סנו – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
מ ←‏שיווק ומכירות: תיקון טעות הקלדה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה מיישום נייד
שורה 45: שורה 45:


==שיווק ומכירות==
==שיווק ומכירות==
סנו משווקת את מוצריה בישראל לשוק הקמוענאי באמצעות "החברה הדרומית לשיווק". החברה מגיעה לרוב נקודות המכירה הקמעוניות ולכל רשתות השיווק הגדולות בישראל. באמצעות חברת הבת "סנו פרופשיונל", משווקת החברה את המוצרים השונים לשוק המוסדי. אחד היתרונות התחרותיים של סנו הוא היותה היצרן, המפיץ וגם המשווק של מוצריה.
סנו משווקת את מוצריה בישראל לשוק הקמעונאי באמצעות "החברה הדרומית לשיווק". החברה מגיעה לרוב נקודות המכירה הקמעוניות ולכל רשתות השיווק הגדולות בישראל. באמצעות חברת הבת "סנו פרופשיונל", משווקת החברה את המוצרים השונים לשוק המוסדי. אחד היתרונות התחרותיים של סנו הוא היותה היצרן, המפיץ וגם המשווק של מוצריה.


==פעילות בינלאומית==
==פעילות בינלאומית==

גרסה מ־09:07, 20 באוקטובר 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית

פרמטרים ריקים [ סיסמה, פירוק החברה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ דף הבית, שנת הקמה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

שימוש בפרמטרים מיושנים [ אנשי מפתח ]

סנו מפעלי ברונוס בע"מ
סמלה המסחרי של הנוכחי של החברה
נתונים כלליים
סוג חברה ציבורית
בורסה הבורסה לניירות ערך בתל אביב (SANO1) עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים ברונו לנדסברג
תקופת הפעילות 1965–הווה (כ־59 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי אזור התעשייה נווה נאמן, הוד השרון, ישראל
ענפי תעשייה מוצרי צריכה שוטפים עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים ייצור ושיווק מוצרי ניקוי ואחזקת הבית, מוצרי נייר וטואלטיקה, ומוצרים אחרים
הכנסות 1.48 מיליארד ש"ח (2016)[1]
רווח תפעולי 216 מיליון ש"ח (2016)[1]
רווח 158 מיליון ש"ח (2016)[1]
אנשי מפתח

ברונו לנדסברג, יו"ר דירקטוריון יובל לנדסברג, מנכ"ל אלכס לנדסברג, סגן יו"ר פעיל

איה שחר-לנדסברג מנכ"ל סנו אינטרנשיונל
עובדים 1,140 (2010)
 
https://www.sano.co.il האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
ממוצרי החברה, 1976

סנו מפעלי ברונוס בע"מ היא חברה ישראלית העוסקת בייצור, שיווק והפצת מוצרים בתחום הניקיון, אחזקה, נייר, טואלטיקה, חיתולים חד-פעמיים ומוצרי היגיינה.

סנו נוסדה בשנת 1965 על ידי ברונו לנדסברג, כאשר הקים את המפעל הראשון לייצור מוצרי ניקיון בבת ים. הוא קרא לחברה בשם "סנו", שמשמעותו בלטינית "בריא", על פי הביטוי "מנס סנה אין קורפורה סנו", שפירושו "נפש בריאה בגוף בריא".

החברה נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב תחת הסימול סנו.

היסטוריה

ברונו לנדסברג, יליד צ'רנוביץ (1920), עלה לישראל ב-1952, וב-1958 עסק לראשונה בעולם חומרי הניקוי כשהחל לעבוד כמנהל מכירות בחברה לייצור חומרי ניקוי, "קדימה כימיקלים קורפוריישן" (לימים "קלין"). ב-1959, לאחר סכסוך של החברה עם המפיץ שלה, החל לנדסברג לעבוד כמפיץ של החברה. הוא מישכן את רכושו, רכש קו חלוקה והקים את "החברה הדרומית לשיווק" להפצת מוצרי החברה.

מתקן קוטל חרקים, 1985

המתקן הראשון של החברה הדרומית לשיווק היה מחסן ברחוב לבנדה בתל אביב בגודל 80 מ"ר, באמצעותו שווקה החברה את חומרי הניקוי. החברה הפיצה את מוצרי "קלין" ליישובי הפריפריה ולמקומות שהמפיצים הגדולים לא הגיעו אליהם. בשלבים הראשונים העסק נקלע לקשיי נזילות, אך ב-1960 החליט לנדסברג להרחיב את עסקיו והחל גם לייצר מוצרים וכך הקים את המותג "סנו". בשנת 1961, לאחר שחזר מלימודיו בארצות הברית, הקים מפעל בבת-ים ובו העסיק מספר מצומצם של עובדים שהפעילו מכונה שיובאה מגרמניה. המוצר הראשון שייצרה החברה במפעל היה אבקה לניקוי אסלות, ולאחר מכן ייצר המפעל גם כדורי נפטלין ומטהר אוויר. קבוצת עובדים זו (ביניהם ג'ורג' לנדמן, צבי דרורי ודורית רושו), המשיכה בעבודתה בסנו עד לפרישה, שימשה בתפקידי מפתח ותרמה לצמיחת החברה.

ב-1963 קיבלה החברה את הזיכיון לשיווק מוצר "סקוטש ברייט" ומוצרים אחרים של חברת 3M. מוצר זה הצליח וזכה לפופולריות בישראל. מהלך זה הביא לגדילה משמעותית בהכנסות.

חברת "סנו מפעלי ברונוס" התאגדה ונרשמה בישראל בשנת 1965. ב-1973 עברו כל קווי הייצור למקום משכנם הקבוע בהוד השרון. במרץ 1982 הונפקה החברה לציבור ומניותיה נרשמו למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב. ב-1984 הקים לנדסברג מפעל לחיתולי נייר בשם "ליטופים" בהשקעה עצמית בסמוך למפעל הקיים. ב-1987 משקיע כ-25 מיליון דולר בפיתוח קווי ייצור, כולל רכישת מכונת ייצור חיתולים נוספת.

ערכת ניקוי לרכב, 1989

שיווק ומכירות

סנו משווקת את מוצריה בישראל לשוק הקמעונאי באמצעות "החברה הדרומית לשיווק". החברה מגיעה לרוב נקודות המכירה הקמעוניות ולכל רשתות השיווק הגדולות בישראל. באמצעות חברת הבת "סנו פרופשיונל", משווקת החברה את המוצרים השונים לשוק המוסדי. אחד היתרונות התחרותיים של סנו הוא היותה היצרן, המפיץ וגם המשווק של מוצריה.

פעילות בינלאומית

בעקבות ההצלחה בישראל, החלה החברה לייצא גם לשווקים ברחבי העולם, בשנת 1990. ב-2002 החלה הקמת חברות בת שיפיצו את מוצריה בעולם, והיעד הראשון שנבחר היה רומניה. נכון לשנת 2012, מפיצה סנו באמצעות חברת הבת סנו אינטרנשיונל בע"מ את מוצריה בכל רחבי העולם וכולם נמכרים תחת שם המותג "סנו". הפעילות הבינלאומית נעשית באמצעות חברת הבת "סנו אינטרנשיונל", שמשווקת את מוצרי החברה לחברות בת מקומיות המפיצות את המוצרים בעולם. היקף הייצוא בשנת 2012 עמד על כ-40 מיליון דולר.

חברות בת

על פי הדוח השנתי שפרסמה החברה ב-2012, חברות הבת הנמצאות בבעלותה המלאה של סנו הן:

  • החברה הדרומית לשיווק בע"מ - מפיצה ומובילה של מוצרי סנו בשוק המקומי
  • קוסמופארם בע"מ - יצרנית מוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה
  • שניר תעשיות נייר בע"מ - יצרנית מוצרי נייר
  • סנו פרופשיונל בע"מ (לשעבר נור בע"מ)
  • סנו רומניה בע"מ - הממוקמת בבוקרשט שברומניה
  • סנו אינטרטרנס בע"מ - העוסקת בסחר של חומרי גלם, ובשיווק ומכירה של כימיקלים

ישראפייפר תעשיות נייר בע"מ, יצרנית נייר ביתי. פנדה בע"מ

החברה כיום

נכון לשנת 2012, סנו מייצרת יותר מ-700 מוצרים ומעסיקה יותר מ-1,700 עובדים באופן ישיר או באמצעות חברות הבת. החברה חולשת על כשליש משוק מוצרי הניקיון בישראל.

בדו"ח השנתי לשנת 2012 דיווחה החברה על גידול של 31% במכירות, שהסתכמו בכ-1.50 מיליארד שקל (לעומת מכירות של 1.4 מיליארד שקל ב-2011). עיקר הגידול במכירות נרשם כתוצאה מרכישת מותגי "קרליין" בפברואר 2010. היקף פעילות היצוא והמכירות בחו"ל של החברה הסתכם בשנת 2012 בכ-10% מסך המכירות הכולל שלה. למרות הגידול במכירות, החברה רושמת שחיקה במרבית הפרמטרים הכספיים: שיעור הרווח הגולמי נשחק במעט ועמד על 34.7% (לעומת 35.2% ב-2009); הרווח התפעולי ירד ב-10.7% והסתכם ב-133 מיליון שקל (לעומת 148.8 מיליון שקל ב-2009). בסך הכול ירד הרווח הנקי ב-2010 ב-14.7% ועמד על 93.3 מיליון שקל (לעומת 109.3 מיליון שקל ב-2009).

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ 1 2 3 סנו מפעלי ברונוס בע"מ: נתונים כספיים באתר מאי"ה.