וגם (לוגיקה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ שוחזר מעריכות של 79.176.96.65 (שיחה) לעריכה האחרונה של EranBot
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
ב[[לוגיקה מתמטית]], '''חִתּוּךְ לוֹגִי''' (או פעולה "וגם", בלעז '''קוֹנְיוּנְקְצְיָה''') הוא [[קשר לוגי]] היוצר משני [[פסוק (לוגיקה)|פסוקים]] או [[תבניות]] פסוק חדש שהוא אמיתי רק כאשר שני מרכיביו אמיתיים. אם שני הפסוקים מסומנים באותיות A ו-B, החיתוך הלוגי שלהם (A וגם B) יסומן כ- (<math>A \and B</math>).
ב[[לוגיקה מתמטית]], '''חִתּוּךְ לוֹגִי''' (או פעולה "'''וגם'''", בלעז '''קוֹנְיוּנְקְצְיָה''') הוא [[קשר לוגי]] היוצר משני [[פסוק (לוגיקה)|פסוקים]] או [[תבניות]] פסוק חדש שהוא אמיתי רק כאשר שני מרכיביו אמיתיים. אם שני הפסוקים מסומנים באותיות A ו-B, החיתוך הלוגי שלהם (A וגם B) יסומן כ- (<math>A \and B</math>).


הפעולה המקבילה ב[[אלגברה בוליאנית]], נקראת '''AND''', והיא [[פעולה בוליאנית]] שתוצאתה "אמת" (או "1") רק כאשר כל האופרנדים שלה הם "אמת".
הפעולה המקבילה ב[[אלגברה בוליאנית]], נקראת '''AND''', והיא [[פעולה בוליאנית]] שתוצאתה "אמת" (או "1") רק כאשר כל האופרנדים שלה הם "אמת".

גרסה מ־02:30, 6 בדצמבר 2017

בלוגיקה מתמטית, חִתּוּךְ לוֹגִי (או פעולה "וגם", בלעז קוֹנְיוּנְקְצְיָה) הוא קשר לוגי היוצר משני פסוקים או תבניות פסוק חדש שהוא אמיתי רק כאשר שני מרכיביו אמיתיים. אם שני הפסוקים מסומנים באותיות A ו-B, החיתוך הלוגי שלהם (A וגם B) יסומן כ- ().

הפעולה המקבילה באלגברה בוליאנית, נקראת AND, והיא פעולה בוליאנית שתוצאתה "אמת" (או "1") רק כאשר כל האופרנדים שלה הם "אמת".

טבלת האמת של AND:

קלטים תוצאה
0 0 0
1 0 0
0 1 0
1 1 1

(כאשר 1 מייצג אמת, ו-0 מייצג שקר)

שפות תכנות

במרבית שפות התכנות קיים אופרטור למימוש AND לוגי בביטויים לוגיים, המשמשים בפקודת IF ובפקודת השמה. הצורות המקובלות לכתיבת אופרטור זה: