ימ"מ – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
כוזרי (שיחה | תרומות)
מאין תקציר עריכה
כוזרי (שיחה | תרומות)
מ ביטול הפיסוק של מכון ממרא
שורה 26: שורה 26:
כאמור, הימ"מ היא יחידת ההשתלטות הבכירה של ישראל. [[יחידת השתלטות|יחידות השתלטות]] נוספות ב[[ישראל]] הן [[סיירת מטכ"ל]] ו[[שייטת 13]] של [[צה"ל]], [[לוט"ר אילת]] - יחידת [[שירות מילואים בישראל|מילואים]] צה"לית, ו[[יחידת מצדה]] של [[שירות בתי הסוהר]]. בעולם הימ"מ מקבילה ליחידות השתלטות ולוחמה בטרור כגון יחידות ה-[[SWAT]] ה[[ארצות הברית|אמריקניות]], ה-[[GIGN]] ה[[צרפת]]ית, [[אלפא (יחידה)|אלפא]] ו[[אומו"ן]] ה[[רוסיה|רוסיות]] וה-[[GSG-9]] ה[[גרמניה|גרמנית]] שהוקמה ב[[אירופה]] ב[[שנות ה-70 של המאה ה-20]] בעקבות [[טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן|רצח המשלחת הישראלית באולימפיאדת מינכן]] כדי להילחם ב[[חטיפת מטוס|חטיפות מטוסים]] על ידי [[טרור פלסטיני|מחבלים פלסטינים]].
כאמור, הימ"מ היא יחידת ההשתלטות הבכירה של ישראל. [[יחידת השתלטות|יחידות השתלטות]] נוספות ב[[ישראל]] הן [[סיירת מטכ"ל]] ו[[שייטת 13]] של [[צה"ל]], [[לוט"ר אילת]] - יחידת [[שירות מילואים בישראל|מילואים]] צה"לית, ו[[יחידת מצדה]] של [[שירות בתי הסוהר]]. בעולם הימ"מ מקבילה ליחידות השתלטות ולוחמה בטרור כגון יחידות ה-[[SWAT]] ה[[ארצות הברית|אמריקניות]], ה-[[GIGN]] ה[[צרפת]]ית, [[אלפא (יחידה)|אלפא]] ו[[אומו"ן]] ה[[רוסיה|רוסיות]] וה-[[GSG-9]] ה[[גרמניה|גרמנית]] שהוקמה ב[[אירופה]] ב[[שנות ה-70 של המאה ה-20]] בעקבות [[טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן|רצח המשלחת הישראלית באולימפיאדת מינכן]] כדי להילחם ב[[חטיפת מטוס|חטיפות מטוסים]] על ידי [[טרור פלסטיני|מחבלים פלסטינים]].


ה[[מוטו]] של היחידה הוא {{ציטוטון|אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי, וְאַשִּׂיגֵם; וְלֹא-אָשׁוּב, עַד-כַּלּוֹתָם.}} הלקוח מ{{תנ"ך|תהילים|יח|לח}}.
ה[[מוטו]] של היחידה הוא {{ציטוטון|אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם, וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם}} הלקוח מ{{תנ"ך|תהילים|יח|לח}}.


== תפקידי היחידה ==
== תפקידי היחידה ==

גרסה מ־13:08, 24 בפברואר 2017

תבנית:יחידה

לוחמי ימ"מ בדיגום משטרתי מבצעי מלא (קסדות, אפודי מגן ורובי M4 קרבין) לכבוד ביקור מפכ"ל משטרת ישראל רב-ניצב יוחנן דנינו (שני משמאל)

הימ"מ היא יחידת העילית של משמר הגבול ללוחמה בטרור ויחידת ההשתלטות הבכירה של מדינת ישראל. השם "ימ"מ" הוא ראשי תיבות של "יחידה מרכזית מיוחדת"[1][2] (טעות נפוצה מאוד היא פירוש ראשי התיבות כ"יחידה משטרתית מיוחדת") אך לעתים קרובות היא נקראת היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור או פשוט היחידה ללוחמה בטרור.

הימ"מ הוקמה ב-1974 על ידי מפקד משמר הגבול ניצב חיים לוי, אשר הטיל על ראובן יעקב (נמרודי) (המפקד הראשון של הימ"מ) להקים את היחידה כיחידת השתלטות, זאת כמענה לפיגועי חטיפה ומיקוח. בהמשך הוטלו עליה משימות ותפקידים נוספים כגון - לוחמה בטרור ומשימות משטרה מיוחדות. רוב פעילותה מסווגת, אך בעקבות מספר רב של מבצעים מוצלחים לאורך השנים זכתה היחידה למוניטין גבוה בקרב כוחות הביטחון בארץ ובעולם. כיום היא נחשבת לאחת היחידות המקצועיות והטובות מסוגה בעולם[2][3], למרות תקציבה הקטן יחסית.

כאמור, הימ"מ היא יחידת ההשתלטות הבכירה של ישראל. יחידות השתלטות נוספות בישראל הן סיירת מטכ"ל ושייטת 13 של צה"ל, לוט"ר אילת - יחידת מילואים צה"לית, ויחידת מצדה של שירות בתי הסוהר. בעולם הימ"מ מקבילה ליחידות השתלטות ולוחמה בטרור כגון יחידות ה-SWAT האמריקניות, ה-GIGN הצרפתית, אלפא ואומו"ן הרוסיות וה-GSG-9 הגרמנית שהוקמה באירופה בשנות ה-70 של המאה ה-20 בעקבות רצח המשלחת הישראלית באולימפיאדת מינכן כדי להילחם בחטיפות מטוסים על ידי מחבלים פלסטינים.

המוטו של היחידה הוא ”אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם, וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם” הלקוח מספר תהילים, פרק י"ח, פסוק ל"ח.

תפקידי היחידה

הימ"מ היא היחידה המיוחדת של משמר הגבול ללוחמה בטרור. היא מוגדרת כיחידת השתלטות, אך מבצעת מגוון משימות נוספות.

הימ"מ נועדה בראש ובראשונה לטפל באירועי תפיסת בני ערובה ופיגועי מיקוח, אך בנוסף לתרחיש זה היחידה נועדה לטפל באירועים שונים של טרור, פיגועים ואלימות - הן על רקע לאומני והן על רקע פלילי.

תפקידי הימ"מ:

  1. יחידת השתלטות:
  2. לוחמה בטרור:
  3. עבודת משטרה:
    • יחידת משטרה עילית (SWAT) - טיפול בפושעים מסוכנים.
    • עבודת משטרה חשאית.
    • אבטחת אח"מים.

רוב המבצעים של הימ"מ מסווגים, וחלק מהפעולות שכן זוכות לפרסום נזקפות לזכותן של יחידות אחרות. למרות זאת, הימ"מ זוכה למוניטין גבוה במיוחד בקרב מומחים עולמיים ללוחמה בטרור, יחידות עילית אחרות, וכן בקרב הציבור הישראלי[2].

ארגון ומבנה

אימון של הימ"מ - היחידה ללוחמה בטרור. צילום מאת זיו קורן.
הדגמת יכולות פריצה וטג"ח של לוחמי הימ"מ בפני ראש ממשלת ישראל.

אף על פי שהימ"מ מזכירה מאוד יחידה צבאית בארגונה ובאימוניה, היא יחידה משטרתית הפועלת במסגרת משטרת ישראל וכפופה ישירות לפיקוד המרכזי של משמר הגבול. היחידה מבוססת על לוחמים שהם יוצאי יחידות קרביות בצה"ל, המעוניינים בקריירה משטרתית ביחידה. כדרישת מינימום דורשת המשטרה שלוש שנים שרות כלוחם (בדרך כלל כלוחם חי"ר) עם הכשרה כ-רובאי 08 (בוגר קורס פיקודי ללוחמים בצה"ל). היחידה מעדיפה לגייס לשורותיה בוגרי קורס קצינים וקורס מפקדים. התכונות הדרושות לתפקיד הן אינטליגנציה, כושר גופני גבוה, מוטיבציה, אמינות, אחריות, מקצועיות, בגרות, יציבות, כושר שיפוט, החלטיות, עבודת צוות ויכולת לתקשר עם אחרים. העוברים את המיונים מגויסים ליחידה ומקבלים משכורת חודשית כמו קצין במשטרה. בשנת 2007 הצליחו 7 מתוך 800 מועמדים להגיע ליחידה לאחר המסלול המפרך. העבודה ביחידה היא במשרה מלאה ומלבד פעולות מבצעיות, מקדישים הלוחמים את רוב זמנם לאימונים ולכוננויות. לו"ז שגרתי ביחידה כולל שבוע אימונים, שבוע כוננות, פעילות ושבוע חופש.

הימ"מ בנויה כך שהיא תהיה בלתי-תלויה ביחידות אחרות, ולכן היא זו שמאמנת את לוחמיה במגוון תחומים ומקצועות. אימונים בסיסיים כוללים קליעה, כושר גופני, קרב מגע, טיפוס, גלישה, עזרה ראשונה (הכשרת חובש) ועוד[4]. בנוסף, כל לוחם מתמקצע בתחום מסוים:

  • יחידת פריצה - הלוחמים הפורצים אל תוך הבניינים, חותרים למגע עם המחבלים ומאבטחים את השטח.
  • "קופים" - לוחמים פורצים המומחים בטיפוס, גלישה וסנפלינג.
  • צלפים - לוחמים המאומנים בקליעה מדויקת בטווחים קצרים וארוכים, מצוידים ברובי צלפים ייעודיים[5] לשם כך. מטרת הצלפים היא לנטרל מחבלים וחמושים מרחוק או להפעיל ירי מדויק במצבי בני ערובה ופיגועי מיקוח. יחידת צלפי הימ"מ נחשבת על ידי בעלי מקצוע כאחת היחידות הטובות בעולם[4].
  • מסתערבים - תת-יחידה מסווגת של לוחמים המאומנים בלחימה וביצוע פעילות ביטחונית באמצעות הסוואה, התחפשות והיטמעות באוכלוסייה ערבית. לוחמי היחידה מבצעים בין השאר משימות מעצר קשות ומסובכות, ויירוט מחבלים עבור השב"כ.[3]
  • חבלנים - מטרת החבלנים היא עיסוק בחומרי נפץ, מטעני חבלה, פריצת דלתות, סילוק פצצות וטיפול במטענים של האויב.
  • כלבנים - תפקידם לאמן ולהפעיל כלבי משטרה ללוחמה בטרור.

בנוסף להכשרת הלוחמים בכל המקצועות, הימ"מ גם מקיימת אימונים משותפים בין הכוחות השונים (למשל: בין הצלפים לכוח הפריצה) על מנת להגדיל את התיאום בין הלוחמים השונים ולפתח תרגולות ללוחמה בטרור ואירועי בני ערובה.

בנוסף לצוותי הלוחמה בטרור, הימ"מ מחזיק צוות הנקרא בשם "החוליה השקטה", שמטרתו לפתח תרגולות לשחרור בני ערובה ולוחמה בטרור ולבחון ציוד וכלי נשק חדשים.

את כלי הנשק והציוד רוכשת היחידה באופן עצמאי, בנפרד מהצבא ומהמשטרה.

