יצחק רועה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
עדכון לפי מידע שהגיע מאפרים לפיד
שורה 1: שורה 1:
{{אין תמונה|גבר}}
{{אין תמונה|גבר}}
'''יצחק רועה''' (נולד ב-[[6 ביוני]] [[1937]] בשם יצחק רויך) הוא איש [[רדיו]] ו[[טלוויזיה]] שקידם הגשת [[אקטואליה|חדשות]] בסגנון לא פורמלי. בין היתר יזם, ערך והגיש את מגזין הצהריים של [[רשת ב']] "[[בחצי היום]]" ויזם וערך את תוכנית החדשות [[כמעט חצות]] ב[[הטלוויזיה הישראלית|טלוויזיה הישראלית]].
'''יצחק רועה''' ([[6 ביוני]] [[1937]] - [[22 ביולי]] [[2017]]) היה איש [[רדיו]] ו[[טלוויזיה]] שקידם הגשת [[אקטואליה|חדשות]] בסגנון לא פורמלי. בין היתר יזם, ערך והגיש את מגזין הצהריים של [[רשת ב']] "[[בחצי היום]]" ויזם וערך את תוכנית החדשות [[כמעט חצות]] ב[[הטלוויזיה הישראלית|טלוויזיה הישראלית]].


==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==
שורה 18: שורה 18:
ב-[[2004]] פרש מהאקדמיה. ב-2008 יצאה לכבודו אסופת המאמרים "סיקור כסיפור: מבטים על שיח התקשורת בישראל", בעריכת [[מוטי נייגר]], [[מנחם בלונדהיים]] ו[[תמר ליבס]], ב[[הוצאת מאגנס]] ומכון סמארט, [[האוניברסיטה העברית בירושלים|האוניברסיטה העברית]].
ב-[[2004]] פרש מהאקדמיה. ב-2008 יצאה לכבודו אסופת המאמרים "סיקור כסיפור: מבטים על שיח התקשורת בישראל", בעריכת [[מוטי נייגר]], [[מנחם בלונדהיים]] ו[[תמר ליבס]], ב[[הוצאת מאגנס]] ומכון סמארט, [[האוניברסיטה העברית בירושלים|האוניברסיטה העברית]].


רועה נשוי למרים ואב לשלושה בנים. בנו, יואב, הוא מפיק [[סרט קולנוע|סרטים]].
רועה היה נשוי למרים ואב לשלושה בנים. בנו, יואב, הוא מפיק [[סרט קולנוע|סרטים]].


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־08:33, 23 ביולי 2017

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

יצחק רועה (6 ביוני 1937 - 22 ביולי 2017) היה איש רדיו וטלוויזיה שקידם הגשת חדשות בסגנון לא פורמלי. בין היתר יזם, ערך והגיש את מגזין הצהריים של רשת ב' "בחצי היום" ויזם וערך את תוכנית החדשות כמעט חצות בטלוויזיה הישראלית.

ביוגרפיה

רועה גדל בקריית חיים. שירת ככתב בירחון הצבאי "במחנה נח"ל". לאחר מכן הצטרף לחברי גרעין הנח"ל בקיבוץ אלומות. ב-1965 נישא ועזב את הקיבוץ. הוא עבר לירושלים ולמד ספרות באוניברסיטה העברית.

ב-1967 התקבל לעבודה בקול ישראל. ב-1969 החל להגיש את "בחצי היום". באפריל 1971 מונה למנהל מחלקת ענייני היום בקול ישראל[1], אולם בסוף השנה התפטר[2]. בשנת 1979 היה מגיש החדשות כמעט חצות[3].

בשנת 1974 נסע לארצות הברית ללמוד תקשורת באוניברסיטת קולומביה. כשחזר הגיש מספר תוכניות בטלוויזיה הישראלית.

רועה פרש מרשות השידור לטובת האקדמיה והפך להיות חוקר תקשורת באוניברסיטה העברית[4]. ב-1982 השלים את הדוקטורט. בעבודתו האקדמית חקר את שפת החדשות ואת הזיקה המורכבת שלה למציאות שהיא מבקשת לתאר. כמו כן חקר את ההבדלים בין סוגי העיתונות השונים.

באוקטובר 1982 שב לרדיו, להגשת בחצי היום שלוש פעמים בשבוע[5]. בינואר 1986 החליף לזמן מה את אלכס אנסקי בהגשת 707 בגלי צה"ל[6]. בתחילת 1987, לאחר שסורבה בקשתו להגיש בטלוויזיה, סירב להגיש את יומן היום הזה ברדיו[7]. בעקבות זאת, הודח מהגשת היום הזה ברדיו[8].

ספרו "אחרת על תקשורת" פורסם ב-1993, בהוצאת רכס.

ב-2004 פרש מהאקדמיה. ב-2008 יצאה לכבודו אסופת המאמרים "סיקור כסיפור: מבטים על שיח התקשורת בישראל", בעריכת מוטי נייגר, מנחם בלונדהיים ותמר ליבס, בהוצאת מאגנס ומכון סמארט, האוניברסיטה העברית.

רועה היה נשוי למרים ואב לשלושה בנים. בנו, יואב, הוא מפיק סרטים.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.