בובספוג: הסרט – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 7: שורה 7:
|שם בשפת המקור=The SpongeBob SquarePants Movie
|שם בשפת המקור=The SpongeBob SquarePants Movie
|מבוסס = [[בובספוג מכנסמרובע]] מאת סטיבן הילנבורג
|מבוסס = [[בובספוג מכנסמרובע]] מאת סטיבן הילנבורג
|שחקנים ראשיים=
|שחקנים ראשיים=[[טום קני]] {{ש}} [[ביל פייגרברייק]] {{ש}} [[סקרלט ג'והנסון]] {{ש}} [[קלנסי בראון]] {{ש}} [[ג'פרי טמבור]] {{ש}} [[דאג לורנס]] {{ש}} [[רוג'ר בומפאס]] {{ש}} [[אלק בולדווין]] {{ש}} [[ניל רוס]] {{ש}} [[דייוויד הסלהוף]] {{ש}} [[סטיבן הילנבורג]]
| מדבבים = [[טום קני]] {{ש}} [[ביל פייגרברייק]] {{ש}} [[סקרלט ג'והנסון]] {{ש}} [[קלנסי בראון]] {{ש}} [[ג'פרי טמבור]] {{ש}} [[דאג לורנס]] {{ש}} [[רוג'ר בומפאס]] {{ש}} [[אלק בולדווין]] {{ש}} [[ניל רוס]] {{ש}} [[דייוויד הסלהוף]] {{ש}} [[סטיבן הילנבורג]]
| מדבבים בעברית = [[עידו מוסרי]] {{ש}} [[לירון ברנס]] {{ש}} [[עדי קוזלובסקי]] {{ש}} [[אוהד שחר]] {{ש}} [[דב רייזר]] {{ש}} [[אמנון וולף]] {{ש}} [[גלעד קלטר]] {{ש}} [[מולי שולמן]] {{ש}} [[יורם יוספסברג]] {{ש}} [[יואב יפת]]
| מדבבים בעברית = [[עידו מוסרי]] {{ש}} [[לירון ברנס]] {{ש}} [[עדי קוזלובסקי]] {{ש}} [[אוהד שחר]] {{ש}} [[דב רייזר]] {{ש}} [[אמנון וולף]] {{ש}} [[גלעד קלטר]] {{ש}} [[מולי שולמן]] {{ש}} [[יורם יוספסברג]] {{ש}} [[יואב יפת]]
|מוזיקה=גרגור נרהולץ
|מוזיקה=גרגור נרהולץ

גרסה מ־14:28, 24 ביולי 2017

תבנית:שכתוב


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ קישור, אולפן, הפקה, מפיץ ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

שימוש בפרמטרים מיושנים [ הכנסות באתר מוג'ו ]

בובספוג הסרט
The SpongeBob SquarePants Movie
עטיפת תקליטור ה-DVD בשפה העברית
עטיפת תקליטור ה-DVD בשפה העברית
מבוסס על בובספוג מכנסמרובע מאת סטיבן הילנבורג
בימוי סטיבן הילנבורג
הופק בידי סטיבן הילנבורג עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט סטיבן הילנבורג
דרק דרימון
טים היל
קנט אוסבורן
אהרון ספרינגר
פול טיביט
עריכה לין הובסון
אנימציה - אלן סמארט
שחקנים ראשיים דייוויד הסלהוף (עצמו/עצמה)
Dylan Haggerty
Bart McCarthy
Cole S. McKay
אלכס בייקר
Kristopher Logan
Mageina Tovah עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים טום קני
ביל פייגרברייק
סקרלט ג'והנסון
קלנסי בראון
ג'פרי טמבור
דאג לורנס
רוג'ר בומפאס
אלק בולדווין
ניל רוס
דייוויד הסלהוף
סטיבן הילנבורג
מדבבים בעברית עידו מוסרי
לירון ברנס
עדי קוזלובסקי
אוהד שחר
דב רייזר
אמנון וולף
גלעד קלטר
מולי שולמן
יורם יוספסברג
יואב יפת
מוזיקה גרגור נרהולץ
צילום ג'רזי זיילינסקי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי ניקלודיאון, פלנקטון הפקות, פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פרמאונט, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה

ארצות הבריתארצות הברית 19 בנובמבר 2004

ישראלישראל 14 באפריל 2005
משך הקרנה 87 דקות
שפת הסרט אנגלית, עברית (באולפן של עידו מוסרי)
סוגה סרט קומדיה והנפשה
תקציב 30 מיליון דולר
הכנסות 140.2 מיליון $ דולר (19 בנובמבר 2004)
הכנסות באתר מוג'ו - האתר הכניס $85,417,988.htm http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=spongebob.htm - האתר הכניס $85,417,988
סרט הבא בובספוג מכנס מרובע: הסרט
סרטים בסדרה בובספוג: הסרט, בובספוג מכנסמרובע - הסרט
תרגום לעברית אולפני אלרום שביים עידו מוסרי
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בובספוג: הסרטאנגלית: The SpongeBob SquarePants Movie) הוא סרט אנימציה משנת 2004 המבוסס על סדרת האנימציה "בובספוג מכנסמרובע" הבויים על ידי סטיבן הלינברג. בסרט נעשה שילוב בין דמויות מצוירות לבין שחקנים חיים. בקולנוע הסרט הוקרן ללא דיבוב ועם כתוביות בעברית[1], אולם דובב לעברית בהגיעו למהדורת ה-DVD באולפני אלרום, בניגוד לסדרה שדובבה בנ.ל.ס.

