סידר ולטון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ +קטגוריה:אמני קולומביה רקורדס (לפי הוויקיפדיה האנגלית) (תג) (דיון)
מ ויקיזציה
שורה 1: שורה 1:
{{מוזיקאי}}
[[קובץ:Cedar Walton Dachau 2001.JPG|שמאל|ממוזער|250px|קדר ולטון, 2001]]

'''קדר ולטון''' (ב[[אנגלית]]: '''Cedar Anthony Walton, Junior''';{{כ}} [[7 בינואר]] [[1934]], [[דאלאס]] שב[[טקסס]] - [[19 באוגוסט]] [[2013]], ברוקלין) היה [[פסנתרן]] [[ג'אז]] [[אמריקאי]] אשר עסק בעיקר בתחום ה[[הארד בופ]].
'''קדר ולטון''' (ב[[אנגלית]]: '''Cedar Anthony Walton, Junior''';{{כ}} [[7 בינואר]] [[1934]], [[דאלאס]] שב[[טקסס]] - [[19 באוגוסט]] [[2013]], ברוקלין) היה [[פסנתרן]] [[ג'אז]] [[אמריקאי]] אשר עסק בעיקר בתחום ה[[הארד בופ]].



גרסה מ־02:05, 21 בנובמבר 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרי חובה [ סיווג ] חסרים

סידר ולטון
Cedar Walton
לידה 17 בינואר 1934
דאלאס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 19 באוגוסט 2013 (בגיל 79)
ברוקלין, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Cedar Anthony Walton, Jr. עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת דנבר עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ג'אז, סווינג עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Cobblestone Records, קולומביה רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה אמני הג'אז של NEA עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קדר ולטוןאנגלית: Cedar Anthony Walton, Junior;‏ 7 בינואר 1934, דאלאס שבטקסס - 19 באוגוסט 2013, ברוקלין) היה פסנתרן ג'אז אמריקאי אשר עסק בעיקר בתחום ההארד בופ.

חייו

אמו של קדר ולטון לימדה אותו לנגן בפסנתר בילדותו בדאלס. ולטון עזב את דאלס לטובת ניו יורק בשנת 1955 במטרה לנגן מוזיקה, אך במקום זה הוא הצטרף לצבא ארצות הברית. הוא הוצב בגרמניה ושם ניגן עם מוזיקיים אמריקאים שגרו באזור לתקופה של כשנתיים. לאחר שיחרורו הוא הצטרף להרכב של קני דורהאם. לאחר מכן הצטרף להרכב של ג'יי ג'יי ג'ונסון, במקביל הוא עבד בג'אזטט של בני גולסון וארט פארמר. בשנת 1959 הוא היה הפסנתרן באלבום של ג'ון קולטריין "Giant Steps".

את פריצת הדרך שלו הוא עשה כפסנתרן ומלחין בשליחי הג'אז של ארט בלייקי. הוא הצטרף לשליחים ב-1961 ושם ניגן עם וין שורטר ופרדי האברד. כבר בתחילת דרכו עם השליחים הוא הלחין את שיר הנושא של האלבום Moasic אשר הצליח מאד. הוא ניגן עם שליחי הג'אז לאורך שלוש שנים, בהן הלחין כמה קטעים שניהיו קלאסיקות של שליחי הג'אז, ועזב ב-1964. במשך המחצית השנייה של שנות השישים הוא היה פסנתרן הבית של חברת ההקלטות "Prestige". בשנת 1967 הקליט עם חברה זו את אלבומו הראשון כמוביל, אלבום הנקרא בפשטות "!Cedar", ובו מנגנים בן השאר קני דורהאם (חצוצרה) ובילי היגנס (תופים.

במהלך שנות השבעים ולטון הוביל את הרכב הפאנק שלו, וכן ניגן עם מוזיקיים כגון לי מורגן והאנק מובלי. בהמשך הוא שב לנגן הארד בופ, ולמעשה אפילו שב לסיור הופעות ביפן עם ארט בלייקי והשליחים. במשך כל הזמן הוא גם הוביל הרכבים, נפטר בביתו בברוקלין לאחר מחלה ב-19 באוגוסט 2013 הוא המשיך להקליט ולהופיע כמעט עד יומו האחרון.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סידר ולטון בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי מוזיקאים