בעז שרעבי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ ←‏קישורים חיצוניים: הסבת מספר ל"1" ושם ל"2" בתבנית Mooma
אין תקציר עריכה
שורה 32: שורה 32:
בשנת [[1973]] הקליט שרעבי את שירו של [[עוזי חיטמן]] "מי ידע שכך יהיה", לאחר שהשניים שירתו כ[[צוות הווי בידור]] במילואים בתקופת [[מלחמת יום הכיפורים]]. שני השירים נכללו באלבומו השני של שרעבי, שנקרא גם הוא "בעז" ויצא ב-[[1973]]. גם אלבום זה שילב שירים בעברית ובאנגלית, ובין שיריו המוכרים היו גם "חידה את לי" ו"דרור יקרא".
בשנת [[1973]] הקליט שרעבי את שירו של [[עוזי חיטמן]] "מי ידע שכך יהיה", לאחר שהשניים שירתו כ[[צוות הווי בידור]] במילואים בתקופת [[מלחמת יום הכיפורים]]. שני השירים נכללו באלבומו השני של שרעבי, שנקרא גם הוא "בעז" ויצא ב-[[1973]]. גם אלבום זה שילב שירים בעברית ובאנגלית, ובין שיריו המוכרים היו גם "חידה את לי" ו"דרור יקרא".


בשנת [[1974]] התחרה שרעבי במסגרת פסטיבל הזמר והפזמון עם השיר "לפעמים אני מרגיש שאני צריך כנפיים" שכתב [[יורם טהרלב]] והלחין [[יאיר רוזנבלום]].
בשנת [[1974]] התחרה שרעבי בשנית בפסטיבל הזמר והפזמון עם השיר "לפעמים אני מרגיש שאני צריך כנפיים" שכתב [[יורם טהרלב]] והלחין [[יאיר רוזנבלום]] שזכה במקום האחרון.


בשנת [[1977]] יצא אלבומו השלישי של שרעבי, שריכז את הקלטותיו מהשנתיים שקדמו לצאתו.
בשנת [[1977]] יצא אלבומו השלישי של שרעבי, שריכז את הקלטותיו מהשנתיים שקדמו לצאתו.

גרסה מ־16:39, 28 במרץ 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

בעז שרעבי
בועז שרעבי
לידה 28 במאי 1947 (בן 76)
ישראלישראל תל אביב, ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1964 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקה מזרחית, זמר עברי, מוזיקת נשמה
סוג קול טנור עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים הד ארצי עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בֹעז שרעבי (נולד ב-28 במאי 1947) הוא זמר, פזמונאי ומלחין ישראלי.

ביוגרפיה

שרעבי נולד בתל אביב למשפחה בת עשרה ילדים להורים יוצאי תימן. הוא החל לתופף כבר בגיל 10. מאמצע שנות ה-60 ועד סופן תופף במספר להקות פופ, ולעתים גם היה שר בלהקות בסגנון רוק. הלהקה הראשונה שבה השתתף נקראה "כובשי הקצב", והיו בה חברים גם גרי אקשטיין ומיקי גבריאלוב. לאחר מכן ליווה בכלי הקשה, קסילופון, חליליות וחליל את להקת המחול "כרמון", בישראל ובחו"ל.

לפרסומו הראשון זכה שרעבי בשנת 1971. באפריל של אותה שנה הגיע לרדיו שירו הראשון, "פמלה", ששר באנגלית. בסוף אותה שנה הוציא שרעבי את אלבום הבכורה שלו, "בעז", שבו היו בין השאר הלהיטים "פמלה" ו"רינגולי", שהיו שניהם באנגלית. במקביל התפרסם שרעבי גם כמלחין לזמרים אחרים, ובין שיריו המוכרים באותה תקופה היו "חופשי ומאושר" ו"רינגולי" שהקליטו אילן ואילנית, "פעם לאהוב" בביצוע אילנית ו"הלילה הארוך ביותר בעולם" בביצוע ששי קשת. בשנת 1971 הקליטה יפה ירקוני את הביצוע העברי המקורי לשיר "פמלה", לפני ששרעבי הקליט אותו עבור אלבומו.

בשנת 1972 השתף שרעבי בפסטיבל הזמר והפזמון עם השיר "חייך וחיי", שהלחין למילים של דודו ברק. השיר הגיע למקום השני בפסטיבל, והצלחתו ביססה את מעמדו של שרעבי כזמר גם בעברית. באותה שנה גם זכה בפרס כינור דוד (לימים פרס מסך הזהב).

