אוהד חיטמן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הוספת קישור ללירון לב
אין תקציר עריכה
שורה 25: שורה 25:
אוהד חיטמן נולד ב[[תל אביב]] ב-1977 ובעיר זאת גדל והתחנך. דודו היה ה[[זמר]], ה[[פזמונאי]] וה[[מלחין]] [[עוזי חיטמן]].
אוהד חיטמן נולד ב[[תל אביב]] ב-1977 ובעיר זאת גדל והתחנך. דודו היה ה[[זמר]], ה[[פזמונאי]] וה[[מלחין]] [[עוזי חיטמן]].


זיקתו למוזיקה החלה בגיל צעיר, כאשר בגיל שמונה החל לנגן ב[[פסנתר]], אותו קיבל מסבו, ה[[חזנות|חזן]] אברהם חיטמן, שהבטיח לו שאם ישיר במשך שנה כל שבת בבית הכנסת את [[שיר הכבוד]] ("אנעים זמירות") הוא יקבל פסנתר. הוא למד במגמת מוזיקה במסלול ג'אז בבית הספר התיכון לאמנויות "[[תלמה ילין (בית ספר)|תלמה ילין]]". במקביל ללימודיו בתיכון היה חבר ב"[[להקת צעירי תל אביב]]" בין השנים [[1993]] -[[1994]], עמה הופיע ב[[סדרת טלוויזיה|סדרות הטלוויזיה]] ששודרו ב[[ערוץ 1]] "[[לא כולל שירות]]" ו"[[תלויים באוויר]]", שם פורסמו לראשונה שיריו, אותם כתב והלחין.
זיקתו למוזיקה החלה בגיל צעיר, כאשר בגיל שמונה החל לנגן ב[[פסנתר]], אותו קיבל מסבו, ה[[חזנות|חזן]] אברהם חיטמן, שהבטיח לו שאם ישיר במשך שנה כל שבת בבית הכנסת את [[שיר הכבוד]] ("אנעים זמירות") הוא יקבל פסנתר. הוא למד במגמת מוזיקה במסלול ג'אז בבית הספר התיכון לאמנויות "[[תלמה ילין (בית ספר)|תלמה ילין]]". במקביל ללימודיו בתיכון היה חבר ב"[[להקת צעירי תל אביב]]" בין השנים [[1992]] -[[1994]], עמה הופיע ב[[סדרת טלוויזיה|סדרות הטלוויזיה]] ששודרו ב[[ערוץ 1]] "[[לא כולל שירות]]" ו"[[תלויים באוויר]]", שם פורסמו לראשונה שיריו, אותם כתב והלחין.


בשנת [[1995]] התגייס ל[[צה"ל]], שם שירת ב[[להקה צבאית|להקה הצבאית]] של [[חיל החינוך]]. לאחר שירותו הצבאי למד בבית הספר למוזיקה [[רימון (בית ספר)|רימון]]. במקביל ללימודיו הופיע במסגרות שונות בהן הציג את שיריו, כ"[[פסטיבל הפסנתר]]" ב[[תל אביב]]. עם סיום לימודיו ברימון החל ללמוד לתואר ראשון ב[[מוזיקה]] ו[[קומפוזיציה]] ב[[האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים|אקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים]], אותו סיים ב-[[2003]].
בשנת [[1995]] התגייס ל[[צה"ל]], שם שירת ב[[להקה צבאית|להקה הצבאית]] של [[חיל החינוך]]. לאחר שירותו הצבאי למד בבית הספר למוזיקה [[רימון (בית ספר)|רימון]]. במקביל ללימודיו הופיע במסגרות שונות בהן הציג את שיריו, כ"[[פסטיבל הפסנתר]]" ב[[תל אביב]]. עם סיום לימודיו ברימון החל ללמוד לתואר ראשון ב[[מוזיקה]] ו[[קומפוזיציה]] ב[[האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים|אקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים]], אותו סיים ב-[[2003]].

גרסה מ־16:25, 20 במרץ 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

אוהד חיטמן
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 28 במרץ 1977 (בן 47)
תל אביב
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1995 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תלמה ילין עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פופ
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים הד ארצי
פרסים והוקרה פרס התיאטרון הישראלי עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוהד חיטמן (נולד ב-28 במרץ 1977) הוא זמר, פזמונאי, מלחין ומוזיקאי ישראלי. זוכה פרס התיאטרון הישראלי לשנת 2015 כיוצר בתחום המוזיקה לתיאטרון, על עבודתו במחזמר, שהיה גם בין כותביו, "בילי שוורץ"[1].

ביוגרפיה

אוהד חיטמן נולד בתל אביב ב-1977 ובעיר זאת גדל והתחנך. דודו היה הזמר, הפזמונאי והמלחין עוזי חיטמן.

זיקתו למוזיקה החלה בגיל צעיר, כאשר בגיל שמונה החל לנגן בפסנתר, אותו קיבל מסבו, החזן אברהם חיטמן, שהבטיח לו שאם ישיר במשך שנה כל שבת בבית הכנסת את שיר הכבוד ("אנעים זמירות") הוא יקבל פסנתר. הוא למד במגמת מוזיקה במסלול ג'אז בבית הספר התיכון לאמנויות "תלמה ילין". במקביל ללימודיו בתיכון היה חבר ב"להקת צעירי תל אביב" בין השנים 1992 -1994, עמה הופיע בסדרות הטלוויזיה ששודרו בערוץ 1 "לא כולל שירות" ו"תלויים באוויר", שם פורסמו לראשונה שיריו, אותם כתב והלחין.

