דרגון בול (סדרת טלוויזיה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ שוחזר מעריכות של 212.179.174.244 (שיחה) לעריכה האחרונה של חזרתי
שורה 568: שורה 568:
* [[מיכה אוזין סליאן|מיכה מורים]] (נאפה, דוקטור ג'ירו, מר שטן)
* [[מיכה אוזין סליאן|מיכה מורים]] (נאפה, דוקטור ג'ירו, מר שטן)
* [[יסמין עיון]] (וידל)
* [[יסמין עיון]] (וידל)
מאור אליעזר {גאקו}
* [[מירון אהרונוביץ']] (יאג'ירובה, קיטאנו)
* [[מירון אהרונוביץ']] (יאג'ירובה, קיטאנו)
* [[מתן בלו]] (גוהאן הילד עד פרק 105)
* [[מתן בלו]] (גוהאן הילד עד פרק 105)

גרסה מ־15:02, 17 בספטמבר 2018


שגיאות פרמטריות בתבנית:אנימהמאנגה

פרמטרים [ שם יפני ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.

כריכת הכרך הראשון של המאנגה
דוֹרַגוֹן בּוֹרוּ
סוגה שונן, פעולה, קומדיה
מאנגה
יוצר אקירה טוריאמה
הוצאה יפןיפן Shueisha
התפרסם לראשונה במגזין Weekly Shōnen Jump
תקופת הפרסום המקורית 1984 – 1995
מספר הכרכים שהתפרסמו 42

דרגון בוליפנית: ドラゴンボール, באנגלית: Dragon Ball) היא סדרת אנימה ומאנגה יפנית פופולרית שנוצרה על ידי אקירה טוריאמה בהשראת הרומן הסיני העממי "המסע למערב".

הסדרה פורסמה במגזין " (Weekly Shōnen Jump (Ramadi Edition" בשנים 1984–1995. 519 פרקי הסדרה אוגדו ב-42 כרכים. הצלחת הסדרה הובילה להפקה של ארבע סדרות אנימציה של אולפני טואי אנימציה, וכן ליצירת תוכניות טלוויזיה מיוחדות, משחקי וידאו וכן סרט אמריקאי (2009) בשם "דרגון בול - אבולוציה". הסדרה זכתה להערכה בקרב אמני מאנגה, וכמה מהם ציינו כי היא שימשה להם השראה בפיתוח סדרות מאנגה מצליחות, כמו "נארוטו" של מסאשי קישימוטושגיאת לואה: (בקריאה לתבנית:הערה) תוכן כפול: Kishimoto, Masashi (2007). Uzumaki: the Art of Naruto. Viz Media. p. 139 וגם שמאל=כן. ו"ואן פיס" של אייצ'ירו אודהשגיאת לואה: (בקריאה לתבנית:הערה) תוכן כפול: Allen Divers, 2003, One Piece manga review. Anime News Network וגם שמאל=כן..

דרגון בול

רקע

סדרת האנימה דרגון בול בוימה על ידי מינורו אוקאזאקי ודאיסוקה נישיו, והופקה באולפני טואי אנימציה. הסדרה כיסתה את עלילת 16 הכרכים הראשונים של המאנגה ב-153 פרקים. היא שודרה ביפן בין השנים 19861989 בערוץ Fuji TV. סיפור הסדרה מבוסס על הספר "המסע אל המערב".

בספיישל הטלוויזיוני דרגון בול Z: בארדוק - אביו של גוקו, מסופר על רקע חייו של גוקו ואביו בארדוק, חייל זוטר בצבא קיסר החלל פריזה. פריזה אשר משעבד את שבט הסאיינים, שולח את דודוריה להרוג את חבורתו של בארדוק. בארדוק מחליט לנקום בו ולאחר הקרב הסופי, פריזה משמיד את כוכב וג'יטה, כוכב הסאיינים. עם השמדת הכוכב שבט הסאיין מוכחד כמעט לגמרי, כולל בארדוק, ורק פרטים בודדים שורדים, בניהם סון גוקו. בנו של באדרוק נשלח בחללית לכדור הארץ רגע לפני השמדת הכוכב, ומאמץ אותו סון גוהאן, בן אנוש ידידותי.

