דראג קווין – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 47: שורה 47:


====מועדוני לילה====
====מועדוני לילה====
במחצית הראשונה של [[העשור הראשון של המאה ה-20]], חקייני נשים החלו להיות מזוהים עם [[הקהילה הגאה]], ועל כן מופעים אלו נחשבו לשנויים במחלוקת ומפוקפקים, בשל כך נאלצו לשנות צורתם ומיקומם לעתים קרובות.<ref name=":0" /> מצורת [[בידור]] [[מיינסטרים|מיינסטרימית]] ו[[פופולריות|פופולרית]], הדראג נדחק והחל להיות מוצג רק באזורים מפוקפקים, כמו למשל שכונת העוני [[טנדרלוין]] שב[[סן פרנסיסקו]].<ref name=":0" /> במקומות כאלו חקייני הנשים החלו להתפתח לתוך מה שאנו מכיר כיום כ[[דראג (לבוש)|דראג]] וכמלכות דראג.<ref name=":3">Baker, Roger. ''Drag: A History of Female Impersonation in the Performing Arts''. NYU Press, 1994.</ref> מלכות דראג כמו [[חוזה סיירה]]<ref>"The Drag Times." ''Drag'', 1980. Archives of Sexuality.</ref> ו[[אלשיה ברווארד]]<ref name="SMTimes-1961">{{cite news |author=<!--Staff writer(s); no by-line.--> |date=February 3, 1961 |title=Finocchio's 1961 Revue One of LaMonte's Best |url=https://www.newspapers.com/newspage/38985183/ |newspaper=The Times |location=San Mateo, California |page=23 |access-date=May 11, 2017 }}</ref> הופיעו לראשונה במועדונים האלה.<ref name=":0" /> אנשים הלכו ל[[גיי בר|מועדונים האלו]] כדי לשחק בגבולות ה[[מגדר]] וה[[מיניות]], והם הפכו למקומות מפגש ובילוי עבור [[הקהילה הגאה]] בכלל ועבור [[גברים]] [[הומוסקסואל]]ים בפרט. ככל שה[[תרבות]] ה[[להט"ב]]ית הפכה אט אט ליותר ויותר מקובלת בחברה האמריקאית, כך גם הדראג הפך (אם כי לא לחלוטין) ליותר מקובל בחברה של היום.<ref name=":3" />
{{להשלים|פסקה=כן}}


====מחאות====
====מחאות====

גרסה מ־22:51, 9 באוקטובר 2017

הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
לוגאן קרטר (1954–1988), הידוע גם כרוקסן ראסל, דראג קווין ממיאמי, 1975.

דראג קווין או מלכת דראגאנגלית: Drag queen) היא דמות דראג המגולמת בעיקר על ידי גברים המתלבשים בלבוש דראג נשי ומאמצים התנהגות סטריאוטיפית של המגדר הנשי בהופעות, בין אם למטרות בידור או למטרות פוליטיות ומחאתיות, כמו באירועי גאווה. לעתים קרובות, מלכות דראג מדגישות באופן מוגזם היבטים שונים של הופעתן, לרוב בלבוש ובאיפור, לצרכים קומיים, דרמטיים או סאטיריים. בעוד שמלכות דראג מזוהות עם גברים הומוסקסואלים ועם תרבות הלהט"ב, ישנם אמני דראג מכל הזהויות המיניות והמגדריות. כשנשים מופיעות כדראג קווינס, מכונה הדבר "דראג FtF" או Female to Femme. היסטורית, דראג הייתה דרך עבור נשים טרנסג'נדריות לבטא את מגדרן עוד לפני שהפוליטיקה הטרנסג'נדרית והשיח המגדרי לגבי זהויות מגדריות התפתחו בקהילת הלהט"ב, ועדיין ישנן נשים טרנסיות רבות שמופיעות בדראג כהקדמה לתהליך המעבר, במשך התהליך, ואף אחריו.

