מנדל פורטוגלי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ תקלדה
מ קישורים פנימיים
שורה 4: שורה 4:
== אודות ==
== אודות ==


נולד ב[[קלרש]] למשפחה ממגורשי ספרד בשנת [[1888]] ב[[בסרביה]], שהיה אז חלק מהאימפריה הרוסית. הוא למד בחדר ובשנת [[1899]] למד בבית ספר לסוחרים בקישינב. הוא נידון לשלוש שנים של עבודות פרך בסיביר לאחר שהשתתף בקבוצה אשר חתרה כנגד שלטון הצאר ברוסיה, מתוכן ריצה שנתיים עד שקיבל חנינה. הוא הצטרף ל[[פועלי ציון]] ועבד כמורה למתמטיקה. עם פרוץ פוגרום בשנת [[1905]], השתתף יחד עם [[ישראל גלעדי]] בהגנה על היהודים בקלרש. הוא הגיע לישראל לאחר שברח מהמשטרה הרוסית שחיפשה אותו, ולאחר מכן הגיעה גם משפחתו לארץ.
נולד ב[[קלרש]] למשפחה ממגורשי ספרד בשנת [[1888]] ב[[בסרביה]], שהיה אז חלק מהאימפריה הרוסית. הוא למד בחדר ובשנת [[1899]] למד בבית ספר לסוחרים ב[[קישינב]]. הוא נידון לשלוש שנים של עבודות פרך בסיביר לאחר שהשתתף בקבוצה אשר חתרה כנגד שלטון הצאר ברוסיה, מתוכן ריצה שנתיים עד שקיבל חנינה. הוא הצטרף ל[[פועלי ציון]] ועבד כמורה למתמטיקה. עם פרוץ פוגרום בשנת [[1905]], השתתף יחד עם [[ישראל גלעדי]] בהגנה על היהודים בקלרש. הוא הגיע לישראל לאחר שברח מהמשטרה הרוסית שחיפשה אותו, ולאחר מכן הגיעה גם משפחתו לארץ.


פורטוגלי היה ממייסדי ארגון השמירה [[בר גיורא (ארגון)|בר גיורא]] ו[[השומר]]. בין היתר, חי תקופות מסוימות ב[[סג'רה (מושבה)|סג'רה]] וב[[כפר תבור|מסחה]], ולימים חי עם משפחתו בקיבוץ [[מרחביה (קיבוץ)|מרחביה]].
פורטוגלי היה ממייסדי ארגון השמירה [[בר גיורא (ארגון)|בר גיורא]] ו[[השומר]]. בין היתר, חי תקופות מסוימות ב[[סג'רה (מושבה)|סג'רה]] וב[[כפר תבור|מסחה]], ולימים חי עם משפחתו בקיבוץ [[מרחביה (קיבוץ)|מרחביה]].

גרסה מ־09:03, 2 בינואר 2017

מנדל פורטוגלי. בתמונה אופיינית עם כאפיה

מנדל פורטוגלי (1888 בבסרביה - 13 בינואר 1917, פלשתינה) היה מאנשי העלייה השנייה, ממייסדי ארגון בר גיורא, ממנהיגי השומר.

אודות

נולד בקלרש למשפחה ממגורשי ספרד בשנת 1888 בבסרביה, שהיה אז חלק מהאימפריה הרוסית. הוא למד בחדר ובשנת 1899 למד בבית ספר לסוחרים בקישינב. הוא נידון לשלוש שנים של עבודות פרך בסיביר לאחר שהשתתף בקבוצה אשר חתרה כנגד שלטון הצאר ברוסיה, מתוכן ריצה שנתיים עד שקיבל חנינה. הוא הצטרף לפועלי ציון ועבד כמורה למתמטיקה. עם פרוץ פוגרום בשנת 1905, השתתף יחד עם ישראל גלעדי בהגנה על היהודים בקלרש. הוא הגיע לישראל לאחר שברח מהמשטרה הרוסית שחיפשה אותו, ולאחר מכן הגיעה גם משפחתו לארץ.

פורטוגלי היה ממייסדי ארגון השמירה בר גיורא והשומר. בין היתר, חי תקופות מסוימות בסג'רה ובמסחה, ולימים חי עם משפחתו בקיבוץ מרחביה.

בשנת 1917, לאחר שחזר משמירה, נפל אקדחו והוא נפצע קשות מפליטת כדור וכעבור מספר ימים נפטר. קבור לצד אשתו טובה (אחותו של מרדכי יגאל) בבית העלמין של כפר גלעדי. הותיר שני בנים, בשם אברהם ויזרעאל.

קישורים חיצוניים