ליאורה עופר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אחידות במיקום הערות שוליים, הסרת קישורים עודפים
שורה 33: שורה 33:
[[קטגוריה:בוגרי בית הספר הריאלי]]
[[קטגוריה:בוגרי בית הספר הריאלי]]
[[קטגוריה:נשות עסקים ישראליות]]
[[קטגוריה:נשות עסקים ישראליות]]
[[קטגוריה:מיליארדרים ישראלים]]

גרסה מ־15:34, 2 באוגוסט 2017

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

ליאורה עופר (נולדה ב-22 בדצמבר 1953) היא בעלת השליטה בחברת עופר השקעות. עופר דורגה כאחת הנשים החזקות והעשירות ביותר במשק הישראלי.[1] נכון לתחילת 2014, מוערך שווי נכסיה של עופר בכ-2.5 מיליארד שקל.[2]

קריירה

עופר למדה בבית הספר הריאלי העברי בחיפה. החלה לעבוד עם אביה בגיל 20, אך מונתה לתפקיד בכיר רק כ-30 שנה מאוחר יותר.[3] בין השנים 1995 ל-2005 כיהנה כמנכ"לית חברת חוף האלמוג אילת. בשנת 2007 מונתה לדירקטורית וסגן יו"ר מליסרון. ב-2008 מונתה ליושבת ראש הדירקטוריון בחברה.

עופר כיהנה גם כדירקטורית בבנק מזרחי טפחות בע"מ ובחברות הלידור יזמים בע"מ, אורו השקעות בע"מ ואורו השקעות חוץ (1999) בע"מ.

מאבק הירושה

יולי עופר, אביה של ליאורה, נפטר בספטמבר 2011 והוריש לה בצוואה האחרונה משנת 2008 את מניותיו בחברת "עופר השקעות" - 36% מהון מניות החברה. במהלך חייו כתב עופר כמה צוואות שונות, כאשר הצוואה הלפני אחרונה חילקה את מניותיו ב"עופר השקעות" שווה בשווה בין האחים. עוד בחייו העניק יולי לילדיו 15% ממניות החברה, כל אחד, כך שלאחר מימוש הצוואה הפכה ליאורה לבעלת השליטה בחברת "עופר השקעות".

לאחר מות האב, עירער דורון עופר על הצוואה וטען שהאב לא היה כשיר בעת החתימה על הצוואה האחרונה. פסק הדין ניתן ב-2013 וקיבל את עמדתה של ליאורה עופר בדבר תקפות הצוואה.

משפחתה

ליאורה עופר היא בתו של איש העסקים יולי עופר, אחותו של דורון עופר ואחייניתו של סמי עופר.

הייתה נשואה לאהוד אנג'ל ולהם שני ילדים משותפים. לאחר מכן נישאה ללוני רפאלי,[4] (בעלה לשעבר של יולי תמיר) ובהמשך נפרדה ממנו.

ראו גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים