תום כהן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 22: שורה 22:
בשנים האחרונות הפיק מספר אלבומים: הבולטים בהם הם האלבום של תזמורת ירושלים מזרח ומערב ולהקת [[כנסיית השכל]] ("הבית כה רחוק") ואלבומה של הישראלית בעלת הקריירה האירופית [[מור קרבסי]] ("La Tsadika").
בשנים האחרונות הפיק מספר אלבומים: הבולטים בהם הם האלבום של תזמורת ירושלים מזרח ומערב ולהקת [[כנסיית השכל]] ("הבית כה רחוק") ואלבומה של הישראלית בעלת הקריירה האירופית [[מור קרבסי]] ("La Tsadika").


אחד הפרויקטים הבולטים שלו, הקמת תזמורת עבור מלך מרוקו [[מוחמד השישי]], החל כאשר כרים תייסיר, טייס בחברת התעופה המלכותית של מרוקו "רויאל אייר מארוק", פנה לכהן לאחר ששמע עליו דרך [[יוטיוב]] ו[[פייסבוק]]. הוא ביקש להקים במרוקו תזמורת הדומה לתזמורת ירושלים מזרח ומערב ולתזמורות נוספות שהקים כהן בקפריסין, בלגיה, צרפת ומקומות נוספים. תייסיר החליט לקדם את הנושא מתוך אהבה למוזיקה ולעבודה של תום. שיתוף הפעולה התאפשר בזכות תמיכה של עמותת "הייבה", העמותה המלכותית של מלך מרוקו לשימור התרבות המרוקאית. זו החליטה לתקצב את הפרויקט ובמסגרתו הגיעו נגנים מכל העולם, ביניהם כארים גיזאד - מתופף אלג'יראי מהגדולים בעולם, ומוזיקאים נוספים, רבים מהם מרוקאים, לשבוע חזרות. בסופו, הופיעו מול [[אנדרה אזולאי]] ו[[סרז' ברדוגו]], יועציו היהודים של המלך, בכירי העמותה, והקהל הרחב. ב-2018, התזמורת במרוקו אינה מנגנת בקביעות אולם מתוכנן כי התזמורת תוסדר כתזמורת רשמית. 
אחד הפרויקטים הבולטים שלו, הקמת תזמורת עבור מלך מרוקו [[מוחמד השישי]], החל כאשר כרים תייסיר, טייס בחברת התעופה המלכותית של מרוקו "[[רויאל אייר מרוק]]", פנה לכהן לאחר ששמע עליו דרך [[יוטיוב]] ו[[פייסבוק]]. הוא ביקש להקים במרוקו תזמורת הדומה לתזמורת ירושלים מזרח ומערב ולתזמורות נוספות שהקים כהן ב[[קפריסין]], [[בלגיה]], [[צרפת]] ומקומות נוספים. תייסיר החליט לקדם את הנושא מתוך אהבה למוזיקה ולעבודה של תום. שיתוף הפעולה התאפשר בזכות תמיכה של עמותת "הייבה", העמותה המלכותית של מלך מרוקו לשימור התרבות המרוקאית. זו החליטה לתקצב את הפרויקט ובמסגרתו הגיעו נגנים מכל העולם, ביניהם כארים גיזאד - מתופף אלג'יראי מהגדולים בעולם, ומוזיקאים נוספים, רבים מהם מרוקאים, לשבוע חזרות. בסופו, הופיעו מול [[אנדרה אזולאי]] ו[[סרז' ברדוגו]], יועציו היהודים של המלך, בכירי העמותה, והקהל הרחב. ב-2018, התזמורת במרוקו אינה מנגנת בקביעות אולם מתוכנן כי התזמורת תוסדר כתזמורת רשמית. 


==חיים אישיים==
==חיים אישיים==

גרסה מ־18:02, 31 ביולי 2018

תום כהן
כהן בספטמבר 2017
כהן בספטמבר 2017
לידה 1983 (בן 41 בערך)
באר שבע, מדינת ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מוזיקאי, נגן מנדולינה, מלחין, מעבד, מנצח
סוגה מוזיקת עולם
כלי נגינה מנדולינה
שיתופי פעולה בולטים תזמורת ירושלים מזרח ומערב
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תום כהן (נולד בשנת 1983) הוא מוזיקאי, נגן מנדולינה, מלחין, מעבד ומנצח ישראלי. מנהלה המוזיקלי והמנצח של תזמורת ירושלים מזרח ומערב.

ביוגרפיה

תום כהן נולד וגדל בשכונה ג' בבאר שבע, לאב ממוצא עיראקי ואם ממוצא פולני ואנגלי. בגיל צעיר מאוד עבר עם משפחתו לירושלים. החל ללמוד חלילית בגיל 4. לאחר מכן חזר לבאר שבע, שם החל ללמוד מנדולינה בקונסרבטוריון העירוני בבאר שבע בהדרכתו של לב חיימוביץ. בצבא הוכר כמוזיקאי מצטיין. כהן הוא בוגר האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, מנצחן של התזמורת האנדלוסית של מונטריאול (קנדה) וה-MED Orchestra (בלגיה).

תום כהן, הנחשב לאחד מגדולי נגני המנדולינה בעולם, הפיק אלבומים, סינגלים והופעות למיטב אמני ישראל. נינט טייב, כנסיית השכל, עידן עמדי, עומר אדם, ברי סחרוף, אהוד בנאי, דודו טסה ועוד רבים. עבד עם אמנים בינ"ל כמו ראשיד טהה, אישתאר, ותזמורת אל גוסטו האלג'יראית בה משמש כמעבד, מנצח ונגן מנדולינה.

כהן נחשב לבעל יכולת ייחודית להעביר את המוזיקה של ארצות ערב וצפון אפריקה לנגנים בעלי השכלה קלאסית מערבית, ולאחד מנגני המנדולינה המרתקים בעולם[דרושה הבהרה]. הוא נתן ביטוי לכישרונותיו אלו בעבודה לצד שמות גדולים כגון אנריקו מסיאס, שב ח'אלד, יסמין לוי, ריטה, דויד ברוזה, וכן עבד עם התזמורת הקאמרית הישראלית, התזמורת הפילהרמונית הישראלית והתזמורת האנדלוסית הישראלית.

הקים וניגן ברביעיית תום כהן, היה חבר ברביעיית קרמן, והלחין את המוזיקה לסדרה "זגורי אימפריה".[1]

בין השנים 2011 - 2013 שימש כמנהלו האמנותי של פסטיבל מוזיקת העולם בגיברלטר.

בשנים האחרונות הפיק מספר אלבומים: הבולטים בהם הם האלבום של תזמורת ירושלים מזרח ומערב ולהקת כנסיית השכל ("הבית כה רחוק") ואלבומה של הישראלית בעלת הקריירה האירופית מור קרבסי ("La Tsadika").

אחד הפרויקטים הבולטים שלו, הקמת תזמורת עבור מלך מרוקו מוחמד השישי, החל כאשר כרים תייסיר, טייס בחברת התעופה המלכותית של מרוקו "רויאל אייר מרוק", פנה לכהן לאחר ששמע עליו דרך יוטיוב ופייסבוק. הוא ביקש להקים במרוקו תזמורת הדומה לתזמורת ירושלים מזרח ומערב ולתזמורות נוספות שהקים כהן בקפריסין, בלגיה, צרפת ומקומות נוספים. תייסיר החליט לקדם את הנושא מתוך אהבה למוזיקה ולעבודה של תום. שיתוף הפעולה התאפשר בזכות תמיכה של עמותת "הייבה", העמותה המלכותית של מלך מרוקו לשימור התרבות המרוקאית. זו החליטה לתקצב את הפרויקט ובמסגרתו הגיעו נגנים מכל העולם, ביניהם כארים גיזאד - מתופף אלג'יראי מהגדולים בעולם, ומוזיקאים נוספים, רבים מהם מרוקאים, לשבוע חזרות. בסופו, הופיעו מול אנדרה אזולאי וסרז' ברדוגו, יועציו היהודים של המלך, בכירי העמותה, והקהל הרחב. ב-2018, התזמורת במרוקו אינה מנגנת בקביעות אולם מתוכנן כי התזמורת תוסדר כתזמורת רשמית. 

חיים אישיים

באמצע העשור השני של שנות האלפיים, מתגורר כהן בבריסל עם אשתו ובנו.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים