הקרב על המילקי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 9: שורה 9:
[[קובץ:bar_refaeli_7.jpg|שמאל|ממוזער|200px|[[בר רפאלי]] מציצה מאחורי העתק קרטון של [[חלי גולדנברג]] ב"הקרב על המילקי 3"]]
[[קובץ:bar_refaeli_7.jpg|שמאל|ממוזער|200px|[[בר רפאלי]] מציצה מאחורי העתק קרטון של [[חלי גולדנברג]] ב"הקרב על המילקי 3"]]


בשלושת סרטוני הפרסומת המוקדמים ל"מילקי", הקרב העיקרי על המילקי מתרחש בין [[חלי גולדנברג]] ו[[אביבה פז]] והג'ינגל {{ציטוטון|מילקי וניל קרמל ושוקולד, מילקי קפוצ'ינו, מילקי!}} מושמע בסופם (בפרסומת השלישית מושמע הג'ינגל גם בהתחלה). המוזיקה והג'ינגל הולחנו על ידי [[קובי אשרת]].
בשלושת סרטוני הפרסומת המוקדמים ל"מילקי", הקרב העיקרי על המילקי מתרחש בין [[חלי גולדנברג]] ו[[אביבה פז]] והג'ינגל {{ציטוטון|מילקי וניל קרמל ושוקולד, מילקי קפוצ'ינו, מילקי!}} מושמע בסופם (בפרסומת השלישית מושמע הג'ינגל גם בהתחלה). המוזיקה והג'ינגל לפרסומת הולחנו בידי [[קובי אשרת]].


====הסרטון הראשון====
====הסרטון הראשון====

גרסה מ־21:06, 15 בנובמבר 2017

אביבה פז וחלי גולדנברג במהלך הצילומים ל"הקרב על המילקי 1" עם המעדן שבו נעשה שימוש לצורך הפרסומת
יגאל שילון מביים את "הקרב על המילקי 3" עם אביבה פז וחלי גולדנברג, עם המעדן בו נעשה שימוש לצורך הפרסומת
דוד גורפינקל מצלם את "הקרב על המילקי 3"

הקרב על המילקי הוא הכינוי המקובל לסדרת סרטוני פרסומות למעדן החלב "מילקי". לאורך השנים הופקו פרסומות ל"מילקי" על בסיס הרעיון של הפרסומת המקורית מ-1986. המוטיב החוזר בפרסומות אלה הוא מאבק בין אנשים שמתחרים זה בזה על מנת להשיג את המעדן[1]. לפרסומות חלק עיקרי בביסוס מותג ה"מילקי"[2].

הפרסומות

הקרב על המילקי 1, 2 ו-3

הבמאי יגאל שילון, אביבה פז וחלי גולדנברג בצילומי "הקרב על המילקי 1"
בר רפאלי מציצה מאחורי העתק קרטון של חלי גולדנברג ב"הקרב על המילקי 3"

בשלושת סרטוני הפרסומת המוקדמים ל"מילקי", הקרב העיקרי על המילקי מתרחש בין חלי גולדנברג ואביבה פז והג'ינגל ”מילקי וניל קרמל ושוקולד, מילקי קפוצ'ינו, מילקי!” מושמע בסופם (בפרסומת השלישית מושמע הג'ינגל גם בהתחלה). המוזיקה והג'ינגל לפרסומת הולחנו בידי קובי אשרת.

הסרטון הראשון

סרטון הפרסומת הראשון שהופק בשנת 1986 על ידי משרד הפרסום "טמיר-כהן" ובוים על ידי יגאל שילון, הוקרן בבתי הקולנוע בלבד, זאת משום שבאותה עת פעל רק הערוץ הראשון ולא היו ערוצי טלוויזיה מסחרית. הרעיון לקרוא לפרסומת בשם "הקרב על המילקי" מיוחס לדוד טמיר, מבעלי משרד "טמיר-כהן"[3]. הרעיון בשם היה למתג את המילקי כמעדן נחשק הנחטף במהירות, ובשל כך נלחמים על הזכות לאכול אותו[1][4].

הפרסומת הציגה שתי נשים (חלי גולדנברג ואביבה פז) המצויות בקרב חורמה ברחבי הסופרמרקט על מנת להשיג את מעדן המילקי האחרון שנותר על המדף. לאחר שפז מצליחה לחטוף מגולדנברג את המעדן וניגשת לקופה כדי לשלם עליו, זו חוטפת את המעדן ברגע האחרון ורצה עם עגלת הקניות עד שמגיעה לביתה.

הפרסומת זכתה להצלחה, ובעקבותיה זינקו מכירות המעדן במאות אחוזים[5][6].

