הכוכב דינוזאור – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מנורי (שיחה | תרומות)
מנורי (שיחה | תרומות)
שורה 27: שורה 27:
'''2. דרקונים מנוצים''':
'''2. דרקונים מנוצים''':
* הפרק נפתח ביערות [[סין העממית|סין]] בתור ה[[יורה (תקופה)|יורה]] בו נראים [[אפידקסיפטריקס]]ים [[דינוזאורים מנוצים|מנוצים]] הנעים בין העצים ושולפים באמצעות אצבעותיהם זחלי [[חיפושיות]] מהעצים. אך בעוד 2 פרטים מתקוטטים על זחל שנופל על הקרקע, אחד מהם נע ללקט אותו אך נטרף בידי [[סינרפטור]] צעיר רעב.
* הפרק נפתח ביערות [[סין העממית|סין]] בתור ה[[יורה (תקופה)|יורה]] בו נראים [[אפידקסיפטריקס]]ים [[דינוזאורים מנוצים|מנוצים]] הנעים בין העצים ושולפים באמצעות אצבעותיהם זחלי [[חיפושיות]] מהעצים. אך בעוד 2 פרטים מתקוטטים על זחל שנופל על הקרקע, אחד מהם נע ללקט אותו אך נטרף בידי [[סינרפטור]] צעיר רעב.
* הפרק ממשיך ל[[מונגוליה]] בסוף הקרטיקון, שם נקבת Saurornithoides מקננת על הקרקע. כשגנב ביצים כמו [[אובירפטור]] אוכל ביצה הנקבה מבריחה אותו, אך עד מהרה היא נטרפת בידי קרוב משפחתו הענקי - ה[[גיגנטורפטור]] שמשתמש בנבלה כדי לפתות נקבות. ואולם כשעוד גיגנטורפטור מגיע הוא משתמש בנוצות הראווה כדי להרשים אותו, אך כשלא מצליח, הוא נאלץ להילחם ולבסוף מנצח אותו.
* הפרק ממשיך ל[[מונגוליה]] בסוף הקרטיקון, שם נקבת [[זאורורניתוידיז]] המקננת על הקרקע. כשגנב ביצים כמו [[אובירפטור]] אוכל ביצה הנקבה מבריחה אותו, אך עד מהרה היא נטרפת בידי קרוב משפחתו הענקי - ה[[גיגנטורפטור]] שמשתמש בנבלה כדי לפתות נקבות. ואולם כשעוד גיגנטורפטור מגיע הוא משתמש בנוצות הראווה כדי להרשים אותו, אך כשלא מצליח, הוא נאלץ להילחם ולבסוף מנצח אותו.
* הפרק ממשיך לסין, שם נראה [[מיקרורפטור]] בציד [[לטאות]] מעופפות (מהסוג Xianglong) בין הענפים, אך הופך בעצמו למטרה של [[סינאורניתוזאורוס]] שבעצמו מעופף בין הענפים. המיקרורפטור בורח והסינאורניתוזאורוס עוקב במקום אחרי פרט של [[ג'יהולוזאורוס]] עם צעירים. להקה של סינאורניתוזאורוסים מתקהלת סביב הפרט הבוגר והורגת אותו בעזרת שיני ה[[ארס]] שלהם. בנוסף לדנוזאורים אלה, הקריין מדבר על עוד דינוזאורים מעופפים שחיים עד היום - ה[[עופות]].
* הפרק ממשיך לסין, שם נראה [[מיקרורפטור]] בציד [[לטאות]] מעופפות (מהסוג Xianglong) בין הענפים, אך הופך בעצמו למטרה של [[סינאורניתוזאורוס]] שבעצמו מעופף בין הענפים. המיקרורפטור בורח והסינאורניתוזאורוס עוקב במקום אחרי פרט של [[ג'יהולוזאורוס]] עם צעירים. להקה של סינאורניתוזאורוסים מתקהלת סביב הפרט הבוגר והורגת אותו בעזרת שיני ה[[ארס]] שלהם. בנוסף לדנוזאורים אלה, הקריין מדבר על עוד דינוזאורים מעופפים שחיים עד היום - ה[[עופות]].
'''3. הרוצחים האחרונים''':
'''3. הרוצחים האחרונים''':

