דייוויד ואליאמס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תקלדה
מ הוספת תבנית:פרופילי קולנוענים בקישורים חיצוניים (תג) (דיון)
שורה 43: שורה 43:
* {{אתר רשמי|http://www.davidwalliamsnews.com}}
* {{אתר רשמי|http://www.davidwalliamsnews.com}}
* {{IMDb}}
* {{IMDb}}
{{פרופילי קולנוענים}}
{{בקרת זהויות}}
{{בקרת זהויות}}



גרסה מ־11:33, 23 בפברואר 2018

תבנית:שחקן דייוויד אדווארד ואליאמסאנגלית: David Edward Walliams; נולד ב-20 באוגוסט 1971) הוא שחקן קולנוע, קומיקאי, תסריטאי וסופר אנגלי. ואליאמס הוא יוצר ושחקן קומדיית המערכונים הבריטית "הממלכה הקטנה" ביחד עם שותפו מאט לוקאס, בסדרה שקדמה לה "פרופיל רוק" ולאחר מכן בתוכנית ותודה שטסתם. ואליאמס גם השתתף בפאנל השופטים בתוכנית לבריטניה יש כשרון בעונתה השישית.

ביוגרפיה

ואליאמס נולד ברובע מֶרְטוֹן של העיר לונדון. אביו וילייאמס פיטר הוא מהנדס תחבורה ואימו קת'לין וילייאמס היא טכנאית מעבדה. הורי הופיעו בתוכנית הטלוויזיה הבריטית פרויקט שישי בערב כשהוא הופיע שם בתור כוכב אורח. ואליאמס גדל בבנסטיד סורי. הוא התחנך בבית ספר לבנים קולינווד.

קריירת משחק

ואליאמס למד דרמה באוניברסיטת בריסטול בין השנים 1989 ל-1992, שנה מתחת לשחקן הבריטי המפורסם סיימון פג. השתתף בתיאטרון הנעורים הלאומי, שם פגש את מאט לוקאס. כשהצטרף ל British Actors' Equity Association - ארגון השחקנים הבריטי, הוא שינה את שמו מוויליאמס לוואליאמס לאחר שגילה שכבר יש שם שחקן בשם דייוויד ויליאמס. לאחר מכן חבר לקומיקאי מאט לוקאס כדי ליצור את הסדרה הקומו-מוזיקלית "פרופיל רוק", בה גם שיחק בתפקיד הראשי לצד לוקאס.

הממלכה הקטנה

מאט לוקאס ודייוויד ויליאמס בתור לו ואנדי בסדרה "הממלכה הקטנה", 2005
ערך מורחב – הממלכה הקטנה

את עבודתו המצליחה ביותר יצר ואליאמס ביחד עם מאט לוקאס בשנת 2002 - קומדיית המערכונים "הממלכה הקטנה". הסדרה כוללת מערכונים הבנויים מפארודיות פרועות ומוגזמות על תושבי בריטניה מכל תחומי החיים המוכרים להם. התוכנית מבקרת נושאים שונים כמו גזענות, תרבות בית המלוכה הבריטי, הומוסקסואליות, ספורט, תעשיית הבידור, פוליטיקה ועוד.

ואליאמס הופיע בסדרה בתפקיד הראשי במשך שלוש עונות וזכה בשלושה פרסי באפט"א על עבודתו כשחקן וכיוצר ביחד עם לוקאס.

לסדרה יצאה תוכנית המשך בשם "הממלכה הקטנה באמריקה", שהיוותה את גרסתה האמריקאית, בתוכנית הופיעו גם כן לוקאס וויליאמס.

ותודה שטסתם

ב-25 בדצמבר 2010 עלתה לשידור סדרה חדשה מאת מאט לוקאס וואליאמס, בשם ותודה שטסתם (Come Fly With Me). הסדרה מתרחשת בשדה תעופה, ובדומה ל"הממלכה הקטנה", מציגה דמויות שונות המגולמות על ידי הצוות ומורכבת ממערכונים חוזרים.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דייוויד ואליאמס בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי קולנוענים