זה (סרט, 2017) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
←‏סרט המשך: הוספתי שחקנית
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 111: שורה 111:
דובר "New Line Cinema" פרסם הצהרה בטענה כי החברה בהחלט לא מעורבת בהפצת התופעה.
דובר "New Line Cinema" פרסם הצהרה בטענה כי החברה בהחלט לא מעורבת בהפצת התופעה.
==סרט המשך==
==סרט המשך==
ב-16 בפברואר 2016, המפיק רוי לי, חשף בריאיון ל-"Collider.com", כי הסרט נועד להיות החלק הראשון בדואולוגיה מתוכננת של שני סרטים, כך שהסרט הנוכחי יתמקד בנקודת מבטם של הילדים, בעוד הסרט השני יתמקד בנקודת מבטם של הילדים לאחר שבגרו ופרשו איש איש לחייו. ובשחקנית חדשה בר עובדיה
ב-16 בפברואר 2016, המפיק רוי לי, חשף בריאיון ל-"Collider.com", כי הסרט נועד להיות החלק הראשון בדואולוגיה מתוכננת של שני סרטים, כך שהסרט הנוכחי יתמקד בנקודת מבטם של הילדים, בעוד הסרט השני יתמקד בנקודת מבטם של הילדים לאחר שבגרו ופרשו איש איש לחייו.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־10:40, 10 בספטמבר 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ קישור, אולפן, הפקה, מפיץ ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

שימוש בפרמטרים מיושנים ריקים [ הכנסות באתר מוג'ו ]

זה
It
הכרזה העברית הרשמית
הכרזה העברית הרשמית
מבוסס על ספר האימה זה מאת סטיבן קינג
בימוי אנדרס מוסצ'יאטי
הופק בידי סת גרהם סמית, רוי לי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט צ'ייס פאלמר
קארי פוקאנגה
גארי דאוברמן
עריכה ג'ייסון באלנטיין
שחקנים ראשיים ביל סקארסגארד
ג'יידן ליברבר
ג'רמי ריי טיילור
סופיה ליליס
פין וולפהרד
וייאט אולאף
שוזן ג'ייקובס
ג'ק דילן גראזר
ניקולס המילטון
מוזיקה בנג'מין וולפיץ'
צילום צ'ונג הון-צ'ונג
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה ניו ליין סינמה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה ניו ליין סינמה, InterCom, האחים וורנר, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 9 בספטמבר 2017
ישראלישראל 14 בספטמבר 2017
משך הקרנה 135 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה אימה
דרמה
מותחן
תקציב 35,000,000 דולר אמריקאי
הכנסות באתר מוג'ו it
סרט הבא זה 2
itthemovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זהאנגלית: It, נקרא גם זה: חלק ראשון - מועדון הלוזרים) הוא מותחן אימה מסוגת דרמה, המבוסס על הרומן באותו השם של סטיבן קינג משנת 1986. הסרט פותח והופק על ידי החברות "Lin Pictures"‏, "Vertigo Entertainment"‏ ו-"KatzSmith Productions" ומופץ לאולמות הקולנוע על ידי "Warner Bros. Pictures"‏ ו-"New Line Cinema". הסרט נועד להיות החלק הראשון בדואולוגיה מתוכננת של שני סרטים המספרים את סיפורים של שבעה חברים המתגוררים בעיירה קטנה ושמה דרי, ונאלצים להילחם בשדים הפנימיים ובפחדים שלהם לאחר שאחיו של אחד הנערים נהרג מידיו של רוע מסתורי, המכונה "זה".

הסרט מבויים על ידי הבמאי אנדרס מוסצ'יאטי, ונכתב על ידי צ'ייס פאלמר, קארי פוקאנגה וגארי דאוברמן. בסרט מככבים ג'יידן ליברבר, ג'רמי ריי טיילור, סופיה ליליס, פין וולפהרד, וייאט אולאף, שוזן ג'ייקובס וג'ק דילן גראזר כשבעת החברים הנאלצים להתמודד מול "זה", רוע מסתורי המופיע לעתים קרובות בדמותו של ליצן בשם פניוויז. דמותו של "זה"/פניוויז הליצן מגולמת על ידי ביל סקארסגארד. הצילומים החלו ב-27 ביוני 2016 ברחבי טורונטו, והסתיימו ב-21 בספטמבר 2016.

הסרט יצא לאקרנים ברחבי העולם ב-9 בספטמבר 2017, ובישראל הסרט עתיד לצאת לאקרנים ב-14 בספטמבר 2017.

תקציר העלילה

ערך מורחב – זה

קיץ 1989, בעיירה קטנה בשם דרי, לאחר שג'ורג' דנברו נעלם בנסיבות מסתוריות, ביל דנברו מגייס את ששת חבריו הקרובים על מנת לפתור את התעלומה מאוחרי היעלמותו של אחיו הקטן, ומגלים כי רוע מסתורי ואפל המכונה "זה" שוכן בדרי זה מכבר שנים רבות, וכי ייתכן כי הוא עשוי להיות הגורם הישיר להיעלמותם של ילדים רבים בעיירה.

צוות השחקנים

  • ביל סקארסגארד - "זה"/פניוויז הליצן/בוב גריי
  • ג'יידן ליברבר - ויליאם "ביל" דנברו
  • ג'רמי ריי טיילור - בנג'מין "בן" הנסקום
  • סופיה ליליס - בוורלי מראש
  • פין וולפהרד - ריצ'רד "ריצ'י" טוזיר
  • וייאט אולאף - סטנלי "סטן" אוריס
  • שוזן ג'ייקובס - מייקל "מייק" הנלון
  • ג'ק דילן גראזר - אדוארד "אדי" קספארק
  • ניקולס המילטון - הנרי באוורס

הפקה

הפרויקט להפקת הסרט נמצא בפיתוח מתמשך מאז 2009. עד כה, הסרט עבר שני שלבים עיקריים של תכנון: בתחילה עם קארי פוקאנגה, בין השנים 2009-15, עם תרומות מוקדמות של התסריטאי דייויד קאג'אניץ', וכיום עם הבמאי אנדרס מוסצ'יאטי, כשבכל זאת עדיין ניתן לקאג'אניץ' קרדיט על כתיבת התסריט בשל תרומותיו המוקדמות לפרויקט.

קארי פוקאנגה (2009-15)

ב-12 במרץ 2009, "וראייטי" דיווח כי "אולפני האחים וורנר" יביאו את הרומן של סטיבן קינג למסך הגדול, בעוד דייוויד קאג'אניץ' נשכר על מנת לכתוב את התסריט לרומן של קינג, ודן לין, רוי לי ודאג דייוויסון יפיקו את הפרויקט. לאחר שקאג'אניץ' נשכר על ידי "אולפני האחים וורנר" להתאים את הרומן של קינג, הוא החל לעבוד קשה על כתיבת התסריט. בידיעה כי "אולפני האחים וורנר" מחויבים להתאים את הרומן כסרט בודד, קאג'אניץ' החל לקרוא מחדש את הרומן בניסיון לנסות למצוא מבנה שיתאים למספר כה גדול של דמויות שחיים בשתי תקופות זמן שונות סביב 120 עמודים, דבר שהיה אחד מהתנאים ש"אולפני האחים וורנר" התנו לפרויקט. קאג'אניץ', שעבד בעברו עם לין, לי, ודייוויסון על הפלישה, ידע שהם תסריטאים מצוינים וכי העבודה איתם יכולה לקנות יותר זמן על מנת לכתוב טיוטה ראשונית לתסריט.

ב-7 ביוני 2012, "הוליווד רפורטר" חשף כי קארי פוקאנגה נשכר לפרויקט כבמאי וישכתב את התסריט יחד עם צ'ייס פאלמר, בעוד שרוי לי ודן לין ימשיכו להפיק, כשהפעם יצטרפו אליהם סת' גרהם-סמית' ודייויד קצנברג. ב-21 במאי 2014, האחים וורנר הודיעו כי הם כי הם משתפים את הפצת הסרט יחד עם החברה "New Line Cinema". ב-5 בדצמבר 2014, בראיון עם וורץ', ​​דן לין הודיע כי הסרט פוצל לשניים וכי הסרט הראשון יתרחש בקו העלילה הראשון, אשר מתרחש בנערותם של שבעת החברים ומאבקם ב"זה" לאחר שהרג את אחיו הקטן של אחד מבני החבורה, בעוד הסרט השני יעסוק בקו העלילה השני יתרחש 27 שנה לאחר מכן, ויגולל את מאבקם השני של החברים ב"זה" לאחר שבגרו ופרשו כל איש לחייו. לין גם הצהיר כי פוקאנגה התחייב לביים רק את הסרט הראשון, אם כי הוא במגעים לביים גם את השני. לין סיכם את הריאיון בהתייחסו לקינג, שעליו העיר כי:

הדבר החשוב ביותר הוא שקינג נתן לנו את ברכתו, לא רצינו לעשות זאת אלא אם כן הוא הרגיש בכך שזו הדרך הנכונה, וכששלחנו לו את התסריט, התגובה שקארי קיבל חזרה היתה 'לכו עם אלוהים, בבקשה! זו הגרסה שהאולפן צריך לעשות'. אז זה באמת היה משמח...

דן לין בריאיון על הסרט

לין אישר כי הצילומים הראשיים לסרט יחלו בקיץ 2016.

ב-3 במרץ 2015, פוקאנגה דיבר על הסרט, ובמיוחד ציין את מטרתו למצוא את "הבחור המושלם לשחק את פניוויז". בנוסף, הוא גם גילה כי הוא, קאג'אניץ' ופאלמר שינו חלק מהשמות והתאריכים שהופיעו בתסריט, והוסיף, כי "רוח השינויים דומה למה שהוא רוצה לראות בבתי קולנוע". ב-4 במאי 2015, הוכרז רשמית כי ויל פולטר יגלם את פניוויז הליצן, לאחר שפוקאנגה התלהב מהאודישן שלו. בנוסף, טאי סימפקינס לוהק לדמותו של אחד מחברי מועדון הלוזרים.

ב -25 במאי 2015, דווח כי פוקאנגה עזב את הפרויקט. לדברי המגזין "TheWrap", פוקאנגה התעמת עם האולפנים ולא רצה להתפשר על החזון האמנותי שלו בעקבות קיצוצים בתקציב של "New Line", אשר אישרו את תקציב הסרט הראשון בכ-30 מיליון דולר. עם זאת, פוקאנגה טען זה לא היה המקרה; הוא טען שיש לו חילוקי דעות גדולים יותר עם קו העלילה המתפרש על פני הסיפור:

ניסיתי לעשות סרט אימה לא קונבנציונלי, וזה לא התאים לאלגוריתם של מה שהם יודעים שהם יכולים להוציא ולהרוויח כסף על בסיס אי-פגיעה בקהל הז'אנר הסטנדרטי שלהם"

פוקאנגה על עזיבתו את הפרויקט

פוקאנגה הזכיר כי התקציב של האולפנים וכן רצונם להפוך את פניוויז הליצן ליותר מסתם ליצן נשארים ועומדים בעינם. פוקאנגה סיכם באומרו:

שקענו ב"זה" במשך שנים וסיפרנו עליו סיפוריים אנקדוטיים; צ'ייס ואני שמנו את סיפור ילדותנו בתסריט הזה, אז הפחד הגדול ביותר שלנו היה שהם הולכים לקחת את התסריט שלנו ולעוות אותו... אז אני באמת אסיר תודה על כך שהם הולכים לשכתב את התסריט, אך איני רוצה שהם יגנבו את זיכרונות הילדות שלנו באמצעות שימוש בתסריט שלנו... כיבדתי את רוחו של קינג בכל הקשור לרומן הזה, אך הייתי צריך לעדכן את "זה". קינג ראה טיוטה מוקדמת ואהב אותה.

פוקאנגה על עזיבתו את הפרויקט

על עזיבתו של פוקאנגה, קינג כתב:

הרימייק של "זה" עלול לצאת לפועל או לא - אך תמיד יהיה לנו את טים קארי, שעודנו מרחף בביוב של דרי.

קינג על עזיבתו של פוקאנגה

אנדרס מוסצ'יאטי (2015-17)

ב-16 ביולי 2015, הוכרז כי אנדרס מוסצ'יאטי נמצא במגעים על מנת לביים את הסרט, כאשר במקביל החלו בחיפושים אחר תסריטאי חדש על מנת להתאים את התסריט לחזונו של מוסצ'יאטי. בנוסף, נמסר בהודעה לעיתונות אישור שייתכן כי אחותו של מוסצ'יאטי, ברברה מוסצ'יאטי, תשתתף בפקת הסרט כמפיקה, וריצ'רד ברנר הצטרף לחמאדה, לנואוסטדטר ולקוייקנדל כדי לפקח על הפרויקט. ב-22 באפריל 2016, דווח כי ויל פולטר, שלוהק במקור על מנת לגלם את פניוויז הליצן בגרסתו של פוקאנגה, עזב את ההפקה בשל התנגשות של תזמונים בלוח הזמנים שלו, והמפיקים החלו בחיפושים אחר "פניוויז" חדש. ב-22 באפריל 2016, " Line Cinema" קבעו כי יציאת הסרט לאקרנים יתקיים ב-8 בספטמבר 2017.

ב-30 באוקטובר 2015, מוסצ'יאטי התראיין במגזין "וראייטי", שם הוא הוסיף פרטים על חזונו עבור הסרט, בעוד שציין כי פולטר עדיין מעורב בגילום דמותו של פניוויז. בנוסף, מוסצ'יאטי אישר כי בקיץ הבא, צילום הסרט יתחיל. הוחלט להתחיל את צילומי הסרט בחודשי הקיץ על מנת לתת לצוות ההפקה זמן לעבוד עם הילדים שלהם יש את התפקידים העיקריים בחלק הראשון של הסיפור. מוסצ'יאטי המשיך ואמר כי "קינג תיאר את האיקונוגרפיה של הטרור בשנות ה -50", והוסיף כי הוא מרגיש שיש עולם שלם "לגלות מחדש ולעדכן". מוסצ'יאטי אמר כי לא יהיו שום מומיות או אנשי זאב (בניגוד לרומן המקורי) וכי "האימה תהיה הרבה יותר מפתיעה". ב-19 בפברואר 2016, בפגישת הפסגה של "DICE"‏ ב-2016, רוי לי אישר כי התסריט המקורי של פוקאנגה וצ'ייס פאלמר נכתב מחדש.

ב-5 במאי 2016, בראיון עם "Collider.com", דייוויד קאג'אניץ' הביע אי ודאות אם טיוטות התסריט המקורי שלו ישמש את דוברמן ואת מוסצ'יאטי ואמר:

אני יודע שיש במאי חדש, אך איני יודע אם הוא יחזור לאחת מהטיוטות או התסריטים הקודמים. אולי אני לא אדע על כך עד שיצא הסרט. אני לא יודע איך זה עובד, אלא אם יגלו לי

.

ב-2 ביוני 2016, אושר כי ג'יידן ליברבר יגלם דמותו של הגיבור הראשי, ויליאם דנברו. ב-2 ביוני 2016, דווח כי ביל סקארסגארד נמצא במגעים סופיים על מנת לגלם את פניוויז הליצן. באותו השלב, מרבית השחקנים לדמויותיהם של מועדון הלוזרים כבר לוהק. באותו היום, פורסמו מודעות בעיתונות המבקשות ללהק 100 ניצבים, להקת מצעד ומכוניות תקופתיות בין השנים 1970 ל-1989. ב-18 בפברואר 2016, "הוליווד רפורטר" דיווח כי אוון טייג עתיד לגלם את פטריק הוקסטר. ב-21 ביוני 2016, הוכרז רשמית כי ניקולס המילטון לוהק לדמותו של הנרי באוורס. ב-21 ביוני 2016, "Bloody Disgusting" דיווח כי חוויאר בוטט הצטרף לצוות השחקנים זמן קצר לפני תחילת הצילומים. ב-22 ביוני 2016, "Deadline.com" דיווח כי מוסצ'יאטי בחר את השחקנית סופיה ליליס לגילום דמותה של בוורלי מארש.

ב-22 ביולי 2016, ברברה מוסצ'יאטי התראיינה ל-"Northumberland News", שם היא דיברה על אתרי הלוקשיין והצילום של הסרט, תוך כדי אזכור כי היופי של העיירה פורט הופ הייתה אחת הסיבות מדוע היא נבחרה כאתר צילום, ואילו מוסצ'יאטי הוסיף:

חיפשנו עיר אידילית, כזו שתהווה ניגוד חזק לסיפור. פורט הופ הוא המקום שבו כולנו רוצים לגדול: רכיבה על אופניים בקיץ ארוך, טיול ליד האגם, רחוב ראשי ומקסים , בתים מקסימים עם מדשאות ירוקות ואנשים חמים

. מוסצ'יאטי גם הזכיר כי 360 ניצבים מהאזור, מן המבוגרים לילדים זעירים, היה מעורב בצילומים.

