אמילי מורטימר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הסבה לתבנית IMDb#
שורה 58: שורה 58:
==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
{{מיזמים|ויקישיתוף=Category:Emily Mortimer}}
{{מיזמים|ויקישיתוף=Category:Emily Mortimer}}
*{{IMDb|nm607865|אמילי מורטימר}}
*{{IMDb}}


{{מיון רגיל: מורטימר, אמילי}}
{{מיון רגיל: מורטימר, אמילי}}

גרסה מ־23:33, 15 בינואר 2017

אמילי מורטימר, 2011

אמילי קת'לין א. מורטימר (אנגלית: Emily Kathleen A. Mortimer; נולדה ב-1 בדצמבר 1971) היא שחקנית קולנוע, תיאטרון וטלוויזיה אנגלייה. התפרסמה בהופעותייה בסרטים "לארס והבחורה האמיתית", " נקודת מפגש", "טראנס סיביריאן", "שאטר איילנד" ו"פרנקי היקר".

ביוגרפיה

מורטימר נולדה בפינשבארי פארק שבלונדון לפנלופה ולסופר- מפיק ג'ון מורטימר. למורטימר אחות צעירה יותר ושני אחים למחצה סאלי והמפיק ג'רמי מורטימר. למדה ב"בית ספר הפרטי לבנות סט' פול" שבמערב לונדון, כיתה אחת מתחת לזוכת האוסקר רייצ'ל וייס. לאחר מכן עברה ללמוד ב"מכללת לינקולן" שבחסות "אוניברסיטת אוקספורד".

קריירת משחק

מורטימר התפרסמה לראשונה לצידם של מייקל דאגלס וואל קילמר בסרט "הרוח והחושך". ב-1998 התפרסמה בדרמה ההיסטורית " אליזבת" בתפקיד קאט אשלי, חברתה של המלכה אליזבת (קייט בלאנשט). בשנת 2000 הופיעה בקומדיה "הילד" בתור איימי העוזרת של יועץ התדמית ראס דוריטץ (ברוס ויליס) ובסרט האימה "צעקה 3".

ב-2001 קיבלה ביקורות טובות ואת פרס אינדפנדנט ספיריט על הופעתה בדרמה "ממש מושלמות", בנוסף שיחקה בקומדיית האקשן הבריטית "טריפ 51" בתפקיד הרוצחת השכירה דקוטה. ב-2003 שיחקה בתפקיד ראשי קומדיה "צעירים יפים ומבריקים" ומשני שהקנה לו ביקורות אוהדות בדרמה "הזר".

ב-2004 שיחקה לצידו של ג'רארד באטלר בדרמה "פרנקי היקר" ודיבבה את דמותה של סופי האטר בגרסה האנגלית של סרט האנימציה המצליח "הטירה הנעה". ב-2005 שיחקה מורטימר בסרטו של וודי אלן "נקודת מפגש" בתור קלואי יואיט. ב-2006 הופיעה בקומדיית הריגול "הפנתר הוורוד" בתפקיד ניקול דוראן, המזכירה של הבלש ז'אק קלוזו (סטיב מרטין). את התפקיד המשיכה מורטימר גם בסרט ההמשך "הפנתר הוורוד 2". ב-2007 הופיעה בקומדיה "לארס והבחורה האמיתית" בתור קארין אחותו של גיבור העלילה לארס לינדסטורם (ראיין גוסלינג) ובדרמה הקומית "חיים מסתובבים" בתור סוזן אשתו של היועץ פרנק אלן (ראיין ריינולדס).

ב-2008 הופיעה לצידו של וודי הרלסון במותחן "טראנס סיביריאן" וב-2009 לצידו של מייקל קיין בדרמת הפעולה "הארי בראון" בתור הבלשית אליס פרמפטון. ב-2010 השתתפה במותחן הפסיכולוגי של מרטין סקורסזה "שאטר איילנד". ב-2011 שיחקה בקומדיה "אחינו האדיוט" ודיבבה בסרט האנימציה שובר הקופות "מכוניות 2".

חיים אישיים

למורטימר שני ילדים מבעלה השחקן אלסנדרו ניבולה, אותו הכירה על סט הסרט "אל תשטו באהבה".

פילמוגרפיה

קישורים חיצוניים

  • אמילי מורטימר, במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)