ישנן סיבות רבות לכך שאנשים מופיעים כמלכות דראג, בין השאר: הבניית תרבות להט"ב, העברת מסרים פוליטיים, ביטוי עצמי, נוחות, פטישיזם מסוג טרנסוויסטיזם, זהות מגדרית, כמו גם חשיפה תקשורתית. דמות של דראג קווין יכולה לשמש אמצעי יצירתי לחקר עצמי, וכן דרך להצהיר הצהרות תרבותיות. בעוד שהציבור הרחב מכיר בעיקר את מלכות הדראג מתרבות המועדונים, ישנה גם תרבות דראג מחוץ למופעים, ובמיוחד בקהילה הקווירית (להט"בים ולהט"ביות שלאו דווקא מזדהים על פי בינאריה מגדרית) ניתן למצוא גם נראות מבוססת דראג גם בחיי היומיום.

מופע דראג טיפוסי, על הבמה או ברחוב, עשוי לכלול קטעי ריקוד, משחק, סטנד-אפ, שירה חיה, שירה בליפ סינק לשירים מוקלטים מראש או הנחיה. מלכות דראג משתתפות ומופיעות במצעדי גאווה, תחרויות למלכות דראג, מופעי קברט, דיסקוטקים, מסיבות ואירועים פרטיים. בין הסוגים השונים של אמני דראג יש את האמנים המקצועיים, אלה שעושים דראג כחלק מתרבות מסיבות, שחקנים שעוטים דראג לצורך תפקידים בסרטי קולנוע, ועד לאנשים שפשוט ניסו זאת פעם אחת. מלכות דראג יכולות להיות ממעמדות חברתיים ותרבותיים שונים. בין אמני הדראג האחרים - דראג קינגז, נשים המופיעות בלבוש גברי ומגלמות תפקידים גבריים.

טרמינולוגיה

אטימולוגיה

מבחינה אטימולוגית, מקורו של המונח "מלכת דראג" שנוי במחלוקת. מקורו, ככל הנראה, הוא שפת הפולארי (Polari) – סלנג אנגלי שהיה פופולרי ושגור בקרב מספר קהילות גאות במחצית הראשונה של המאה ה-20. השימוש המתועד הראשון במילה "דראג" כהתייחסות לשחקן הלבוש בבגדי נשים הוא משנת 1870.[1]

על פי אטימולוגיה עממית, המילה "דראג" (באנגלית: drag) היא ראשי תיבות של "לבוש כמו ילדה" (Dressed Resembling A Girl) ונועדה לתאר שחקני תיאטרון זכרים טרנסווסטים. בסרט הקולנוע האמריקאי משנת 2004 "קוני וקרלה" (Connie and Carla) קיים איזכור למקור זה, אם כי ראשי התיבות היו מעט שונות - Dressed As Girls ("לבושים כמו ילדות").

המילה "קווין" (מלכה) עשויה להתייחס למילה "quean" או "cwene" באנגלית ישנה, שמשמעותה הוא "אישה". מאוחר יותר, נעשה שימוש במילה זו על מנת להתייחס לנשים מופקרות ולגברים הומוסקסואלים (כך על פי המילון האנגלי של אוקספורד). מקורה של המילה בשפה האנגלית, על פי מילון אוקספורד, הוא המילה "quene" ("אישה זקנה") בשפה הולנדית ישנה, שמקורה במילה "kwenǭ" ("אישה") בשפה גרמנית ישנה, שמקורה במילה "gʷḗn" ("אישה") בשפה אירופאית ישנה.

חקייני נשים

קובץ:PantiBliss.jpg
רורי או'ניל כדמות הדראג קווין "פנטי בליס" (מילולית: אושר בתחתונים).

מינוח נוסף עבור דראג קווין הוא "חקייני נשים" (female impersonator).‏[2] למרות שעדיין נעשה שימוש במונח זה, הוא נחשב ללא מדויק, משום שלא כל השחקנים שמגלמים דמויות דראג מנסים להתחזות לנשים (במובן של: לגרום לצופים בהם לחשוב שהם אכן נשים, ולא גברים הלבושים כנשים). במקומות מסוימים, התחזות של גברים לנשים עדיין נחשבת לבלתי חוקית. הדראג קווין האמריקאית רופול אמרה פעם: "אני לא חקיין נשים. כמה נשים אתה מכיר, שנועלות נעלי עקב בגובה שבעה סנטימטרים ולובשות פיאות באורך של מטר וחצי ושמלות צמודות?" הוא גם אמר ש: "אני לא מתלבש כמו אישה, אני מתלבש כמו מלכת דראג!".

