שמש מאי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הפניה
מאין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''[[שמש]] [[מאי]]''' (ב[[ספרדית]]: '''Sol de Mayo''') היא אחת מהסמלים הלאומיים של [[ארגנטינה]] ושל [[אורוגוואי]]. הסמל מופיע הן על [[דגל ארגנטינה]] והן על [[דגל אורוגוואי]]. מקורו של הסמל בסמלו של אל השמש של ה[[אינקה]] - [[אינטי]].
'''[[שמש]] [[מאי]]''' (ב[[ספרדית]]: '''Sol de Mayo''') היא אחת מהסמלים הלאומיים של [[ארגנטינה]] ושל [[אורוגוואי]]. הסמל מופיע הן על [[דגל ארגנטינה]] והן על [[דגל אורוגוואי]]. מקורו של הסמל בסמלו של [[אל השמש]] של ה[[אינקה]] - [[אינטי]].


בדגל ארגנטינה, מהשמש זורחות לחליפין שש עשרה קרניים ישירות ושש עשרה קרניים מוטות (מעין להבה). בדגל אורוגוואי מהשמש זורחות לחליפין שמונה קרניים ישירות ושמונה קרניים מוטות (להבות). בשני הדגלים, במרכז השמש מצוייר פרצוף.
בדגל ארגנטינה, מה[[שמש (סמל)|שמש]] זורחות לסירוגין שש עשרה קרניים ישירות ושש עשרה קרניים מוטות (מעין להבה). בדגל אורוגוואי מהשמש זורחות לסירוגין שמונה קרניים ישירות ושמונה קרניים מוטות (להבות). בשני הדגלים, במרכז השמש מצוייר פרצוף.


חודש מאי אליו מתייחס הסמל הוא החודש בו אירעה [[מהפיכת מאי]] בשנת [[1810]] המסמלת את ראשית העצמאות של מדינות שהיוו חלק מה[[ויראינאטו דל ריו דה לה פלטה]] (Virreinato del Río de la Plata) מ[[ספרד]].
חודש מאי אליו מתייחס הסמל הוא החודש שבו אירעה [[מהפיכת מאי]] בשנת [[1810]] המסמלת את ראשית העצמאות של מדינות שהיוו חלק מה[[ויראינאטו דל ריו דה לה פלטה]] (Virreinato del Río de la Plata) מ[[ספרד]].


<center><gallery>
<center><gallery>

גרסה מ־22:52, 13 בדצמבר 2006

שמש מאיספרדית: Sol de Mayo) היא אחת מהסמלים הלאומיים של ארגנטינה ושל אורוגוואי. הסמל מופיע הן על דגל ארגנטינה והן על דגל אורוגוואי. מקורו של הסמל בסמלו של אל השמש של האינקה - אינטי.

בדגל ארגנטינה, מהשמש זורחות לסירוגין שש עשרה קרניים ישירות ושש עשרה קרניים מוטות (מעין להבה). בדגל אורוגוואי מהשמש זורחות לסירוגין שמונה קרניים ישירות ושמונה קרניים מוטות (להבות). בשני הדגלים, במרכז השמש מצוייר פרצוף.

חודש מאי אליו מתייחס הסמל הוא החודש שבו אירעה מהפיכת מאי בשנת 1810 המסמלת את ראשית העצמאות של מדינות שהיוו חלק מהויראינאטו דל ריו דה לה פלטה (Virreinato del Río de la Plata) מספרד.

ראו גם

תבנית:נ