סאגת הקיסר פילאף

הסדרה מתחילה כאשר גוקו יוצא מביתו שנמצא ביער כדי לחפש אוכל, ופוגש את בולמה, נערה בת 16 שמטרתה למצוא את שבעת כדורי הדרגון בול, כדורים בעלי כוח קסם המאפשרים הגשמת משאלות. בולמה מחפש אחריהם כדי לבקש שיהיה לה חבר. באותה העת, לבולמה כבר היו 2 כדורי דרגון בול, ולגוקו כדור נוסף. הם יוצאים יחדיו לחיפוש שאר הכדורים באמצעות ראדר מיוחד של בולמה, המאתר את מיקום הכדורים. את הכדור הרביעי הם מקבלים ממאסטר רושי, לאחר שצב שלקחו מביא אותם אליו. את הכדור החמישי הם מקבלים מאולונג, חזיר קטן שיודע לדבר ולשנות צורה, אחרי שהם לוכדים אותו, ולוקחים אותו למסעם עקב יכולתו לשנות צורה. הם ממשיכים ופוגשים גם את השודד יאמצ'ה ואת חברו פואר שגם יכול לשנות צורה, ומביסים אותם בסופו של דבר, אך הם בורחים וממשיכים לעקוב אחריהם. את הכדור השישי הם מקבלים מאוקסקינג, לאחר הבאת ביתו (צ'יצ'י) אליו וכיבוי השרפה של טירתו. בעיר הם עוצרים לקנות קפסולות, ונתקלים ב"כנופיית הארנבים" ומביסים אותם. לבסוף, כל הכדורים שלהם (למעט אחד) נגנבים על ידי פילאף, שכולא אותם כדי להשיג את האחרון (ומצליח), ולבקש משאלה. אולונג מביע ברגע האחרון משאלה ומבקש תחתונים, לפני שפילאף מספיק להביע את שלו. לאחר מכן הם נכלאים על ידו וניצלים לאחר שגוקו הופך לקוף ענק לאחר שנחשף לירח מלא. גוקו חוזר למצבו הרגיל אחרי שיאמצ'ה חותך את זנבו. בסוף הסאגה גוקו הולך ללמוד אמנויות לחימה אצל קאמה סנין ("נזיר הצב" ביפנית) ששמו הוא מאסטר רושי, ויאמצ'ה ופואר מחליטים ללכת לעיר יחד עם בולמה ואולונג.

סאגת טורניר הטנקצ'י בודקאי ה-21

גוקו מתאמן אצל מאסטר רושי במשך שמונה חודשים עם ילד נוסף בשם קרילין. בתום התקופה גוקו וקרילין נרשמים לטנקאצ'י בודוקאי, טורניר אמנויות הלחימה ה-21. הפרס למנצח עומד על 500 אלף זני (המטבע בסדרה). לפני התחרות הם פוגשים את יאמצ'ה ושלושתם עוברים את המוקדמות בקלות ומגיעים לתחרות הפומבית, המתמודדים הם: גוקו, קרילין, ג'קי צ'אן (מאסטר רושי מחופש), יאמצ'ה, גיראן, נאם, ראנפן ובקטריאן. הטורניר נגמר כאשר גוקו וג'קי צ'אן מגיעים לגמר שבמהלכו גוקו הופך לקוף ענק לאחר שמביט בטעות בירח, ומנסה להרוג את כל האנשים שבזירה. למרבה המזל ג'קי צ'אן מפוצץ את הירח וגוקו חוזר לדמותו המקורית. הקרב נמשך ובסוף הקרב הקשה ג'קי מנצח.