יש המבחינים בין "חקיין נשים" לבין "דראג קווין" בכך שמי שמחקים נשים מעוניינים לחקות כוכבות או סלבריטאיות, בעוד מלכות דראג עוסקות בלייצר דמויות דראג ייחודיות משלהן.

טרנסווסטיזם

4 individuals portraying women
מלכות דראג צועדות במצעד הגאווה בסאו פאולו, ברזיל.

מלכות דראג נקראות לעתים טרנסווסטיטים, אם כי גם למונח זה יש קונוטציות רבות אחרות פרט ל-"מלכת דראג", ומלכות דראג רבות מסתייגות ממנו.[3] זאת בשל ההבדלים בין מלכות דראג לבין פטישיזם ללבישת בגדי נשים. המונח "דראג קווין" מתייחס, בדרך כלל, לקרוס-דרסינג למטרות בידור וביטוי עצמי, ואין זו דרך מדויקת לתאר אנשים המתלבשים בבגדי נשים לשם הגשמה של פטישיזם בלבד, כלומר אנשים שמתלבשים בבגדי נשים כחלק מפעילות מינית. אלה שהמניעים שלהם לטרנסווסטיזם אינם מיניים בראש ובראשונה, ומנהלים חיים נורמטיביים, בין אם בלבוש בגדי נשים ובין אם לא, אינם מאמצים מראה של מלכות דראג בשגרה. אנשים אלה עשויים (או לא) להזדהות בעצמם כמלכות דראג.

מונחים חלופיים

ישנם אמנים המעדיפים להיות מוגדרים כ-"אמני אשליה מיגדרית" ("Gender illusionists")[דרוש מקור] אשר מטשטשים את הגבול בין טרנסג'נדריות לבין דראג קווינז. בדרך כלל שחקנים טרנסג'נדרים אינם רואים עצמם מלכות דראג, ומלכות דראג לא מחשיבות את עצמן כ-"אמני אשליה מיגדרית", אבל כמו בכל דבר, יש היוצאים מן הכלל. לעתים קרובות ההבחנות האלה משתנות בהתאם לקבוצת הגיל שאליה משתייכים האמנים, שכן עם השנים משתנים הן החוקים והן היחס של החברה כלפי האחר.[דרוש מקור]

דראג קווינז רבות מעדיפות לדבר בלשון נקבה ושכך ידברו אליהן כאשר הן בלבוש דראג, על מנת "להישאר בדמות". ישנן אלו שמתנגדות שידברו אליהן בלשון זכר או שיפנו אליהן בשמן האמיתי כאשר הן "בדמות". אמן הדראג רופול הוא יוצא מן הכלל, מבחינה זו, שכן הוא טוען שהוא אדיש לחלוטין בנוגע לשמות הגוף בהם פונים אליו, לדבריו: "אתה יכול לקרוא לי 'הוא', אתה יכול לקרוא לי 'היא', אתה יכול לקרוא לי 'רג'יס וקאת'י לי', לא אכפת לי!" (באנגלית: "You can call me he. You can call me she. You can call me Regis and Kathie Lee; I don't care")‏[4]

המונח tranny אומץ על ידי כמה מבכירי הדראג, הבולט שבהם - רופול,[5] ועל ידי קהילת ההומוסקסואלים[6] בארצות הברית, אך הוא נחשב פוגעני בקרב רוב הטרנסג'נדרים והטרנססקסואליים.[7] בקהילת הטרנסג'נדרים, המילה נתפסת כמונח משפיל, באותה מידה כפי שמילים כמו "fag" או "faggot" נתפסות כפוגעניות בקהילות ההומוסקסואליות. על פי המלים "פוגעות" ו"מהומה "בקהילות ההומוסקסואליות. עקב כך, פחת השימוש במונח זה.

היסטוריה

אירופה

בסוף המאה ה-19 ועד אמצע המאה ה-20, "גבירות הפאנטומימה" (באנגלית: Pantomime dames[8]) הפכו לצורה פופולרית של חקיינות נשים באירופה.[9] זו היתה הפעם הראשונה שחקייני נשים באירופה הופיעו כחלק ממופעי קומדיה, בניגוד לטרגדיות שייקספיריות רציניות ולאופרות האיטלקיות.[10] ה-"גבירה" הפכה לדמות ארכיטיפית, עם טווח שנע בין עוזרת בית פשוטה ועד לגבירה ממעמד גבוה, שעיקר השימוש בה היה מאולתר.[10] גבירת הפאנטומימה המפורסמת והמצליחה ביותר היתה בגילומו של דן לנו. אחרי מלחמות העולם הראשונה והשנייה, סצינות התיאטרון והקולנוע השתנו, ועקב כך השימוש בפאנטומימה הלך ופחת.[9]

אמריקה

יוג'ין ד'אמילי, גבר לבן מאופר כאדם שחור ולבוש כאישה אפרו-אמריקאית עבור מופע מינסטרל בשלהי המאה ה-19.

