קרב תרנגולים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
יש הפנייה למעלה, לא צריך לחזור על זה כאן
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
'''קרב תרנגולים''' הוא סוג של [[ספורט עממי]] המיועד ל[[תרנגול|תרנגולים]]. במשחק אלים זה, משסים את התרנגולים זה בזה עד שאחד המתמודדים מפסיד ולמעשה מת. מקורו של קרב התרנגולים ב[[סקוטלנד]] ב[[המאה ה-12|מאה ה-12]].
'''קרב תרנגולים''' הוא סוג של [[ספורט עממי]] המיועד ל[[תרנגול|תרנגולים]]. במשחק אלים זה, משסים את התרנגולים זה בזה עד שאחד המתמודדים מפסיד ולמעשה מת. מקורו של קרב התרנגולים ב[[סקוטלנד]] ב[[המאה ה-12|מאה ה-12]].


בעלו של התרנגול הזוכה היה מקבל את גופת התרנגול שהפסיד ומת למאכל. אופן בידור זה היה נפוץ בין שכבות העם העניות באחוזות רבות בדרום המדינה, וכן היה משחק זה מקור הכנסת מזון לפיהן של משפחות רבות באותה תקופה. קרבות התרנגולים עדיין נפוצים במקומות רבים בעולם, במיוחד ב[[דרום מזרח אסיה]].
בעליו של התרנגול הזוכה היה מקבל את גופת התרנגול שהפסיד ומת למאכל. צורת בידור זו הייתה נפוצה בקרב שכבות העם העניות באחוזות רבות בדרום המדינה, וכן היה משחק זה מקור הכנסת מזון לפיהן של משפחות רבות באותה תקופה. קרבות התרנגולים עדיין נפוצים במקומות רבים בעולם, במיוחד ב[[דרום מזרח אסיה]].


ה[[אנתרופולוג]] [[קליפורד גירץ]] חקר את קרב התרנגולים ה[[באלי|באלינזי]] והסיק ממנו מסקנות לגבי השלכת [[רגש|רגשות]] אנושיים על בעלי חיים ואופיו המזעזע של ה[[פולחן]] במקום.
ה[[אנתרופולוג]] [[קליפורד גירץ]] חקר את קרב התרנגולים ה[[באלי|באלינזי]], והסיק ממנו מסקנות לגבי השלכת [[רגש|רגשות]] אנושיים על בעלי חיים, ואופיו המזעזע של ה[[פולחן]] במקום.


בכמה ממדינות [[ארצות הברית]], עקב [[זכויות בעלי חיים|זכויות בעלי החיים]], הוצאו קרבות התרנגולים אל מחוץ לחוק. הקריאות לאשר מחדש את הקרבות כוללות הצעות מקוריות להמתקת הכאב הנגרם לתרנגולים, כמו ציוד בכפפות [[אגרוף]] מותאמות וחליפות המצוידות בחיישנים אלקטרוניים המזהים פגיעה, כמו ב[[סיף]].
בכמה ממדינות [[ארצות הברית]], משיקולי קב [[זכויות בעלי חיים|זכויות בעלי החיים]], הוצאו קרבות התרנגולים אל מחוץ לחוק. הקריאות לאשר מחדש את הקרבות כוללות הצעות מקוריות להמתקת הכאב הנגרם לתרנגולים, כמו ציוד בכפפות [[אגרוף]] מותאמות וחליפות המצוידות בחיישנים אלקטרוניים המזהים פגיעה, כמו ב[[סיף]].


בשפה העברית, הביטוי קרב תרנגולים מתאר מריבה שמטרתה להרשים את הקהל.
בשפה העברית, הביטוי "קרב תרנגולים" מתאר מריבה שמטרתה להרשים את הקהל.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־20:53, 24 במאי 2018

קרב תרנגולים בגן חיות
קרב תרנגולים במדינת טאמיל נאדו, בהודו
"קרב התרנגולים" מאת ז'אן-לאון ז'רום, 1847

קרב תרנגולים הוא סוג של ספורט עממי המיועד לתרנגולים. במשחק אלים זה, משסים את התרנגולים זה בזה עד שאחד המתמודדים מפסיד ולמעשה מת. מקורו של קרב התרנגולים בסקוטלנד במאה ה-12.

בעליו של התרנגול הזוכה היה מקבל את גופת התרנגול שהפסיד ומת למאכל. צורת בידור זו הייתה נפוצה בקרב שכבות העם העניות באחוזות רבות בדרום המדינה, וכן היה משחק זה מקור הכנסת מזון לפיהן של משפחות רבות באותה תקופה. קרבות התרנגולים עדיין נפוצים במקומות רבים בעולם, במיוחד בדרום מזרח אסיה.

האנתרופולוג קליפורד גירץ חקר את קרב התרנגולים הבאלינזי, והסיק ממנו מסקנות לגבי השלכת רגשות אנושיים על בעלי חיים, ואופיו המזעזע של הפולחן במקום.

בכמה ממדינות ארצות הברית, משיקולי קב זכויות בעלי החיים, הוצאו קרבות התרנגולים אל מחוץ לחוק. הקריאות לאשר מחדש את הקרבות כוללות הצעות מקוריות להמתקת הכאב הנגרם לתרנגולים, כמו ציוד בכפפות אגרוף מותאמות וחליפות המצוידות בחיישנים אלקטרוניים המזהים פגיעה, כמו בסיף.

בשפה העברית, הביטוי "קרב תרנגולים" מתאר מריבה שמטרתה להרשים את הקהל.

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא ספורט. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.