דיפר פיינס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
אין תקציר עריכה
שורה 49: שורה 49:


=== אישיותו ===
=== אישיותו ===
דיפר מאופיין בסקרנות רבה, פחדנות וביישנות לעיתים, ולעיתים רחוקות אומץ. בילדותו רקד את ריקוד הטלה, ובסדרה "[[גרוויטי פולס]]" רקד אותו שוב על מנת לשמח את רוחות הרפאים כדי שיעזבו אותו ואת החבורה לנפשם. דיפר בעל כתם לידה משונה, הדומה בדיוק לצירוף הכוכבים של קבוצת הכוכבים "[[הדובה הגדולה]]" (הדיפר הגדול - big dipper), ומשם כך נקרא כינויו דיפר. לדיפר יש אישיות מורכבת ובעייתית, דבר המתבטא בהיותו מאוהב בוונדי, למרות שזו מבוגרת ממנו בשלוש שנים. מנגן ב[[סוזאפון]].
דיפר מאופיין בסקרנות רבה, פחדנות וביישנות לעיתים, ולעיתים רחוקות אומץ. בילדותו רקד את ריקוד הטלה, ובסדרה "[[גרוויטי פולס]]" רקד אותו שוב על מנת לשמח את רוחות הרפאים כדי שיעזבו אותו ואת החבורה לנפשם. דיפר בעל כתם לידה משונה, הדומה בדיוק לצירוף הכוכבים של קבוצת הכוכבים "[[הדובה הגדולה]]" (הדיפר הגדול - big dipper), ומשם כך נקרא כינויו דיפר. לדיפר יש אישיות מורכבת ובעייתית, דבר המתבטא בהיותו מאוהב בוונדי, למרות שזו מבוגרת ממנו בשנתיים. מנגן ב[[סוזאפון]].


=== גרוויטי פולס ===
=== גרוויטי פולס ===
שורה 56: שורה 56:


==== עונה שנייה ====
==== עונה שנייה ====
בפרק פתיחת העונה השנייה הסוכנים הממשלתיים '''פאוורס וטריגר''' מבקרים בבקתת המסתורין, כי חושבים ששמעו תדר מהפורטל, ודיפר מתלהב מהם ורוצה להיות סוכן כמוהם, הוא רוצה להראות לסוכנים את היומן, אך דודו סטאן מונע ממנו לעשות זאת והסוכנים אינם ממש מתעניינים בו, דיפר כועס עליהם ומזמן את הזומבים. בפרק השני מספר לוונדי על אהבתו אליה, והיא אומרת לו שהיא ידעה זאת מזמן, והם נשארים ידידים. בפרק הרביעי לעונה ביל עושה עסקה עם דיפר שיביא לו את הבובות של מייבל, אך למעשה שיקר לו ונכנס לגופו של דיפר (השילוב שנוצר הוא '''ביפר''') והרס את הלפטופ, וכמעט הרס את היומן, עד שמייבל גילתה זאת. בפרק השביעי לעונה מפתח תאוריה שמק'גאקט הזקן הוא מחבר היומנים, וטועה, אבל למעשה מגלה משהו חדש: '''אגודת העין העיוורת''' (שאותה מק'גאקט המציא על מנת שישכח ממה שראה בפורטל). בפרק העשירי נלחם ברוח רפאים ברמה 10. בפרק ה-11 מגלה שדודו סטאן הסתיר מהם הרבה דברים, והוא כועס עליו מאוד וכשהשעון כמעט מגיע לאחור, נוגד את סטאן ומבקש ממייבל שתכבה את הפורטל, אך היא לא מכבה, ודיפר מבין שזה מבצע הצלה שאחיו של סטאן נתקע בפורטל, ולבסוף יוצא, ומתפלא עוד יותר ששומע שהוא מחבר היומנים. בפרק ה-17 לעונה פורד מודה לדיפר בכך שהציל אותו מהחללית, ומבקש בשנית מדיפר שישאר איתו לאחר הקיץ, ודיפר מסכים, אך מייבל שומעת זאת, נרתעת ובורחת ליער. כשדיפר ופורד מנסים לשקם את השבירה של הקרע הבין-ממדי, דיפר מגלה שמייבל לקחה את התיק שלו בטעות, ומייבל גורמת לסוף העולם. בפרק 38 דיפר מנסה למצוא את מייבל, אך היא לא עונה לו ופורד מבקש ממנו שקודם יחסלו את ביל, ולאחר שפורד פספס בירייתו על ביל ונהפך לפסל מזהב, דיפר גורם בטעות לביל לשרוף את היומנים. בפרק 39 משחרר את מייבל מהבועה ביחד עם וונדי וסוס. בפרק 40 נלחם נגד ביל ומנצח אותו, חוגג את [[יום הולדת]]ו וחוזר ל[[קליפורניה]].
בפרק פתיחת העונה השנייה הסוכנים הממשלתיים '''פאוורס וטריגר''' מבקרים בבקתת המסתורין, כי חושבים ששמעו תדר מהפורטל, ודיפר מתלהב מהם ורוצה להיות סוכן כמוהם, הוא רוצה להראות לסוכנים את היומן, אך דודו סטאן מונע ממנו לעשות זאת והסוכנים אינם ממש מתעניינים בו, דיפר כועס עליהם ומזמן את הזומבים. בפרק השני מספר לוונדי על אהבתו אליה, והיא אומרת לו שהיא ידעה זאת מזמן, והם נשארים ידידים. בפרק הרביעי לעונה ביל עושה עסקה עם דיפר שיביא לו את הבובות של מייבל, אך למעשה שיקר לו ונכנס לגופו של דיפר (השילוב שנוצר הוא '''ביפר''') והרס את הלפטופ, וכמעט הרס את היומן, עד שמייבל גילתה זאת. בפרק השביעי לעונה מפתח תאוריה שמק'גאקט הזקן הוא מחבר היומנים, וטועה, אבל למעשה מגלה משהו חדש: '''אגודת העין העיוורת''' (שאותה מק'גאקט המציא על מנת שישכח ממה שראה בפורטל). בפרק העשירי נלחם ברוח רפאים ברמה 10. בפרק ה-11 מגלה שדודו סטאן הסתיר מהם הרבה דברים, והוא כועס עליו מאוד וכשהשעון כמעט מגיע לאחור, נוגד את סטאן ומבקש ממייבל שתכבה את הפורטל, אך היא לא מכבה, ודיפר מבין שזה מבצע הצלה שאחיו של סטאן נתקע בפורטל, ולבסוף יוצא, ומתפלא עוד יותר ששומע שהוא מחבר היומנים. בפרק ה-17 לעונה פורד מודה לדיפר בכך שהציל אותו מהחללית, ומבקש בשנית מדיפר שישאר איתו לאחר הקיץ, ודיפר מסכים, אך מייבל שומעת זאת, נרתעת ובורחת ליער. כשדיפר ופורד מנסים לשקם את השבירה של הקרע הבין-ממדי, דיפר מגלה שמייבל לקחה את התיק שלו בטעות, ומייבל גורמת לסוף העולם. בפרק 38 דיפר מנסה למצוא את מייבל, אך היא לא עונה לו ופורד מבקש ממנו שקודם יחסלו את ביל, ולאחר שפורד פספס בירייתו על ביל ונהפך לפסל מזהב, דיפר גורם בטעות לביל לשרוף את היומנים. בפרק 39 משחרר את מייבל מהבועה ביחד עם וונדי וסוס. בפרק 40 נלחם נגד ביל ומנצח אותו, חוגג את [[יום הולדת]]ו ה13 וחוזר ל[[קליפורניה]].


== הופעות ==
== הופעות ==

גרסה מ־14:33, 31 באוגוסט 2018


שגיאות פרמטריות בתבנית:דמות בדיונית

פרמטרים ריקים [ רקע קומיקס, נפטר, רקע חברים ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ נולד ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מייסון "דיפר" פיינס
Dipper Pines
תוכנית טלוויזיה גרוויטי פולס
הופעה ראשונה תיירים לכודים
הופעה אחרונה מוזרמגדון: חלק 3: תחזירו בחזרה את המפלים
יוצרים אלכס הירש
דיבוב ג'ייסון ריטר
דיבוב בשפה העברית דניאל מגון
מידע
שם אמיתי מייסון פיינס
כינויים דיפר
גיל 13
תאריך לידה 31 באוגוסט 1999 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לידה פידמונט עריכת הנתון בוויקינתונים
גזע אדם
מין זכר
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה מייבל פיינס
סטאנלי פיינס
סטאנפורד פיינס
חברים

וונדי קורדרוי
סוס ראמירז
רטט
מק'גאקט הזקן

פאסיפיקה צפון מערב, גדעון גליפול "פיצקי"
אויבים ביל צופן
גדעון פיצקי
(לשעבר) רובי (לשעבר)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מייסון "דיפר" פיינסאנגלית: Mason "Dipper" Pines) היא דמות בדיונית מסדרת הטלוויזיה המצוירת "גרוויטי פולס", שנוצרה על ידי אלכס הירש. זוהי דמות ראשית שהופיעה בכל פרקי הסדרה. הדמות דובבה במקור על ידי ג'ייסון ריטר ובעברית על ידי דניאל מגון.

ביוגרפיה בדיונית

היסטוריה

דיפר נולד ב-31 באוגוסט 1999 בפידמונט, קליפורניה, לצד אחותו התאומה מייבל פיינס. ,וגר עד היום בפידמונט, קליפורניה. בקיץ באופן זמני עבר ל"בקתת המסתורין" לגור אצל דודו, בגרוויטי פולס, אורגון, יחד עם אחותו מייבל פיינס.

אישיותו

דיפר מאופיין בסקרנות רבה, פחדנות וביישנות לעיתים, ולעיתים רחוקות אומץ. בילדותו רקד את ריקוד הטלה, ובסדרה "גרוויטי פולס" רקד אותו שוב על מנת לשמח את רוחות הרפאים כדי שיעזבו אותו ואת החבורה לנפשם. דיפר בעל כתם לידה משונה, הדומה בדיוק לצירוף הכוכבים של קבוצת הכוכבים "הדובה הגדולה" (הדיפר הגדול - big dipper), ומשם כך נקרא כינויו דיפר. לדיפר יש אישיות מורכבת ובעייתית, דבר המתבטא בהיותו מאוהב בוונדי, למרות שזו מבוגרת ממנו בשנתיים. מנגן בסוזאפון.

גרוויטי פולס

עונה ראשונה

בעונה הראשונה דיפר נשלח לבלות חופשת קיץ ביחד עם אחותו מייבל ב"גרוויטי פולס", עיירה קטנה באורגון, בה שוכן דודו סטאנפורד פיינס, המנהל חנות מזכרות בשם "בקתת המסתורין". כאשר דיפר נשלח על ידי דודו לתלות ביער שלטים כדי שיבקרו ב"בקתת המסתורין", הוא מגלה עץ עשוי ברזל, ומגלה בתוכו פתח שבתוכו נמצאת מכונת הזזה מאובקת, ודיפר הזיז אותה וגילה פתח באדמה שבתוכו מצא ספר מאובק וישן שמוחתמת על כריכתו יד עם שש אצבעות, ועליו רשום המספר שלוש. דיפר גילה שבספר זה כתובים כל הסודות של גרוויטי פולס, ומתחיל לחקור אותם, ביחד עם עובד התחזוקה סוס, אחותו מייבל והקופאית ב"בקתת המסתורין" בת ה-15, וונדי. בפרק השמיני הם מגלים שמשפחת צפון מערב רימתה בקשר לכך שנתנאל צפון מערב ייסד את העיירה. בשני הפרקים האחרונים לעונה גדעון זימן את ביל בדרישה שייכנס לראשו של סטאן וייקח ממנו את הסיסמה לכספת של שטר הבעלות, ודיפר, מייבל וסוס מנסים לעצור את ביל, ללא הצלחה. לבסוף בפרק האחרון סטאן מגלה לכולם שבסיכות של גדעון מושתלת מצלמה, ובכך גדעון יודע מה קורה לכל אחד, וגדעון מובל למעצר.

עונה שנייה

בפרק פתיחת העונה השנייה הסוכנים הממשלתיים פאוורס וטריגר מבקרים בבקתת המסתורין, כי חושבים ששמעו תדר מהפורטל, ודיפר מתלהב מהם ורוצה להיות סוכן כמוהם, הוא רוצה להראות לסוכנים את היומן, אך דודו סטאן מונע ממנו לעשות זאת והסוכנים אינם ממש מתעניינים בו, דיפר כועס עליהם ומזמן את הזומבים. בפרק השני מספר לוונדי על אהבתו אליה, והיא אומרת לו שהיא ידעה זאת מזמן, והם נשארים ידידים. בפרק הרביעי לעונה ביל עושה עסקה עם דיפר שיביא לו את הבובות של מייבל, אך למעשה שיקר לו ונכנס לגופו של דיפר (השילוב שנוצר הוא ביפר) והרס את הלפטופ, וכמעט הרס את היומן, עד שמייבל גילתה זאת. בפרק השביעי לעונה מפתח תאוריה שמק'גאקט הזקן הוא מחבר היומנים, וטועה, אבל למעשה מגלה משהו חדש: אגודת העין העיוורת (שאותה מק'גאקט המציא על מנת שישכח ממה שראה בפורטל). בפרק העשירי נלחם ברוח רפאים ברמה 10. בפרק ה-11 מגלה שדודו סטאן הסתיר מהם הרבה דברים, והוא כועס עליו מאוד וכשהשעון כמעט מגיע לאחור, נוגד את סטאן ומבקש ממייבל שתכבה את הפורטל, אך היא לא מכבה, ודיפר מבין שזה מבצע הצלה שאחיו של סטאן נתקע בפורטל, ולבסוף יוצא, ומתפלא עוד יותר ששומע שהוא מחבר היומנים. בפרק ה-17 לעונה פורד מודה לדיפר בכך שהציל אותו מהחללית, ומבקש בשנית מדיפר שישאר איתו לאחר הקיץ, ודיפר מסכים, אך מייבל שומעת זאת, נרתעת ובורחת ליער. כשדיפר ופורד מנסים לשקם את השבירה של הקרע הבין-ממדי, דיפר מגלה שמייבל לקחה את התיק שלו בטעות, ומייבל גורמת לסוף העולם. בפרק 38 דיפר מנסה למצוא את מייבל, אך היא לא עונה לו ופורד מבקש ממנו שקודם יחסלו את ביל, ולאחר שפורד פספס בירייתו על ביל ונהפך לפסל מזהב, דיפר גורם בטעות לביל לשרוף את היומנים. בפרק 39 משחרר את מייבל מהבועה ביחד עם וונדי וסוס. בפרק 40 נלחם נגד ביל ומנצח אותו, חוגג את יום הולדתו ה13 וחוזר לקליפורניה.

הופעות

עונה ראשונה

  1. תיירים לכודים
  2. אגדת הגוובלוונקר
  3. ציידי ראשים
  4. היד שמנענעת את המייבל
  5. אי הנעימות
  6. דיפר נגד הגבריות
  7. דיפר כפול
  8. אוצר לא הגיוני
  9. החזיר של הנוסע בזמן
  10. לוחמי הקרב
  11. דיפר הקטן
  12. קיץ-ווין
  13. מייבל הבוס
  14. בור ללא תחתית
  15. מים עמוקים
  16. חילוף גופות
  17. טירוף להקת בנים
  18. העולם שלפני החזיר
  19. מדלגי החלומות
  20. גדעון שולט

עונה שנייה

  1. מסיבה מפחידה
  2. אל תוך הבונקר
  3. מלחמת המיני-גולף
  4. אופרת גרביים
  5. סוס והבחורה האמיתית
  6. חנות מזכרות קטנה ומטריפה
  7. אגודת העין העיוורת
  8. המשחק של בלנדין
  9. אל האהבה
  10. תעלומת אחוזת צפון-מערב
  11. לא מה שהוא נראה
  12. מעשה בשני סטאן
  13. מבוכים, מבוכים ועוד מבוכים
  14. המועמד הסטאנשורי
  15. החד-מייבל האחרון
  16. אטרקציה על אם הדרך
  17. דיפר ומייבל נגד העתיד
  18. מוזרמגדון: חלק 1
  19. מוזרמגדון: חלק 2: הבריחה מהמציאות
  20. מוזרמגדון: חלק 3: תחזירו בחזרה את המפלים

ראו גם

קישורים חיצוניים