אמצעים

רובה סער M4A1 קרבין פלאטופ - הנשק הארוך הראשי של לוחמי היחידה
בארט MRAD - רובה הצלפים לטווח ארוך של הימ"מ החל מ-2013
רובה צלפים SR-25 - משמש לירי מדויק מהיר לצד רובי צלפים בריחיים
אקדח גלוק 19-סי - נשק קצר אישי של לוחמי היחידה

היסטוריה

הקמה

הימ"מ הוקמה בפקודתו של מפקד משמר הגבול ניצב חיים לוי, אשר הורה ב-1974 לרפ"ק ראובן יעקב (נמרוד) להקים אותה[10] כיחידה מיוחדת ללוחמה בטרור, ולפקד עליה. זאת, לאחר הטבח במעלות, שבו ניסיון חילוץ כושל של סיירת מטכ"ל הסתיים ברצח 21 תלמידים בידי מחבלים. המחבלים החזיקו ב-105 תלמידים וב-10 מורים מבית הספר התיכון הדתי בצפת כבני ערובה והספיקו להרוג 21 מהם, לפני שחוסלו בידי יחידות הפריצה של צה"ל.

בעקבות כישלון זה ומסקנות ועדת חורב, הבינו במערכת הביטחון שיש הבדל בין חילוץ בני ערובה בשטח ידידותי לבין פעולות מיוחדות בלב אוכלוסיית אויב. לכן הוחלט להקים יחידה אזרחית ללוחמה בטרור שייעודה יהיה לפתח שיטות לוחמה מיוחדות שמותאמות בייחוד למקרים האלה (שחרור בני ערובה בשטח עירוני ידידותי), להתאמן בהן ולבצע אותן בעת הצורך.

הבחירה במג"ב, הזרוע הקרבית של משטרת ישראל נעשתה מאחר שמג"ב משלב בין המשמעת וההכשרה הקרבית הגבוהה של הצבא לתפישות הפעולה המבצעיות בסביבה אזרחית של המשטרה.

לוחמי הימ"מ בתצוגה לכבוד ביקור מפכ"ל המשטרה

חרף הגדרת המטרות הברורה של הימ"מ, מטשטשים לעתים הגבולות, וצה"ל מבצע פעולות חילוץ של בני ערובה (פרשת קו 300, למשל). מאידך, באינתיפאדה השנייה והלחימה בטרור ביהודה, שומרון ועזה השתתפו לוחמי הימ"מ בפעילות צבאית והיו מעורבים במבצעים רבים בהם נהרגו או נעצרו פעילי טרור (בהם מבצעי נוהל סיר לחץ).

הימ"מ משתפת פעולה באופן הדוק עם שירות הביטחון הכללי (השב"כ) ואף מבצעת עבורו משימות מיוחדות, כגון יירוט מחבלים (על ידי מעצר או חיסול בעת הצורך).

עיטורי הצטיינות ופרסים

ב-2010 זכתה משלחת מן היחידה במקום הראשון בתחרות "Urban Shields" ליחידות משטרה, תוך ניצחון על שתי נבחרות בינלאומיות ללוחמה בטרור (מירדן ובחריין) ועל מספר רב של יחידות SWAT משטרתיות ממדינות ארצות הברית השונות. כמו כן השיגה המשלחת את הניקוד הגבוה ביותר למשתתפת בהיסטוריית התחרות[11]. ב-2011 זכתה שוב המשלחת מהימ"מ במקום הראשון בתחרות "Urban Shields"[12].

ב-2011 קיבלה היחידה צל"ש מפכ"ל משטרת ישראל על הצטיינותה בפעילות מבצעית[13]. ב-2014 קיבלה היחידה את צל"ש מפכ"ל משטרת ישראל על פעילותה ללוחמה בטרור במהלך השנים 2013-2014. באותו מעמד, קיבלו מספר לוחמים ביחידה את עיטור האומץ ואת עיטור המופת[14]. ב-2016 קיבלה היחידה את צל"ש מפכ"ל משטרת ישראל על פעולתה ללחימה בטרור במהלך גל הטרור הפלסטיני (2015–2016) בה ביצעה עשרות פעולות מבצעיות שסיכלו פיגועים.[15]

פעולות מבצעיות בשנים 1974 - 2000

פעולות מבצעיות בשנים 2000 - 2005 (האינתיפאדה השנייה)

ניצב זהר דביר, מפקד הימ"מ (2001-2007) בתקופת האינתיפאדה השנייה.