עלילת הסרט

בתחילת הסרט מפליג שודד ים זקן, בשם פאצ'י, עם ספינתו, יחד עם האלפקה עד אשר אחד ממלחיו מוצא תיבת אוצר ובה כרטיסים לסרט "בובספוג: הסרט". הם מפליגים לבית הקולנוע הקרוב וצופים בסרט.

הסרט הוא המשך העלילה של הסדרה. בתחילת הסרט בובספוג מכנסמרובע חולם חלום בו הוא מנהל הסניף הכפול של מסעדת הסרטן הפריך. לאחר מכן הוא מתעורר מחלומו, ונזכר שהגיע היום הגדול בו ייבחר מנהל למסעדת הסרטן הפריך 2. אך למרבה צערו של בובספוג, מר קראב (מנהל המסעדה) בוחר דווקא בסקווידוויד התמנון ואומר לבובספוג שכדי להיות מנהל הוא צריך להיות גבר ולא ילד אך בובסוג מסרב להיות ילד והולך. בינתיים, פלנקטון מחליט להוציא לפועל את "תוכנית תי"ו" עקב שנאתו כלפי מר קראב ומסעדתו, אשר זכתה לקהל רב ביומו הגדול, שלא כמו מסעדתו של פלנקטון. התוכנית היא לגנוב את הכתר של נפטון מלך הים, למכור אותו לעיר נידחת ומסוכנת בשם עיר הצדפים, ולהפליל את קראב. פלנקטון הניח שלאחר ההאשמות שיטיחו בקראב בעקבות הגניבה, יחליטו להוציא אותו להורג, וכשזה יקרה הוא יוכל לגנוב את המתכון הסודי של מסעדת הסרטן הפריך וליהנות מהתהילה לה מעולם לא זכה עד כה.

למחרת, המלך נפטון מגלה על הגניבה ורוצה להרוג את מר קראב על כך שהוא זה שגנב את הכתר, אולם בדיוק אז מגיע למסעדה בובספוג השיכור מאז הביקור שלו עם פטריק במופע של בובי הבוטן. בובספוג רק מלבה את האש בכך שהוא ממשיך להאשים ולהקניט את מר קראב. נפטון מחליט לשרוף את מר קראב. בובספוג חוזר לשפיות ואומר לנפטון שיוכל להחזיר לו את הכתר מעיר הצדפים. נפטון לועג לבובספוג, ובובספוג מתעקש. נפטון נותן לו 10 ימים כדי להחזיר את הכתר ופטריק, לא במכוון, משנה את דעתו ל-6 ימים בלבד, ולא מר קראב ימות בצליה. עד אז מר קראב יוקפא. הנסיכה מנדי מזהירה את בובספוג ופטריק לפני היציאה למסע, ואומרת שבדרך יפגשו בשודדים, מפלצות, וגרוע מכל- מפלצת הקיקלופ. הנסיכה מנדי גם נותנת להם שק רוחות שבאת פתיחתו יוצאת ממנו רוח חזקה, ובובספוג ופטריק יוצאים לדרך. כבר בתחילת הדרך מכוניתם נשדדת והם נאלצים להתמודד מול בריונים במועדון הקשוחים כדי להחזיר לעצמם את המכונית.

בינתיים פלנקטון גונב ממר קראב הקפוא את מתכון הקציצה הסודית, מה שגורם לנהירת המונים אל מסעדת הדלי שבבעלותו. קרן רעייתו הממוחשבת של פלנקטון, מזהירה את פלנקטון ומזכירה לו שבובספוג ופטריק בדרך להצלת הכתר, מה שיוכיח שפלנקטון הוא הגנב. פלנקטון מרגיע את קרן ואומר שהוא שלח רוצח שכיר אכזרי בשם דניס שיהרוג את בובספוג ופטריק. בינתיים בובספוג ופטריק מאבדים שוב את המכונית לאחר בריחה ממפלצת ענקית, ולאחר מכן בעוד הם מיואשים, הם שוקלים לחזור לביתם ומודים שהם ילדים. מנדי, מגיעה בהפתעה ומנסה לעודד אותם שימשיכו במשימה. מנדי אומרת לבובספוג ולפטריק שביכולתה להפוך אותם לגברים הם מסכימים ומינדי מרמה אותם ובלי שהשניים שמים לב, מדביקה מתחת לאפם אצות דמויות שפם. בובספוג ופטריק חושבים שהם נהפכו לגברים וממשיכם במסעם תוך כדי התגברות על מפלצות מסוכנות. בעוד שהשניים מתקדמים בבטחה לעבר עיר הצדפים, מגיע דניס, שליחו של פלנקטון. הוא כמעט מצליח להרוג אותם אך בדיוק אז דורך עליו מגף ענק. בובספוג ופטריק מגלים שזה לא אחר מאשר הקיקלופ האכזרי. הקיקלופ לוקח את בובספוג ואת פטריק לעיר הצדפים. הם מתעוררים בתוך אקווריום ומגלים להפתעתם הרבה, שעיר הצדפים היא בכלל חנות על שפת הים. לפי נתונים אלו הם מבינים שהכתר של המלך נפטון נמצא שם ואכן מוצאים אותו. הם קוראים לדגים שיש בחנות לעזור להם אך מסתבר שכל הדגים האלה מתים. הם מגלים שהקיקלופ (שהוא בעליה של החנות) ייבש את כל הדגים. הקיקלופ לוקח את בובספוג ואת פטריק לייבוש. בובספוג ופטריק שרים לפני מותם את שירו של בובי בוטן ולאחר מכן יורדת דמעה מהעינים שלהם. בשלב זה חוזרים אל פאצ'י הפירט בבית הקולנוע. כל שודדי הים בוכים, אך פוטי התוכי משתיק את כולם ואומר להם להסתכל אל המסך.