מופעי מינסטרל

תרבות מלכות הדראג התפתחה באמריקה עם התפתחות תופעת השחרת הפנים במופעי מינסטרל.[11] בתחילה, המבצעים חיקו רק גברים אפרו-אמריקאים, על מנת ללעוג להם; עם הזמן הם גילו שזה משעשע ללעוג גם לנשים אפרו-אמריקאיות. הם הופיעו במערכונים קומיים, בריקודים ובשירים.[12] בשונה מהקידמה ומהליברליזם המאפיינים את הדראג הלהט"בי המודרני, מופעי מינסטרל שימשו את הגברים הלבנים על מנת ללעוג ולדכא את הגברים ואת הנשים האפרו-אמריקאים.[12] [13]

וודוויל וחקייני נשים

ג'וליאן אלטינג', חקיין נשים מהעשור השני של המאה ה-20.


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

מועדוני לילה

במחצית הראשונה של העשור הראשון של המאה ה-20, חקייני נשים החלו להיות מזוהים עם הקהילה הגאה, ועל כן מופעים אלו נחשבו לשנויים במחלוקת ומפוקפקים, בשל כך נאלצו לשנות צורתם ומיקומם לעתים קרובות.[11] מצורת בידור מיינסטרימית ופופולרית, הדראג נדחק והחל להיות מוצג רק באזורים מפוקפקים, כמו למשל שכונת העוני טנדרלוין שבסן פרנסיסקו.[11] במקומות כאלו חקייני הנשים החלו להתפתח לתוך מה שאנו מכיר כיום כדראג וכמלכות דראג.[10] מלכות דראג כמו חוזה סיירה[14] ואלשיה ברווארד[15] הופיעו לראשונה במועדונים האלה.[11] אנשים הלכו למועדונים האלו כדי לשחק בגבולות המגדר והמיניות, והם הפכו למקומות מפגש ובילוי עבור הקהילה הגאה בכלל ועבור גברים הומוסקסואלים בפרט. ככל שהתרבות הלהט"בית הפכה אט אט ליותר ויותר מקובלת בחברה האמריקאית, כך גם הדראג הפך (אם כי לא לחלוטין) ליותר מקובל בחברה של היום.[10]

מחאות

ערכים מורחבים – מהומות קפיטריית קומפטון, מהומות סטונוול


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

"שעת סיפור"

בדצמבר 2015, ‏Radar Productions‏ (חברה אמריקאית להפקת אירועים) ומישל טי פיתחו את הרעיון של "שעת סיפור מלכות הדראג".[16] לאחר שנערך לראשונה בספרייה הציבורית של סן פרנסיסקו, האירוע אומץ על ידי הספרייה הציבורית של ברוקלין בקיץ 2016 ומאז המשיך לספריות, מוזיאונים, חנויות ספרים, מרכזי בילוי ופארקים שונים ברחבי ארצות הברית, קנדה ובריטניה.[17]

שמות

Man reading a book in a store
מתוך "Wild Side Story" - פרודיה על "סיפור הפרברים" בביצוע מלכות ומלכי דראג.

מלכות דראג רבות מופיעות עם שם במה. דוגמאות לשמות של דראג קווינס הן: רוקסן ראסל[18] (שם הבמה של לוגאן קרטר) ו-ז'ה ז'ה שייקספיר (שם הבמה של כריסטר לינדראו).‏[19][20] מלכות דראג יכולות לבחור לעצמן את "שם הדראג" שלהם, או לקבל אותו מחבר, שלעתים מכונה "אמא-דראג".[21] לעתים, אמהות-דראג משמשות כמנטוריות של בנות-הדראג שלהן, ומערכת היחסים ביניהן היא למעשה חניכה. "משפחות-דראג" היו חלק מתרבות הנשפים - תת-תרבות להט"בית מחתרתית שהיתה פופולארית בקרב קהילת הדראג בשנות ה-60.‏[22]

אמנות הדראג

man with long hair and a beard, wearing a radiant gold dress
קונצ'יטה וורסט, נציגת אוסטריה והזוכה באירוויזיון 2014.

התהליך של "להיכנס לדמות דראג" יכול לקחת מספר שעות, בין אם בשל בחירתה בסגנון מסויים, בחיקוי של סלבריטי מסויים או בהבעת עמדה על מנת להעביר מסר חברתי או פוליטי. לשיער, לאיפור וללבוש חשיבות רבה עבור מלכות דראג.[23] מלכות דראג נוטות להתאפר בצורה מוגזמת הרבה יותר מכפי שאישה נשית אופיינית היתה מתאפרת.

לעתים קרובות, מלכות דראג יוצאות למועדונים ולברים (לרוב: גיי בר), שם הן בדרך כלל מופיעות במופע דראג.[24] מלכות דראג רבות מופיעות לפרנסתן במופעים שונים, אם כי ישנן מלכות דראג שמתלבשות בדראג כתחביב בלבד.[25]

חלקים רבים ממופעי דראג אינם ניתנים להגנה על ידי חוקי קניין רוחני.[26]

בבידור

מופעי דראג

a drag queen putting on lip liner
לורלה סוקריני, מלכת דראג איטלקית, מתאפרת לפני עלייה לבמה.

מופע דראג הוא מופע בידור המורכב ממגוון של שירים, מונולוגים או מערכונים המוצגים על ידי דראג קווין יחיד או קבוצה של דראג קווינז (שעשויים להופיע כל אחד בנפרד, או כולם יחדיו) במטרה לבדר את הקהל. המופעים יכולים להיות מבוצעים על ידי חובבנים, בברים מקומיים קטנים ועד להפקה בימתית מורכבת באולם תיאטרון גדול. מופעי דראג רבים מציגים גם שירים, שיכולים להיות מבוצעים בשירה חיה על הבמה או בליפ סינק לשירים מוקלטים, וכן קטעי משחק וריקוד. לעתים קרובות, המבצעים מופיעים בלבוש דראג ולפעמים מבצעים חיקויים של סלבריטאים (לרוב: של זמרות). ישנם אירועים ציבוריים מסוימים המתמקדים סביב מופעי דראג, למשל Southern Decadence - אירוע רחוב שנתי שנערך בניו אורלינס במסגרתו נערך מצעד שבראשו, באופן מסורתי, נמצאת מלכת דראג.[27]

בקולנוע

להלן רשימה חלקית, של סרטי קולנוע בהן מופיעות דמויות דראג:

שנה שם הסרט במאי שחקנים ראשיים
1953 גלן או גלנדה אדוארד ווד אדוארד ווד, דולורס פולר, בלה לוגוסי, לייל טלבוט
1959 חמים וטעים בילי ויילדר מרילין מונרו, טוני קרטיס, ג'ק למון
1972 פינק פלמינגוס ג'ון ווטרס דיוויין, דיויד לוכארי, מינק סטול, אדית מאסי
1975 מופע הקולנוע של רוקי ג'ים שרמן טים קארי, סוזן סרנדון, בארי בוסטוויק, ריצ'רד או'בריאן, פטרישיה קווין, נל קמפבל, ג'ונתן אדמס, פיטר הינווד, צ'ארלס גריי, מיטלוף
1979 רוז מרק ריידל בט מידלר, אלן בייטס, פרדריק פורסט
1982 ויקטור ויקטוריה בלייק אדוארדס ג'ולי אנדרוז, ג'יימס גארנר, רוברט פרסטון, לסלי אן וורן
1982 טוטסי סידני פולאק דסטין הופמן, ג'סיקה לאנג, טרי גאר, דבני קולמן, צ'ארלס דרנינג, ביל מארי
1988 היירספריי ג'ון ווטרס דיוויין, דבי הארי, סוני בונו
1988 סיפור אהבה בשלושה פרקים פול בוגארט הארווי פירסטיין, אן בנקרופט, מתיו ברודריק, בריאן קרווין
1990 פריז בוערת ג'ני ליווינגסטון דוריאן קורי, פפר לה בייג'ה, ווילי נינג'ה, אוקטביה סן לורן, אנג'י אקסטרבגנזה, ונוס אקסטרבגנזה, סול פנדוויס, פרדי פנדוויס, קים פנדוויס
1993 גברת דאוטפייר כריס קולומבוס רובין ויליאמס, סאלי פילד, פירס ברוסנן, רוברט פרוסקי, הארווי פירסטיין
1994 הרפתקאותיה של פריסילה, מלכת המדבר סטיבן אליוט הוגו ויבינג, גיא פירס, טרנס סטאמפ, ביל האנטר
1995 קדילאק של סופשבוע ביבן קידרון פטריק סווייזי, וסלי סנייפס, ג'ון לגוויזאמו, סטוקרד צ'אנינג, כריס פן, אליס דראמונד
1996 כלוב הציפורים מייק ניקולס רובין ויליאמס, נתן ליין, ג'ין הקמן, דיאן ויסט, דן פוטרמן, קליסטה פלוקהארט, האנק עזריה
1996 הפרופסור המטורף טום שאדיאק אדי מרפי
1999 אנשים מושלמים ג'ואל שומאכר רוברט דה נירו, פיליפ סימור הופמן, בארי מילר, כריס באואר, וויסנטון ג'רמיין הרדיה, דפני רובין-וגה, פני בלפור, מינה ברן
2000 ביג מאמא ביג מאמא מרטין לורנס, פול ג'יאמטי, ניה לונג, יאשה וושינגטון
2001 הדוויג והשארית העצבנית ג'ון קמרון מיטשל ג'ון קמרון מיטשל, מייקל פיט, מרים שור, סטפן טראסק, תיאודור ליצ'ינסקי, רוב קמפבל, אנדריאה מרטין
2005 קינקי בוטס ג'וליאן ג'רולד צ'יווטל אגיופור, ג'ואל אדגרטון, שרה ג'יין פוטס, ניק פרוסט
2005 רנט כריס קולומבוס אנתוני ראפ, אדם פסקל, רוזריו דוסון, אידינה מנזל, ג'סי ל. מרטין, וילסון ג'רמיה הרדיה, טיי דיגס, טרייסי תומאס
2011 אלברט נובס רודריגו גרסיה גלן קלוז, מיה וסיקובסקה, אהרון ג'ונסון, ג'נט מק'תיר, פולין קולינס, ג'ונתן ריס מאיירס, ברנדן גליסון, מריה דויל קנדי

במוזיקה

a drag queen, holding a guitar above her head. She has a bright pink wig on
מיס אנדרסטוד, מלכת דראג שהופיעה בכמה סרטים ובטלוויזיה.

ישנם זמרים הלובשים בגדי נשים בצורה מוגזמת כחלק מההופעה שלהם, אבל הם אינם בהכרח מלכות דראג. לדוגמה, הזמר בוי ג'ורג' מתאפר ומתלבש בסגנון קאמפי של דראג קווינז, אבל הוא אומר שהוא איננו "דראג קווין" בעצמו.[28] לעומתו, רופול היא דמות דראג קווין מקצועית המופיעה כזמרת.[29]

להלן רשימה חלקית, של שירים אשר מילותיהם מתייחסות לדראג קווינז:

שנה שם השיר שם המבצע/ת הערות
2011 Born This Way ליידי גאגא
2014 Rise Like a Phoenix קונצ'יטה וורסט השיר הזוכה באירוויזיון 2014 מטעם אוסטריה

קבלה חברתית

הדראג הפך להיות היבט חגיגי בחיי הקהילה הגאה המודרניים.[30] גיי ברים ומועדונים גאים רבים ברחבי העולם מציגים מופעי דראג כאירועים מיוחדים. במקומות מסוימים ציינו אירועים כאלו כימי חג בינלאומיים, על מנת לקדם את המופעים. בארצות הברית, חגיגות דראג נערכות בדרך כלל בתחילת חודש מרץ.

תוכנית תחרות הריאליטי "המירוץ לדראג של רו פול" היא תוכנית הטלוויזיה המצליחה ביותר ברשת הטלוויזיה לוגו. בשנת 2016, זכה מנחה התוכנית רופול בפרס אמי עבור "המנחה הטוב ביותר של תוכנית ריאליטי או תוכנית תחרות ריאליטי".[31] עם זאת, המשתתפים והזוכים בתחרות זו עדיין לא מקבלים את אותה רמה של הכרה כמו משתתפי וזוכי תוכניות מציאות של המיינסטרים.

בקרב קהילת הלסביות, ההומואים, הביסקסואלים והטרנסג'נדרים (LGBT), לעתים קרובות נמתכת ביקורת על השתתפותן של מלכות דראג במצעדי גאווה ואירועים ציבוריים אחרים, מתוך אמונה שמדובר בהצגת תדמית מוגבלת ומזיקה של אנשים הומוסקסואלים בקרב מי שמחוץ לקהילת הלהט"ב, ועל ידי כך נפגעת קבלה חברתית רחבה יותר. על גישה זו עצמה נמתחה ביקורת, בשל הגבלת הביטוי העצמי ועידוד הרעיון שיש דרכים "נכונות" ו-"לא נכונות" להיות הומו. בשנים האחרונות, מלכות דראג רבות השתתפו בצורה בולטת באירועים שכאלו.

לעתים קרובות, מלכות דראג סופגות ביקורות בכך שהן מקדמות סטריאוטיפים שליליים כלפי נשים, תוך השוואה להשחרת פנים.[13] לעומת זאת, חלק מהפמיניסטיות מאמצות את הדראג כקריאת תיגר של תפקידים מגדריים מסורתיים, תוך התנגדות לנורמות החברתיות של המראה וההתנהגות המצופים מגברים ומנשים תוך הדגשה של המלאכותיות של הנשיות והגבריות.

לעתים, מלכות דראג סופגות ביקורות גם מחברי הקהילה הטרנסג'נדרית - בעיקר, אך לא באופן בלעדי, מצד נשים טרנססקסואליות רבות, בשל חששות שסטריאוטיפים שליליים הקיימים כלפי מלכות דראג עלולים "להיבדק" גם בהן. לדוגמה, סטאר מאריס המנוחה, פעילה טרנסג'נדרית קנדית, כתבה שיר ששמו "I'm Not A Fucking Drag Queen" (בעברית: "אני לא מלכת דראג מזויינת"), המבטא את תסכולה מהתפיסה השגויה כלפיה, כאילו היא מלכת דראג. השיר הוצג בסרט הקולנוע "יותר טוב משוקולד", בביצועה של ג'ודי, אישה טרנסג'נדרית המגולמת על ידי פיטר אוטרברידג', בהופעה בגיי בר. לאורך כל הסרט, דמותה של ג'ודי מנסה להשתלב עם נשים-סיסג'נדריות, ואת השיר היא מבצעת, בין השאר, כאקט של התרסה קרטרית והעצמה עצמית. נשים טרנססקסואליות אחרות דוחות את הביקורת הזאת בהקשר הרחב יותר, ורואות במלכות דראג כבעלות-ברית במאבקן המשותף למען הכרה ושוויון.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דראג קווין בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ Felix Rodriguez Gonzales (26 ביוני 2008). "The feminine stereotype in gay characterization: A look at English and Spanish". In María de los Ángeles Gómez González; J. Lachlan Mackenzie; Elsa M. González Álvarez (eds.). Languages and Cultures in Contrast and Comparison. Pragmatics & beyond new series v 175. Philadelphia: John Benjamins Publishing Company. p. 231. ISBN 978-90-272-9052-6. OCLC 860469091. נבדק ב-29 באפריל 2017. {{cite book}}: (עזרה)
  2. ^ When Cross Dressing was a crime http://www.advocate.com/arts-entertainment/books/2015/03/12/tbt-when-cross-dressing-was-crime?page=full
  3. ^ Ford, Zack. "The Quiet Clash Between Transgender Women And Drag Queens." ThinkProgress, 25 June 2014. Web. 09 Sept. 2017.
  4. ^ Rupaul (ביוני 1995), Lettin' It All Hang Out: An Autobiography, Hyperion Books {{citation}}: (עזרה)
  5. ^ Spargo, Chris (2012-01-15). "NEW: RuPaul's 'Tranny' Conroversy". NewNowNext. נבדק ב-2013-10-06.
  6. ^ Musto, Michael (2010-11-12). "Is "Tranny" So Bad?". Blogs.villagevoice.com. נבדק ב-2013-10-06.
  7. ^ "Is 'Tranny' Offensive?". The Bilerico Project. 2008-09-09. נבדק ב-2013-10-06.
  8. ^ בבריטניה, "פאנטומימה" - או בקיצור: "פאנטו" - הינה קומדיה מוזיקלית, ואין כאן כוונה או קשר לפנטומימה.
  9. ^ 1 2 שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; לא נכתב טקסט עבור הערות השוליים בשם :2
  10. ^ 1 2 3 4 Baker, Roger. Drag: A History of Female Impersonation in the Performing Arts. NYU Press, 1994.
  11. ^ 1 2 3 4 Boyd, Nan Alamilla (2003), Wide-Open Town, University of California Press
  12. ^ 1 2 Bean, Annemarie (2001), Female Impersonation in Nineteenth-Century American Blackface Minstrelsy, New York University
  13. ^ 1 2 השחרת פניםאנגלית: Blackface) - תופעה שהיתה פופולארית בארה"ב לאורך המאה ה-19 ועד לתחילת המאה ה-20 - שחקנים לבנים היו צובעים את פניהם בשחור ומגלמים על הבמה - במופעי מינסטרל בעיקר - דמויות של אפרו-אמריקאים בצורה גזענית ופוגענית.
  14. ^ "The Drag Times." Drag, 1980. Archives of Sexuality.
  15. ^ "Finocchio's 1961 Revue One of LaMonte's Best". The Times. San Mateo, California. 3 בפברואר 1961. p. 23. נבדק ב-11 במאי 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  16. ^ Lamarche, Una (19 במאי 2017). "Drag Queen Story Hour Puts the Rainbow in Reading". The New York Times. נבדק ב-22 ביוני 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  17. ^ "About Drag Queen Story Hour". Drag Queen Story Hour -- drag queens reading stories to children in libraries, schools, and bookstores. Drag Queen Story Hour. נבדק ב-22 ביוני 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  18. ^ Nichols, Jack (19 במאי 1997). "Logan Carter Remembered". Gay Today. אורכב מ-המקור ב-2008-11-26. {{cite news}}: (עזרה); פרמטר לא ידוע |deadurl= (הצעה: |url-status=) (עזרה)
  19. ^ Kalle Westerling in La Dolce Vita ISBN 91-85505-15-3 p 22
  20. ^ Christina Kjellberg & Christer Lindarw in This Is My Life ISBN 978-91-7424-533-2 p 83
  21. ^ Rupp, Leila J.; Taylor, Verta A. (2003-05-15). Drag Queens at the 801 Cabaret (באנגלית). University of Chicago Press. p. 168. ISBN 9780226731582.
  22. ^ "The Rainbow History Project: Drag in DC". Rainbow History Project. 2000–2007. אורכב מ-המקור ב-2014-06-14. נבדק ב-2007-10-20. {{cite web}}: פרמטר לא ידוע |deadurl= (הצעה: |url-status=) (עזרה)
  23. ^ "Dude to Diva: How to Become a Drag Queen | The Chronicle". Dukechronicle.com. נבדק ב-2014-03-01.
  24. ^ King, Mark. "A working life: the drag queen | Money". The Guardian. נבדק ב-2014-03-01.
  25. ^ "Tom Bartolomei: 10 Myths About Drag Queens". Huffingtonpost.com. 2013-04-01. נבדק ב-2014-03-01.
  26. ^ Sarid, Eden (2014). "Don't Be a Drag, Just Be a Queen - How Drag Queens Protect their Intellectual Property without Law". Florida International University Law Review. 10 (1). נבדק ב-8 באפריל 2016. {{cite journal}}: (עזרה)
  27. ^ "Southern Decadence Official Website". Southerndecadence.net. 2013-09-03. נבדק ב-2014-03-01.
  28. ^ "Boy George: "I'M Not A Dragqueen!" At Youtube". Youtube.com. 2007-12-27. נבדק ב-2014-03-01.
  29. ^ Rupaul Biography Drag Queen Diaries
  30. ^ Sarid, Eden (2014). "Don 't Be a Drag, Just Be a Queen—How Drag Queens Protect their Intellectual Property without Law". Florida International University Law Review. 10 (1): 142.
  31. ^ "RuPaul's Drag Race". Television Academy. נבדק ב-2016-09-28.