הבלש האמיץ שוורץ – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 1: שורה 1:
{{סרט|תמונה=[[קובץ:יוצאים קבוע.jpg|250px]]|כיתוב=[[ששי קשת]] ו[[מונה זילברשטיין]] בסרט "הבלש האמיץ שוורץ" (צילם [[יוני המנחם]], 1973)}}
{{סרט|תמונה=[[קובץ:יוצאים קבוע.jpg|250px]]|כיתוב=[[ששי קשת]] ו[[מונה זילברשטיין]] בסרט "הבלש האמיץ שוורץ" (צילם [[יוני המנחם]], 1973)}}


'''הבלש האמיץ שוורץ''' הוא [[סרט קולנוע|סרט]] [[ישראל]]י שיצא למסכים ב-[[1973]] בכיכובם של [[בומבה צור]], [[יוסף שילוח]], [[אילן דר]], [[מונה זילברשטיין]], [[ששי קשת]], [[טליה שפירא]] ואחרים.
'''הבלש האמיץ שוורץ''' הוא [[סרט קולנוע]] [[ישראל]]י שיצא למסכים ב-[[1973]] בכיכובם של [[בומבה צור]], [[יוסף שילוח]], [[אילן דר]], [[מונה זילברשטיין]], [[ששי קשת]], [[טליה שפירא]] ואחרים.


== עלילת הסרט ==
== עלילת הסרט ==

גרסה מ־22:46, 13 במאי 2018

הבלש האמיץ שוורץ
ששי קשת ומונה זילברשטיין בסרט "הבלש האמיץ שוורץ" (צילם יוני המנחם, 1973)
ששי קשת ומונה זילברשטיין בסרט "הבלש האמיץ שוורץ" (צילם יוני המנחם, 1973)
בימוי לויד קאופמן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי לויד קאופמן עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט לויד קאופמן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים בומבה צור
מונה זילברשטיין
ששי קשת
אילן דר
יוסף שילוח
טליה שפירא עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה יגאל בשן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה טרומה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה טרומה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1973 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 95 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הבלש האמיץ שוורץ הוא סרט קולנוע ישראלי שיצא למסכים ב-1973 בכיכובם של בומבה צור, יוסף שילוח, אילן דר, מונה זילברשטיין, ששי קשת, טליה שפירא ואחרים.

עלילת הסרט

הבלש הפרטי הרברבן שוורץ (בומבה צור) ושותפו הכושל לא פחות, שמחה (יוסף שילוח), נשכרים כדי לברר אם אשתו (אביבה מרקס) של לקוחם (גדעון זינגר) בוגדת בו עם רופא המשפחה (אילן דר). הצמד הכושל מסתבך עם מאפיונרים (דובי גל) וחווה תקלות מסוגים שונים במהלך החקירה.

תהליכי הפקה

הרעיון לתסריט היה של עמי ארצי, ששכנע את לויד קאופמן, בעל חברת טרומה הפקות, להשקיע בסרטו החדש בטענה כי "הסרט יהיה שלאגר בטוח וכל עם ישראל יצפה בו, כי הוא מותאם בצורה מושלמת לשוק הישראלי". קאופמן שוכנע להשקיע בתסריט שלימים אמר עליו כי "הוא חדגוני במקרה הטוב" ו"גרם לעם היהודי יותר נזקים ממיין קאמפף".

קאופמן התחרט בצורת תקדים על השקעתו בסרט עוד כשהיה בשלבי הפקה וכשחתם על ויתור על זכויות ההפצה בישראל. עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים הקולנוע הישראלי סבל מחוסר הצלחה ו"הבלש האמיץ שוורץ" היה כישלון מהדהד בקופות. הסרט הופץ בוידאו וכן ניתן להורדה באתר של טרומה הפקות ובאתרי הורדות ישראליים שונים.

רק דב הניג, שערך את הסרט - המשיך לקריירה הוליוודית מצליחה - ואף היה מועמד לפרס אוסקר בשנת 1993 לסרט "הנמלט" בעריכת סאונד.

המוזיקה לפסקול הסרט נכתבה על ידי יגאל בשן שגם מבצע את השירים בסרט. העיבוד המוזיקלי של בני נגרי התאפיין בסגנון הפאנקי האופייני לסרטי בלקספלויטיישן - סרטי ניצול שעסקו באפרו אמריקאים בארצות הברית.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הבלש האמיץ שוורץ בוויקישיתוף