בילבורד – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ החלפת שדה "כתובית" לשדה "כיתוב" בתבנית#
אין תקציר עריכה
שורה 19: שורה 19:
|אתר=[http://www.billboard.com/ www.billboard.com]
|אתר=[http://www.billboard.com/ www.billboard.com]
}}
}}
'''בילבורד''' ([[אנגלית]]: '''Billboard''', מילולית: [[שלט חוצות]]) הוא [[מגזין]] [[ארצות הברית|אמריקאי]] העוסק ב[[תעשיית המוזיקה]]. במגזין מוצגים [[מצעד פזמונים|מצעדי מוזיקה]] במגוון דרוגים ו[[סוגה מוזיקלית|סגנונות מוזיקה]], לדרוג מצעדי הבילבורד מיוחסת חשיבות רבה.
'''בילבורד''' (ב[[אנגלית]]: '''Billboard''', מילולית: [[שלט חוצות]]) הוא [[מגזין]] [[ארצות הברית|אמריקאי]] העוסק ב[[תעשיית המוזיקה]]. במגזין מוצגים [[מצעד פזמונים|מצעדי מוזיקה]] במגוון דרוגים ו[[סוגה מוזיקלית|סגנונות מוזיקה]], לדרוג מצעדי הבילבורד מיוחסת חשיבות רבה.


==מצעדים==
==מצעדים==

גרסה מ־23:20, 13 בפברואר 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:עיתון

פרמטרים [ אתר, שם במקור, נוסד ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ נסגר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

בילבורד
Billboard
תדירות שבועי
סוגה מגזין מוזיקה
מייסד MRC Data, Eldridge, William Henry Donaldson עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריכי הופעה 1894–הווה (כ־130 שנה) עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה אנגלית
מערכת ניו יורק עריכת הנתון בוויקינתונים
תפוצה 16,327
מדינה ארצות הברית
ISSN 0006-2510
www.billboard.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בילבורדאנגלית: Billboard, מילולית: שלט חוצות) הוא מגזין אמריקאי העוסק בתעשיית המוזיקה. במגזין מוצגים מצעדי מוזיקה במגוון דרוגים וסגנונות מוזיקה, לדרוג מצעדי הבילבורד מיוחסת חשיבות רבה.

מצעדים

בילבורד מחלקת את מצעדיה לפי ז'אנרים ומקום. המפורסמים מבין המצעדים הם המצעדים הכלליים (all-genre) הכוללים את ההוט 100 והבילבורד 200, וכן גם מצעדים עונתיים, כגון מצעד שירי הקיץ הפופולריים. בנוסף, יש לבילבורד מצעדים בינלאומיים, ומצעדים לז'אנרים הבאים: מוזיקת פופ, רוק, קאנטרי, R&B והיפ-הופ, דאנס ומוזיקה אלקטרונית, ג'אז, מוזיקה לטינית, ומוזיקה נוצרית וגוספל. במצעדי האלבומים מוצגים ז'אנרים הכוללים מוזיקה קלאסית, קומדיה, אינדי ואלבומים לילדים. ב-2004 נוספה רשימת רינגטונים לטלפונים סלולריים, וב-2010 החל בילבורד למדוד פופולריות של אמנים גם באתרי מדיה חברתית ברשימת ה-Social 50 שמודדת לייקים, חברויות, שיתופים והאזנה לשירים בפייסבוק, מייספייס יוטוב ואחרים.

המצעדים המובילים

ב-1958 פורסם מצעד הסינגלים הרשמי, הוט-100, המתבסס על מכירות סינגלים ושידורי רדיו של השבוע האחרון בארצות הברית. מצעד האלבומים של המגזין נקרא בילבורד 200 ומציג את 200 האלבומים הנמכרים ביותר בשבוע האחרון. מצעד זה מתבסס על מכירות כלליות בארצות הברית.

בילבורד הוט 100

ערך מורחב – בילבורד הוט 100

בילבורד הוט 100 הוא מצעד הפזמונים המרכזי של תעשיית המוזיקה האמריקאית המתעדכן מדי שבוע על ידי מגזין הבילבורד. במצעד משוקללים נתוני המכירות בארצות הברית ונתוני זמן האוויר שמקבל הסינגל בתחנות הרדיו האמריקאיות. מדי שנה מקיים המצעד גם מצעד שנתי, המציין את הלהיטים הגדולים של אותה השנה.

למצעד קיימת גם גרסה המשקללת את הנתונים באירופה, בקנדה, בברזיל ובטורקיה.

בילבורד 200

ערך מורחב – בילבורד 200

בילבורד 200 הוא מצעד האלבומים של הבילבורד. המצעד מתבסס על נתוני מכירות בלבד. מלבד מצעד הבילבורד 200, עורך מגזין הבילבורד גם מצעדי אלבומים המחולקים לפי ז'אנרים.

פרסי המוזיקה של בילבורד

ערך מורחב – פרס המוזיקה של בילבורד

פרס המוזיקה של בילבורד הוא עיטור המוענק על ידי המגזין. תוכנית פרסי המוזיקה של בילבורד נערכה מדי שנה בחודש דצמבר, החל משנת 1989, עד שהושהתה בשנת 2007. התוכנית חזרה בשנת 2011, והיא נערכת מדי שנה בחודש מאי.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בילבורד בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.