אנג'לו בדלמנטי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ סדר תבניות בסוף הערך (בוט סדר הפרקים)
מ הסרת קישורי IMDb בערכים עם תבנית:פרופילי מוזיקאים בקישורים חיצוניים (תג) (דיון)
שורה 27: שורה 27:


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
* {{IMDb|nm0000823|אנג'לו בדלמנטי}}
{{פרופילי מוזיקאים}}
{{פרופילי מוזיקאים}}
{{בקרת זהויות}}
{{בקרת זהויות}}

גרסה מ־22:02, 27 בינואר 2018

אנג'לו בדלמנטי (אנגלית: Angelo Badalamenti; נולד ב-22 במרץ 1937), מלחין. מוכר בעיקר בזכות הפסקולים שהלחין לסרטיו של הבמאי דייוויד לינץ'.

רקע

בדלמנטי נולד בברוקלין, ניו יורק לאם איטלקית-אמריקנית ואב איטלקי ובילה את רוב ילדותו בהאזנה לאופרה ומוזיקה קלאסית. השלים תואר במוזיקה בבתי הספר למוזיקה "איסטמן" ו"מנהטן". הלחין מוזיקה לסרטים "מלחמתו של גורדון" ו"חוק ואי-סדר", אולם התפרסם כאשר התבקש לשמש כמורה לפיתוח קול עבור השחקנית איזבלה רוסוליני במסגרת צילומי סרטו של דייוויד לינץ', "קטיפה כחולה". רוסוליני אמורה הייתה לשיר את "שיר לסירנה" במהלך הסרט, אולם לינץ' לא הצליח לרכוש את זכויות השימוש בו. בדלמנטי ולינץ' חברו כדי ליצור את השיר "מסתורין האהבה", על פי מילים של לינץ' ולחן של בדלמנטי. לינץ' הציע לבדלמנטי לגלם בסרט פסנתרן במועדון בו מופיעה דמותה של רוסוליני. "קטיפה כחולה" היה סנונית ראשונה בשורה של פרויקטים משותפים של בדלמנטי ולינץ'.

לאחר שלהחין סרטי מיינסטרים רבים (לרבות "סיוט ברחוב אלם 3", "לוחמי החלום", ו"חופשת חג המולד של הנשיונל למפון"), בדלמנטי כתב את הפסקול לסדרת הפולחן "טווין פיקס", אף היא בבימויו של לינץ'. רבים משירי הסדרה נכללו באלבומה של הזמרת ג'ולי קרוז - "שטים לתוך הלילה".

בדלמנטי שיתף פעולה עם לינץ' בסרטיו "לב פראי", "טווין פיקס: אש הולכת איתי", "כביש אבוד", "סיפור פשוט", ו"מלהולנד דרייב", בו הוא מגלם תפקיד קטן כגנגסטר בעל טעם אנין לאספרסו. כן הלחין את הסדרות "באוויר" ו"חדר מלון".

פרויקטים נוספים בהם היה שותף בדלמנטי היו סרט הטלוויזיה "ציד מכשפות", וסרטי הקולנוע "עירום בניו יורק", "עיר הילדים האבודים", "התחייבות ארוכה מאוד", "מים אפלים","קדחת הבקתה" ו"המזכירה". כמו כן כתב את הפסקול עבור משחק המחשב "פרנהייט", שזכה להערכה רבה.

לאחרונה מלחין עבור הבמאי פול שריידר בסרטים כגון "אוטו פוקוס".

שיתופי פעולה

בשנת 1987, העמיד את שירותיו עבור הרכב הפופ האלקטרוני, "פט שופ בויז" וערך את התזמור בשיר החולמני והעגמומי "זה לא יכול היה לקרות פה". בשנת 1993 חבר ללהקת הת'ראש מטאל אנתרקס בשיר "Black Lodge" מתוך אלבומה "Sound of White Noise". בשנת 1995, הוא הלחין, ניצח והפיק את אלבומה של מריאן פיית'פול "חיים סודיים". בשנת 2000, הלחין, בשותפות עם "Orbital" את השיר "Beached" מתוך הסרט "החוף". בשנת 2004 הלחין את המוזיקה למשחק המחשב "Indigo Prophecy". כמו כן אחת מנעימותיו היא שיר הפתיחה והסיום של "הסטודיו למשחק" בהנחיית ג'יימס ליפטון.

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי מוזיקאים