קצין מודיעין – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
הרחבה, עדכון
שורה 8: שורה 8:


===תכנית חבצלות===
===תכנית חבצלות===
[[תכנית חבצלות]] הינה תכנית הדגל של חיל המודיעין. התכנית מכשירה את חניכיה להיות קציני מודיעין בכל הדרגים ובכל יחידות אגף המודיעין בהכשרה נפרדת, מיוחדת ומותאמת לחניכי התכנית. הכשרת הקמ"נים של התכנית הינה הארוכה ביותר בצה"ל ואורכת שלוש שנים לצד תואר דו-חוגי, אשר חוג החובה בו מכיל קורסים במזרח תיכון (ביניהם לימוד ערבית), סוציולוגיה ומדעי המדינה.
[[תכנית חבצלות]] הינה תכנית הדגל של חיל המודיעין. התכנית מכשירה את חניכיה להיות קציני מודיעין בכל הדרגים ובכל יחידות אגף המודיעין בהכשרה נפרדת לזו של בה"ד 15, הכשרה מיוחדת ומותאמת לחניכי התכנית. הכשרת הקמ"נים של התכנית הינה הארוכה ביותר בצה"ל ואורכת שלוש שנים לצד תואר דו-חוגי, אשר חוג החובה בו מכיל קורסים במזרח תיכון (ביניהם לימוד ערבית), סוציולוגיה ומדעי המדינה.


=== לקריאה נוספת===
=== לקריאה נוספת===

גרסה מ־10:42, 15 בינואר 2018

קצין מודיעין של המרינס מתדרך מפקדים על גבי מפה. תחום המיפוי והעזרים הוא אחד מתחומי האחריות של קצין המודיעין.
סיכת הקמ"ן בדרג הנפרס בצה"ל

קצין מודיעיןראשי תיבות: קמ"ן) הוא קצין במטה של יחידה צבאית מסוימת העומד בראש מערך המודיעין של אותה מסגרת. קצין המודיעין אחראי על תכנון, תיאום, איסוף ומחקר מודיעין צבאי על האויב: מל"מ, כוונותיו, יכולותיו, מיקומו, ומצבו הכללי. כמו כן, הוא אחראי על עיבוד המידע והצגתו למפקד המסגרת. אספקת מידע אודות מטרות מסייע לרוב למסגרתו במאמץ האש. קצין המודיעין מתואם מבצעית עם קצין האג"ם ומונחה מקצועית לרוב על ידי חיל המודיעין.

בצבאות נאט"ו סימולו הוא G2 ממטה האוגדה ומעלה ו-S2 ממטה החטיבה ומטה.

בחיל המודיעין הישראלי, הכשרת קצין מודיעין מתבצעת בבית הספר למודיעין, בה"ד 15, כאשר מתקיימת הכשרה בנפרד לקמ"ני גדוד ולשאר קמ"ני היחידות (באמ"ן, בחטיבות ובפיקודים). קמ"ני המודיעין עוברים חפיפות ייעודיות ביחידות אליהן הם מגיעים, אשר מתאימות לאופי עבודתן.

תכנית חבצלות

תכנית חבצלות הינה תכנית הדגל של חיל המודיעין. התכנית מכשירה את חניכיה להיות קציני מודיעין בכל הדרגים ובכל יחידות אגף המודיעין בהכשרה נפרדת לזו של בה"ד 15, הכשרה מיוחדת ומותאמת לחניכי התכנית. הכשרת הקמ"נים של התכנית הינה הארוכה ביותר בצה"ל ואורכת שלוש שנים לצד תואר דו-חוגי, אשר חוג החובה בו מכיל קורסים במזרח תיכון (ביניהם לימוד ערבית), סוציולוגיה ומדעי המדינה.

לקריאה נוספת

קישורים חיצוניים