דורון סלומון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ שוחזר מעריכות של 37.26.149.169 (שיחה) לעריכה האחרונה של 37.26.147.139
שורה 9: שורה 9:


==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==
דורון סלומון נולד ב[[ישראל]]. אביו, [[הורסט סלומון (נגן)|הורסט סלומון]], יליד [[ברלין]], תלמיד של פאול רמבט, היה נגן קרן היער הראשי של [[התזמורת הפילהרמונית הישראלית]] והגיע ל[[ארץ ישראל]] ב-[[1936]] יחד עם רבים ממקימי התזמורת.

החל את לימודי ה[[מוזיקה]] בנגינה ב[[פסנתר]], [[קרן יער]] ו[[גיטרה קלאסית]].

אחרי תום לימודיו בתיכון "[[תלמה ילין (בית ספר)|תלמה ילין]]" ב[[גבעתים]], עשה את שירותו הצבאי ב[[להקת פיקוד המרכז]]. שם גם הכיר את אשתו, ה[[שחקנית]] [[ניצה שאול]]. לזוג שתי בנות: איטן סלומון (זמרת) וגל סלומון (שחקנית).

הוא המשיך את לימודיו בקולג' המלכותי למוזיקה ב[[לונדון]], במלגה שקיבל מ[[קרן התרבות אמריקה ישראל]] בשנת [[1974]]. לימודיו שם (בשנים 1974 - 1978) שכללו [[ניצוח]], [[הלחנה|קומפוזיציה]] וגיטרה קלאסית. כמו כן השתתף בכתות אמן של [[פרנקו פרארה]] ב[[סיינה]] ושל [[ליאונרד ברנשטיין]] ב[[ירושלים]]. בהמשך זכה בפרסי ניצוח על שם [[אדריאן בולט]] ותאודור שטיר

וכן קיבל את הפרס הראשון בתחרות ניצוח בחסות [[התזמורת הסימפונית ירושלים]] בשנת [[1979]] ואת "לירת הזהב" ופרס אמיל ויירמוז (פרס ראשון) בתחרות היוקרתית למנצחים צעירים ב[[בזנסון]] ([[צרפת]]).

דורון סלומון ניצח על כל ה[[תזמורת|תזמורות]] החשובות בישראל, לרבות התזמורת הפילהרמונית הישראלית, והוזמן לנצח על תזמורות שונות בצרפת.

בשנת [[1980]] החליף את [[רוברט קרפט]] בפסטיבל [[ברלין]] ובעקבות הצלחתו שם הוזמן לנצח על תזמורות שונות ברחבי העולם, ביניהן תזמורת [[פלרמו]], התזמורת הסימפונית ה[[ברזיל|ברזילאית]], התזמורת הסימפונית של [[במברג]], התזמורת הקאמרית של [[מילאנו]], [[התזמורת הפילהרמונית המלכותית של סטוקהולם]], התזמורת הסימפונית של [[ניו זילנד]], [[התזמורת הסימפונית של גוטנבורג]] ועוד.

בין השנים [[1984]] ל-[[1990]] כיהן כמנהל מוזיקלי ומנצח ראשי של תזמורת גוולבורג, [[שוודיה]].

משנת [[1993]] ל-[[1998]] היה המנהל המוזיקלי והמנצח הראשי של [[תזמורת נתניה - הקאמרית הקיבוצית]] ובמקביל, בין 1993 ל-[[1996]] ניהל את התזמורת הפילהרמונית של [[מקדוניה]].

דורון סלומון היה המנהל האמנותי של פסטיבל "מוזיקה סקרה" ב[[נצרת]]. במאי [[2005]] התמנה לתפקיד המנהל המוזיקלי והמנצח הראשי של [[הסינפונייטה הישראלית באר שבע]] ושם הוא כיהן בתפקיד עד שנת 2013. כיום סלומון מכהן בסינפונייטה כמנצח אורח ראשי.

החל משנת הלימודים [[תשס"ח]] הוא משמש כמרצה ראשי בקורס של חשיפת סטודנטים למוזיקה קלאסית, ב[[אוניברסיטת בן-גוריון]].

בשנת [[2012]] הוענק לו הפרס ע"ש [[מיכאל לנדאו]] של [[מפעל הפיס]] על הישגיו בתחום המוזיקה הקלאסית הכלית.


==קישורים ומקורות חיצוניים==
==קישורים ומקורות חיצוניים==

גרסה מ־03:35, 24 בפברואר 2018

דורון סלומון
דורון סלומון, 1992
דורון סלומון, 1992
לידה 6 בפברואר 1950 (בן 74)
ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תלמה ילין עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה קלאסית
בן או בת זוג ניצה שאול עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה International Besançon Competition for Young Conductors (1979) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
דורון סלומון מנצח על תזמורת, 1993
דורון סלומון עם אשתו, השחקנית ניצה שאול, 1993

דורון סלומון הוא מנצח ישראלי.

ביוגרפיה

דורון סלומון נולד בישראל. אביו, הורסט סלומון, יליד ברלין, תלמיד של פאול רמבט, היה נגן קרן היער הראשי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית והגיע לארץ ישראל ב-1936 יחד עם רבים ממקימי התזמורת.

החל את לימודי המוזיקה בנגינה בפסנתר, קרן יער וגיטרה קלאסית.

אחרי תום לימודיו בתיכון "תלמה ילין" בגבעתים, עשה את שירותו הצבאי בלהקת פיקוד המרכז. שם גם הכיר את אשתו, השחקנית ניצה שאול. לזוג שתי בנות: איטן סלומון (זמרת) וגל סלומון (שחקנית).

הוא המשיך את לימודיו בקולג' המלכותי למוזיקה בלונדון, במלגה שקיבל מקרן התרבות אמריקה ישראל בשנת 1974. לימודיו שם (בשנים 1974 - 1978) שכללו ניצוח, קומפוזיציה וגיטרה קלאסית. כמו כן השתתף בכתות אמן של פרנקו פרארה בסיינה ושל ליאונרד ברנשטיין בירושלים. בהמשך זכה בפרסי ניצוח על שם אדריאן בולט ותאודור שטיר

וכן קיבל את הפרס הראשון בתחרות ניצוח בחסות התזמורת הסימפונית ירושלים בשנת 1979 ואת "לירת הזהב" ופרס אמיל ויירמוז (פרס ראשון) בתחרות היוקרתית למנצחים צעירים בבזנסון (צרפת).

דורון סלומון ניצח על כל התזמורות החשובות בישראל, לרבות התזמורת הפילהרמונית הישראלית, והוזמן לנצח על תזמורות שונות בצרפת.

בשנת 1980 החליף את רוברט קרפט בפסטיבל ברלין ובעקבות הצלחתו שם הוזמן לנצח על תזמורות שונות ברחבי העולם, ביניהן תזמורת פלרמו, התזמורת הסימפונית הברזילאית, התזמורת הסימפונית של במברג, התזמורת הקאמרית של מילאנו, התזמורת הפילהרמונית המלכותית של סטוקהולם, התזמורת הסימפונית של ניו זילנד, התזמורת הסימפונית של גוטנבורג ועוד.

בין השנים 1984 ל-1990 כיהן כמנהל מוזיקלי ומנצח ראשי של תזמורת גוולבורג, שוודיה.

משנת 1993 ל-1998 היה המנהל המוזיקלי והמנצח הראשי של תזמורת נתניה - הקאמרית הקיבוצית ובמקביל, בין 1993 ל-1996 ניהל את התזמורת הפילהרמונית של מקדוניה.

דורון סלומון היה המנהל האמנותי של פסטיבל "מוזיקה סקרה" בנצרת. במאי 2005 התמנה לתפקיד המנהל המוזיקלי והמנצח הראשי של הסינפונייטה הישראלית באר שבע ושם הוא כיהן בתפקיד עד שנת 2013. כיום סלומון מכהן בסינפונייטה כמנצח אורח ראשי.

החל משנת הלימודים תשס"ח הוא משמש כמרצה ראשי בקורס של חשיפת סטודנטים למוזיקה קלאסית, באוניברסיטת בן-גוריון.

בשנת 2012 הוענק לו הפרס ע"ש מיכאל לנדאו של מפעל הפיס על הישגיו בתחום המוזיקה הקלאסית הכלית.

קישורים ומקורות חיצוניים

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי מוזיקאים