עירית ענבי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 26: שורה 26:
ב-[[2000]] שיחקה ב"[[אנני]]" בהפקתו של [[מנחם גולן]]. ב-[[2004]] השתתפה במחזמר "מאמא מיה". בין השנים [[2007]] -[[2008]] כיכבה ענבי במופע הבידור המצליח למבוגרים "[[ספונג'ה בעיר הגדולה]]" יחד עם [[ציפי שביט]] ו[[חני נחמיאס]]. ב-[[2010]] הופיעה לצד [[יהורם גאון]] במחזמר "[[סבא אליעזר והגזר]]" בתור סבתא אלישבע.
ב-[[2000]] שיחקה ב"[[אנני]]" בהפקתו של [[מנחם גולן]]. ב-[[2004]] השתתפה במחזמר "מאמא מיה". בין השנים [[2007]] -[[2008]] כיכבה ענבי במופע הבידור המצליח למבוגרים "[[ספונג'ה בעיר הגדולה]]" יחד עם [[ציפי שביט]] ו[[חני נחמיאס]]. ב-[[2010]] הופיעה לצד [[יהורם גאון]] במחזמר "[[סבא אליעזר והגזר]]" בתור סבתא אלישבע.


לאורך השנים השתתפה גם בדיבוב של סדרות וסרטי אנימציה רבים, בהם "[[דני שובבני (סדרת טלוויזיה)|דני שובבני]]" (את דמויות הרקע, והחברים של דני) ואף שרה את שיר הפתיחה ביחד עם [[עמי מנדלמן]], "[[הצ'יפמאנקס]]", "[[גן החברים]]", "[[הקוסם מארץ עוץ (אנימה)|הקוסם מארץ עוץ]]" (את הקוסמת גלינדה בגרסה השנייה), "[[גאיה גל וגילי]]" (את גל), "[[מסיפורי אבא בונה]]" ,"[[להציץ ולגלות]]" ו"[[באג בראש]]" (החתולה) ו"[[באדג'י המסוק הקטן]]" שבו שרה את שיר הפתיחה ביחד עם [[שרון כהן]].
לאורך השנים השתתפה גם בדיבוב של סדרות וסרטי אנימציה רבים, בהם "[[דני שובבני (סדרת טלוויזיה)|דני שובבני]]" (את דמויות הרקע, והחברים של דני) ואף שרה את שיר הפתיחה ביחד עם [[עמי מנדלמן]], "[[הצ'יפמאנקס]]", "[[גן החברים]]", "[[הקוסם מארץ עוץ (אנימה)|הקוסם מארץ עוץ]]" (את הקוסמת גלינדה בגרסה השנייה), "[[גאיה גל וגילי]]" (את גל), "[[מסיפורי אבא בונה]]" ,"[[להציץ ולגלות]]" ,"[[באג בראש]]" (החתולה) ו"[[באדג'י המסוק הקטן]]" שבו שרה את שיר הפתיחה ביחד עם [[שרון כהן]].


כיום ענבי משתתפת במופע שירי הלאדינו מבית אבא "דוס צ'יקיטיקאס" לצד [[חני נחמיאס]].
כיום ענבי משתתפת במופע שירי הלאדינו מבית אבא "דוס צ'יקיטיקאס" לצד [[חני נחמיאס]].

גרסה מ־23:14, 28 במרץ 2017

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

עירית ענבי (נולדה ב-12 באוקטובר 1960) היא זמרת, מנחה, מדבבת, שחקנית ובדרנית ישראלית.

ביוגרפיה

ענבי נולדה וגדלה ביפו, ובילדותה הייתה סולנית במקהלת צדיקוב.

בשנת 1970, החלה את קריירת הבידור שלה בילדותה, בפסטיבל שירי הילדים הראשון. בפסטיבל שרה את השיר "למה ככה" יחד עם אבי טולדנו, שזכה במקום הראשון בפסטיבל והפך ללהיט לאחר מכן. בשנת 1981 ליוותה ענבי שוב את טולדנו בקדם אירוויזיון בשיר "קרנבל".

בצה"ל שירתה ענבי בלהקת פיקוד דרום. לאחר השחרור מהצבא חברה לצוות המופע "ברנשים וחלומות", שעלה לבימות ב-1981 ונחל הצלחה רבה. ב-1982 הצטרפה ללהקת "קסם". הלהקה הופיעה לראשונה בקדם אירוויזיון 1982, שם התחרתה עם השיר "בומרנג", שזכה במקום ה-11.[1] באותה השנה השתתפה הלהקה גם לראשונה בפסטיבל שירי ילדים עם השיר "שיר לשכונה" שזכה במקום השני. לאחר שנה התחרתה הלהקה בשנית בקדם האירוויזיון, ושרה את השיר "האגדה על בל", שזכה במקום השלישי והפך לשיר המזוהה ביותר עם הלהקה, ובאותה השנה השתתפה בשנית בפסטיבל שירי ילדים עם השיר "אתה לא לבד" שזכה במקום החמישי. ב-1984 השתתפו חברי הלהקה באופרת הרוק "אל תרדו ממני" בבית ליסין. את פזמוני ההצגה כתבו המלחין אלדד שרים, ממקימי הלהקה, והפזמונאי חיים חפר. ב-1985 השתתפה הלהקה בפעם האחרונה בקדם אירוויזיון עם השיר "טוב" שזכה במקום השמיני, והתפרקה זמן קצר לאחר מכן.

בשנת 1987 היא הנחתה את תחרות הפסטיגל לצד מוני ובראבא, צמד הבטלנים וגידי גוב.

ב-1986 וב-1988 ובין השנים 1994 -1995 הופיעה ענבי בתוכנית הטלוויזיה לילדים "הופה היי" והשתתפה עם הצוות הראשון של הופה היי ביחד עם ספי ריבלין בהצגה לילדים בין השנים 1988-1987.

ב-1988 הופיעה ב"הללויה ברודוויי" על בימות פרנקפורט ומינכן, בבימויו של צדי צרפתי ובהפקה מוזיקלית של אלדד שרים. באותה שנה הנחתה בטלוויזיה הישראלית את מצעד הפזמונים הישראלי "להיט בראש". ב-1989 השתתפה במחזמר "אוויטה" בתפקיד הפילגש ושרה את אחד מלהיטי המחזמר.

בראשית שנות ה-90 השתתפה ענבי בסדרת קלטות הווידאו לילדים "שירים קטנים", אשר זכתה להצלחה רבה.

ב-1992, הופיעה בקדם אירוויזיון והפעם בשיר סולו. השיר איתו התמודדה נקרא "השד הקטן שלי", והוא הגיע למקום החמישי בקדם.

מאז 1991 ועד היום ענבי היא אחת ממנחי הגרלת הלוטו של מפעל הפיס, ששודרה בשידור ישיר בערוץ הראשון עד לסוף 2007 ומאז משודרת בערוץ 10.

ב-2000 שיחקה ב"אנני" בהפקתו של מנחם גולן. ב-2004 השתתפה במחזמר "מאמא מיה". בין השנים 2007 -2008 כיכבה ענבי במופע הבידור המצליח למבוגרים "ספונג'ה בעיר הגדולה" יחד עם ציפי שביט וחני נחמיאס. ב-2010 הופיעה לצד יהורם גאון במחזמר "סבא אליעזר והגזר" בתור סבתא אלישבע.

לאורך השנים השתתפה גם בדיבוב של סדרות וסרטי אנימציה רבים, בהם "דני שובבני" (את דמויות הרקע, והחברים של דני) ואף שרה את שיר הפתיחה ביחד עם עמי מנדלמן, "הצ'יפמאנקס", "גן החברים", "הקוסם מארץ עוץ" (את הקוסמת גלינדה בגרסה השנייה), "גאיה גל וגילי" (את גל), "מסיפורי אבא בונה" ,"להציץ ולגלות" ,"באג בראש" (החתולה) ו"באדג'י המסוק הקטן" שבו שרה את שיר הפתיחה ביחד עם שרון כהן.

כיום ענבי משתתפת במופע שירי הלאדינו מבית אבא "דוס צ'יקיטיקאס" לצד חני נחמיאס.

חיים אישיים

ענבי נשואה ואם לשלוש בנות, בתה היא השחקנית שני שאולי, שחקנית התיאטרון הקאמרי ששיחקה במחזות הזמר "מצחיקונת", "סיפור הפרברים", "קזבלן", ועוד.

מתגוררת בהרצליה.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים