לוריקה סגמנטטה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שהו ערך על השריון הרומי לוריקה סגמנטטה
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
לוריקה סגמנטטה (Lorica segmentata) הינו שריון לוחות אשר הומצא והיה בשימוש בתקופת האימפריה הרומית בין המאה הראשונה לפנה״ס ועד לסוף המאה ה2 לספירה. שריון זה הינו שריון לוחות מלא אשר הורכב מחלקי מתכת אשר נעו אחד על גבי השני. הסגמנטטה ניבנתה על מנת לענות על צרכי הלגיון הרומי כנגד כלי הנשק השונים עמם היה צריך להתמודד.
לוריקה סגמנטטה (Lorica segmentata) הינו שריון לוחות אשר הומצא והיה בשימוש בתקופת [[האימפריה הרומית]] בין המאה הראשונה לפנה״ס ועד לסוף המאה ה2 לספירה. שריון זה הינו שריון לוחות מלא אשר הורכב מחלקי מתכת אשר נעו אחד על גבי השני. הסגמנטטה ניבנתה על מנת לענות על צרכי [[הלגיון הרומי]] כנגד כלי הנשק השונים עמם היה צריך להתמודד.
בסוף המאה ה2 לספירה לקראת סופה של האימפריה, היות והשריון היה יקר לייצור ולשימור, הרומאים ויתרו על השריון וחזרו לשריון הקשקשים הזול והקל יותר לוריקה המטה.
בסוף המאה ה2 לספירה לקראת סופה של האימפריה, היות והשריון היה יקר לייצור ולשימור, הרומאים ויתרו על השריון וחזרו לשריון הקשקשים הזול והקל יותר [[לוריקה המטה]].
שריון זה הינו שריון הלוחות הראשון המתוע בהיסטוריה האנושית והיווה כלי חשוב בצבא הרומי.
שריון זה הינו שריון הלוחות הראשון המתועד בהיסטוריה האנושית והיווה כלי חשוב [[בצבא הרומי]].

גרסה מ־22:48, 6 באוקטובר 2017

לוריקה סגמנטטה (Lorica segmentata) הינו שריון לוחות אשר הומצא והיה בשימוש בתקופת האימפריה הרומית בין המאה הראשונה לפנה״ס ועד לסוף המאה ה2 לספירה. שריון זה הינו שריון לוחות מלא אשר הורכב מחלקי מתכת אשר נעו אחד על גבי השני. הסגמנטטה ניבנתה על מנת לענות על צרכי הלגיון הרומי כנגד כלי הנשק השונים עמם היה צריך להתמודד. בסוף המאה ה2 לספירה לקראת סופה של האימפריה, היות והשריון היה יקר לייצור ולשימור, הרומאים ויתרו על השריון וחזרו לשריון הקשקשים הזול והקל יותר לוריקה המטה. שריון זה הינו שריון הלוחות הראשון המתועד בהיסטוריה האנושית והיווה כלי חשוב בצבא הרומי.