בשנת 1973 הקליט שרעבי את שירו של עוזי חיטמן "מי ידע שכך יהיה", לאחר שהשניים שירתו כצוות הווי בידור במילואים בתקופת מלחמת יום הכיפורים. שני השירים נכללו באלבומו השני של שרעבי, שנקרא גם הוא "בעז" ויצא ב-1973. גם אלבום זה שילב שירים בעברית ובאנגלית, ובין שיריו המוכרים היו גם "חידה את לי" ו"דרור יקרא".

בשנת 1974 התחרה שרעבי בשנית בפסטיבל הזמר והפזמון עם השיר "לפעמים אני מרגיש שאני צריך כנפיים" שכתב יורם טהרלב והלחין יאיר רוזנבלום שזכה במקום האחרון.

בשנת 1977 יצא אלבומו השלישי של שרעבי, שריכז את הקלטותיו מהשנתיים שקדמו לצאתו.

בשנת 1978 עזב שרעבי את ישראל ונסע לארצות הברית. בטרם עזיבתו הקליט את השיר "את לי לילה" שאת מילותיו כתב יחד עם יואל גוב ארי. השיר זכה להצלחה, ונחשב לאחד מלהיטיו הגדולים ביותר של שרעבי.

בשנת 1983 שב שרעבי לישראל, ובשנת 1984 הקליט את האלבום "אצלי הכל בסדר", בהפקתם המוזיקלית של יזהר אשדות ומשה לוי. האלבום כלל להיטים כ"תני לי יד" ששר שרעבי בסרט "מאחורי הסורגים" בהשתתפותו, "אצלי הכל בסדר" ו"את לי לילה", שהקליט שרעבי מחדש עבור האלבום. פרט ל"את לי לילה" ולקטע האינסטרומנטלי "גאות" שהלחין שרעבי, נכתבו כל שירי האלבום על ידי שמרית אור.

בשנת 1984 השתתף שרעבי בפסטיגל עם השיר "תווים להחלפה" שהלחין למילים של אהוד מנור.

בשנת 1986 השתתף שרעבי בקדם אירוויזיון עם השיר "הלוואי" שהלחין למילים של אהוד מנור. השיר זכה לנקודה אחת בלבד והגיע למקום האחרון בקדם, אך בהמשך הפך לאחד משיריו האהובים ביותר של שרעבי. השיר נכלל באלבומו החמישי של שרעבי, "משאלה", שיצא בשנת 1987. האלבום כלל להיטים רבים, ובהם "משאלה", הדואט "לשיר איתך" עם שושנה דמארי, "כל עוד", "לתת" וגרסה מחודשת לשירו של מתי כספי "ברית עולם". את רוב שירי האלבום כתב אהוד מנור, ועיבד אותם ירון בכר.

באותה תקופה הלחין שרעבי מספר שירים לזמרים אחרים. לאלבומה של ירדנה ארזי "עוד יום אחד" הלחין את שירו של דודו ברק "מחוזות האהבה", לרבקה זהר הלחין את שירה של רחל המשוררת "עברייה" ולאלבומה של שושנה דמארי "אור" הלחין את שירו של אהוד מנור "עדיין כאן".

בשנת 1989 יצא אלבומו של שרעבי "נע ונד", בהפקה מוזיקלית של מתי כספי. בין שיריו המוכרים היו "נע ונד", "כוח להמשיך" והדואט עם כספי "שלום עליכם". באותה שנה הקליט שרעבי בדואט עם יהורם גאון את השיר "מה יביא איתו הרוח", שנכלל באלבומו של גאון "ירח מלא".

בשנת 1992 הוציא שרעבי את האלבום "בדרך כלל רומנטי", בעיבודים של ננסי ברנדס. בין להיטיו הגדולים היו "היה חזק" שכתב שרעבי עם חמוטל בן זאב ו"אם אהבה יש בעולם" שכתב אהוד מנור.

בשנת 1993 יצא אוסף מיטב להיטיו של שרעבי בשם "את לי לילה". האוסף זכה להצלחה גדולה, מכר יותר מ-200,000 עותקים וזכה בפלטינה מחומשת.

בשנת 1994 קיבל שרעבי את "פרס אקו"ם" על מפעל חיים. באותה שנה הקליט את השיר "כשתבוא", שכתב אהוד מנור על החייל החטוף רון ארד. השיר זכה להצלחה, ונחשב לאחד השירים האהובים ביותר הן של שרעבי והן של מנור.

בשנת 1995 יצא אלבום אוסף כפול לשרעבי בשם "כוח להמשיך", שכלל בחלקו הראשון את שיריו המוכרים של שרעבי מאלבומיו ובחלקו השני שירים שהלחין לזמרים אחרים ושירים ששר עם אחרים.

בשנת 1998 יצא אלבומו של שרעבי "כשאת נוגעת בי", בהפקתו של קובי אשרת. שיר הנושא של האלבום, שהלחין שרעבי למילים של אהוד מנור, זכה להצלחה גדולה. כמו כן כלל האלבום הקלטה מחודשת לשיר "היה חזק". באותה שנה נבחר שירו של שרעבי "לתת" על ידי חיילי צה"ל וכוחות הביטחון כשיר האהוב ביותר בזמר העברי ב"מצעד היובל" של גלי צה"ל.

בשנת 2000 יצא אלבומו של שרעבי "ריגושים", שבו מנגנת תזמורת סימפונט רעננה. באלבום ביצע שרעבי בעיבודיו של בני נגרי שירים עבריים ישנים, כ"הרעות" ו"מישהו". באלבום נכללו לחניו של שרעבי לשירים "את תלכי בשדה" של לאה גולדברג ו"הוי ארצי הורתי" של רחל המשוררת.

בדצמבר 2006 הוציא שרעבי את "אם את עדיין אוהבת אותי", סינגל ראשון מאלבומו "לנשום" שיצא בפברואר 2007. את האלבום הפיק עמית צח, שגם כתב בו את כל השירים והלחין אותם יחד עם שרעבי. בזכות עבודתם המשותפת על האלבום זכו שרעבי וצח בפרס הישג השנה על שם מרדכי זעירא למלחין מטעם אקו"ם לשנת תשס"ז.

בשנת 2011 הוציא שרעבי את אלבומו ה-13, "מגע הקסם", שבו שב לשתף פעולה עם המפיק ירון בכר. בין שיריו המוכרים היו "אני עובר בסמטאות" ו"כל מה שביקשתי".

ב-30 בדצמבר 2012 הוציא שרעבי את "אני שמח בך" סינגל שהלחין ביחד עם עמית צח אשר כתב את המילים לשיר.

משפחתו

שרעבי הוא אחיהם של הזמר יואל שרעבי והמלחין נחמיה שרעבי. אחותו התאומה של שרעבי, עדה, נפטרה בלידתם. לטענתו של שרעבי, אחותו נחטפה. ביוני 2016 הצטרף למאבק המתחדש של ילדי תימן החטופים, בעקבות החיפושים אחריה.[1] שרעבי היה נשוי שלוש פעמים. בשנות השבעים נישא לליאורה, ולאחר כמספר שנים הם התגרשו. אשתו השנייה, הלן, הייתה מכורה לסמים והתאבדה בכלא בשנת 1991.

בשנת 2002 נישא לפנינה צדוק, הצעירה ממנו בכשלושים שנה, ולשניים בן - עדי שראל שנולד ב-דצמבר 2004. הבן נקרא על שם אחותו התאומה של שרעבי. שרעבי וצדוק התגרשו בשנת 2006.

דיסקוגרפיה

אלבומים

  • בעז (העטיפה האדומה) (1971)
  • בעז (העטיפה הירוקה) (1973)
  • בעז (העטיפה הפרחונית/ הצבעונית - לימים שיר השירים) (1977)
  • אצלי הכל בסדר (1984)
  • משאלה (1987)
  • נע ונד (1989)
  • בדרך כלל רומנטי (1992)
  • כשאת נוגעת בי (1998)
  • ריגושים (2000)
  • לנשום (2007)
  • מגע הקסם (2011)
  • חיי אדם (2015)

אוספים

  • כל הלהיטים באנגלית (1984)
  • את לי לילה (1993)
  • כח להמשיך - אלבום כפול (1995)
  • 70 השירים הגדולים של כל הזמנים (2003)
  • בועז שרעבי בשירים שלא נס ליחם (2003)
  • המובחרים (2009)
  • המיטב - אוסף כפול (2009)

הופעות

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ עומרי אפרים, דמעה של אח: זעקת ילדי תימן מהדהדת, באתר ynet, 21 ביוני 2016