גרסה מ־23:16, 15 בספטמבר 2018

הכוכב דינוזאור
Planet Dinosaur
סוגה מוקומנטרית
יוצרים נייג'ל פטרסון, פיל דוברי
מנחים ג'ון הרט עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור בריטניה
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 6
הפקה
הפצה BBC Worldwide עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה אילן אשקרי עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 30 דקות
שידור
רשת שידור BBC
תקופת שידור מקורית 14 בספטמבר 201119 באוקטובר 2011
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
דגם של ספינוזאורוס עם דג שצד. נראה בפרק הראשון.
דגם של מיקרורפטור, נראה בפרק השני
איור של דספלטוזאורוס מנוצה, נראה בפרק השלישי.
דגמי אלוזאורוס וסטגוזאורוס. נראו בפרק הרביעי.
הטצגופטריקס גדול. נראה בפרק השישי והאחרון.

כוכב הדינוזאוריםאנגלית: Planet Dinosaur) היא סדרה דוקומנטרית מבית ה-BBC, ששודרה בבריטניה בערוץ BBC One מספטמבר עד אוקטובר 2011 בקריינותו של ג'ון הרט. סדרה זו נוצרה מאת נייג'ל פטרסון ופיל דוברי שיצרו גם את הסדרות של ללכת עם....

זוהי סדרה על דינוזאורים שנוצרה לאחר הסדרה הפופולרית ללכת עם דינוזאורים. תמונות הסדרה נוצרו על ידי מחשב והם מדמים מגוון מינים פרהיסטוריים בסביבתם הטבעית בהתאם למחקרים והגילויים האחרונים עליהם, בתוספת הסברים וממצאי מאובנים לאורך העלילה.

פרקי הסדרה

1. העולם האבוד:

  • הפרק חל בקרטיקון במצרים הקדומה, שהתכסתה ביצות ובהם היו עדרי אורנוזאורוסים. לפתע העדר נתקף בהלה מספינוזאורוס ענקי שמופיע לידם אך מתעלם מהם ומחפש במקומם דגים כמו ה-אונכופריסטיס, קרובו של המסורניים שהגיע לאורך 2.5 מ', הנודדים לנהרות כדי להתרבות. הספינוזאור תופס אחד מהם והורג אותו עם לסתותיו ואת הפגרים חוטפים רוג'ופסים רעבים. בינתיים זוג קרכרודונטוזאורוסים רבים על טריטוריית ציד והמנצח צד והורג פרט של אורנוזאורוס.
  • כשהפרק נמשך הביצות הגדולות מתחילות להיעלם ואז הספינוזאורוס נאלץ לחפש מקור טרף אחר. הוא מתקרב למים בהם תניני גוניאופוליס קטנים, אך גם תנים גדול וקטלני - הסרקוסוכוס שיכול להרוג את הספינוזאורוס. הוא בורח וטורף פטרוזאור מסוג אלנקה. בהמשך הוא מריח נבלה של אורנוזאורוס אך מגלה לידה קרכרודונטוזאורוס. מתפתח ביניהם קרב והספינוזאורוס מנצח, אך הוא נפצע במפרשו ויוצא לשמש להירגע.
  • בסוף הפרק עליית פני הים הורסת את הביצות בהם הספינוזאורוס חי, מה שמוביל להכחדתו. הוא נראה לבסוף במדבר וללא רוח חיים.

2. דרקונים מנוצים:

  • הפרק נפתח ביערות סין בתור היורה בו נראים אפידקסיפטריקסים מנוצים הנעים בין העצים ושולפים באמצעות אצבעותיהם זחלי חיפושיות מהעצים. אך בעוד 2 פרטים מתקוטטים על זחל שנופל על הקרקע, אחד מהם נע ללקט אותו אך נטרף בידי סינרפטור צעיר רעב.
  • הפרק ממשיך למונגוליה בסוף הקרטיקון, שם נקבת זאורורניתוידיז המקננת על הקרקע. כשגנב ביצים כמו אובירפטור אוכל ביצה הנקבה מבריחה אותו, אך עד מהרה היא נטרפת בידי קרוב משפחתו הענקי - הגיגנטורפטור שמשתמש בנבלה כדי לפתות נקבות. ואולם כשעוד גיגנטורפטור מגיע הוא משתמש בנוצות הראווה כדי להרשים אותו, אך כשלא מצליח, הוא נאלץ להילחם ולבסוף מנצח אותו.
  • הפרק ממשיך לסין, שם נראה מיקרורפטור בציד לטאות מעופפות (מהסוג Xianglong) בין הענפים, אך הופך בעצמו למטרה של סינאורניתוזאורוס שבעצמו מעופף בין הענפים. המיקרורפטור בורח והסינאורניתוזאורוס עוקב במקום אחרי פרט של ג'יהולוזאורוס עם צעירים. להקה של סינאורניתוזאורוסים מתקהלת סביב הפרט הבוגר והורגת אותו בעזרת שיני הארס שלהם. בנוסף לדנוזאורים אלה, הקריין מדבר על עוד דינוזאורים מעופפים שחיים עד היום - העופות.

3. הרוצחים האחרונים:

  • הפרק חל בעבות אלברטה של הקרטיקון, אז דספלטוזאורוס מנסה להפתיע כסמוזאורוס אך נכשל ומוותר. בהמשך להקת דספלטוזאורוסים מתאספת ומנסה להכריע את הכסמוזאורוס שמנסה לברוח אך הציידים מדביקים אותו וטורפים אותו. הצעירים צריכים לחכות שהפרטים החזקים יותר יסיימו לאכול.
  • הפרק ממשיך לאלסקה, בה נראים פרטי טרודון גדולים יחסית, בציד של אדמונטוזאורוסים צעירים. הציד מתרחש בלילה והלהקה פוצעת קשה אדמונטוזאורוס צעיר, אך פרט בוגר פוצע טרודון ומבריח את השאר. בבוקר מתברר שהצעיר מת והלהקה מתאספת לאכול אותו.
  • הפרק ממשיך למדגסקר, שם נבלה של הזאורופוד רפטוזאורוס מושכת מיונגזאורוסים שמבריחים פרטי Rahonavis מהפגר. אך בעוד זכר אחד גונב טרף מצעירים וסועד לבדו, נקבת מיונגזאורוס שמגיעה מאחוריו נושכת והורגת אותו ואז ניזונה מנבלתו.
  • הפרק חוזר לאלברטה, שם להקת הדספלטוזאורוסים מחכה לנדידה של צנטרוזאורוסים. במהלך סופת גשמים העדרים המותשים נהיים פגיעים ולהקת הדספלטוזאורוסים מצליחה לטרוף כמה מהם. השאר קופצים לנהרות גועשים ומנסים לחצות אותם לפני שיטבעו או ייטרפו בידי דיינוסוכוס ששוחה במים. הפגרים שנסחפו לחוף משמשים מזון לאוכלי נבלות ולדספלטוזאורוסים.

4. נלחמים כדי לחיות:

  • הפרק נפתח במימי צפון אירופה של היורה, שם קבוצת פלסיוזאורים מסוג קימרוזאורוס מחפשים כרישי מלאך בקרקעית החולות. לפתע מגיח פליוזאורוס ענקי והקבוצה נמלטת לעבר לגונה רדודה שמאיטה את הטורף. הוא מצליח לחצות אותה בכל זאת אך הפלסיוזאורים מהירים ממנו במים אלה, ואולם נאלצים לחזור למים העמוקים המזינים יותר. מאוחר יותר אחד מהם עוסק בציד דגים ולא מבחין בפליוזאורוס שצולל מתחתיו כדי לתפוס אותו בהפתעה. הוא מצליח לתפוס אותו ובעזרת לסתותיו העצומות, קורע אותו לשניים. הפליזואורוס היה הגדול שבזוחלי הים מכל הזמנים, וקרוביו ימשיכו לשלוט בימים עוד 100 מיליון שנה.
  • הפרק ממשיך לאמריקה הצפונית של היורה, שם מעופפים מספר קפודקתילוסים ועדרי סטגוזאורוסים וקמפטוזאורוסים מתגוננים מטורף משותף - האלוזאורוס, המנסה לתפוס אותם ממארב. הקמפטוזאורים בורחים מאלואורוס מתקרב שפונה לתקוף את הסטגוזאורים. הוא נושך אחד מהם, אך נפגע ממכת זנב דוקרנית ונופל על הקרקע פצוע. עם זאת הוא מתאושש. בהמשך האלוזאורוס עוקב אחרי 2 קמפטוזאורוסים שהתרחקו ומצליח לארוב ולטרוף אחד מהם, אך זאורופגנקס גדול מגיע וחוטף לו את טרפו.

5. ענקים חדשים:

  • בפרק נראים מישורי ארגנטינה של הקרטיקון, בהם נדד עדר של ארגנטינוזאורוס עצומים. ליד קן עם ביצי ארגנטינוזאורוס מגיעים לקוסובאגוסים. הם ניזונים מהצעירים שבוקעים אך מוברחים בידי סקורפיובנטור שטורף את הצעירים הבוקעים גם, אך נאלץ לברוח מהארגנטינוזאורוסים הבוגרים שמגיעים. לאחר שהצעירים מתבגרים מעט הם נאלצים להתחיל לנדוד בחיפוש מזון. הם נעים על שדה אפר וולקני ויוצרים ברגליהם ביצות חול, בהם נופלים כמה גספאריניזאורים. העדר מותקף בידי מפוזאורוסים שמצליחים לתלוש חתיכה מבשר של ארגנטינוזאורוס שממשיך לחיות, אך אחד מהם נמחץ למוות. בסוף הפרק הפרט שהותקף מת מאובדן דם וסועדים על נבלתו פטרוזאורים, סקורפיובנטורים ומפוזאורוסים. הקריין אומר שכאשר הארנטינוזאורוס נכחד, כך גם טורפו המפוזאורוס.
  • הפרק ממשיך למצרים הקרטיקונית, שם עדר פרליטיטאן מרווה את צמאונו ליד הנהר לצד עדר אורנוזאורוסים, אך נשמרים מקרבה לסרקוסוכוס רעב ולתניני הגוניאופוליס. כשפרליטיטאן צעיר נתקע בבוץ ליד הנהר, הסרקוסוכוס יוצא מהמים ותופס את רגלו. למקום מגיע קרכרודונטוזאורוס שמבריח את הסרקוסוכוס, אך כשכל העדר מגיע להציל את הצעיר הוא מוותר והצעיר בורח. בסוף הפרק נאמר שכשימותו הצמחונים הענקיים, גם טורפיהם הגדולים יגוועו איתם.

6. השורדים הגדולים:

  • הפרק נפתח באי העתיק "האטג" (ליד העיר האטג, רומניה) שבים תטיס, בו בריידיקנם מטייל בין העשבים בחיפוש לטאות ונתקל בזאורופודים הננסיים מגיארוזאורוסים. הם מסתתרים מפטרוזאורים מסוג אורזדרכו שמחפשים אותם, אך הללו נמלטים מפני פטרוזאור גדול יותר - ההטצגופטריקס, אחד המעופפים הגדולים בעולם וטורף-העל של האי. כמה פרטים כאלה יורדים לקרקע ומצליחים לצוד כמה מהזאורופודים הקטנים.
  • הפרק ממשיך לצפון אמריקה, שם פרטי נות'רוניכוסים אוכלי עלים, מותקפים בידי זוג תרופודים מסוג Zunityrannus. הם מתגוננים מהם בזרועותיהם הגדולות ופוצעים באחד מהם ששותה מאגם רעיל סמוך, ונדבק בזיהום למוות. התרופודים השורדים מתקבצים ללהקה שמנסה לצוד אותם שוב, אך נכשלת ובמקום ניזונה מנבלות חבריהם שמתו. אך לצערם הגופות מורעלות וגורמות להם לזיהומים והם מתים בקרוב.
  • הפרק ממשיך למונגוליה, שם זוג גיגנטורפטור מקננים נאלצים לשמור על קינם מפני זוג פרטי אלקטרוזאורוס. לאחר סופת גשמים כשהטורפים תוקפים הזוג נלחם ומצליח לסלק אותם, אך אובירפטור שניצל את המצב גונב להם ביצים מהקן. הנקבה חוזרת לקנן ונשארת לדגור על הקן אך סופת חול גדולה קוברת אותה כשהיא מעל הקן עד למותה.
  • בסוף הפרק מתרחש ההכחדה הענקית כתוצאה מאסטרואיד שמתרסק במפרץ מקסיקו וגורם לרעידות אדמה. על האי האטג הצמחייה מתה, הזאורופודים מתו ברעב ופרטי בריידיקנם אוכלים מנבלותיהם, לפני שההטצגופטריקס מבריחים אותם מהם שחוזרים לצוד לטאות. אך כל היצורים הגדולים באי עתידים להיכחד יחד עם 60% מהיצורים החיים של זמנם.
  • הקריין אומר בסיום שהדינוזאורים היו הקבוצה המוצלחת ביותר שהתקיימה אי-פעם בכדור הארץ והיא נכדדה כתוצאה מאירוע חיצוני שהגיע לכדור.

קישורים חיצוניים