ב-11 באוגוסט 2016, בטקס המצגת "TCA" של רשת הטלוויזיה "CW" עבור סדרת הטלוויזיה "תדרים", המפיק דן לין דיבר על ההשוואה של היצירה עם Strange things של נטפליקס, כאשר לי תיאר את הסרט כ"מחווה לסרטים של שנות ה-80", והעיר:

אני חושב שהאנלוגיה הגדולה היא למעשה "Strange things", ואנחנו רואים את זה כעת על נטפליקס, זה מחווה מאוד משמעותית לסרטים של שנות ה-80, בין אם זה סרטי סטיבן קינג הקלאסיים או אפילו הסרטים של שפילברג. תחשוב על אני והחבר'ה (1986) - הקשר בין הילדים קיים, אבל יש אלמנט מפחיד באמת בדמותו של פניוויז.

לין המשיך ודיבר על הכימיה והדינמיקה בין צוות השחקנים הצעיר:

היה ברור לנו שקיימת דינמיקה גדולה בקרב הילדים. כימיה גדולה מאוד בין ילדים היא תמיד דבר מאתגר עם סרטים בעיקר בגלל שאתה מלהק ילדים שאין להם המון ניסיון, אבל בסופו של דבר, זה טבעי מאוד עבור כל ילד, כמו ב"הגוניס (1985) או "אני והחבר'ה" (1986). לכל אחד מהילדים יש אישיות ספציפית מאוד ויחד הם יוצרים את מועדון הלוזרים בצורה ברורה מאוד. בילינו כמה חודשים בניסיון ליצור את הדינמיקה והקשר בין הילדים, ועכשיו הם הולכים להילחם בליצן המרושע והמפחיד הזה.

צילום

מבנה בעיירה פורט הופ, ששימש כמבנה בעיירה דרי במהלך צילומי הסרט

מעצבת ההפקה, מארה לה-פרה סצ'לופ נסעה לבנגור, מיין, על מנת לבדוק אתרים שונים, שכללו את רכס ההרים של תומאס היל, קרקע הנמצאת לצד נחל קנדוסקיג, במרכז אזור הנקרא "בארנס", שמועות אלו אושרו ב-31 במרץ 2015. לה-פרה סצ'ולפ סיפרה במהלך הסיור שלה כי צוות ההפקה מקווה לצלם כמה סצנות בעיר ואולי אף לצלם כמה צילומי אוויר, אם כי המיקומים המובילים עבור רוב הצילומים של הסרט נמצאים בעיירת יונקרס, שבמדינת ניו יורק. הצילומים הראשיים של הסרט החלו בטורונטו, כשלוח זמני הצילומים המקורי נע בין ל-27 ביוני ל-6 בספטמבר 2016.

ב-8 ביולי 2016, העיירה פורט הופ עברה מספר שינויים בידי צוות ההפקה על מנת להפוך אותה לעיירה דרי. תיאטרון הקפיטול של פורט הופ צולם כשהוא מראה את כותרות הסרטים "באטמן ו"נשק קטלני 2, ששניהם יצאו לאקרנים בשנת 1989, ובכך למעשה אושר כי הסרט מתקיים בדרי של שנת 1989.

עיצוב התלבושת של פניוויז

לבושו של פניוויז הליצן הושפע בין היתר מסגנון הרנסאנס
הגרסה הסופית של לבושו של פניוויז

ב-16 באוגוסט 2016, בראיון ל"בייטינג וויקלי", מעצבת התלבושות, ג'ייני בראיינט, דיברה על עיצוב התלבושת של פניוויז ועל ההשראות התקופתיות שעליהן התבססה בעיצוב התלבושת של פניוויז - ביניהן תקופת ימי הביניים, תקופת הרנסאנס, התקופה האליזבתנית והתקופה הוויקטוריאנית. בראיינט הסבירה כי התלבושת משלבת את כל התקופות האלו, מתוך כוונה להדגיש את הנקודה כי פניוויז הוא ליצן שהגיע מזמן אחר. בתכנון התלבושת של פניוויז, בראיינט כללה תפירה של פורטוני, דבר שהעניק לתלבושת אפקט דמוי קרפ.

בראיינט שיחקה עם תקופות מרובות כדרך לשקף את עובדת היותו של פניוויז הליצן אלמותי ונצחי, והוסיפה ללבושו של פניוויז "איכות בובתית". צבעו העיקרי של לבושו של פניוויז הוא אפור כהה, אבל עם מספר נגיעות של צבע, מה שנותן את ההרגשה כי פניוויז "דוהה" אל תוך הסביבה שלו.

אפקטים חזותיים

החברה " Rodeo FX" עבדה על האפקטים החזותיים של הסרט, בעוד שמפקח האפקטים החזותיים, ניקולס ברוקס, שמוכר בין היתר על עבודתו בסרטים "לוסי", "דמדומים 3: ליקוי חמה ו"האשליה", פיקח עליה. החברה "Amalgamated Dynamics", המתמחה באפקטים מיוחדים באמצעות איפור, עבדה על עבודות האיפור המיוחדות שהסרט כלל.

נושאי הסרט

הסרט מתואר כסרט של אובדן של תמימות, התמודדות מול פחד, תמותה ונושאים הישרדותיים. כשדיבר על סוגיות גיל ההתבגרות ונושא התמותה, מוסצ'יאטי העיר כי נושאים אלו שכיחים בספריו של קינג, אם כי במציאות הם מתרחשים בצורה מתקדמת הרבה יותר.

מוסצ'יאטי אף הזכיר את אפיון הגישה ההישרדותית של פניוויז, שנוסף על מה שנתן לו השראה מהרומן, השראה נוספת להבנת אישיותו ניתנה לו ממחקרו של ביל על פניוויז והשאלה האם פניוויז אוכל ילדים רק מפני שהוא מפלצת, או שיש בכך יותר:

אולי "זה" אמיתי כל עוד הילדים מאמינים בו, ומבחינה מסוימת, אופיו של פניוויז מונע על ידי הישרדות: על מנת לחיות בדמיונם של הילדים, הוא חייב לשמור על הרג קבוע.

פסקול

ב-23 במרץ 2017, הוכרז כי המלחן בנג'מין וולפיץ' ילחין את הפסקול עבור הסרט.

יציאה לאקרנים

כרזת "נעדר" של ריצ'רד טוזיר, אחד מבני קבוצתו של ויליאם דנברו, שפורסם כחלק מתהליך הקידום של הסרט

הסרט יצא לאקרנים בצפון אמריקה בתאריך 9 בספטמבר 2017. ב-7 במרץ 2017, סטיבן קינג הכריז כי כותרת המשנה של הסרט תהיה "זה: חלק ראשון - מועדון הלוזרים".

בישראל, הסרט עתיד לצאת לאקרנים ב-14 בספטמבר 2017.

מחלוקת סביב הסרט

הדיווח הראשון של אנשים המחופשים לליצנים מפחידים היה בגרינוויל, דרום קרוליינה, כשילד קטן סיפר לאמו על זוג ליצנים שניסו לפתות אותו לעזוב עימם. לאחר מכן, מספר ליצנים שנצפו במדינות אמריקאיות שונות, כולל פלורידה, ניו יורק, ויסקונסין וקנטקי, ובהמשך במדינות מערביות אחרות, גבה מאוגוסט 2016 עד לאוקטובר 2016, בעקבות מאות "תצפיות של ליצנים" ברחבי ארצות הברית וקנדה, התופעה התפשטה מצפון אמריקה לאירופה, אוסטרליה ואמריקה הלטינית, וגרמה לפאניקה והיסטריה עולמית.

חלק מן החוקרים שחקרו את תופעת "טרור הליצנים" משערים כי לפחות חלק מן העדויות נעשו כקמפיין שיווק ויראלי עבור הסרט, או עבור הסרט של רוב זומבי, "31", סרט אימה שאף הוא עוסק בליצנים. מפקד משטרת גרינוויל, קן מילר, הצהיר בפני הכתבים כי החוקרים אינם בטוחים בקשר לשאלה האם יש לתצפיות קשר כלשהו עם הסרט "31".

דובר "New Line Cinema" פרסם הצהרה בטענה כי החברה בהחלט לא מעורבת בהפצת התופעה.

סרט המשך

ב-16 בפברואר 2016, המפיק רוי לי, חשף בריאיון ל-"Collider.com", כי הסרט נועד להיות החלק הראשון בדואולוגיה מתוכננת של שני סרטים, כך שהסרט הנוכחי יתמקד בנקודת מבטם של הילדים, בעוד הסרט השני יתמקד בנקודת מבטם של הילדים לאחר שבגרו ופרשו איש איש לחייו.

קישורים חיצוניים