ראיין קוגלר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 27: שורה 27:


=== ראשית נתיבתו המקצועית ===
=== ראשית נתיבתו המקצועית ===
בעודו [[סטודנט]] בבית הספר לקולנוע של אוניברסיטת דרום קליפורניה ביים קוגלר ארבעה סרטים קצרים, אשר שלושה מהם זכו או היו מועמדים לפרסומים שונים: "נעולים" (2009), שהוקרן ב[[פסטיבל הסרטים טרייבקה]] וזכו בפרס ההפקה המצוינת על-שם דנה ו[[אלברט ברוקולי]]; "פיג" (2011), שנכתב על ידי חברו לכיתה, אלכס ג'ורג' פיקרינג, וזכה בתחרות הסרטים הקצרים של [[HBO]] בפסטיבל הקולנוע השחור האמריקאי ובפרס DGA לסרט סטודנטים והועמד לסרט הקצר העצמאי הטוב ביותר ב[[טקס]] פרסי הסליל השחור; ו"פער" (2011), אשר זכה בפרס [[ג'ק ניקולסון]] עבור הישג בימתי, תסריטו נכתב בידי קרול ס. לשוף.
בעודו [[סטודנט]] בבית הספר לקולנוע של אוניברסיטת דרום קליפורניה ביים קוגלר ארבעה סרטים קצרים, אשר שלושה מהם זכו או היו מועמדים לפרסומים שונים: "נעולים" (2009), שהוקרן ב[[פסטיבל הסרטים טרייבקה]] וזכו בפרס ההפקה המצוינת על-שם דנה ו[[אלברט ברוקולי]]; "פיג" (2011), שנכתב על ידי חברו לכיתה, אלכס ג'ורג' פיקרינג, וזכה בתחרות הסרטים הקצרים של [[HBO]] בפסטיבל הקולנוע השחור האמריקאי ובפרס DGA לסרט סטודנטים והועמד לסרט הקצר העצמאי הטוב ביותר ב[[טקס]] פרסי הסליל השחור; ו"פער" (2011), אשר זכה בפרס [[ג'ק ניקולסון]] עבור הישג בימתי, ותסריטו נכתב בידי קרול ס. לשוף.


== פילמוגרפיה ==
== פילמוגרפיה ==

גרסה מ־17:10, 28 ביוני 2018

הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.

תבנית:במאי ראיין קייל קוגלראנגלית: Ryan Kyle Coogler; נולד ב-23 במאי 1986[1]) הוא במאי קולנוע, מפיק ותסריטאי אמריקאי. סרטו העלילתי הראשון, תחנת פרוטוויל, זכה בפרס הקהל ובפרס חבר המושבעים של פסטיבל סאנדנס לדרמה אמריקאית ב-2013[2]. הוא כתב וביים את הסרט השביעי בסדרת הסרטים רוקי, "קריד" (2015), ואת הסרט "הפנתר השחור" (2018), המבוסס על הדמות הפנתר השחור מחוברות הקומיקס של מארוול ושמהווה חלק מהיקום הקולנועי של מארוול.

סרטיו של קוגלר זוכים לשבחים מרובים ולהצלחה מסחרית[3]. ב-2013, הוא נכלל ברשימת 30 האנשים מתחת לגיל 30 המשנים את העולם של מגזין טיים[4]. עם זאת, מבקריו טוענים כי עבודותיו של קוגלר מתמקדים יתר על המידה בתרבויות ובדמויות רבות, בעיקר באדם השחור. לעתים תכופות משתף קוגר פעולה עם השחקן מייקל בי. ג'ורדן, שהופיע בכל סרטיו, כמו גם עם המלחין לודוויג גרנסון, אשר הלחין את כל סרטיו.

ביוגרפיה

ראשית חייו

קוגלר נולד ב-23 במאי 1986 באוקלנד שבמדינת קליפורניה. אמו, ג'וזלין (לבית תומאס) הייתה פעילה ציבורית וחברתית בעוד אביו איירה עבד כיועץ בשירות המבחן לנוער. שני הוריו סיימו את לימודיהם באוניברסיטת המדינה של קליפורניה בהייוורד. לקוגלר שני אחים: נח וקינן[5]. דודו, קלרנס תומאס, הוא דור שלישי למשפחת סוורים באוקלנד, והיה הגזבר לשעבר של איחוד המחסנים החופיים הבינלאומי.

קוגלר גדל והתחנך באוקלנד. בגיל שמונה עברה משפחתו לריצ'מונד, קליפורניה. הוא למד בבית הספר התיכון הפרטי והקתולי סנט מרי באולבני שבקליפורניה, והצטיין במתמטיקה ומדעים. את לימודיו הגבוהים החל במכללת סנט מרי בקליפורניה שבעיירה מורגה. הוא התחבר לקבוצת הפוטבול של המכללה, שהשתתפה בקורס כתיבה יוצרת. המורה של קוגלר בקורס זה שיבח את עבודתו, ועודד אותו להמשיך בכתיבת תסריטים[6].

לאחר שמכללת סנט מרי ביטלה את תוכנית הפוטבול שלה ברץ 2004, הוא עבר למכללה אחרת וזכה במלגת לימודים על מנת לממן את לימודיו באוניברסיטת המדינה של קליפורניה בסקרמנטו. בסקרמנטו התמקד קוגלר במימון לימודיו ולקח שיעורי קולנוע רבים ככל שיכל לשלב יחד עם אימוני הפוטבול שלו באוניברסיטה. לאחר סיום לימודיו בסקרמנטו החל ללמוד בבית הספר לקולנוע של אוניברסיטת דרום קליפורניה, שם הכין סדרה של סרטים קצרים[7].

ראשית נתיבתו המקצועית

בעודו סטודנט בבית הספר לקולנוע של אוניברסיטת דרום קליפורניה ביים קוגלר ארבעה סרטים קצרים, אשר שלושה מהם זכו או היו מועמדים לפרסומים שונים: "נעולים" (2009), שהוקרן בפסטיבל הסרטים טרייבקה וזכו בפרס ההפקה המצוינת על-שם דנה ואלברט ברוקולי; "פיג" (2011), שנכתב על ידי חברו לכיתה, אלכס ג'ורג' פיקרינג, וזכה בתחרות הסרטים הקצרים של HBO בפסטיבל הקולנוע השחור האמריקאי ובפרס DGA לסרט סטודנטים והועמד לסרט הקצר העצמאי הטוב ביותר בטקס פרסי הסליל השחור; ו"פער" (2011), אשר זכה בפרס ג'ק ניקולסון עבור הישג בימתי, ותסריטו נכתב בידי קרול ס. לשוף.

פילמוגרפיה

סרטי קולנוע
שנת עליית הסרט לאקרנים שם הסרט תפקיד בסרט
במאי מחבר מפיק
2013 תחנת פרוטוויל
2015 קריד (סרט)
2018 הפנתר השחור
קריד 2 (בפועל)

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ראיין קוגלר בוויקישיתוף
  • ראיין קוגלר, במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

הערות שוליים

  1. ^ ראיין קייל קוגלר, נולד ב-23 במאי 1986 בקליפורניה, באתר מפתח תאריכי הלידה של קליפורניה (באנגלית)
  2. ^ אן תומפסון, Sundance Awards: Both Ryan Coogler Drama ‘Fruitvale,’ Doc ‘Blood Brother’ Nab Grand Jury and Audience Awards UPDATED, באתר IndieWire‏, 27 בינואר 2013
  3. ^ אריק קון, Ryan Coogler is the New Steven Spielberg: ‘Black Panther’ Cements the Rise of Hollywood’s Commercial Auteur, באתר IndieWire‏, 16 בפברואר 2018
  4. ^ שרה בגליי, אלו הם 30 האנשים מתחת לגיל 30 המשנים את העולם, באתר מגזין טיים, 5 בדצמבר 2013
  5. ^ Filmmaker avoids tragic life plotline, באתר Inside Bay‏, 17 בדצמבר 2007 (באנגלית)
  6. ^ The Unbelievable Story Of Ryan Coogler, Who Made The Most Important Movie Of The Year, באתר BuzzFeed‏, 12 ביולי 2013 (באנגלית)
  7. ^ 25 New Faces of Independent Film: Ryan Coogler, באתר Filmmaker Magazine‏, 27 בינואר 2013 (באנגלית)