במהלך האינתיפאדה השנייה ביצעה הימ"מ מספר רב של מבצעים ופעולות סיכול נגד הטרור הפלסטיני שהתבטא באלפי פיגועי ירי ולמעלה מ-140 פיגועי התאבדות בישראל. המפורסמים שבמבצעי הימ"מ הם:

במבצעים רבים אלה הרגו לוחמי הימ"מ 179 מחבלים, מהם 50 שהיו בדרכם לפיגועי התאבדות ועצרו מאות מחבלים אחרים.

פעולות מבצעיות בשנים 2005 - 2015

אף על פי שמקובל לציין את סוף האינתיפאדה השנייה ב-2005, פעולות הטרור הפלסטיניות המשיכו גם בשנים שלאחר מכן, אך במינון הולך ופוחת בעקבות הפעילות הסיכולית נגדם. גם בשנים אלה הימ"מ היה מעורב במספר רב של פעולות ומבצעים, בהם:

ניצב שלומי מיכאל, מפקד הימ"מ (2012-2015). בתקופתו ביצע הימ"מ מבצעים רבים עליהם זכו מספר לוחמי היחידה בעיטורי משטרת ישראל.

פעולות מבצעיות בשנים 2015 - היום

ב-13 בספטמבר 2015, ערב ראש השנה ה'תשע"ו, פרץ גל הטרור הפלסטיני (2015–2016) שבמהלכו ביצעו הפלסטינים כמות רבה של פיגועים, רובם פיגועי יידוי אבנים ודקירה וחלקם פיגועי דריסה ואף פיגועי ירי.

מפקדי הימ"מ

שם תקופת כהונה כמפקד היחידה הערות
ראובן יעקב (נמרוד) 1974 – 1975 מקים היחידה ומפקדה הראשון
מאוד הלוי 1975 – 1976  
אסף חפץ 1976 – 1980  לימים מפכ"ל המשטרה
שמואל צוקר 1980 – 1981  לימים תא"ל
גבי כהן 1981 – 1984  
ניר צפריר 1984 – 1987  
אליק רון 1987 – 1991  לימים מפקד המחוז הצפוני במשטרה
דוד צור 1992 – 1995  לימים מפקד מחוז תל אביב במשטרה, מפקד משמר הגבול וחבר כנסת
דוד בן-שימול[59] 1995 – 1999  
חגי פלג (פדידה) 1999 – 2001  לימים מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים
זהר דביר 2001 – 2007  לימים מפקד המחוז הצפוני במשטרה וסגן המפכ"ל
יורם הלוי 2007 – 2009  לימים מפקד המחוז הדרומי במשטרה ומפקד מחוז ירושלים
בועז הרשקוביץ[60] 2009 – 2012  מפקד יחידת שלדג בעבר
שלומי מיכאל 2012 – 2015  לימים מפקד מחוז ש"י במשטרה
ניצב משנה נ' 2015 – בחודשים פברואר-דצמבר 2015 שימש ממלא מקום מפקד הימ"מ[61][62]

