מלך האריות - דמויות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הגהה
שורה 4: שורה 4:


== דמויות ראשיות ==
== דמויות ראשיות ==
* '''[[סימבה]]''' – הוא בנם של מופסה וסאראבי, אחיינו של סקאר, בן זוגה של נלה, ואביה של קיארה וקאיון.(בסרט השני) לסימבה פרווה זהובה, וכשהוא גדל ונהפך למבוגר השתנה צבע רעמתו לזהובה-אדומה, אופיו המשתנה של סימבה במהלך התבגרותו, הוא אחד מהביטויים של דיסני בתיאורו סיפורי התבגרות. כגור, סימבה היה מרוכז בעצמו [[אגוצנטריות|ואגוצנטרי]]. הוא שאף להפוך למלך מסיבות אנוכיות, כגון השגת שליטה, ורצון לעשות ככל שיעלה על רוחו. עם התבגרותו וקבלת סמכויותיו כמלך, שינה סימבה את טעמו. הוא היה למלך אדיב, בעל כוונות טובות ותקווה למשפחתו ולמולדתו.
* '''[[סימבה]]''' – הוא בנם של מופסה וסאראבי, אחיינו של סקאר, בן זוגה של נלה, ואביה של קיארה וקאיון. (בסרט השני) לסימבה פרווה זהובה, וכשהוא גדל ונהפך למבוגר השתנה צבע רעמתו לזהובה-אדומה, אופיו המשתנה של סימבה במהלך התבגרותו, הוא אחד מהביטויים של דיסני בתיאורו סיפורי התבגרות. כגור, סימבה היה מרוכז בעצמו [[אגוצנטריות|ואגוצנטרי]]. הוא שאף להפוך למלך מסיבות אנוכיות, כגון השגת שליטה, ורצון לעשות ככל שיעלה על רוחו. עם התבגרותו וקבלת סמכויותיו כמלך, שינה סימבה את טעמו. הוא היה למלך אדיב, בעל כוונות טובות ותקווה למשפחתו ולמולדתו.
* '''[[מופסה]]''' – הוא המלך של שטחי התקווה, אביו המנוח של סימבה, בן-זוגה של סאראבי, ואחיו של סקאר. מופסה ידוע כאריה מהצד המזרחי, דומה מאוד לסימבה המבוגר. הוא העניש את סימבה לאחר ביקורו בבית קברות לפילים למרות איסורו, אך מיד סלח לו. סקאר הרג אותו בסרט הראשון בזמן שהפיל אותו לעדר [[גנו (בעל חיים)|גנואים]]. בסרט השני סימבה חולם עליו שבזמן שהוא היה בסכנה ובדרך למותו סימבה מנסה להציל אותו. ומאז יש רק את רוח הרפאים שלו. פירוש שמו הוא "מלך".
* '''[[מופסה]]''' – הוא המלך של שטחי התקווה, אביו המנוח של סימבה, בן-זוגה של סאראבי, ואחיו של סקאר. מופסה ידוע כאריה מהצד המזרחי, דומה מאוד לסימבה המבוגר. הוא העניש את סימבה לאחר ביקורו בבית קברות לפילים למרות איסורו, אך מיד סלח לו. סקאר הרג אותו בסרט הראשון בזמן שהפיל אותו לעדר [[גנו (בעל חיים)|גנואים]]. בסרט השני סימבה חולם עליו שבזמן שהוא היה בסכנה ובדרך למותו סימבה מנסה להציל אותו. ומאז יש רק את רוח הרפאים שלו. פירוש שמו הוא "מלך".
*'''נלה''' – הבת היחידה של סרפינה ובת זוגו של סימבה. נוהגת לנצח אותו במשחק שלו (היה להם סכסוך גדול בעבר). בסרט השני היא מולכת איתו על צוק התקווה ועל שטחי 'האור'. כיום היא אמא של קיארה וקאיון. מרגיעה את סימבה בזמן הכעסים. פירוש שמה הוא "חלום". ומחפשת את דרך הישר.
*'''נלה''' – הבת היחידה של סרפינה ובת זוגו של סימבה. נוהגת לנצח אותו במשחק שלו (היה להם סכסוך גדול בעבר). בסרט השני היא מולכת איתו על צוק התקווה ועל שטחי 'האור'. כיום היא אמא של קיארה וקאיון. מרגיעה את סימבה בזמן הכעסים. פירוש שמה הוא "חלום". ומחפשת את דרך הישר.

גרסה מ־02:33, 20 בפברואר 2018

הדמויות הראשיות בסרט הראשון. משמאל לימין: שנזי, סקאר, אד, בנזאי, רפיקי, מופאסה, סימבה, סאראבי, זאזו, טימון ופומבה. בתחתית מימין: נלה וסאראפינה.

עמוד זה מכיל רשימת הדמויות שהופיעו עד היום בזיכיון המצליח של חברת וולט דיסני, מלך האריות.

דמויות ראשיות

  • סימבה – הוא בנם של מופסה וסאראבי, אחיינו של סקאר, בן זוגה של נלה, ואביה של קיארה וקאיון. (בסרט השני) לסימבה פרווה זהובה, וכשהוא גדל ונהפך למבוגר השתנה צבע רעמתו לזהובה-אדומה, אופיו המשתנה של סימבה במהלך התבגרותו, הוא אחד מהביטויים של דיסני בתיאורו סיפורי התבגרות. כגור, סימבה היה מרוכז בעצמו ואגוצנטרי. הוא שאף להפוך למלך מסיבות אנוכיות, כגון השגת שליטה, ורצון לעשות ככל שיעלה על רוחו. עם התבגרותו וקבלת סמכויותיו כמלך, שינה סימבה את טעמו. הוא היה למלך אדיב, בעל כוונות טובות ותקווה למשפחתו ולמולדתו.
  • מופסה – הוא המלך של שטחי התקווה, אביו המנוח של סימבה, בן-זוגה של סאראבי, ואחיו של סקאר. מופסה ידוע כאריה מהצד המזרחי, דומה מאוד לסימבה המבוגר. הוא העניש את סימבה לאחר ביקורו בבית קברות לפילים למרות איסורו, אך מיד סלח לו. סקאר הרג אותו בסרט הראשון בזמן שהפיל אותו לעדר גנואים. בסרט השני סימבה חולם עליו שבזמן שהוא היה בסכנה ובדרך למותו סימבה מנסה להציל אותו. ומאז יש רק את רוח הרפאים שלו. פירוש שמו הוא "מלך".
  • נלה – הבת היחידה של סרפינה ובת זוגו של סימבה. נוהגת לנצח אותו במשחק שלו (היה להם סכסוך גדול בעבר). בסרט השני היא מולכת איתו על צוק התקווה ועל שטחי 'האור'. כיום היא אמא של קיארה וקאיון. מרגיעה את סימבה בזמן הכעסים. פירוש שמה הוא "חלום". ומחפשת את דרך הישר.
  • טימון ופומבהסוריקטה וחזיר יבלות (בהתאמה). צמד חברים המשמש כאתנחתא קומית בעלילה. דמויות משנה בסרט הראשון והשני. עם זאת, הם הדמויות הראשיות בסרט השלישי ובסדרת הספין אוף המתמקדת בעלילתיהם.
  • רפיקימנדריל (קוף) זקן וחכם ההופך למנהיג הרוחני של החיות. פירוש שמו הוא "חבר שלי". נוהג לפעמים להרביץ במקל שלו. בסרט השלישי הוא מזכיר לטימון את המשפט "האקונה מטטה".
  • זאזוקלאו-קרקע אפריקני, היועץ המלכותי של מופסה (בסרט הראשון) ושל סימבה (בסרט השני), חבר של טימון ופומבה בסדרות.
  • קיארה – ביתם הבכורה של סימבה ונלה ואחותו הבכורה של קאיון. קיארה היא שובבה וילדותית. בהמשך מתנגדת לסכסוך בין עדר האריות המזרחי לעדר האריות האפל ורוצה שייפסק. מכירה בצעירותה את קובו (אריה מהצד האפל) מתאהבת בו וכאשר היא גדלה נישאת לו, בספרים קופא מופיע במקומה חוץ מהספר מלך האריות 2.
  • קובו – בנה של זירה (לא של סקאר) ואחיהם של ויטני ונוקה. נשרט בעין על ידי זירה. קובו היה אמור לפי הוראת אימו לכבוש את צוק התקווה ולהפוך למלך אך התאהב בקיארה והשניים נישאו זה לזו. פירוש שמו הוא זהה לזה של סקאר "צלקת", רק בשפה אחרת.

נבלים

  • סקאר – אחיו של מופאסה ודודו של סימבה. סקאר הוא אריה קר, אכזרי, וחסר מצפון, הוא יעשה הכל כדי להשיג את מה שהוא רוצה. סקאר רצח את אבא של סימבה וניסה גם להרוג אותו. בסרט הראשון הוא משמש כבוס לצבועים. לסקאר יש שריטה בעין ופירוש שמו הוא "צלקת". בסרט השלישי הוא כבר לא משחק את הרע, תפקיד זה הועבר לצבועים וסקאר מופיע כדמות משנית אשר מוסיפה להשתלשלות העניינים. סקאר נהרג בסוף הסרט הראשון על ידי הצבועים שלו כאשר סימבה השליך אותו לאש, בגלל שהאשים אותם בבגידה על סימבה. בסדרה "משמר האריות" צוין בסרט הפיילוט, שסקאר הנהיג את משמר האריות הקודם, ורשעותו נבעה מהצמא לכוח שנבעה מהתפקיד, בהמשך שב כרוח בפרק "עלייתו של סקאר", ששודרה בעונה השנייה של הסדרה. שמו במקור זה טאקה .
  • זירה – אמם של קובו, נוקה וויטני. זירה חולמת על היום בו צוק התקווה יהיה של העדר שלה. הדבר היחיד שהיא רוצה זה לנקום בסימבה בשם סקאר ובגלל זה היא האויבת המושבעת של סימבה ועדר האריות שלו. פירוש שמה הוא "שנאה". נהרגה בסוף הסרט השני כאשר היא סירבה לקבל את עזרתה של קיארה ונפלה לנהר.

דמויות משניות ומשפחת המלוכה

  • ויטני – אחותם של קובו ונוקה ובתם של זירה וסקאר.
  • סאראבי – אימו של סימבה ובת זוגו של מופסה. פירוש שמה הוא "אשליה אופטית".
  • סרפינה – אמא של נלה. שמה לא מוזכר בגרסה העברית. מופיעה רק בסרט הראשון.

משפחתו של טימון

  • אמא של טימון – היחידה שמאמינה בטימון והיחידה שתומכת בו. מופיעה בסרט השלישי.
  • דוד מקס – דודו של טימון, הסוריקטה שהכי פחות מאמין בטימון והיה רוצה מאוד שיעלם. מופיע רק בסרט השלישי.

נבלים משניים

  • שנזי, בנזאי ואד – שלושה צבועים מסוכנים, משמשים כחיילים של סקאר, בסרט הראשון שיחקו שחקנים משניים שעוזרים לסקאר בתוכניותיו, ובסרט השלישי הם מוצגים כהרעים הבולטים שרוצים לאכול את טימון ופומבה ומסכנים את כל הסוריקטות.
  • נוקה – אחיהם הבכור של קובו וויטני, בנם של סקאר וזירה. רוצה לרשת את סקאר ולהיות המלך, שונא את קובו, נהרג על ידי סימבה. פירוש שמו הוא "ריח רע".
  • ג'נגה- מנהיג הצבועים ב"משמר האריות", שמחליפים בסדרה את שנזי, בנזאי ואד.

משמר האריות

  • כאן מוצגים חברי משמר האריות מסדרת ספין אוף בשם זה.
    • קאיון - בנם הצעיר של סימבה ונלה ואחיה הצעיר של קיארה. קאיון הוא ילד אחראי ובוגר, בהמשך מתגלה שהוא מנהיג משמר האריות והחיה הנועזת ביותר ומקבץ מחדש את משמר האריות המגן על גלגל החיים וארץ התקווה.
    • בונגה - גירית דבש, אומץ על ידי טימון ופומבה. הוא החבר הכי טוב של קאיון, הראשון שהצטרף למשמר האריות, נבחר להיות האמיץ ביותר, נוהג לומר זוקא זאמא שפירושו החיים הם הרפתקה.
    • פולי - צ׳יטה, הצטרפה למשמר האריות בתור המהירה ביותר.
    • אונו - אנפית בקר (ציפור), הצטרף למשמר האריות בתור בעל הראייה החדה ביותר.
    • באשטי - היפופוטם, הצטרף למשמר האריות בתור החזק ביותר.