דן לחמן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הסרת תבנית:Time Out תל אביב מקישורים חיצוניים בערכים. ראו שיחת תבנית:Time Out תל אביב (תג) ([[שיחת תבנית:Time Out תל אביב/הסר...
שורה 33: שורה 33:
[[קטגוריה:אנשי תקשורת להט"בים ישראלים]]
[[קטגוריה:אנשי תקשורת להט"בים ישראלים]]
[[קטגוריה:פעילים למען זכויות להט"ב בישראל]]
[[קטגוריה:פעילים למען זכויות להט"ב בישראל]]
[[קטגוריה:יו"ר אגודת הלהט"ב‎]]
[[קטגוריה:תסריטאי קולנוע ישראלים]]
[[קטגוריה:תסריטאי קולנוע ישראלים]]
[[קטגוריה:עיתונאים ישראלים]]
[[קטגוריה:עיתונאים ישראלים]]

גרסה מ־12:09, 31 בינואר 2018

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

דן (דני) לַחמָן (22 באפריל 19416 בספטמבר 2012) היה פעיל חברתי בתחום ההגנה על זכויות הפרט, תסריטאי ומבקר תרבות. אחד האנשים שהשפיעו ועיצבו את התרבות הגאה בישראל. יזם את הקמת "הקו הלבן" כקו סיוע לפונים במצוקה ואת המרכז לסיוע לנפגעי תקיפה מינית. השתתף בכתיבה ובעריכה בעיתוני הקהילה הגאה מראשיתם וכיהן כחבר ועד אגודת הלהט"ב מראשיתה.

תולדות חייו

לחמן נולד בתל אביב. בנעוריו היה פעיל בבנק"י, תנועת הנוער הקומוניסטי. בצעירותו הכיר את העיתונאי ומבקר התרבות מיכאל אוהד, והיה בן-זוגו במשך עשרים ושתיים שנה.[1] בשנת 1975 היה בין המצטרפים הראשונים לאגודה לשמירת זכויות הפרט. משנת 1976 היה שותף לעריכת "ריש גלי", כתב העת ההומו-לסבי הראשון בישראל ויורשו "נתיב נוסף". ב-1977 ייסד את "הקו הלבן" – קו תמיכה להומואים, לסביות והוריהם במצוקה. בשנת 1983 יזם הקמת ועד פעולה למלחמה באיידס, שהיה לוועד למלחמה באיידס, שנוסד רשמית ב-1985. בשנת 1990, לאחר שנים רבות של התנדבות בער"ן, יזם את הקמת המרכז לסיוע לנפגעי תקיפה מינית.

פעל במקביל כתסריטאי בישראל ובארצות הברית. יחד עם עמוס גוטמן חיבר את התסריט לסרטים "מקום בטוח", "נגוע" ו"צל אחר". הוא הופיע על המסך בסרטים "נגוע" הקצר, "עמוס גוטמן - במאי קולנוע", "מקום בטוח" ו"ילדים טובים".

כמבקר תרבות פרסם כתבות ומאמרים ב"דבר" (במסגרת המדור "הומוגני" שנכלל במוסף השבועי של העיתון), בכתבי העת של הקהילה הגאה "מגעים", "הזמן הוורוד" והפורטל GoGay ופרסם רשימות בנושאי תרבות, ספרות, קולנוע ותיאטרון באתר אימגו.

ביוני 2005 זכה בפרס יקיר הקהילה הלהט"בית על מפעל חיים. לחמן היה אב לבן.[2]

נפטר בספטמבר 2012, בגיל 71.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ דן לחמן, שינוי בחיים, GoGay,‏ 27 ביוני 2005.
  2. ^ דוד מרחב, דור המדבר: לזכרו של דן לחמן, GoGay,‏ 9 בספטמבר 2012.