קוקה-קולה זירו – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
HaMagiha (שיחה | תרומות)
Hod206 (שיחה | תרומות)
←‏טעמים נוספים: השקת קולה זירו בטעם לימון
שורה 24: שורה 24:
== טעמים נוספים ==
== טעמים נוספים ==
בנוסף לטעם הבסיסי של קוקה-קולה זירו עלו למדפים בארצות הברית משקה קוקה-קולה זירו בטעם [[דובדבן]] ([[ינואר]] [[2007]]), ומשקה קוקה-קולה זירו בטעם [[וניל]] ([[מאי]] [[2007]]). ייצור והפצת הטעמים החדשים מתבצע כרגע אך ורק בארצות הברית.
בנוסף לטעם הבסיסי של קוקה-קולה זירו עלו למדפים בארצות הברית משקה קוקה-קולה זירו בטעם [[דובדבן]] ([[ינואר]] [[2007]]), ומשקה קוקה-קולה זירו בטעם [[וניל]] ([[מאי]] [[2007]]). ייצור והפצת הטעמים החדשים מתבצע כרגע אך ורק בארצות הברית.

בחודש יולי 2018 הושק בישראל משקה קוקה-קולה זירו בטעם [[לימון]].<ref>{{קישור כללי|כתובת=http://www.shotim.net/food-and-drinks/new-coca-cola-zero-lemon/|הכותב=|כותרת=קוקה-קולה משיקה: זירו לימון|אתר=מגזין שותים|תאריך=18.7.2018}}</ref>


== ראו גם ==
== ראו גם ==

גרסה מ־18:20, 18 ביולי 2018

בקבוק קוקה-קולה זירו (ספרד)
בקבוק קוקה-קולה זירו ישן (לבן) וחדש (שחור)

קוקה-קולה זירו או קוק זירואנגלית: Coke zero) הוא משקה בטעם קולה של חברת קוקה-קולה. זוהי גרסה נטולת סוכר של המשקה הפופולרי קוקה-קולה. מקור שמו בערכו הקלורי הנמוך (בערך קלוריה אחת בפחית משקה, בהשוואה ל-142 קלוריות בפחית קוקה-קולה רגילה).

השקה ושיווק

המשקה הושק בארצות הברית בשנת 2005 ובעשרות מדינות מאז. המשקה ממותג בדרך שונה מדיאט קוקה-קולה ולמעשה נבדל ממנו בשלושה מובנים. ראשית, בעוד שנוסחת הטעם של המשקה דיאט קוקה-קולה שונה מזו של משקה הקוקה-קולה המקורי, נוסחת הטעם של קוקה-קולה זירו אמורה להיות זהה לזו של קוקה-קולה. בפרסומות למשקה נשאלים עורכי דין על ידי נציגים של "קוקה-קולה" האם הם יכולים לתבוע את "קוקה-קולה זירו" על הפרת זכויות בטעם (taste infringement), זכות שאינה קיימת (וממילא חברה אינה יכולה לתבוע את עצמה).[1] שנית, בעוד שהמשקה דיאט קוקה-קולה ממותק במינון גבוה יחסית של אספרטיים ובמינון נמוך של אצסולפאם-K, קוקה-קולה זירו ממותק במינון נמוך יותר של אספרטיים ובמינון גבוה יותר של אצסולפאם-K. שלישית, קוקה-קולה זירו נושא שם אחר, בין היתר למטרות שיווק: המשקה פונה, בין היתר, לקהל יעד של גברים צעירים שהיו עשויים להירתע מצריכת משקה דיאטטי, אך מוכנים לצרוך משקה נטול קלוריות. המשקה הושק וממוצב בארצות הברית כמתחרה העיקרי של המשקה פפסי ואן של חברת פפסיקו, ומתחרה למעשה גם ביתר משקאות הקולה המוגזים נטולי הסוכר כגון דיאט קוקה-קולה ודיאט פפסי. המוצר תפס במהירות נתח שוק לא מבוטל ולדברי בכירים בחברת קוקה-קולה מדובר בהשקה המוצלחת ביותר של החברה בתקופה של 20 שנה.[2]

החברה המרכזית לייצור משקאות קלים החלה לייצר ולפרסם את המשקה בישראל בחודש מרץ 2008.[3] בתוך חודשיים ממועד ההשקה כבש המוצר נתח של 10% משוק משקאות הקולה, בעיקר על חשבון משקאות הקולה האחרים של החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה-קולה ודיאט קוקה-קולה).[4] סיסמת הפרסום שבה נעשה שימוש בישראל היא: "טעם נהדר, Zero סוכר"(טעם נהדר, אפס סוכר).

ביוני 2017 פורסם שקוקה קולה תוריד מהמדפים את הזירו, זאת עקב השקת הקולה ללא סוכר, משקה ללא סוכר הקרוב בטעמו לקולה הרגיל "האדום", בשל הצלחת המשקה במספר מדינות בעולם הודיעה חברת קוקה קולה שלא תוריד את המשקה. בישראל המשקה מותג מחדש בשנת 2018 בהחלפת צבע הבקבוק והפחית שהיה עד כה בצבע שחור. העיצוב החדש חציו באדום וחציו בשחור ונקרא "קוקה קולה זירו", ולא "קולה זירו" כבעבר.[5][6].

ביולי 2017 הודיעה החברה כי תפסיק את מכירת הקולה זירו בארצות הברית, ובמספר מדינות במה שכונה "המצאה מחדש של הקולה זירו" כשהמשקה החדש לא אמור לכלול סוכר או קלוריות. [7]

רכיבים וערך תזונתי

מרכיביו של המשקה בגרסתו האמריקנית הבסיסית הם: מים, כלורופלסט פחמן דו-חמצני, קרמל, חומצה זרחתית, אספרטיים, פוטסיום בנזואט, חומרי טעם טבעיים, פוטסיום ציטרט, אצסולפאם-K, קפאין. על פי תווית המוצר, במנה של 240 מיליליטר יש 0 קלוריות, 30 מיליגרם נתרן, ו-23 מיליגרם קפאין. אין במשקה חלבונים, פחמימות או שומנים.

הלוגו

הלוגו של קוקה-קולה זירו מבוסס על הלוגו המסורתי של קוקה-קולה - הכיתוב Coca Cola באותיות מחוברות בצבע אדום. במדינות מסוימות מוקף הכיתוב באדום בעיטור לבן. כיתוב זה מופיע על רקע שחור כשמתחתיו המילה zero באותיות קטנות כתובות בגופן הדומה ל-Twentieth Century. ישנם הבדלים קטנים בין מדינה למדינה ביחס לכיתוב המילה zero. למשל, בבריטניה האות o מופיעה בצורה ספירלית, ואילו בארצות הברית עובי האותיות יורד בהדרגה.

ארצות הברית וקנדה הן המדינות היחידות שבהן הרקע של הלוגו היה בתחילה לבן, והמילה zero נכתבה בשחור. כך הופץ המשקה מרגע השקתו ועד לשנת 2006, אז שונה הלוגו לרגל מהדורת חג מיוחדת ומאז נותר במתכונת המתוארת לעיל - תחילה רק בבקבוקי 2 ליטר, ולאחר מכן גם בפחיות ובבקבוקים קטנים יותר. שינוי זה צמצם מעט את הבלבול שהיה בשוק האמריקני בין המוצר החדש לבין הדיאט קוקה-קולה הוותיק.

טעמים נוספים

בנוסף לטעם הבסיסי של קוקה-קולה זירו עלו למדפים בארצות הברית משקה קוקה-קולה זירו בטעם דובדבן (ינואר 2007), ומשקה קוקה-קולה זירו בטעם וניל (מאי 2007). ייצור והפצת הטעמים החדשים מתבצע כרגע אך ורק בארצות הברית.

בחודש יולי 2018 הושק בישראל משקה קוקה-קולה זירו בטעם לימון.[8]

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קוקה-קולה זירו בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ הפרסומות באתר קוקה-קולה זירו
  2. ^ ידיעה של סוכנות בלומברג מיום 18.4.2007
  3. ^ שעת האפס הגיעה: קוקה-קולה זירו מגיע לישראל, ynet,‏ 20.2.2008
  4. ^ קוקה-קולה זירו כבש 10% מהקטגוריה, ynet,‏ 27.4.2008
  5. ^ "'קוקה קולה' תוריד את 'קולה זירו' מהמדפים - כיכר השבת". כיכר השבת. נבדק ב-2017-06-12.
  6. ^ "משקה חלופי ל"קולה זירו" מעבר לים". mako. 2017-06-09. נבדק ב-2017-06-12.
  7. ^ שירות כלכליסט, קוקה-קולה מחסלת את הזירו ומציגה במקומו את זירו שוגר, באתר כלכליסט, 21 במרץ 2017
  8. ^ קוקה-קולה משיקה: זירו לימון, באתר מגזין שותים, ‏18.7.2018