי נולד עם מקרה חמור של סינדקטיליה, והוא חולם לעזוב יום אחד את הפריק-שואו ולחיות חיים נורמליים. בתחילת הסדרה, הוא הורג שוטר שניסה לאיים על הפריקים ולעצור את בט ודוט. לאחר מכן, הוא מרגיש אשמה מכיוון שמיפ נעצר באשמת רצח, ומתפרק כאשר גופתו של מיפ מוחזרת לפריק-שואו. לאחר מכן, ג'ימי ומגי נתקל בטוויסטי ושני ילדים שהוא שבה והם עוזרים לילדים לברוח. זמן קצר לאחר מכן, ג'ימי מתחיל מערכת יחסים זמן קצר עם מגי, והשניים מתכננים לברוח יחד. לקראת סוף העונה, ג'ימי חושף בדמעות לדל שהוא מודע לכך שהוא אביו, דבר שהתגלה לו בזמן שהציל את חייו. לאחר שאתל מתה, הוא הופך ללא יציב ובהמשך נפרד ממגי. בהדרגה, הוא הופך לשיכור, ומאוחר יותר נעצר על טבח שדנדי ביצע. סטנלי, במהתלה של עזרה לג'ימי, קוטע את הידיים שלו ומוכר אותם למוזיאון המורבידי. קטיעת הידיים שלו, גורמת לג'ימי ליפול לדיכאון; כאשר הוא לומד את האמת על סטנלי ומגי, הוא מגלה כלפיה רגשות שנאה, אך לפני שהיא מסבירה לו את עמדתה, מגי נרצחת על ידי צ'סטר קראב. לאחר מכן, ג'ימי מקבל תותבות עץ הדומים לידיים המקוריות שלו מן מאהבה לשעבר של אלזה, מאסימו דולפצ'ינו. לאחר שגילה שחבריו נטבחו בידי דנדי, הוא, דזירה ובט ודוט נוקמים בו על ידי הטבעתו במיכל מים. בשנת 1960, מתגלה כי הוא נשוי לבט ודוט ומצפה לילד מהן.
  • אלזה מארס (ג'סיקה לאנג) - מהגרת מגרמניה שמנהלת אחד ממופעי הפריק-שואו האחרונים שנותרו, בג'ופיטר, פלורידה בשנת 1952. במשך 20 שנים, היא הצילה פריקים ברחבי אמריקה והפכה שלהם לאפוטרופוס הרשמית שלהם. לפני שהגיעה לאמריקה לאחר מלחמת העולם השנייה, אלזה עבדה כזונה בבית בושת בברלין לפני שהיא סוממה עבור סרט סנאף ורגליה נקטעו על ידי האנס גרופר עם מסור חשמלי. מאוחר יותר, אלזה קיבלה רגליים תותבות שנעשו על ידי מאסימו דולצ'פינו. לאחר עלייתה לאמריקה, היא מתחילה לשיר בקרנבלים, שם היא מחליטה להקים "משפחה" של פריקים משלה. מאוחר יותר היא הופכת למטורפת המונעת מקנאה וכעס, רוצחת את אתל ופוצעת קשה את פול, המאהב הסודי שלה. לאחר שסולטי מת, אלזה מחזירה את פפר לאחותה, ולאחר מכן מוכרת את הפריק-שואו לצ'סטר קראב, כהכנה לעתיד שלה בהוליווד - בלי לדעת שהוא חולה נפש המסתיר את עברו הפלילי. כאשר מגי ודזירה מביאות לה את הגופה המשומרת של מא פטיט, היא רוצחת את דל על פשעיו נגד הפריק-שואו, לפני שהיא משלחת את הפריקים בסטנלי. מאוחר יותר, אלזה בורחת כאשר בט ודוט מספרות לה שהפריקים האחרים זוממים להרוג אותה על רציחתה של אתל, והיא מוכרת את הפריק-שואו לדנדי כדי להשיג כסף עבור המילוט שלה. כשהיא מגיעה להוליווד, היא איננה מצליחה להיפגש עם נשיא חברת טלוויזיה עד לקטטה עם הפקידה שלו. הקטטה מפגישה בינה לבין מייקל בק, סגן נשיא הליהוק הזוטר של החברה. השניים בסופו של דבר מתחתנים ומופע של אלזה הופך להצלחה ענקית. בשנת 1960, לעומת זאת, הנישואין ביניהם מתפרקים בזמן ששניהם בוגדים אחת בשני ומייקל לומד על האמת של הרגליים הקטועות שלה - דבר ההורס את הקריירה של אלזה ביעילות. אלזה גם לומדת כי מאהבה לשעבר, מאסימו דולצ'פינו, חולה בסרטן סופני וכי כל הפריקים שלה מתו. אלזה מחליטה להתאבד על ידי הופעה מכוונת בליל כל הקדושים ובכך לזמן את אדוארד מורדרייק שיתבע אותה, אך בסופו של דבר, אלזה נשלחת להופעה של הפריק-שואו, שם היא מתאחדת עם הפריקים המתים האחרים, וסוף סוף מוצאת את הבית עליו חלמה.
  • אתל דארלינג (קתי בייטס) - הגברת המזוקנת, אמו של ג'ימי, ואשתו לשעבר של דל. בשנות 1920 וה-30, היא הייתה פופולרית לפני נישואיה לדל, ששיכנע אותה לחפש מקומות יוקרתיים יותר, דבר שהרס את המוניטין ואת הקריירה שלה. אתל עזבה את דל, לאחר שניסה להרוג את ג'ימי כתינוק. באותו הזמן, היא נאבקה בהתמכרותה לאלכוהול וחולץ מתוך הכלא על ידי אלזה. לאחר מכן היא שימשה כסגניתה של אלזה וכאמא שנייה לפריקים. במהלך העונה, היא מאובחנת כחולה בשחמת הכבד ומוערך שתמשיך לחיות עוד כשישה חודשים עד שנה. לאחר מכן, היא נרצחת על ידי אלזה, בעקבות ריב על נאמנותה של אלזה אל הפריקים. שאר הפריקים מאמינים שראשה נערף בתאונת רכב שהייתה, במציאות, מבוימת על ידי אלזה וסטנלי. אתל מופיעה לאחר מכן כהזיה עבור ג'ימי ודל. בסוף העונה, היא מופיעה יחד עם הפריקים המתים האחרים בעולם הבא של אלזה וסולחת לה על חטאיה.
  • דזירה דופרי (אנג'לה באסט) - מכונה גם האישה בעלת שלושת השדיים. דזירה נשואה לדל, והיא נאבקת עבור פרנסה לאחר ששאר המופעים נסגרו. לפני הגעתה לפריק-שואו של אלזה, היא קיימה יחסי מין עם גבר שדל הרג מתוך קנאה. בטיפול רפואי, הוא מגלה כי היא מאה אחוז אישה וכי הפין שלה הוא לא יותר מדגדגן מוגדל. כמו כן, היא מגלה כי היא עברה הפלה. משהבינה כי יש לה סיכוי להיות מאושרת באמת, דזירה עוברת לגור עם אתל, מתכננת להתגרש מדל ולהתחיל מחדש. במהלך העונה, דזירה הופכת לחברה טובה של מגי וכמה נשים אחרות מהלהקה. אף על פי שהיא מתעבת את דל, היא מצילה אותו מניסיון ההתאבדות שלו ומנחמת אותו. כאשר מגי מתוודה על כך שהיא וסטנלי עובדים יחד, דזירה מתחילה לחשוד ומזהירה אותה שאם היא תגלה כי השניים אחראיים למותם של פריקים, היטא תהרוג אותה. לאחר שמגי מתוודה על כוונותיו האמיתיות של סטנלי, דזירה רואה את החרטה שלה ומנסה לעזור לה להציל את הפריקים הנותרים מסטנלי. לקראת סוף העונה, היא רוצחת את אוצרת המוזיאון המורבידי, ליליאן המינגס, עוטפת את ראשה בקופסה, ונותנת אותו לסטנלי, לפני שהפריקים האחרים מבצעים בו את זממם. דזירה שורדת את הטבח הרצחני של דנדי ידי הסתתרות בקרון שלה; אז היא זוממת יחד עם ג'ימי ובט ודוט את נקמתם בו על ידי הטבעתו במיכל מים. בשנת 1960, מתגלה כי היא התחתנה עם מאהבה לשעבר והיא אם לשני ילדים.
  • וונדל "דל" טולדו (מייקל צ'יקליס) - מכונה גם האיש החזק. אביו של ג'ימי, בעלה לשעבר של אתל, בעלה של דזירה ו"האיש החזק ביותר" של הפריק-שואו. דל ודזירה הנואשים מגיעים לאלזה בחיפוש אחר מקורות פרנסה לאחר שכל המופעים הנודדים האחרים נסגרו . דל נמצא גם במנוסה מהחוק בשל מעורבותו בסדרת אירועים, כולל רצח של גבר שניהל רומן עם דזירה. נישואיו לאתל הסתיימו כאשר הוא ניסה להרוג ג'ימי לאחר שהוא נולד. כאשר ג'ימי לוקח את הפריקים למסעדה מקומית, דל מכה אותו, בטענה שהם נותנים ללקוחות אחרים "הצגה בחינם". מאוחר יותר היא מפליל את מיפ על רצח של שוטר על ידי שתילת התג של אותו השוטר בקרוון של מיפ. לאחר מכן, הוא גילה כי דל הוא הומו המבלה בבר של הומואים בסתר. לאחר שהוא מגלה כי דזירה היא לא ממש אנדרוגינוס ושהיא מתכננת ניתוח להסרת השד השלישי שלה כדי שהיא תוכל לעזוב אותו ואת הפריק-שואו לתמיד, דל שובר את הידיים של הרופא שלה. לאחר מכן, הוא נסחט על ידי סטנלי ברציחת אחד הפריקים, כך שסטנלי יוכל למכור אותם למוזיאון המורבידי. דל מנסה להרוג את אמזון איב, אך איננו מצליח. לאחר מכן הוא רוצח את מא פטיט על ידי חניקתה. לאחר מכן, מבולבל מהמיניות שלו ורגשות האשמה לגבי דברים איומים שהוא עשה, הוא מנסה לתלות את עצמו, אבל ניצל על ידי דזירה. לאחר שהודה בפני דזירה שהוא רצח מא פטיט, הוא נורה בראשו מאחור על ידי אלזה הנקמנית.
  • מגי אזמרלדה (אמה רוברטס) - נוכלת העובדת יחד עם סטנלי. בתחילה, מגי מתחזה למגדת עתידות ומצטרפת לפריק-שואו. בליל כל הקדושים, ג'ימי ומגי מסתתרים ביער מפני העוצר, שם הם נתקלים בטוויסטי ועוזרים לשבוייו לברוח. מאוחר יותר, מגי מנסה לפייס את סטנלי על ידי לקיחת מא פטיט לאסם והטבעתה, אבל היא מגלה שהיא לא מסוגלת לכפות על עצמה להרוג יצור צעיר ותמים. לאחר מכן, היא מתחילה מערכת יחסים עם ג'ימי, ולוחצת עליו לברוח מהפריק-שואו (ומסטנלי, אם כי היא לא מזכירה את זה) איתה. לאחר ששקעה לדיכאון לאחר מעצרו של ג'ימי, מגי מתמודדת מול דזירה שחושדת שיש לה קשר עם המיתות שאירעו. לאחר שהתאומות נוזפות בה, מגי מחליטה לספר לדזירה את האמת והשתיים הולכות למוזיאון המורבידי, שם היא מתעלפת למראה ידיו הקטועות של ג'ימי. בסוף העונה, מגי מנדבת את עצמה לקסם הניסור של צ'סטר קראב, מתוך אמונה שזה יעזור לה לגאול את עצמה בעיני ג'ימי והאחרים, אך צ'סטר הופך את האשליה לאמיתית, והיא מתה כשגופה מנוסר לחצי.
  • סטנלי (דניס או'הר) - נוכל העובד יחד עם מגי, והאנטגוניסט המשני של העונה. סטנלי מגיע אל הפריק-שואו במסווה של צייד כשרונות (בשם "ריצ'רד ספנסר"), כשמטרתו האמיתית היא לרצוח או ללכוד כמה מהפריקים עבור המוזיאון המורבידי. מאוחר יותר, מתגלה שסטנלי הוא הומו, והוא סוחט את דל לאחר שגילה שגם הוא הומו, כדי שיירצח פריקים. במהלך העונה, סטנלי קושר קשר עם אלזה הקנאית להרוג את התאומות במסווה של ניתוח הפרדה, כדי שיוכל לקבל את ראשיהן, אם כי תוכניתם בסופו של דבר נכשלת. מאוחר יותר, הוא מוכר את ראשו הכרות של סולטי למוזיאון ומבקר את ג'ימי המבולבל בבית-המאסר, שם הוא משכנע את ג'ימי שהוא יוכל לקבל כסף עבור עורך דין, תמורת ידיו. בסוף העונה, לאחר שמגי חושפת את שקריו, הפריקים תוקפים אותו בפראות ומשחיתים את גופו. גורלו נותר לא ידוע.
  • דנדי מוט (פין ויטרוק) - בנה המפונק והרגשני של גלוריה, והאנטגוניסט הראשי של העונה. דנדי נולד כתוצאה מזיווג בין אמו לדודנה השני, מה שגורם לו להפרעה שכלית והתנהגות אנטי חברתית שגובלת בסדיזם כשהוא בחשאי רוצח חיות בשכונה והיה אחראי להיעלמות של ילד בילדותו. דנדי מביע תחושת שעמום עם חיי המעמד הגבוהים שלו ושואף להצטרף לפריק-שואו בתואנה שהוא כמוהם. אבל אחרי שנדחה על ידם, דנדי פוגש את טוויסטי הליצן לפני מותו. לאחר מכן, דנדי מפתח תסביך אלוהות ופותח בשרשרת הרציחות שלו, עם דורה המשרתת כקורבנו הראשון. במהלך העונה, דנדי מפתח אובססיביות לדוט ובט, והוא קונה אותן מאלזה, אם כי בסוף התאומות משתכנעות על ידי ג'ימי שבא להחזירן שלא טוב להן עם דנדי. בשילוב עם לקיחת התאומות על ידי ג'ימי, דנדי מאבד את שפיותו, ורוצח את אמו על מנת להתרחץ בדמה ובנוסף גם הופך גופתה לבובה, עם ראש של קורבן נוסף תפור על צווארה. במקביל, דנדי נוקם בג'ימי באמצעות טביחה בעקרות בית שהוא שירת והפללתו בכך. לקראת סוף העונה, דנדי מציל את התאומות מגורלם של שאר הקורבנות של צ'סטר קראב, וקונה את הפריק-שואו מאלזה תמורת סכום גבוה. מכשלא הצליח למכור כרטיסים להופעת הבכורה שלו, דנדי מאשים את הפריקים בכך וטובח בהם טבח המוני (למעט התאומות, ג'ימי ודזירה). בסוף העונה, דנדי נושא את התאומות, אך נופל למלכודת שהן תיכננו עבורו יחד עם ג'ימי ודזירה. לאחר שסומם על ידם, דנדי מושלך למיכל מים ענקי, ומוצג לראווה כ"הפריק הגדול מכולם", והתאומות, ג'ימי ודזירה צופים בו בהנאה בעודו טובע למוות.
  • גלוריה מוט (פרנסס קונרוי) - אלמנה עשירה ואמו של דנדי מוט. גלוריה לוקה בעיוורון בכל דבר שקשור לדנדי, והיא עושה כל דבר שהוא מבקש על מנת לפייסו. גלוריה שוכרת עבורו את טוויסטי הליצן, ובהמשך גם קונה את דוט ובט שיבדרו אותו כשהיא מתחילה לחשוש שהוא משועמם. לאחר מכן, גלוריה מבקרת פסיכולוג, ומבקשת עזרה בנוגע לדנדי. מאוחר יותר, גלוריה מנסה לשכנע את דנדי לראות את הפסיכיאטר, בהעמדת פנים שאלו בדיקות שגרתיות. לאחר שהיא מתיימרת שהיא לא תוכל לחיות בלעדיו אם הוא יתאבד, גלוריה נורית על ידי דנדי בראשה, וזה האחרון תופר את ראשה של אחת הקורבנות שלו לצווארה, מה שהופך אותה לגרסה מעוותת משלו לבט ודוט.

דמויות משניות

  • טוויסטי הליצן (ג'ון קרול לינץ') - האנטגוניסט המשני של העונה. טוויסטי היה ליצן קשה תפיסה אך עדין שהופיע בפריק-שואו בשנת 1943. מתוך קנאה בפופולריות שלו, הפריקים הפיצו שמועות בקרנבל שהוא התעלל בילדים וגרשו אותו. באין מקום אחר ללכת אליו, טוויסטי חזר הביתה לג'ופיטר, פלורידה, רק כדי לגלות כי אמו מתה. לאחר שלא הצליח לפרנס את עצמו על ידי מכירת צעצועים עשויים מזבל לחנות הצעצועים המקומית, טוויסטי ניסה להתאבד על ידי ירייה בפיו. עם זאת, הניסיון נכשל - ונותר רק חלל פעור בלסת התחתונה שלו - והוא מאוחר יותר מתחיל ללבוש מסכה של חיוך מגחך כדי לכסות את החלל. אז, טוויסטי ניסה להתקבל לפריק-שואו של אלזה, אך הושב ריקם. דבר זה גורם לטוויסטי, מנקודת המבט המעוותת שהילדים שכחו לאהוב אותו, ליצור קהל משלו על ידי חטיפת קורי בכמן ורצח הוריו, וכן חטיפת בוני ליפטון שתשמש בייביסיטר עבורו. לאחר מכן, טוויסטי נשכר על ידי גלוריה במטרה לבדר את דנדי, שהפך לשותפו לפשע. בליל כל הקדושים, טוויסטי ודנדי מקיימים מופע קסמים, לפני ג'ימי מעלף את דנדי ומגי מצילה את קורי ובוני. טוויסטי מעלף את ג'ימי, אך לפני שמספיק להרוג אותו, הוא פוגש את אדוארד מורדרייק. מורדרייק שומע את סיפורו של טוויסטי ומחליט שהוא הנפש שתצטרף ללהקתו והורג אותו. כרוח רפאים, מומו של טוויסטי נרפא והוא מבורך על ידי להקתו של מורדרייק. כאשר אלזה מזמנת את מורדרייק בשנת 1960, טוויסטי מופיע לצד הפריקים האחרים ומנחם את אלזה ברגעיה האחרונים.
  • בוני ליפטון (סקיילר סמואלס) - נערה צעירה אשר נחטפה על ידי טוויסטי, לאחר שרצח את בן זוגה, טרוי. בוני תוקפת את טוויסטי ומנסה להימלט עם קורי, אבל היא מוחזרת אליו על ידי דנדי. בוני נמלטת מטוויסטי בפעם הסופית בעזרתם של ג'ימי ומגי.
  • רג'ינה רוס (גבורי סידיבי) - סטודנטית בבית ספר למזכירות, בתקווה להשיג משרה במשרד עורכי דין לאחר סיום הלימודים, שחוזרת הביתה לג'ופיטר כשאמה, דורה, נעלמת. לאורך החלק הראשון של העונה, רג'ינה נהפכת לחשדנית לגבי מיקומה של אמה והאירועים באחוזת מוט, והיא מאיימת להתקשר למשטרה אם היא לא תמצא את אמה בקרוב. לאחר מכן, דנדי מודה ברציחתה של דורה ומאפשר לרג'ינה להימלט ללא פגע, למרות סירובה לעשות איתו אמבטיית דם. בשובה עם בלש המשטרה, ג'ק קולקוויט, דנדי מודה ברציחות ומתגאה בעושרה של משפחתו, ולאחר מכן משחד את קולקוויט במיליון דולר תמורת רציחתה וקבירתה של רג'ינה.
  • דורה רוס (פאטי לה בל) - המשרתת באחוזת מוט, אשר מתחילה לגלות את סודותיו של דנדי. דורה היא אמה של רג'ינה. בתחילת העונה, היא מגלה לגלוריה שהיא מצאה חלקי חיות מאחורי המחסן, ברמיזה שהם שייכים לדנדי. דורה סולדת מהגישה המפונקת של דנדי ולא נבהלת ממנו כשהוא מנסה להרוג אותה. מאוחר יותר, בליל כל הקדושים, היא נרצחת על ידי דנדי בשיסוף גרונה.
  • פול (מאט פרייזר) - פריק העובד בפריק-שואו של אלזה, שנולד עם פוקומליה בשתי זרועותיו. בליל כל הקדושים, הוא מספר למורדרייק שהוא היגר לארצות הברית מבריטניה על מנת להיות בעסקי השעשועים. עם זאת, הוא הגיע במהלך השפל הגדול. באקט של ייאוש, פול החליט לקעקע כל גופו מלבד פניו, משום שהאמין כי פניו נחשבים נאים. מתגלה כי הוא לא רק המאהב הסודי של אלזה, אבל גם של פני, אהבתו האמיתית. פול מתעמת עם אלזה על היעלמותן האחרונה של בט ודוט, והיא בתורה מוכיחה אותו על יחסיו עם פני. מאוחר יותר, אלזה נקלעת לעימות פומבי עם שאר הלהקה ודורשת שאחד מהם יתמקם על הגלגל, כדי להוכיח את אמונם בה. פול מתנדב, ואלזה משליכה את הסכין האחרון בכוונה לפצוע אותו אנושות, ולהשאיר אותו במיטתו. לאחר מכן, הוא מזדעזע ומרגיש רגשות אשמה על השחתת פניה של פני. בסוף העונה, לאחר שניסה להתעמת נגד דנדי, הוא הפריק הראשון שנורה ונרצח במהלך הטבח. פול והפריקים האחרים מופיעים כאשר אלזה מצטרף לפריק-שואו בעולם הבא, שם הוא ופני נשואים.
  • איב (אריקה ארווין) - מכונה גם אמזון איב. פריקית ענקית באופן חריג. איב היא הפסנתרנית של המופע וביחד עם ג'ימי ופול, היא מגנה על הלהקה. במהלך העונה, איב מודאגת מהיעלמותה של מא פטיט, עד שמגי מופיעה איתה, בריאה ושלמה. בתחילה, איב היא בעלת אופי קצת שקט, אבל לאחר שדל מנסה לרצוח אותה בקרון שלה, במחשבה שהוא מנסה לאנוס אותה, איב מתגוננת על ידי הכאתו וזריקתו בפראות. איב הולכת לאתל שמטפלת בידה החבולה, והיא והנשים האחרות של המופע זוממות לרצוח דל אחת ולתמיד. בסוף העונה, היא הפריקית האחרונה שנרצחת על ידי דנדי אחרי שהיא מנסה לגבור עליו בקרוון של דזירה. איב והפריקים האחרים מופיעים כאשר אלזה מצטרפת לפריק-שואו בעולם הבא.
  • מא פטיט (ג'יוטי אמגה) - העוזרת האישית של אלזה. מא פטיט נולדה עם אכונדרופלסיה, שתוצאתו הוא קומתה הנמוכה ביותר, ולכן היא נחשבת לאישה הנמוכה ביותר בעולם. מגי מפתה את מא פטיט מהאוהל שלה לילה אחד, בניסיון לרצוח אותה עבור סטנלי, אבל היא מגלה שהיא לא מסוגלת לכפות את עצמה ללכת עם זה עד הסוף. לאחר מכן, דל מפתה אותה, רוצח אותה, נותן את גופתה לסטנלי ומאוחר יותר היא מוצגת על ידי ליליאן במוזיאון המורבידי בתוך צנצנת פורמלין. מאוחר יותר, הפריקים מאתרים שמלה מוכתמת ועצמות לא מזוהות, ומאמינים כי מא פטיט נאכלה על ידי חית פרא. מא פטיט מתגלה לדל מאוחר יותר כהזיה לפני ניסיון ההתאבדות שלו. מא פטיט והפריקים האחרים מופיעים כאשר אלזה מצטרפת לפריק-שואו בעולם הבא, שם היא שוב ​​עוזרת לאלזה להתכונן למופעים שלה.
  • ליליאן המינגס (סיליה ווסטון) - האוצרת של המוזיאון המורבידי; היא אוספת וקונה איברים של פריקים למוזיאון. בתחילת העונה, ליליאן תופסת סטנלי ומגי מזייפים איבר של פריק אבל אומר שאם הם יציעו לה משהו בעל ערך אמיתי מתוך הפריק-שואו, היא תשלם על כך הון. בקביעות, סטנלי מדמיין תרחישים בהם ליליאן משבחת אותו עבור ממצאיו. בהמשך העונה, היא חושפת התערוכה החדשה שלה, הכוללת את גופתה של מר פטיט וידיו הקטועות של ג׳ימי לאנשים עשירים שונים. בסוף העונה, ליליאן נרצחת על ידי דזירה זמן קצר לאחר ההתעלפות של מגי; דזירה שומרת את ראשה הכרות ונותנת אותו לסטנלי לפני שהפריקים תוקפים ומשחיתים אותו.
