כריס סרנדון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הוספת תבנית:פרופילי קולנוענים בקישורים חיצוניים (תג) (דיון)
מ הסרת תבנית:IMDb בקישורים חיצוניים בערכים בהם יש תבנית:פרופילי קולנוענים (תג) (דיון)
שורה 49: שורה 49:
==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
{{ויקישיתוף בשורה}}
{{ויקישיתוף בשורה}}
* {{IMDb|nm0001697|כריס סרנדון}}
{{פרופילי קולנוענים}}
{{פרופילי קולנוענים}}



גרסה מ־15:32, 23 בפברואר 2018

כריס סרנדון

כריסטופר סרנדוןאנגלית: Christopher Sarandon; נולד ב-24 ביולי 1942) הוא שחקן קולנוע ותיאטרון אמריקאי מועמד פרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר ופרס גלובוס הזהב על הופעת הבכורה שלו בקולנוע בסרט "אחר צהריים של פורענות". סרנדון הוא גם כוכב הסרטים " הנסיכה הקסומה" ו"משחק ילדים".

ביוגרפיה

סרנדון נולד בעיר באקלי שבמערב וירג'יניה למהגרים היוונים מרי וכריסטופר סרנדון. בילדותו נהג לתופף ושימש כזמר חימום עם להקתו ללהקה המקומית בעיר ולאחר מכן גם לזמרים בובי דארין וג'ין וינסנט. לסרנדון תואר באומנויות מ"אוניברסיטת מערב וירג'יניה" ותואר מאסטר בתיאטרון מ"האוניברסיטה הקתולית של אמריקה" שבוושינגטון, שם פגש את אשתו הראשונה השחקנית זוכת פרס האוסקר סוזן סרנדון ממנה התגרש לאחר 11 שנות נישואים. לסרנדון שלושה ילדים מאשתו השנייה הדוגמנית ליסה אן קופר, לה היה נשוי במשך תשע שנים. משנת 1994 נשוי סרנדון לזמרת והשחקנית היהודייה-קנדית ג'ואנה גלייסון.

קריירת משחק

לאחר סיום לימודיו התחיל את דרכו כשחקן בתיאטרון ובתוכנית הטלוויזיה "אור מנחה". ב-1975 רשם סנדרסון את הופעת הבכורה שלו בהוליווד כליאון שרמר בן זוגו הטרנסקסואל האובדני של סוני וויטוביץ' (אל פאצ'ינו) בדרמת הפשע של סידני לומט "אחר צהריים של פורענות". הופעתו הראשונה זכתה להערכה רבה ולמועמדויות פרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר ולפריצת השנה של טקס גלובוס הזהב. סרנדון התפרסם בשנות ה-80 בפנטזייה " הנסיכה הקסומה" בתפקיד הנסיך המפרדינק הטוען לכתר ממלכת פלורין שמתארס עם הנסיכה נורית (רובין רייט) על מנת לרצוח אותה ולשלוט בעצמו. הוא גם השתתף בסרט הראשון מתוך סדרת סרטי המותחן "משחק ילדים" בתור הבלש מייק נוריס שחוקר את מקרי הרצח של בובת הצעצוע צ'אקי שבמקור הוא רוצח ערמומי בשם צ'ארלס לי ריי (בראד דוריף) . ו"ליל האימה" בתור השכן הערפד ג'רי דנדרידג'. ב-1993 דיבב סרנדון את הדמות הראשית של ג'ק סקלינגטון מלך הדלעת. באנימציית חג המולד "הסיוט שלפני חג המולד". ב-2008 הופיע בעיבוד האמריקאי לקומדיה הקוריאנית המצליחה "נערתי החצופה" בתור ד"ר רוראק אביה של גיבורת העלילה ג'ורדן (אלישה קאת'ברט).

בנוסף, הופיע סרנדון בעונה הראשונה של סדרת הדרמה ״פליסיטי״, בתפקיד ד״ר מקגראת׳. כמו כן, סרנדון השתתף בקליפ לשיר "hands clean", של הזמרת אלאניס מוריסט.

פילמוגרפיה נבחרת

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא כריס סרנדון בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי קולנוענים