חשמלאי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ ויקישיתוף בשורה
מ עימוד בפרק קישורים חיצוניים (בוט סדר הפרקים)
שורה 12: שורה 12:


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
* {{ויקישיתוף בשורה}}
{{ויקישיתוף בשורה}}


==הערות שוליים==
==הערות שוליים==

גרסה מ־02:26, 22 בפברואר 2017

חשמלאי מתקין חוטי חשמל בטנסי, 1942

חשמלאי הוא אדם שמקצועו הוא חשמלאות - חיווט חשמלי של בניינים, מכונות וציוד נייח. חשמלאי עוסק בהתקנת ציוד חשמלי חדש או בתחזוקת תשתית קיימת. קיימות תחומי התמחות בחשמלאות העוסקים בתחומים ספציפיים, כגון חשמלאות רכב או חיווט תעופתי.

במדינות רבות נדרש רישיון מהגוף הממשלתי המתאים על מנת לעסוק בחשמלאות. בישראל אחראי משרד הכלכלה על תחום זה, ומעניק רישיונות לחשמלאים המדורגים בדרגות שונות, בהתאם להכשרתם המקצועית. ביצוע עבודות חשמל על ידי מי שאין ברשותו רישיון מהווה עבירה פלילית. החוק בישראל מגדיר "ביצוע עבודות חשמל" כהתקנה, בדיקה, שינוי, תיקון או פירוק של מתקן חשמל כולל השגחה על ביצוע עבודות, ועריכת תוכניות טכניות לביצועה.[1]

ההכשרה המקצועית למקצוע היא נדרשית עקב הסכנות הרבות בתחום, כמו התחשמלות שהיא הסיבה השלישית בשכיחותה לתאונות עבודה או נפילה מגובה, הסיבה הראשונה בשכיחותה לתאונת עבודה, גורם נפוץ לפציעה בקרב חשמלאים העובדים על עמודי חשמל או בחיבור גופי תאורה בתקרות.

חשמלאים הם מן המקצועות הנפוצים והמבוקשים בעולם עקב השימוש הנרחב בחשמל. משק החשמל החל כבר בסוף המאה ה-19 אך נכנס לתנופה רק במאה ה-20. עם הרצון להשתמש בטכנולוגיה החדשה גבר הצורך במומחים בתחום שיודעים לתכנן ולהרכיב, קווי מתח, בתי שנאים, צרכנים, ולתחזק ולתקן את הנ"ל.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא חשמלאי בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ רישוי חשמלאים באתר משרד הכלכלה.
ערך זה הוא קצרמר בנושא טכנולוגיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.