  • פני (גרייס גאמר) - אחות בבית החולים המקומי. בפרק הראשון, היא מסוממת ונחטפת על ידי אלזה אל הפריק-שואו. כשהיא מאיימת לספר על כך, אלזה סוחטת אותה על ידי סרט המתעד אותה באורגיה עם הפריקים. מאוחר יותר מתגלה שפני היא במערכת יחסים עם פול, אבל אביה, שמגלה על כך, מתעלל בה. פני מנסה לברוח מביתה אך לפני שהיא מצליחה, אביה שוכר אומן על מנת שיקעקע את פניה - קעקוע של קשקשים, יפצל את לשונה לשניים ויגלח חצי משערה בזמן שהיא מחוסרת הכרה. פני מתקבלת אל הפריק-שואו ומכנה את עצמה נערת הלטאה המפתיעה. לאחר מכן, פני והנשים של הפריק-שואו חוטפות את אביה ומורחות אותו בנוצות וזפת כנקמה על מה שעשה לה, אבל היא מוותרת על כך לאחר ששוכנעה על ידי מגי. בסוף העונה, היא נרצחת במהלך הטבח של דנדי. פני והפריקים האחרים מופיעים כאשר אלזה מצטרף לפריק-שואו בעולם הבא, שם היא ופול נשואים.
  • פפר (נעמי גרוסמן) - אישה בעלת ראש סיכה אשר נזרקה לבית יתומים על ידי אחותה הגדולה, ריטה, לפני שנמצאה על ידי אלזה מארס. בין ההופעות השונות בפריק-שואו, פפר קיבלה חינוך מאלזה ולמדה לראות בה דמות אמא כשהיא עזרה לה להשיג "בעל" כמוה, ראש סיכה אחר בשם סולטי ואת מא פטיט כתינוקה. אחרי שסולטי ומא פטיט מתים, אלזה מחליטה שהדבר הטוב ביותר עבור פפר הוא לעזוב את הפריק-שואו ולחיות עם אחותה, שלא הסכימה לכך בתחילה. כמה שנים לאחר מכן, למרות עזרתה בבית, פפר הופכת לאסירה בבריאקליף, לאחר שהופללה בהטבעת תינוקה של ריטה וכריתת אוזניו.

דמויות אורחות

  • אדוארד מורדרייק (וס בנטלי) - אציל מהמאה ה-19 שסובל מדיפרוסופוס, שמתגלם כאישיותו השנייה הנמצאת על עורפו ולוחשת לו דברים מושחתים ואפלים. ניסיונותיו של מורדרייק לרצוח את אישיותו השנייה, הוציאו אותו מדעתו ומשפחתו כלאה אותו במוסד לחולי נפש. אדוארד מצליח לברוח ולהצטרף לקרקס, אך בליל כל הקדושים אחד, אדוארד מאבד את שפיותו, רוצח את הלהקה ולאחר מכן גם תולה את עצמו. למרות מותו, אדוארד עדיין אינו מסוגל להתנגד לגחמותיו של אישיותו השנייה, והוא נאלץ לבצע את רצונותיו תוך כדי שהוא מביע חרטה כלפי קורבנותיו. במהלך השנים, נפוצה אגדה אורבנית, לפיה כל פריק שיבצע הופעה בליל כל הקדושים, יזמן מיידית את אדוארד מורדרייק ואת אישיותו השנייה, ויגרום לצירוף פריק נוסף ללהקתו של מורדרייק. בליל כל הקדושים, אלזה מבצעת הופעה, וגורמת לזימונו של אדוארד. לאחר מכן, אדוארד מסתובב בין האוהלים השונים בפריק-שואו, וכופה על כל אחד מהפריקים לספר לו את סיפור חייהם כאשר אישיותו השנייה שופטת אותם מפני יכולתו לדעת מתי אנשים משקרים וידיעת הסודות האפלים שלהם. מורדרייק עומד לתבוע את אלזה מארס, כאשר הוא נמשך לטוויסטי, ומוסיף את הליצן ללהקתו למשמע סיפורו. בסוף העונה, מורדרייק מתגלה בפני אלזה האובדנית כאשר היא מזמנת אותו במכוון בזמן ביצוע בליל כל הקדושים.
  • אנדי (מאט בומר) - ג'יגולו העובד בבר להומואים. אחד מלקוחותיו הרבים הוא דל, שאיתו הוא מנהל רומן. אנדי מפותה על ידי דנדי לבוא לקרוון הנטוש של טוויסטי, שם דנדי דוקר אותו פעמים רבות באכזריות, ואפילו לאחר שזרועו נקטעת על ידי דנדי, הוא נשאר בחיים. לאחר מכן, דנדי ממיס את האיברים של אנדי בחומצה.
  • קורי בכמן (מייג'ור דודסון) - נער צעיר אשר נחטף על ידי טוויסטי, לאחר שרצח את הוריו. מאוחר יותר, קורי בורח בזמן שבוני תוקפת את טוויסטי, אבל הוא נתפס שוב על ידי טוויסטי. לאחר מכן, קורי נמלט מטוויסטי בפעם הסופית בעזרתם של ג'ימי ומגי.
  • מיפ (בן וולף) - מבצע בפריק-שואו. מיפ מופלל ברצח השוטר על ידי דל ועקב כך מובל לכלא, בכלא, מיפ נרצח על ידי אסירים בתא משותף, וגופתו מוחזרת לפריק-שואו. מיפ מופיע שוב כאשר אלזה מצטרפת לפריק-שואו בעולם הבא.
  • סוזי חסרת הרגליים (רוז סיגניס) - מבצעת בפריק-שואו. כפי ששמה מרמז, אין לה רגליים, כיוון שהם נקטעו זמן קצר לאחר לידתה. בעבר, היא הרגה אחד מהקבצנים שקיבצו איתה נדבות מתוך קנאה. סוזי עוזרת לפני לנקום באביה, על ידי פריצה לביתו ומריחתו בזפת ונוצות. בסוף העונה, היא נורית ונרצחת במהלך הטבח של דנדי. סוזי והפריקים האחרים מופיעים כאשר אלזה מצטרפת לפריק-שואו בעולם הבא.
  • טולוז (דרו רין ואריק) - מבצע בפריק-שואו. טולוז הוא לאסיר-לשעבר שניצל מעבודה עבור כנופיה מסוכנת כאשר אלזה שיחדה שומר שיפעל לשחרורו. מאז טולוז משמש כאחד מה"אנשים קטנים" המועסקים בלהקה. כמו רוב חבריו, טולוז ממלא תפקידים רבים בפריק-שואו. בסוף העונה, הוא נורה ונרצח במהלך הטבח של דנדי. טולוז והפריקים האחרים מופיעים כאשר אלזה מצטרפת לפריק-שואו בעולם הבא.
  • סולטי (כריסטופר ניימן) - ראש סיכה אשר הובא כבן לוויה לפפר על ידי אלזה. לקראת סוף העונה, סולטי נפטר ממה שנחשב כשבץ בשנתו. לאחר מכן, ראשו נקטע על ידי סטנלי.
  • ברברה (כריסי מץ) - מכונה גם הגברת השמנה. ברברה היא אחת מהאטרקציות החדשות של אלזה למופע. ברברה היא אישה מאוד שמנה שנשלחת למכון כושר על ידי הוריה. כאשר אמו של ג'ימי מתה, ואחרי שהוא מרחיק ממנו את מגי, ברברה מנחמת אותו ולאחר מכן גם מקיימת איתו יחסי מין. בסוף העונה, ברברה נורית ונרצחת במהלך הטבח של דנדי.
  • וינס (לי טרגסן) - אביה הקשוח של פני העובד בתור חשמלאי מכובד. לאחר שנודע לו על מערכת היחסים של פני עם פול, וניסיונה של פני לברוח מהבית, הוא שוכר אומן שיקעקע את פניה של פני, וקובע את גורלה כפריקית. לאחר מכן, וינס נחטף על ידי דזירה, פני, איב וסוזי, שמורחות אותו בזפת חמה ונוצות בקרוון של דל, כשמגי מופיעה ומצילה אותו.
  • ד"ר בונהם (ג'רי לגיו) - רופאה של אתל שמאבחן אותה כחולה בשחמת הכבד. ד"ר בונהם מציע לנתח את דזירה, אך דל שובר את ידיו באיום שהוא יעשה אותו הדבר גם לנכדיו. לאחר מכן, בתו מספרת לאתל ודזירה שהוא התאבד.
  • ריטה גייהארט (מייר וינינגהם) - אחותה הגדולה, הזדונית והאלכוהוליסטית של פפר. ריטה זרקה את פפר בבית היתומים כשהיא רצתה להתחתן ולהביא ילדים לעולם. לאחר מותו של סולטי, ריטה נאלצת לקחת את פפר בחזרה, אך לאחר הלידה הפתאומית של בנה, לוקאס, שנולד מעוות, ריטה מאפשרת לבעלה להרוג את בנם ומנצלת את הרצח כדי להפליל את פפר ולשלוח אותה לאשפוז בבריאקליף.
  • צ'סטר קראב (ניל פטריק האריס) - קוסם אשר רדוף על ידי בובת הפיתום שלו, מרג'ורי, שמדברת רק אליו. בעברו, צ'סטר היה חייל במלחמת העולם השנייה שחזר הביתה עם מתכת בראשו. הפציעה בראש גרמה לצ'סטר להזות את מרג'ורי כאישה חיה בזמן שרצח את אשתו ומאהבתה בהתקף זעם. כשהוא מגיע לפריק-שואו, צ'סטר מתאהב בבט ודוט. צ'סטר מנסה לרכוש את המופע מאלזה כשהוא מגלה שהיא עוזבת להוליווד. במהלך הכנת ההופעה הראשונה שלו כבעלי המופע, הוא בטעות רוצח את מגי על ידי ניסורה לשניים. דבר זה גורם לצ'סטר "להרוג" את מרג'ורי, ולאחר מכן, הוא הולך לתחנת המשטרה כדי להתוודות על כך.
  • הבובה מרג'ורי (ג'יימי ברואר) - בובת הפיתום של צ'סטר, אשר נראית לצ'סטר כאדם חי. מרג'ורי מתגרה בו ומשכנעת אותו לבצע מעשי אלימות.
  • קרול המלצרית (מריאנה ויקנט) - מלצרית בדיינר המקומי שמפלרטטת עם ג'ימי בתחילת העונה. ברגע שג'ימי (יחד עם להקתו) חוזרים לדיינר, היא כבר לא ידידותית כלפיו ומבקשת מפול להפסיק לאכול שאריות מזון של לקוח אחר.
  • לוסי קראב ואליס (שאונה ראפולד ואנג'לה סראפיין) - לוסי היא אשתו של צ'סטר ואליס היא מאהבתה של לוסי. שתי הנשים התאהבו בזמן שבעליהן היו בשדה הקרב. כאשר צ'סטר חזר, השלושה היו מעורבים במערכת יחסים פוליאמורית. לוסי ואליס נרצחות על ידי צ'סטר, שמאמין כי מרג'ורי למעשה ביצעה את הרצח.
  • מאסימו דולפצ'ינו (דני יוסטון) - נגר מומחה שבנה את רגלי העץ של אלזה ולאחר מכן גם מאהבה. לאחר מכן, מאסימו רודף אחרי כל הגברים האחראים לקטיעת רגליה של אלזה, אך הוא נלכד על ידי האנס גרופר, פושע המלחמה הנאצי שקטע את רגליה, ומעונה ומסורס על ידו במשך רוב המלחמה. מאסימו גם אחראי לידי העץ החדשות של ג'ימי. בסוף העונה, מתגלה כי מאסימו גוסס כתוצאה מסרטן סופני.
  • אגנוס ג'פרסון (מקלקולם-ג'מאל וורנר) - מאהבה של דזירה. בסוף העונה, מתגלה כי הוא ודזירה נישאו והולידו ילדים משותפים.
  • ג'ק קולקוויט (פי. ג'יי מרשל) - בלש משטרה אשר משוחד על ידי דנדי כשהוא מציע לו מיליון דולר על מנת לחפות על הרציחות שלו. ג'ק קולקוויט גם רוצח את רג'ינה רוס ומפליל את ג'ימי בטבח עקרות הבית בבית טראפוור. קולקוויט גם מגלה מידע אודות עברו הפלילי של צ'סטר כאשר דנדי מגלה שהוא מתקרב אל בט ודוט. לא ידוע אם קולקוויט שיתף פעולה עם דנדי בכל רציחותיו.
  • מייקל בק (דייויד בורטקה) - עובד זוטר ברשת טלוויזיה הוליוודית. מציל את אלזה ומרים אותה לגדולה ומעמד של כוכבת הוליוודית, ולאחר מכן גם נושא אותה לאישה. נישאיו של מייקל עם אלזה מתפרקים לאחר שנים שהם בוגדים אחד בשנייה, ולאחר שהוא מגלה את האמת על קטיעת רגליה של אלזה.
  • הנזירה מרי יוניס מקי (לילי רייב) - נזירה הרושמת את פרטי האשפוז של פפר בבריאקליף, שם היא עובדת.
  • האנס גרופר (ג'ון קרומוול) - פושע מלחמה נאצי אשר אחראי לקטיעת רגליה של אלזה מארס.

פרקים

הפקה

ליהוק

במרץ 2014 הודיע יוצר הסדרה כי מרבית השחקנים מהעונות הקודמות ישובו לעונה הרביעית. השחקנית ג'סיקה לאנג ששיחקה בכל העונות הקודמות הודיעה כי העונה הרביעית של הסדרה תהיה האחרונה בה תשתתף וכי היא בדרכה לפרוש מעולם המשחק. שאר שחקני העונות הקודמות שרה פולסון, אוון פיטרס, פרנסס קונרוי, דניס או'הר, קתי בייטס, אנג'לה באסט, גבורי סידיבי ואמה רוברטס אישרו כולם את השתתפותם בעונה הרביעית. כמו כן, דיווח מרפי על הצטרפותו של השחקן זוכה פרס אמי מייקל צ'יקליס לקאסט הקבוע של העונה הרביעית. בכנס ה"קומיק קון" של שנת 2014, נודע כי ג'סיקה לאנג תגלם את אלזה מארס, מהגרת גרמניה שמנהלת מופע "פריק שואו". השחקן מייקל צ'יקליס יגלם את דל טולידו, "איש השרירים" במופע הפריק שואו, בעלה הנוכחי של דזירה דופרי (אנג'לה באסט), אישה בעלת שלושה שדיים, ובעלה לשעבר של אתל דרלינג (קתי בייטס) האישה המזוקנת בקרקס שהייתה חלק ממופע פריק שואו בשנות ה-30 לצד בעלה וונדל. לשניים ילד משותף בשם ג'ימי דרלינג (אוון פיטרס) המכונה "ילד הלובסטר" בשל צורת ידיו המשונות המזכירות צבתות של לובסטר. המשפחה כולה הם חלק ממופע הפריק שואו שמנהלת אלזה. השחקנית שרה פולסון תגלם את בט ודוט טאטלר, תפקיד כפול של תאומות סיאמיות שמחוברות מהחזה ומטה וגם הן חלק ממופע הפריק שואו של הקרקס. מלבד חבורת "הפריקים" ישנן בקרקס דמויות כגון טוויסטי (ג'ון קרול לינץ'), ליצן פסיכותי ורצחני שאינו מרוצה מבואו של מופע הפריק שואו החדש שמושך את רוב תשומת הלב , סטנלי ומגי (דניס או'הר ואמה רוברטס) שמשחקים אספן פריקים מתחרה ומגדת עתידות כצמד נוכלים בתחפושות שפועלים בדרכים תאבות בצע. בעונה זו מתארחים ניל פטריק האריס, מייר וינינגהם ומלקולם-ג'מאל וורנר.

כותרות הפתיחה

קישורים חיצוניים

הערות שוליים