אורן זריף – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הסרת פרמטרים מיותרים בתבנית:Xnet (דיון)
שורה 28: שורה 28:
|אתר אינטרנט=
|אתר אינטרנט=
|השכלה=}}
|השכלה=}}
'''אורן זריף''' (נולד ב-[[9 בינואר]] [[1975]]) הוא [[ישראלי]] הטוען כי הוא [[רפואה אלטרנטיבית|מרפא אלטרנטיבי]] בעל כוחות [[על-טבעי]]ים{{הערה|‫{{ynet|אילן מרסיאנו|מי ימצא את בין לאדן? אורן זריף|2901970|13 באפריל 2004}}}}.
'''אורן זריף''' X (נולד ב-[[9 בינואר]] [[1975]]) הוא [[ישראלי]] הטוען כי הוא [[רפואה אלטרנטיבית|מרפא אלטרנטיבי]] בעל כוחות [[על-טבעי]]ים{{הערה|‫{{ynet|אילן מרסיאנו|מי ימצא את בין לאדן? אורן זריף|2901970|13 באפריל 2004}}}}.


==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==

גרסה מ־12:35, 14 במאי 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:אישיות

פרמטרים ריקים [ שנות הפעילות, מפלגה פוליטית, שותפה, שותף ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

אורן זריף
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 9 בינואר 1975 (בן 49)
מדינה ישראל
מקום מגורים רמת גן, ישראל
orenzarif.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אורן זריף X (נולד ב-9 בינואר 1975) הוא ישראלי הטוען כי הוא מרפא אלטרנטיבי בעל כוחות על-טבעיים[1].

ביוגרפיה

זריף נולד למשפחה בוכרית לאם עקרת בית ואב שעסק בתחום היהלומים. יש לו 3 אחים.

זריף מחזיק מספר קליניקות בבני-ברק, בירושלים, בנתניה, באשדוד ובבאר שבע, ומפרסמן במודעות ענק ברוב העיתונים הגדולים בישראל בעברית, ברוסית ובאנגלית, בטענה שהוא מסוגל לרפא מחלות "בעזרת יכולותיו העל-טבעיות". הפרסום הביא אליו חולים רבים, חלקם טוענים שזכו למזור הודות לפעולותיו. זריף טוען כי הוא משתמש בשיטת פסיכוקינזיס, על פי שיטתו של ג'וזף מרפי, מחבר הספר "כוחו של התת-מודע". בנוסף למפגשי "העברת אנרגיות" עם מטופליו ושירותי ייעוץ, מוכר זריף גם קרמים הנושאים את שמו ובושם.

ישנם אנשים, חלקם מטופליו בעבר, המאמינים ביכולותיו העל-טבעיות, וחלקם אף מכנים עצמם חסידים של אורן זריף ושל שיטות הטיפול האלטרנטיביות שלו. מנגד, יש רבים הרואים בו שרלטן המנצל את מטופליו בטענות שווא שהוא ניחן בכוחות על-טבעיים. זריף תבע בתביעת דיבה את אודטה שוורץ על שכינתה אותו שרלטן בעת שאירחה אותו בתוכניתה. בית המשפט דחה את התביעה וקבע ביחס לדבריה של שוורץ כי "כל צופה יכול היה להסיק ממראה עיניים את המסקנות שהן כמעט מתבקשות"[2]. גם ירון לונדון, אשר אירח את זריף בתוכניתו לונדון את קירשנבאום, טען כי זריף הוא "שוטה העושה כסף מטיפשותן של הבריות" וכינה אותו "נוכל"[3].