הסרט חוזר, ונראית הדמעה של בובספוג ושל פטריק שמצליחה להזרים בכל החנות מים, מה שגורם לכך שבובספוג, פטריק, וכל הדגים יחזרו לחיים. ביחד הם מורדים בקיקלופ, ובובספוג ופטריק יוצאים לחוף עם הכתר. פטריק מאבד בטעות את שק הרוחות, מה שגורם לו ולבובספוג להישאר בחוף מבלי לחזור לבקיני בוטום. למזלם הרב מגיע בחור חזק בשם דייוויד הסלהוף אשר מסכים להביא אותם אל בקיני בוטום. מה שעוזר לשניים להגיע במהירות לבקיני בוטום. בהמשך השחיה נאלצים בובספוג ופטריק להתמודד בפעם השנייה מול דניס שחזר כדי להרוג אותם. לאחר מאבק קשה דניס מת ובובספוג ופטריק מנצחים.

בינתיים המלך נפטון מגיע למסעדת הסרטן הפריך כדי להרוג את מר קראב היות שבובספוג ופטריק לא הגיעו. הנסיכה מינדי מנסה לעכב את ההוצאה להורג אך נפטון מוציא אותה מהמסעדה. הוא מתכוון להרוג את קראב, אך בדיוק אז מגיעים בובספוג ופטריק ומבטלים את ההוצאה להורג. אך פלנקטון משתלט בעזרת קסדה אלקטרונית על המלך נפטון שבלי שליטתו רוצה להרוג את מר קראב, את בובספוג, ואת פטריק. פלנקטון מתגרה בבובספוג ואומר לו שהוא ילד. בובספוג אומר לפלנקטון שבמסע שהוא עבר הוא הבין שמה שעזר לו להתגבר על המכשולים הייתה הידיעה שהטוב ביותר להישאר עצמך ולא לחקות מישהו אחר. בובספוג שר את השיר בובי בוטן בצורת רוק מה שגורם לכל הדגים ובפרט נפטון לחזור לחיות בצורתם הרגילה. פלנקטון מושלך לכלא, המלך נפטון נהפך להיות שליט טוב, ומר קראב שחזר לחיות מעביר את תפקיד המנהל לבובספוג.

דמויות שנראו רק בסרט

  • הנסיכה מינדי - בתו של המלך נפטון, טובת לב ורחמנית. בפרק האחרון של עונה 6 אמא שלה המלכה אמפרידאטי ואחיה טרייטון הופיעו בסדרה עם המלך נפטון אך היא לא.
  • דניס - רוצח סדרתי אשר נשלח בשליחות מטעם פלנקטון כדי להרוג את בובספוג ואת פטריק, נהרג בסוף הסרט אחרי מאבק עימם כשהתרחשה על הרגל של הסלהוף.
  • הקיקלופ - מפלצת ים דמוי צולל בעל רוע לב ואכזריות רבה. הוא בעל החנות "עיר הצדפים". ניל רוס הוא זה שעושה את דמות הקיקלופ.
  • דייוויד הסלהוף - שחיין בחופי קליפורניה עזר לבובספוג ולפטריק לחזור לבקיני בוטום במהירות.

מדבבים בגרסה העברית

הסרט דובב באולפני אלרום ולא באולפני נ.ל.ס, בהם דובבה הסדרה לפני המעבר לאולמן מדיה. את דיבוב הסרט ביים עידו מוסרי, המדבב גם את בובספוג עצמו.

הדיבוב העברי הופץ רק בגרסת ה-DVD של הסרט, ולא הוצג בהפצה הקולנועית של הסרט.

סרט המשך, "בובספוג מכנס מרובע: הסרט", יצא לאקרנים ב-6 פברואר 2015, הסרט השלישי של בובספוג יצא לאקרנים ב-2019.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים