LinkedIn – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ נקיון פרמטרים בתבנית:הערות שוליים (דיון)
מ ←‏קישורים חיצוניים: +מוויקינתונים
שורה 60: שורה 60:
== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==
{{מיזמים}}
{{מיזמים}}
* {{אתר רשמי|http://www.linkedin.com}}
* {{אתר רשמי}}
* [http://blog.linkedin.com בלוג החברה], באתר הרשמי
* [http://blog.linkedin.com בלוג החברה], באתר הרשמי
* [http://press.linkedin.com/management פרופיל החברה], באתר הרשמי
* [http://press.linkedin.com/management פרופיל החברה], באתר הרשמי
* {{טוויטר}}
* {{פייסבוק}}
{{מידע בורסאי (ארה"ב)|LNKD}}
{{מידע בורסאי (ארה"ב)|LNKD}}



גרסה מ־11:08, 28 באפריל 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית

פרמטרים ריקים [ סיסמה, פירוק החברה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ דף הבית, שנת הקמה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

שימוש בפרמטרים מיושנים ריקים [ אנשי מפתח ]

לינקדאין
LinkedIn
נתונים כלליים
סוג חברה ציבורית, נסחרת בנאסד"ק (LNKD)
מייסדים ריד הופמן
תקופת הפעילות 28 בדצמבר 2002 – הווה (21 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת אם מיקרוסופט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברות בנות
מיקום המטה מאונטיין ויו, קליפורניה, ארצות הברית
ענפי תעשייה אינטרנט עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים רשת חברתית מקוונת
הכנסות כ-972 מיליון דולר (2012)
יו"ר ריד הופמן עריכת הנתון בוויקינתונים
מנכ"ל Ryan Roslansky עריכת הנתון בוויקינתונים
עובדים 3,180 (2012)
 
www.linkedin.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

LinkedIn (תעתיק בעברית: לינקדאין) היא רשת חברתית מקוונת שנועדה ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים בין משתמשיה. אתר הרשת הושק במאי 2002 והוא בבעלות "תאגיד לינקדאין" (LinkedIn Corporation Ltd). נכון ליוני 2013 רשומים באתר כ-260 מיליון משתמשים. במאי 2011 הונפקה החברה בנאסד"ק, תחת הסימול "LNKD".

על פי דירוג חברת דירוג האתרים אלקסה, נכון לאפריל 2015, LinkedIn הוא האתר ה-13 הנצפה ביותר באינטרנט.[1]

ב-13 ביוני 2016 הודיעה חברת מיקרוסופט כי בכוונתה לרכוש את לינקדאין בעבור סכום המוערך ב-26.2 מיליארד דולר במהלך שנת 2016.[2] בדצמבר 2016 דיווח מנכ"ל מיקרוסופט על השלמת הרכישה.[3]

היסטוריה

את לינקדאין יזם וייסד, בדצמבר 2002, המשקיע הפרטי בחברות עמק הסיליקון ריד הופמן יחד עם כמה משקיעים נוספים, בהם קרנות הון הסיכון סקויה קפיטל וגריילוק.[4] הופמן, שהיה סמנכ"ל בחברת PayPal ושהשקיע במיזמים כמו Digg, פליקר[5] ופארמוויל בפייסבוק[6] שימש כמנכ"ל החברה בארבע שנותיה הראשונות כשבשנת 2007 עבר לתפקיד יו"ר החברה.[7] במהלך 2009 התמנה ג'ף ויינר, שהיה אחד הבכירים ביאהו,[8] למנכ"ל החברה[9] תאגיד לינקדאין משתף פעולה עם מיקרוסופט, טוויטר ו-RIM, המייצרת את הבלקברי.[8] כמו בשאר עסקיו, אמונתו של הופמן בקשרים בין אישיים טובים היא הבסיס לייסוד החברה.[7] לינקדאין נוצרה כדי ליצור רשת קשרים בין עובדים, ספקים ולקוחות למטרת שיתוף ידע.

באפריל 2015 החברה רכשה את חברת lynda.com העוסקת בלמידה מקוונת בכ-1.5 מיליארד דולר.[10]

מאפייני האתר

מטה החברה במאונטיין ויו, קליפורניה

פרופיל אישי

הרשת מאפשרת למשתמשיה ליצור פרופיל אישי בו הם יכולים להציג את ניסיונם המקצועי וליצור קשרים עם משתמשים אחרים על מנת לקדם קשרים מקצועיים או עסקיים, לגייס עובדים ולמצוא אפשרויות העסקה או שותפויות עסקיות. בפרופיל המשתמש ניתן להציג ידע, ניסיון, כישורים ויכולות מקצועיים על ידי סיכומים תמציתיים של המשרות בהן מועסק והועסק המשתמש, תיאור התמחויות מקצועיות, רקע לימודי והישגים בלימודים, והצגת המלצות מעסיק.

כדי להרחיב את מעגל המקושרים של כל משתמש ולהעצים את הפוטנציאל שבקשרים מקצועיים, קשרי המשתמשים בלינקדאין מדורגים לפי קרבה.[11] דירוג זה מאפשר למשתמשים לבסס קשרים חדשים עם משתמשים שאינם מקושרים אליהם ישירות.

יישומים

משתמשים יכולים להיעזר ביישומים המוצעים בלינקדאין על מנת לחלוק מידע ולשתף פעולה עם אחד או יותר מהחברים המקושרים אליהם. בעזרת יישומים אלה ניתן להציג מצגות, לאחסן מסמכים, לדון על נושאים או פרויקטים משותפים, לקשר לבלוגים כדי להציג עדכונים, לאתר עמיתים באזור איתם אפשר להיפגש, ולעניין את המשתמשים המקושרים ברשימת ספרים אותם המשתמש קורא.

קבוצות

קבוצות בלינקדאין מורכבות מקהילות משתמשים בעלי מכנה משותף מקצועי או עסקי כלשהו כגון עניין, מטרה, השתייכות או התנסות. הקבוצות מאופיינות לפי קטגוריות של ארגון, קשר מקצועי, בוגרי מוסד להשכלה גבוהה, ומשתתפי כנס. משתמשים יכולים ליצור קבוצות או להצטרף לקבוצות קיימות. הקבוצות בלינקדאין מאפשרות לקהילות חבריה לפתח דיונים, לשתף רעיונות, לפרסם הודעות וכיוצא בזה. כל קבוצה משמשת כפורום כך שכל משתמש בקבוצה מסוימת יכול ליצור קשרים עם משתמשים אחרים השייכים לאותה קבוצה, לפרסם הודעות או להגיב עליהן, לשאול ולהשיב על שאלות. הודעות ושאלות המתפרסמות בקבוצה נשלחות בדוא"ל לכל משתמשי הקבוצה, בהתאם להגדרות המשתמש, כדי להתעדכן ביעילות רבה יותר.

כישורים ואישור כישורים

לינקדאין פיתחו יכולת ניתוח סמנטית-טקסונומית חזקה מאוד, הנשענת ככל הנראה בעיקר על ויקיפדיה. יכולת זו מאפשרת לתאר כל "מקצוע" כפי שמשתקף בהוויה העכשווית של העולם העסקי, מציאת "מילים נרדפות" לתיאור מקצועות וכישורים וניתוח מגמות, ככל הנראה לפי מספר הפעמים שהערך מוזכר ואולי גם באמצעות ניתוח אתרים מקצועיים של חיפוש עבודה.

בתחילה, יכולת זו הועלתה תחת הכינוי SKILLS והייתה פתוחה לקהל המשתמשים. נכון להיום (דצמבר 2013), אי אפשר לראות את תוצאות הניתוח עצמו, אולם החברה הכניסה תכונה חדשה המאפשרת "לאשר כישורים" של אנשים אחרים. תוצאות "אישור הכישורים" מופיעות בפרופיל של המשתמש שלגביו מאשרים את המקצוע/כישורים, כך שמתקבל סוג של "עדות באמצעות חוכמת ההמונים" לגבי תחומי ההתמחות של אותו משתמש.

השימוש באתר למטרות העסקה

מכיוון שבלינקדאין קיים שוק של מחפשי עבודה ושל מחפשי קידום מקצועי, חברות השמה ואנשי משאבי אנוש נעזרים בלינקדאין כדי לגייס עובדים.[12] הקבוצות הן אחת הדרכים לפרסום מודעות דרושים, אך פניות נעשות גם באופן אישי למשתמשים המתאימים לעבודה מסוימת. היות שבלינקדאין המשתמשים מקושרים זה לזה בדרגות קרבה שונות, מגייסים יכולים לפנות למועמדים פוטנציאליים בהיקף רחב, אותם הם יכולים למצוא דרך מקושרים ישירים או דרך חיפוש באתר.[13]

גם מחפשי עבודה חדשה משתמשים בלינקדאין לצורך העניין. האתר מאפשר למשתמשים לשווק את עצמם בעיני המגייסים. בפרופיל האישי עצמו ניתן להציג כישורים והישגים, אך גם השתתפות פעילה בקבוצות ויצירת רשת מקושרים ענפה תורמים לשיווק האישי.[12][13]

קישורים חיצוניים

תבנית:מידע בורסאי (ארה"ב)

הערות שוליים

  1. ^ http://www.alexa.com/topsites
  2. ^ http://news.microsoft.com/2016/06/13/microsoft-to-acquire-linkedin/#sm.001kzya02152vdp511lq933pg01dw
  3. ^ הגר רבט, עכשיו זה רשמי: נסגרה רכישת לינקדאין על ידי מיקרוסופט, באתר כלכליסט, 8 בדצמבר 2016
  4. ^ הרשת החברתית Linkedin מוסיפה לאתרה שירות שאלות ותשובות, מתוך TheMarker, בתאריך 14.1.2007
  5. ^ כסף כיס, באתר גלובס, 2 באוקטובר 2008‬
  6. ^ ‫נועה פרג, ‏מפתח "פארם-וויל" בפייסבוק: "לא ידענו שזה יצמח כל-כך מהר", באתר גלובס, 5 בנובמבר 2009‬
  7. ^ 1 2 מגע הזהב של מייסד לינקדאין, מתוך TheMarker, בתאריך 27.1.2008
  8. ^ 1 2 מייסד הרשת החברתית לינקדאין: תיתכן הנפקה, אך לא בקרוב, מתוך גלובס, בתאריך 28.11.2009
  9. ^ ‫שירות גלובס, ‏מייסד LinkedIn ריד הופמן שב לכיסא המנכ"ל, באתר גלובס, 19 בדצמבר 2008‬
  10. ^ עומר כביר, רכישת ענק ללינקדאין: קונה מפתחת כלי לימוד מקוונים ב-1.5 מיליארד דולר, באתר כלכליסט, 9 באפריל 2015
  11. ^ מקושר של משתמש מסוים הוא בעל קשר מדרגה ראשונה לאותו משתמש. מקושר של מקושר של משתמש מסוים הוא בעל קשר מדרגה שנייה לאותו משתמש, וכן הלאה.
  12. ^ 1 2 התמונה והפרופיל שלנו כבסיס לפעילות ברשת, מתוך האתר http://course.org.il, בתאריך 15.12.2009
  13. ^ 1 2 לינקדאין ככלי למינוף קריירה ומציאת עבודה, מתוך "המקצוענים" בערוץ 10, מתוך האתר http://www.agamy.co.il, בתאריך 2.1.2012