הארכיון הלאומי של ארצות הברית – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מאין תקציר עריכה
מ עימוד בפרק קישורים חיצוניים (בוט סדר הפרקים)
שורה 11: שורה 11:
== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==
{{ויקישיתוף בשורה}}
{{ויקישיתוף בשורה}}
{{אתר רשמי}}
* {{אתר רשמי}}


{{הספריות הנשיאותיות בארצות הברית}}
{{הספריות הנשיאותיות בארצות הברית}}

גרסה מ־09:45, 9 באפריל 2018

לוגו הארכיון

הארכיון הלאומיאנגלית: National Archives and Records Administration) נוסד ב-19 ביוני 1934, הוא סוכנות עצמאית של הקבינט של ארצות הברית אשר ממונה על שמירה ותיעוד של ההיסטוריה של ארצות הברית ומסמכים שונים של הממשל (חוקים פדרליים, תקנות שונות, וכו'), ועל יצירת נגישות ציבורית למידע זה.

עד לשנת 1934 כל סוכנות בממשל האמריקאי הייתה אחראית לשמירת המסמכים שלה, דבר שהוביל לחוסר סדר ואף לאבדן. לכן הוחלט בשנה זו להקים את הארכיון, שהפך לסוכנות עצמאית ב-1 באפריל 1985.

המטה הראשי של הארכיון נמצא בעיר הבירה של ארצות הברית - וושינגטון די. סי. ארכיון מרכזי נוסף שוכן באוניברסיטת מרילנד. בנוסף עליהם, יש כ-13 ארכיונים אזוריים פרוסים בערים מרכזיות ברחבי המדינה, כמו שיקגו, בוסטון, דנוור, פילדלפיה, סיאטל, סן פרנסיסקו, ניו יורק, קנזס סיטי, פורט וורת' וסנט לואיס. ישנם גם ספריות נשיאותיות, אשר משמרים מסמכים של כל נשיאי ארצות הברית מאז הרברט הובר. בין ספריות אלו ניתן למנות את הספרייה והמוזיאון הנשיאותיים ג'ורג' בוש השוכנים בטקסס, המרכז הנשיאותי ע"ש קלינטון בליטל רוק, ארקנסו ואת המרכז הנשיאותי ג'ורג' ווקר בוש בבירת טקסס - דאלאס.

נכון לשנת 2012, תקציב הארגון עומד על 391 מיליון דולר ועובדים בו כ-2,400 עובדים (נכון לשנת 2009).

קישורים חיצוניים