הסרטון השני

הקרב השני הופק ב-1988, ובתחילתו יש תזכורת למאבק שהתרחש בסופרמקט שנתיים לפני כן. לאחר שגולדנברג מצליחה לשים ידה על המעדן ומגיעה איתו עד לביתה יחד עם עגלת הקניות, היא מניחה אותו במקרר. אך כאשר היא מודיעה לבני משפחתה ש"יש מילקי אחד", מתחיל מאבק על המעדן בין בני המשפחה עצמם למעט הסבתא. בסופו של דבר שוב המילקי מגיע לידי גולדנברג לאחר שזו צועקת על בני המשפחה הנלחמים. אך כאשר נשמע צלצול פעמון, היא ניגשת לפתוח את הדלת ובפתח עומדת אביבה פז שגונבת את המעדן בחזרה. בפרסומת זו משחקים בין היתר גם בר רפאלי בת השלוש, ואמנון פישר.

המפיק דוד טמיר וחלי גולדנברג בזמן צילומי "הקרב על המילקי 1"
בר רפאלי ואמנון פישר בזמן צילומי "הקרב על המילקי 3"
אמנון פישר ואביבה פז בזמן צילומי "הקרב על המילקי 3" עם המעדן בו נעשה שימוש לצורך הפרסומת

הסרטון השלישי

הקרב השלישי, שהופק גם הוא על ידי משרד הפרסום "טמיר-כהן (יעקבסון)" ובוים על ידי יגאל שילון, יצא כעבור שנתיים נוספות ב-1990. בתחילת הפרסומת ישנה תזכורת למה שהתרחש בפרסומת הקודמת, כאשר אביבה פז גונבת את המילקי מידי גולדנברג. לאחר מכן היא מגיעה לפארק מבודד (לכאורה), מתיישבת על ספסל ומתכוננת לאכול אותו. אך באותו רגע, צצים חמישה העתקי קרטון של גולדנברג הנראים אותו דבר (אם כי מציגים את גולדנברג בפוזות שונות), ומקיפים את פז, שאינה מצליחה לזהות מי מביניהם היא גולדנברג האמיתית. בני המשפחה (כולל בר רפאלי ואמנון פישר) מופיעים מאחורי ההעתקים, ובזמן שדעתה מוסחת, גולדנברג האמיתית ניגשת לפז וחוטפת בחזרה את המעדן. לאחר התרחשות זו, יגאל שילון עצמו מבצע הופעת קמע כבמאי של הפרסומת, קורא "קאט" ומבקש לעצור את הסצנה ולחזור על קטע חטיפת המעדן ולבצע אותו באופן יותר אמין ("חטיפה צריכה להיות חטיפה"), כשצוות ההפקה נראה מאחורה. הסצנה משוחזרת, אך גם בפעם זו שילון אינו מרוצה ממנה, ומבקש להדגים לגולדנברג כיצד יש לעשות את החטיפה. הוא מושיב את גולדנברג על הספסל, ניגש לפז, גונב את המילקי, ובורח כשבני המשפחה רודפים אחריו (במחשבה שהוא גונב את המילקי לעצמו) בעוד גולדנברג ופז צופות במרדף. הוא מועד, מפיל את המעדן, והפרסומת מסתיימת כאשר רואים את כל בני המשפחה שולחים את ידיהם במטרה לתפוס אותו.

הקרב על המילקי בשנות ה-90 והאלפיים

סנדי נגד אקי

בשנת 1997 יצאה פרסומת חדשה למילקי בכיכובה של הדוגמנית והשחקנית סנדי בר[7], שהחלה סדרה חדשה של פרסומות "הקרב על המילקי" בין בר לבין בעלה דאז אקי אבני.

הפרסומת "מילקי הורס" משנת 1997 שהופקה על ידי "טמיר-כהן" לאורך חצי שנה בעלות של 160 אלף דולר ובוימה על ידי משה יום טוב[8], צולמה בבית משפט, כשבר עומדת למשפט באשמת גניבה של המעדן. השחקנים בפרסומת שרים את הטקסט לצלילי מנגינת שיר ה"מקרנה". לאחר שהצדדים השונים מציגים את טיעוניהם בפני השופט, הוא קובע שלא ניתן לעמוד בפני הפיתוי למעדן, מבקש לקחת אותו לעצמו ומזכה את בר מהאשמה. פרסומת זו דורגה כפרסומת הטובה ביותר בשנת 1997 על ידי הפרסומאים בישראל במשאל שערך העיתון גלובס[8].

ב-2004 גייסה חברת שטראוס את בר לפרסומת נוספת, אך בפעם זו יחד עם מי שהיה בעלה באותה עת, אקי אבני. הפרסומת הופקה על ידי משרד הפרסום "ראובני פרידן", והציגה את הזוג בזמן חופשה. כאשר מוגשת להם ארוחת הבוקר, מתברר כי היא מכילה מעדן מילקי אחד בלבד. בני הזוג מתחילים בדו-קרב חרבות על הזכות לאכול את המעדן. בסופו של דבר, בר היא זו שזוכה בו. לצורך צילומי הפרסומת הוטס אומן סיף בינלאומי שאימן את בני הזוג[9].

ב-2009 הופקה פרסומת חדשה למילקי בכיכובם של בני הזוג, אשר צולמה בבית משפט בדומה לפרסומת ב-1997. גם בפרסומת זו השחקנים שרים את הטקסט לצלילי ה"מקרנה", והשחקן המגלם את השופט הוא אותו שחקן שהיה בתפקיד זה 12 שנה קודם לכן[10].פרסומת זו הופקה על ידי משרד הפרסום "שלמור אבנון עמיחי", ותיארה את המאבק של בני הזוג על המעדן על רקע הגירושים שלהם.

בתחילת הפרסומת סנדי ואקי מגיעים להבנה בנוגע לפרידה המשותפת וחלוקת הרכוש, אך לאחר שהם שמים לב כי ישנו מעדן מילקי אחד במקרר, מתחיל מאבק על הזכות לאכול ממנו. כל אחד מבני הזוג מתקשר לעורך דינו, ובבית המשפט הם מציגים את טיעוניהם. בסופו של דבר, אבני נלקח מבית המשפט על ידי השומר ובר זוכה בו. על פי גלובס, פרסומת זו זכתה לתשומת לב מגולשים באינטרנט עוד לפני שידורה, בעקבות ההקבלה בין עלילת הפרסומת לחייהם של בני הזוג במציאות[11]. בנוסף, הפרסומת דורגה במקום הראשון בחודש אוגוסט 2009 במשאל שנערך בקרב חברי איגוד השיווק הישראלי.[12].

מילקי 3

ב-2010 הוציאה שטראוס מוצר חדש של מילקי הנקרא "מילקי 3", ולכבוד כך גויסו בר ואבני לפרסומת שהופקה גם היא על ידי משרד הפרסום "שלמור אבנון עמיחי". הפרסומת הופקה בהשקעה של 1.1 מיליון דולר[13]. המיוחד בפרסומת זו הוא שנעשה בה שימוש בטכנולוגיית סרט תלת-ממד. לצורך כך הפיצה שטראוס מאות אלפי זוגות משקפי תלת ממד בתוך אריזות המוצר החדש[14].

הפרסומת היא המשך למה שאירע בפרסומת הקודמת - סנדי נתקלת באקי במהלך קניות בסופרמרקט וכאשר הם מגלים כי על המדף נותר מעדן מילקי אחד בלבד, מתחיל ביניהם קרב חורמה על הזכות לאכול ממנו (בשחזור של "הקרב על המילקי 1"). בדומה לפרסומת הקודמת, גם כאן השחקנים שרים את הטקסט לצלילי ה"מקרנה", והשחקן המגלם את השופט הוא אותו שחקן מהפרסומת מ-1997[15].

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הקרב על המילקי בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ 1 2 אסנת כותן, "הקרב על המילקי" מתלקח שוב, באתר nrg‏, 10 בפברואר 2002
  2. ^ ענת ביין, שטראוס תעלה בסוף השבוע קמפיין טלוויזיוני חדש ל"מילקי", באתר TheMarker‏, 5 בפברואר 2002
  3. ^ איילה צורף, מת דוד טמיר, מראשי תעשיית הפרסום ומוותיקיה, באתר TheMarker‏, 5 בספטמבר 2009
  4. ^ אורנה יפת, שטראוס מגייסת מחדש את סנדי בר לשירות מילקי, באתר ynet, 8 ביולי 2004
  5. ^ איילה צורף, הקלאסיקות של הפרסום הישראלי, באתר TheMarker‏, 3 בינואר 2005
  6. ^ אורנה יפת, המותגים החלוצים: סללו את הדרך למתחרים, באתר ynet, 23 באפריל 2007
  7. ^ סנדי בר במילקי מקרנה, באתר mako,‏ 14 באפריל 2008 סרטונים
  8. ^ 1 2 ורד שרון-ריבלין, ‏במקום הראשון: מילקי, באתר גלובס, 24 בדצמבר 1997
  9. ^ איילה צורף, בני הזוג סנדי בר ואקי אבני יובילו את הקמפיין השנתי של מילקי שטראוס, באתר TheMarker‏, 8 ביולי 2004
  10. ^ מייקינג אוף: חוזרים לבית המשפט עם נערת המילקי, באתר כלכליסט, 20 באוגוסט 2009
  11. ^ ענת ביין-לובוביץ', ‏מדברים על אקי וסנדי: הפרסומת למילקי - הפרסומת המדוברת ביותר ברשת, באתר גלובס, 9 באוגוסט 2009
  12. ^ הפרסומת הזוכה ב-"1 בחודש" באוגוסט: שטראוס מילקי – אקי וסנדי משפט הגירושין, באתר allmarketing‏, 29 בספטמבר 2009
  13. ^ יניב פוהורילס, ‏סקר הפרסומות: מילקי - הזכורה ביותר; דיסקונט - הכי אהובה, באתר גלובס, 17 ביוני 2010
  14. ^ שטראוס תפיץ מאות אלפי משקפי תלת מימד באריזות 'מילקי', באתר "טלנירי", 31 במאי 2010
  15. ^ דורי בן ישראל, מילקי 3D‏, באתר מזבלה, 6 ביוני 2010 סרטונים