בשנת 1995 התגייס לצה"ל, שם שירת בלהקה הצבאית של חיל החינוך. לאחר שירותו הצבאי למד בבית הספר למוזיקה רימון. במקביל ללימודיו הופיע במסגרות שונות בהן הציג את שיריו, כ"פסטיבל הפסנתר" בתל אביב. עם סיום לימודיו ברימון החל ללמוד לתואר ראשון במוזיקה וקומפוזיציה באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, אותו סיים ב-2003.

קריירה מוזיקלית

לפסטיגל 2004 הלחין את שירו של רן דנקר "כמו רובין הוד" שכתב אהוד מנור ואת שירו של הראל סקעת "לעוף" שכתבו לירון לב ודורון מדלי.

בשנת 2005 פתח בקריירה עצמאית כזמר, ובחודש מרץ באותה שנה הוציא את אלבום הבכורה שלו, הנקרא על שמו. מתוך האלבום יצאו הסינגלים "תגידי לו" ו"נהר האהבה". חיטמן כתב והלחין את כל השירים באלבום, פרט לשיר "תפילין" שכתב עודד דישון. על העיבודים היו אחראים הוא, אורי זך וטל בלכרוביץ'.

לפסטיגל 2005 הלחין חיטמן את "איש הברק" של רן דנקר, ולמופע "שיר נולד" את שירה של עדי כהן "שרה לעולם". בשנת 2006 היה חיטמן שותף בעיבוד אלבומה של קרן פלס "אם אלה החיים", ובין היתר עיבד את השירים "איתי" ו"אם אלה החיים".

בינואר 2008 יצא אלבומו השני, "הרגע הבא", בהפקתם של שמוליק נויפלד וחיטמן עצמו. האלבום כולל 12 שירים אותם כתב והלחין, פרט ל"חשבתי שיהיה רומנטי", שהלחין חיטמן למילים של יואב גינאי, ו"בא לי בקצב", שבכתיבתו השתתף ארז ברזוליק. באלבום מתארחים רונה קינן בדואט "נקודת ההתחלה", רן שם טוב מלהקת "איזבו" בגיטרות ותמיר חיטמן, אחיו, בשירה. מתוך האלבום יצאו הסינגלים "סתם עוד יום", "חשבתי שיהיה רומנטי", "צעד אין חזור (מתוך האפלה)", "נקודת ההתחלה" ו"בא לי בקצב".

בשנת 2009 יצא אלבום הבכורה של בועז מעודה, ובו נכלל השיר "מה יפו פעמייך" שהלחין חיטמן למילים שעיבד על פי ספר שיר השירים. בשנת 2012 כתב והלחין את השיר תנו למוזיקה לנצח עם ששת הילדים שהשתתפו בתחרות אירוויזיון הילדים 2012.

בשנת 2014 כתב והלחין את שני השירים "ביט הביטי"[2] ו"חשה"[3] של הזמרת עדי ביטי, הידועה בהשתתפותה בעבר בתוכנית בית ספר למוסיקה.

בשנת 2013 זכה מחזמר פרי עטו, "בילי שוורץ" במקום הראשון בתחרות במסגרת פסטיבל התיאטרון "חג המחזמר בת-ים". בשנת 2015 העלה תיאטרון חיפה את המחזמר, שזכה להצלחה[4]. יוצרי "בילי שוורץ" היו מועמדים לשישה פרסים בטקס פרס התיאטרון הישראלי לשנת 2015. ביניהם, חיטמן היה מועמד, יחד עם שירילי דשא, לפרס "מחזאי שנה", וכן לפרס ליוצר בתחום המוזיקה לתיאטרון, אותו גם קטף לבסוף. המחזמר עצמו זכה בפרס "מחזמר השנה"[1].

באפריל 2013 נישא חיטמן לבן זוגו רן הרוש[5]. השניים הורים לזוג תאומים שלאחר לידתם, נקלעו איתם לרעידת האדמה בנפאל באפריל 2015[6].

דיסקוגרפיה

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ 1 2
    שגיאות פרמטריות בתבנית:וואלה!

    פרמטרים [ 7 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    פרמטרים ריקים [ 6 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    שגיא בן נון‏, הזוכים הגדולים בפרסי התיאטרון 2016: "בילי שוורץ" ו"רומיאו ויוליה", באתר וואלה!‏, 20 במאי 2016
    יעקב בר-און, ‏מהפך בפרסי התיאטרון: לראשונה יותר זכיות לתיאטראות הפריפריה מל"הבימה" ו"הקאמרי", באתר מעריב אונליין, 20 במאי 2016
  2. ^ ביט הביטי, באתר YouTube,‏ 30 במאי 2014 סרטונים
  3. ^ חשה, באתר YouTube,‏ 30 ביוני 2014 סרטונים
  4. ^ ערב טוב עם גיא פינס, "בילי שורץ": ברוודוי כבר כאן ואתם אפילו לא ידעתם, באתר nana10‏, 6 בינואר 2016
  5. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:וואלה!

    פרמטרים [ 6 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    נעמה טלמור‏, הראל סקעת מודה: "אני לא רווק", באתר וואלה!‏, 28 באפריל 2013
  6. ^ איתמר אייכנר, גלעד מורג, איתי בלומנטל, ישראלים בנפאל עם תינוקות בני שבוע: "כאוס מוחלט", באתר ynet, 25 באפריל 2015