פולקסשטורם – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 1: שורה 1:
ה'''פולקסשטורם''' (ב[[גרמנית]]: '''Volkssturm'''; בתרגום חופשי: "סערת העם") הייתה [[מיליציה]] לאומית שהוקמה על ידי [[המפלגה הנאצית]] במהלך החודשים האחרונים של [[מלחמת העולם השנייה]]. המפלגה הנאצית הקימה אותו על פי הוראת [[אדולף היטלר]], וההכרזה הרשמית על הקמתו התבצעה ב18 באוקטובר 1944. גויסו אליו ב[[גיוס חובה]] גברים בני 16 עד 60 שטרם שירתו במסגרת צבאית אחרת.
ה'''פולקסשטורם''' (ב[[גרמנית]]: '''Volkssturm'''; '''בתרגום חופשי:''' "סערת העם") הייתה [[מיליציה]] לאומית שהוקמה על ידי [[המפלגה הנאצית]] במהלך החודשים האחרונים של [[מלחמת העולם השנייה]]. המפלגה הנאצית הקימה אותו על פי הוראת [[אדולף היטלר]], וההכרזה הרשמית על הקמתו התבצעה ב18 באוקטובר 1944. גויסו אליו ב[[גיוס חובה]] גברים בני 16 עד 60 שטרם שירתו במסגרת צבאית אחרת.


== אימון והכשרה ==
== אימון והכשרה ==

גרסה מ־22:59, 5 בספטמבר 2018

הפולקסשטורםגרמנית: Volkssturm; בתרגום חופשי: "סערת העם") הייתה מיליציה לאומית שהוקמה על ידי המפלגה הנאצית במהלך החודשים האחרונים של מלחמת העולם השנייה. המפלגה הנאצית הקימה אותו על פי הוראת אדולף היטלר, וההכרזה הרשמית על הקמתו התבצעה ב18 באוקטובר 1944. גויסו אליו בגיוס חובה גברים בני 16 עד 60 שטרם שירתו במסגרת צבאית אחרת.

אימון והכשרה

עקב המחסור בנשק, למגויסים לפולקסשטורם ניתנה הכשרה קרבית בסיסית ביותר, שכללה אימון מינימלי בשימוש בנשקים כמו רובה מאוזר K98 ורקטת הנ"ט פאנצרפאוסט. גם המחסור בכוח אדם מיומן השפיע על אימון המגויסים, ולעתים ההכשרות בוצעו על ידי חיילים משוחררים ממלחמת העולם הראשונה. פעמים רבות חברי הפולקסשטורם השתמשו בנשק בפעם הראשונה רק בשעת קרב.

בקרב על ברלין

במהלך הקרב על ברלין, השתמש הפיקוד הגרמני בפולקסשטורם כמגן אחרון על העיר. כוחותיו מנו כ60,000 איש שחולקו ל92 גדודים, כאשר 30 הגדודים שהיו מצוידים בנשק כלשהו נשלחו לעמדות קדמיות, בעוד שאר הגדודים שלא היו מצוידים בנשק נותרו בתוך העיר.