ראו גם

לקריאה נוספת

קישורים חיצוניים

הערות שוליים


שגיאות פרמטריות בתבנית:הערות שוליים

פרמטרים [ טורים ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

  1. ^ על המשמר, מאז ועד היום, מאתר משטרת ישראל
  2. ^ 1 2 3 אבי אשכנזי, "הכי טובים" - אנשי החוק, מעריב, 29 במרץ 2010.
  3. ^ 1 2 3 4 "עובדה", ערוץ 2, 19 בנובמבר 2015,
    עמרי אסנהיים, ‏הימ"מ, בשר ודם: עמרי אסנהיים עם לוחמי יחידת העלית של מג"ב, באתר ‏מאקו‏, 19 בנובמבר 2015.
  4. ^ 1 2 יכולות הימ"מ באתר הימ"מ הרשמי של משטרת ישראל.
  5. ^ רובי הצלפים שבשירות הימ"מ הם בעלי דיוק של 0.5 דקת קשת, דיוק שנחשב למעולה.
  6. ^ 1 2 3
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    איתי בלומנטל, נחשף פירוט הנשק של הימ"מ, באתר ynet, 1 במרץ 2015
  7. ^ 1 2 שי לוי, לא לכל דורש: כלי הנשק המיוחדים של צה"ל, mako-פז"ם, 5 בדצמבר 2013.
  8. ^ מאוזר 86SR באתר Isayeret.
  9. ^ כתבה מ"בלייזר" גיליון 32, למעט רשימת רובי הצלפים, שהתעדכנה ממקורות שונים בהם ויקיפדיה באנגלית.
  10. ^ יוסף ארגמן, הגבול-פרשיות בתולדות מג"ב, 1996.
  11. ^ הימ"מ זכו בתחרות בינלאומית נגד טרור, חדשות ערוץ 2, 21.10.2010.
  12. ^ הכי טובים - גם בארצות הברית, משטרת ישראל, 2.11.2011.
  13. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    עומרי אפרים, מחלקים עיטורים: המשטרה עושה כבוד לימ"מ, באתר ynet, 6 באפריל 2011
  14. ^ בהוקרה: הגיבורים של משטרת ישראל, אתר משטרת ישראל, 16 בדצמבר 2014
  15. ^ מערכת ישראל היום, התפרסמה רשימת מקבלי העיטורים והצל"שים של משטרת ישראל, באתר ישראל היום, 18 בספטמבר 2016 12:16.
  16. ^ דליה מזורי, מצוד ללא תקדים ברחבי הארץ אחרי 8 האסירים המסוכנים שברחו מכלא רמלה, מעריב, 9 בינואר 1979
  17. ^ יהושע כהנא, אחר קרב יריות נלכדו הבוקר בבת ים 3 מבורחי כלא רמלה, מעריב, 14 בפברואר 1979
  18. ^ 1 2 אסף חפץ, הציון לפעולה: מספיק בקושי, באתר ישראל היום
  19. ^ אביחי בקר, פצצת טסטוסטרון, הארץ, ‏ 13.08.1999, כפי שהועלה באתר פרש.
  20. ^ אגדת פסקל, אתר "ישראל דיפנס", ‏ 20.08.2011.
  21. ^ משה (בוגי) יעלון, דרך ארוכה קצרה, ידיעות ספרים, 2008, עמודים 227-228.
  22. ^ 1 2 3 אתר הימ"מ באתר משטרת ישראל.
  23. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    שני הרוגים בפיגוע באלי סיני, באתר ynet
  24. ^ עמוס הראל, מי פנוי בביתוניא? הדילמות של "מונית לבנה", באתר הארץ, 17 ביולי 2003.
  25. ^ דני ברנר ואוריין צ'פלין, מצה"ל למשטרה במסלול ההרואי, באתר ישראל היום, 10 בינואר 2014.
  26. ^ עמוס הראל וארנון רגולר, IDF troops kill three Fatah militants in West Bank, באתר הארץ, 21 בנובמבר 2004
  27. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Nrg

    פרמטרים ריקים [ 7 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    אורי גליקמן וברק רביד, נלכד המוח מאחורי הפיגוע ב"אפרופו", באתר nrg‏, 11 באוקטובר 2005
  28. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    אפרת וייס ועלי ואקד, שכם: לוחמי ימ"מ ירו למוות בשלושה מבוקשים, באתר ynet, 22 בדצמבר 2005
  29. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Nrg

    פרמטרים [ 7 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    דורון נחום, איתמר ענברי ואלי לוי, לוחם ימ"מ נפצע קשה ליד ג'נין, באתר nrg‏, 31 בינואר 2006
  30. ^ מח"ט בנימין: המחבל הבכיר הסתתר זמן רב לאחר שלמד את דרך הפעולה של צה"ל, באתר ערוץ 7, 23 במאי 2006
  31. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Nrg

    פרמטרים [ 7 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    אמיר בוחבוט, נלכד האחראי לרציחתם של 55 ישראלים, באתר nrg‏, 23 במאי 2006
  32. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Nrg

    פרמטרים [ 7 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    אמיר בוחבוט וסוכנויות הידיעות, 2 פלסטינים נהרגו בפעולת כוח ימ"מ בעזה, באתר nrg‏, 21 בנובמבר 2006
  33. ^ מיכל גרינברג, עמוס הראל ואבי יששכרוף, רקטה נחתה בשכונת מגורים בשדרות והסבה נזק למבנים ולמכונית חונה, באתר הארץ, 14 בדצמבר 2006
  34. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Nrg

    פרמטרים [ 7 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    רועי שרון ועמית כהן, בית-לחם: חוסלו 4 שהיו מעורבים בפיגועים, באתר nrg‏, 12 במרץ 2008
  35. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Nrg

    פרמטרים [ 7 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    עמית כהן, חברון: חוסל בכיר חמאס שתכנן הפיגוע בדימונה, באתר nrg‏, 27 ביולי 2008
  36. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Nrg

    פרמטרים [ 7 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    אמיר בוחבוט ורועי שרון, הימ"מ חיסל את ראש עז א-דין אל-קסאם בחברון, באתר nrg‏, 28 במאי 2009
  37. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Nrg

    פרמטרים [ 7 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    אמיר בוחבוט, אבי אשכנזי ועמית כהן, נעצר בכיר מבוקשי חמאס בטול כרם, באתר nrg‏, 15 בספטמבר 2009
  38. ^ אנשיל פפר, מתקפת הטרור בדרום | לוחם גולני שנהרג במתקפת הטרור בגבול מצרים: סמ"ר משה נפתלי, באתר הארץ, 18 באוגוסט 2011
  39. ^ נהרג המחבל שתכנן הפיגוע בתל אביב בזמן מבצע ”עמוד ענן“, באתר צה"ל (דרך ארכיון האינטרנט), 22 באוגוסט 2013
  40. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Nrg

    פרמטרים [ 7 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    יוחאי עופר, סוכל ניסיון פיגוע בהר חברון: שלושה מחבלים חוסלו, באתר nrg‏, 26 בנובמבר 2013
  41. ^ שלושה מחבלים סוכלו בכפר יאטה, תכננו פיגוע בימים הקרובים, באתר צה"ל (דרך ארכיון האינטרנט), 26 בנובמבר 2013
  42. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    מתן צורי, צפו: התבצר עם אחייניתו - לוחמי ימ"מ פרצו, באתר ynet, 4 בדצמבר 2013
    צוות ימ"מ פרץ לבית המתבצר. לילדה שלום., אתר סרוגים, 4 בדצמבר 2013.
    תיעוד ההשתלטות ביוטיוב מאת אשקלונט, 4 בדצמבר 2013.
  43. ^ ניר דבורי, ‏3 פלסטינים נהרגו בפעולה של צה"ל בג'נין, באתר ‏מאקו‏, 22 במרץ 2014
  44. ^ דניאל סיריוטי, צפו: חיסול המבוקש בג'נין ממצלמות הקסדה של הלוחמים, באתר ישראל היום, 22 במרץ 2014 20:02
  45. ^ ניר דבורי, ‏יעלון: "הפעולה בג'נין מנעה פיגוע טרור נגד ישראלים", באתר ‏מאקו‏, 22 במרץ 2014
  46. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    יואב זיתון, איתי בלומנטל, נועם (דבול) דביר, אליאור לוי, רועי קייס ואטילה שומפלבי, מחיר עסקת שליט: אחד המשוחררים רצח את נצ"מ ברוך מזרחי בליל הסדר, באתר ynet, 23 ביוני 2014
  47. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    אביאל מגנזי, עצור בחשד לרצח 3 הנערים: השיג מימון מעזה, באתר ynet, 5 באוגוסט 2014
  48. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    רון בן ישי ואליאור לוי, החשבון נסגר: ישראל חיסלה את רוצחי הנערים, באתר ynet, 23 בספטמבר 2014.
  49. ^ עוזי ברוך, המחבל החשוד בירי - חוסל, באתר ערוץ 7, 30 באוקטובר 2014
  50. ^ צפו בלוחמי הימ"מ עוצרים את חברי החוליה שרצחו את דני גונן ז"ל, מעריב השבוע, 15 ביולי 2015.
  51. ^ אמיר בוחבוט‏, כשהלוחם הוותיק זוהה כמחבל: כך הסתבך המבצע של הימ"מ בג'נין, באתר וואלה!‏, 01 בספטמבר 2015.
  52. ^ לילך שובל, סוכל פיגוע: צה"ל חיסל חולית צלפים פלשתינים, באתר ישראל היום, 20 באוקטובר 2015 19:11,

    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    יואב זיתון, סוכלה חוליית צלפים בחסות ההפגנות בעזה, באתר ynet, 20 באוקטובר 2015.
  53. ^ אבי אשכנזי‏, על מנוף, בגובה 100 מ': קרב אגרופים לילי בין ימ"מ לחמוש. צפו, באתר וואלה!‏, 03 בנובמבר 2015.
  54. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    יואב זיתון ואליאור לוי, לוחמי ימ"מ מחופשים ליולדת ומשפחתה עצרו מחבל בבית חולים וחיסלו את קרובו, באתר ynet, 12 בנובמבר 2015.
  55. ^ נועם אמיר, ‏רשמית: נשאת מלחם נורה ונהרג במהלך חילופי אש, הצטרפו לדיווח החי, באתר מעריב אונליין, 8 בינואר 2016,
    אבי אשכנזי ואלי אשכנזי‏, בתום מצוד של שבוע: חוסל בערערה המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב, באתר וואלה!‏, 08 בינואר 2016,

    שגיאות פרמטריות בתבנית:Nrg

    פרמטרים [ 7 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    ירון דורון, המחבל מתל אביב אותר בערערה וחוסל על ידי הימ"מ, באתר nrg‏, 8 בינואר 2016.
  56. ^ אמיר בוחבוט‏, בדרך לבצע פיגוע: כוח ימ"מ עצר שלושה פלסטינים במזרח ירושלים, באתר וואלה!‏, 26 באפריל 2016.
  57. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    יואב זיתון ואליאור לוי, מבצע חיסול המחבל: שב"כ איתר, ימ"מ כיתר וירה, צה"ל פיקד והחריב את הבית, באתר ynet, 27 ביולי 2016,

    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    אליאור לוי, משפחת המחבל מאשימה: מנגנוני הביטחון הפלסטיניים הסגירו אותו, באתר ynet, 27 ביולי 2016.
  58. ^ איציק טובול, כוחותינו חיסלו בבית צוריף את המחבל שרצח את מיכי מרק ז״ל, באתר חדשות 0404‏.
  59. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Nrg

    פרמטרים [ 7 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    שלום ירושלמי, בן שימול רותח מזעם: מפקד הימ"מ לשעבר לא סולח לאהוד ברק, באתר nrg‏, 4 ביוני 2010
  60. ^ מפקדי הימ"מ לדורותיהם, אתר משטרת ישראל
  61. ^ המפכ"ל המליץ על מינוי מפקד הימ"מ, אתר משטרת ישראל
  62. ^ יוסי אלי‏, חיסול מלחם הבהיר: מפקד הימ"מ החדש לא מתכוון לאכזב, באתר וואלה!‏, 08 בינואר 2016