זריף גם זכה לפרסום בשל הצהרותיו התקשורתיות יוצאות הדופן. בין היתר טען שביכולתו לנצח את מייק טייסון בקרב איגרוף; שיש להסיר מהמדפים נייר טואלט אורן, על מנת למנוע תהודה כללית שלילית ביקום; וכן איים "לנטרל את תדר הצחוק" של התוכנית צחוק מעבודה אם לא יפסיקו ללעוג לו. כמו כן פנה לקבוצת הכדורגל של מכבי תל אביב והציע "לפזר 165 טון אנרגיה ברחבת השער של הקבוצה" וכך למנוע ספיגת שערים, בתמורה לתשלום של 800,000 ש"ח[4]. עוד טען זריף כי הוא גרם לניצחון שאול מופז בפריימריז, ודרש להתמנות למקום השני ברשימת קדימה[5]. בתקופת מחאת הקוטג' בשנת 2011 דרש זריף מראשי תנובה כי יוזילו את מחירי הקוטג', אחרת יביא לכך שעטיני הפרות יתייבשו מחלב[6]. בניגוד לסברה הנפוצה, זריף אינו הילד ממופעי הטלפתיה שהיה מוכר כ"אורן הקטן"[7].

זריף שימש גם כפרזנטור של "מחסני תאורה".

בטלוויזיה

  • בשנת 2009 הוצע לזריף להשתתף בתוכנית הריאלטי האח הגדול, זריף הציב תנאים מרחיקי לכת בתמורה להשתתפותו[8] ודרש סכומי עתק[9].
  • בשנת 2012 השתתף בסדרת הדוקו-ריאליטי "גולסטאר".
  • ב-2015 החל לככב בתוכנית "הקודחים" שבה הוא מגייס חמישה מחבריו כדי לחפש נפט בעזרת כוחותיו.

החלפת שמות

זריף דרש מעובדיו להוסיף לשמותיהם את השם "זריף" בתעודת הזהות שלהם, בטענה כי שם זה הוא בעל רמה אנרגטית גבוהה שתשודר באופן תת-הכרתי למטופליו. זריף הודיע כי עובד אשר לא יסכים לדרישה זו, שאושרה על ידי עורך דינו כחוקית, יפוטר לאלתר[10]. בשנת 2010 פרסם זריף פנייה לשופט הכדורסל ירון זריף כי יחליף את שמו באופן בהול לשם אחר, בנימוק שהחשדות שהועלו נגד ירון בנוגע להעלמת כספים פוגעות באורן זריף, ושהשם "זריף" מתייחס רק לאנשים בעלי רמה אנרגטית גבוהה[11].

חיים אישיים

זריף נשוי ואב לארבעה, ומתגורר ברמת חן שברמת גן.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ ‫אילן מרסיאנו, מי ימצא את בין לאדן? אורן זריף, באתר ynet, 13 באפריל 2004
  2. ^ תבנית:TheMarker1
  3. ^ יובל אזולאי, אורן זריף - ספק מתקשר, בטוח גאון בשיווק, באתר הארץ, 27 במרץ 2009‬
  4. ^ אורן זריף למכבי ת"א: איתי לא תספגו אפילו שער, באתר ONE
  5. ^ זריף למופז: בזכותי ניצחת. תן את המקום השני, באתר ערוץ 7, 2 באפריל 2012
  6. ^ שירות גלובס, אורן זריף לזהבית כהן: "הוזילי את הקוטג' - או שאייבש את הפרות", באתר גלובס, 4 ביולי 2011
  7. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:וואלה!

    פרמטרים [ 6 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    פיני אסקל‏, אורן הקטן מוחלף, באתר וואלה!‏, 9 בפברואר 2006‬
  8. ^ יוני פורת, ‏אורן זריף מציב תנאים לאח הגדול, באתר ‏מאקו‏, 3 בינואר 2009
  9. ^ שירות גלובס, ‏פרקליטו של אורן זריף מגדיר מחדש את העל-טבעי במכתב לקופרמן הפקות: התעריף של מרשי לכניסה לבית "האח הגדול VIP" והשתתפות בתוכנית - 7.8 מיליון שקל, באתר גלובס, 25 בפברואר 2009
  10. ^ תבנית:TheMarker1
  11. ^ שירות גלובס, ‏אורן זריף לשופט ירון זריף: שנה באופן בהול את שם משפחתך, באתר גלובס, 12 בינואר 2010