סאגת צבא הסרט האדום

זמן קצר לאחר סיום טורניר הטנקאצ'י בודוקאי גוקו פוגש את חברי צבא הסרט האדום, ארגון פשע המחפש את כדורי הדרגון בול. בהתחלה גוקו נלחם בגנרל סילבר ומביס אותו בחיפוש אחר הדרגון בול בעל ארבעת הכוכבים. הגנרל הבא שהוא נלחם בו הוא גנרל וויט, אותו מביס אנדרואיד 8 (שמצטרף לגוקו בהמשך), לא לפני שגוקו מביס 4 לוחמים של וויט. גוקו הולך לבולמה כדי שתתקן לו את הראדר והיא וקרילין יוצאים איתו עם צוללת אל מתחת לים ומשיגים שם דרגון בול נוסף. בדרכם הם נלחמים ברובוט פיראטי ובגנרל בלו, שגוקו מביס אחרי שהוא משיג את הדרגון בול, בזכות ילדה רובוטית בשם אראלה נורמאקי. גוקו מוצא את כדור דרגון בול נוסף בכפר אינדיאני, ומקבל אותו לאחר הבסת הגנרל ילו. שם הוא מפסיד לרוצח שכיר שהושכר על ידי צבא הסרט האדום בשם טאו, ואז מטפס במגדל שבכפר ומתאמן בקצהו עם חתול בשם קארין/קורין. אחרי 3 ימים הוא יורד למטה ומביס את טאו. עקב מותו של בורה (שנרצח על ידי טאו מיד לפני שהביס את גוקו), גוקו מחליט לאסוף את כל כדורי הדרגון בול כדי להחיות אותו, ולשם כך הולך למפקדה של צבא הסרט האדום. הוא מביס את כולם ולאחר שלקח את כל הכדורים במפקדה - נשאר לו רק עוד כדור אחד להשגת מטרתו.

סאגת מגדת העתידות באבא

גוקו לא יכול למצוא את הכדור האחרון באמצעות הראדר, אז הוא מגיע לטירה שבה יש מגדת עתידות המציעה את שירותיה לכל דורש אך רק אם ישלם מיליון זני, או שינצח את כל 5 הלוחמים שלה ויקבל ניבוי עתידות אחד חינם. הקרב הראשון הוא של קרילין נגד הלוחם פאנג הערפד, קרילין מפסיד. אופה ופואר נלחמים יחד נגד פאנג, מנצחים, ופורשים לטובת יאמצ'ה. השני הוא יאמצ'ה נגד הלוחם הבלתי נראה, ויאמצ'ה מנצח בקרב בזכות קרילין שחשב על דרך בעזרתה יראו את הלוחם וכך יוכלו להביסו. השלישי הוא בין יאמצ'ה למומיה, יאמצ'ה מפסיד. גוקו מביס את המומיה. הרביעי הוא בין גוקו לאיש השד ("Spike The Devil Man" באנגלית), שגם מובס. החמישי הוא גוקו נגד גוהן - סבו של גוקו שבאבא החזירה לחיים ליום אחד, שלבש מסכת שועל עם הילה מעליו עד סוף הקרב. גוקו מנצח בקושי. באבא מראה לגוקו איפה כדור הדרגון בול האחרון. גוקו מגלה שהוא אצל פילאף, ולאחר קרב קצר איתו גוקו מקבל את הכדור האחרון. גוקו לוקח את כל שבעת הכדורים, מוציא את הדרקון שנרון משם, ומבקש שאבא של אופה יחזור לחיים.

טורניר אמנויות הלחימה ה-22 (סאגת טינשינהאן)

הלוחמים מתחילים להתאמן לקראת הטורניר הבא בעוד 3 שנים. אחרי 3 שנים הלוחמים מגיעים לטורניר ופוגשים את האויב של מאסטר רושי, מאסטר שן (נקרא "Tsuru-Sennin" בגרסה היפנית) ואת התלמידים שלו טינשינהאן ושיאצו. הלוחמים שעוברים את המוקדמות הם: גוקו, קרילין, יאמצ'ה, ג'קי צ'אן, טינשינהאן, שיאצו, פאמפוט וזאב-איש. הקרב האחרון הוא בין טינשינהאן לגוקו, ולאחר קרב קשה וארוך טינשינהאן מנצח בקרב.

סאגת המלך פיקולו

מיד בסוף הטורניר, קרילין נרצח. גוקו מיד מוצא את הרוצח (טמבוריין שד שפיקולו הוליד כדי שיהרוג את כל מי שהשתתף בטורניר אמנויות הלחימה ה-22), וכמעט נהרג. בעוד הוא שוב מחפש אותו הוא נתקל ביג'ירוב. מפלצת בשם סימבל (שנולדה כדי לאסוף את הדרגון בול) תוקפת את שניהם ונרצחת על ידי יג'ירוב. כתוצאה מכך טימבורין מגיע לשם, וגוקו הורג אותו. באותו המקום גוקו פוגש את האבא של טמבוריין וסימבל, המלך פיקולו(Piccolo Daimao ביפנית). פיקולו מביס בקלות את גוקו, וכמעט הורג אותו. במקביל טנשיאן, שיאצו ומאסטר רושי אוספים את כדורי הדרגון בול בשביל להחזיר את קרילין לחיים, ומיד הם פוגשים את פיקולו. מאסטר רושי מנסה לבצע טכניקה שנקראת "מאפובה" (גל בלימת הרוע בעברית) כדי לכלוא אותו, נכשל ומת. פיקולו משיג את כל שבעת כדורי הדרגון בול מהם ומבקש להיות צעיר יותר. שיאצו מנסה לעצור אותו אבל גם נרצח על ידו. גוקו מגיע למגדל של קורין בשביל לבקש עזרה, וקורין מביא לו מים שמי ששותה אותם ושורד, הופך לחזק יותר. גוקו שותה אותם ומצליח לשרוד, ויוצא להילחם בפיקולו. במקביל טנשיהאן שהתאמן על טכניקת המאפובה נוסע לפיקולו, אבל לא יכול להשתמש בה, ונלחם בדרום (שד שפיקולו הוליד באותו הרגע). הוא כמעט הובס, אבל גוקו הציל אותו ומצליח לרצוח גם את פיקולו.

סאגת הטורניר ה-23 (סאגת פיקולו ג’וניור)

גוקו מגלה ששנרון מת, וקורין אומר לו ללכת למצפה של קאמי (אל ביפנית), כי הוא זה שיצר את כדורי הדרגון בול. קאמי מסכים להחזיר את שנרון בתנאי שגוקו יתאמן איתו. גוקו מסכים ובמהרה קרילין, שיאצו ורושי חוזרים לחיים, וקאמי מבשר כי בן של המלך פיקולו יהיה בטורניר הבא. בטורניר, (שמתקיים לאחר 3 שנים, מתברר גם שטאו שרד את הקרב עם גוקו והפך את עצמו לסייבורג. צ'יצ'י מגיעה גם כן לטורניר, ומזכירה לגוקו שהוא הבטיח להתחתן איתה כשנפגשו לראשונה. העולים לתחרות הפומבית של הטורניר הם: גוקו, טנשיאן, קרילין, יאמצ'ה, צ'יצ'י, סייבורג טאו, הירו/שן (קאמי במסווה) ובנו של המלך פיקולו. לגמר הגיעו גוקו ופיקולו ג'וניור, ובסופו גוקו מנצח את פיקולו. גוקו חס על חייו של פיקולו ונותן לו להימלט.

לבסוף, גוקו וצ'יצ'י מתחתנים.

דרגון בול Z

לסדרת דרגון בול Z יש 291 פרקים.

רקע

הסדרה ממשיכה את עלילת דרגון בול, 5 שנים לאחר האירועים. רקע לדרגון בול Z לא מסופר באופן רציף אך מוזכר בקו העלילה ובסרטים בעיקר על ידי מונולוגים או דיאלוגים של הדמויות. הרקע לסדרה מסופר בספשייל "בארדוק אבא של גוקו", והספשייל מתחיל בכוכב ווג'יטה - מקום מוצאם של כל הסאיינים, עליו שולט המלך ווג'יטה, בין הסאיינים לפריזה יש הסכם האומר כי כל עוד הסאיינים יכבשו כוכבים לטובתו, הוא ישאיר אותם בחיים. במהלך משימה לכיבוש כוכב בה השתתף בארדוק, אביו הביולוגי של גוקו, הוא מקבל מאחד המקומיים יכולת לחזות את העתיד כנקמה על כיבוש כוכבו, במטרה שיידע איך יגיע קיצם של הסאיינים. בארדוק מנבא את פריזה משמיד את כוכב ווג'יטה ומזהיר את בני כוכבו על כך, אך הם מתייחסים לכך בזלזול. בד בבד נולד בנו, קאקארוטו (לימים ייקרא: "סון גוקו"), ובשל עוצמתו החלשה נשלח לגדול בכדור הארץ ולכבוש את הכוכב כשיגיע לבגרות. בארדוק יוצא להילחם נגד פריזה לאחר שמבין כי הוא היחיד שיכול לשנות את העתיד, ומנסה להרוג אותו, אך פריזה מתגלה כהרבה יותר חזק, והורג את בארדוק במתקפת אנרגיה שלאחר מכן משמידה את כוכב ווג'יטה. לפי פריזה, הוא מסיים את משימתו להשמיד את כל הסאיינים, אך ראדיץ, נאפה,וג'יטה,וגוקו שלא נכחו בכוכב עדיין בחיים וזו היא תחילתה של הסאגה הראשונה ברגון בול זי.

סאגת הסאייה

הסדרה מתחילה כ-5 שנים לאחר סיום אירועי דרגון בול עם הגעת ראדיץ, אחיו של גוקו, לכדור הארץ. גוקו וצ'יצ'י נשואים כחמש שנים וכיום הורים לילד בן 4 בשם סון גוהאן (ע"ש סבו המנוח של גוקו). בהגעתו, מתכנן ראדיץ, פיראט חלל ממוצא סאייני, לצרף את אחיו לסאיינים האחרונים שנשארו חיים לאחר שכוכבם התפוצץ. הוא מגלה לגוקו כי הוא למעשה סאייני שנשלח לכדור הארץ על מנת להשמידו כשיגדל, אך בעקבות מכה חזקה שחטף בראשו בילדותו שינה את הרגליו המולדים. ראדיץ מחליט "להחזירו למוטב" ומבין שעליו לעורר אותו בדוחק לבצע מעשי הרג של תושבי הכוכב ולכן חוטף את בנו ומכריח אותו להביא לו עד למחרת 100 גופות של אנשי הכוכב ולא יהרוג את בנו. גוקו ופיקורו, שהיו לאויבים הגדולים ביותר, מחליטים לשתף פעולה ולהילחם יחד נגד ראדיץ (שמפחיד את פיקורו ומערער על שליטתו בכוכב), ומצליחים להביסו בעזרת אסטרטגיה שבה גוקו נהרג יחד איתו.

בעת מות ראדיץ נודע לשני הסאיינים הנוספים הנותרים אודות הדרגון בול, דבר שדירבן אותם להגיע אל כדור הארץ ברצונם לזכות בחיי נצח ושקילת אפשרות הזדווגות עם נקבות הכוכב כדי להחזיר את הגזע שלהם לחיים. ראדיץ מבשר לפיקורו שחבריו הסאיינים, שחזקים ממנו פי כמה וכמה, יגיעו בעוד כשנה מיום מותו ויחזירו אותו לחיים, פיקורו מעדכן את קרירין, קאמה-סנין ובורומה על שאירע והם מחליטים ליצור קשר עם חבריהם מתחרויות אמנויות הלחימה מהעבר ולהתאמן לקראת בוא החייזרים הפולשים. גוד מעדכן את גוקו בעולם הנשמות על כך שסאיינים נוספים בדרך וזה מחליט להתאמן לקראת בואם כדי שיוכל להציל את העולם שוב, הוא מתבשר על כך שישנה ישות בעולם המתים בשם "המלך קאיו הצפוני" שגר בקצה שביל הנחש של מיליון ק"מ שהוא מורה מהולל לאמנויות לחימה בעולם הנשמות ומחליט ללכת ולבקש את אימוניו.

שנה אחר מות ראדיץ, הגיעו הסייאנים, ווג'יטה ונאפה, לכדור הארץ ולאחר שהשמידו את העיר המזרחית, כוחות הצבא והתקשורת שנקרו בדרכם המשיכו אל עבר שדה הקרב שבו עמדו פיקולו, קרילין, גוהאן, טינשאן, שיאטצו, ויאמצ'ה. גוקו באותו הזמן סיים את אימוניו אצל המלך קאיו והוחזר לחיים אך טרם הגיע לשדה הקרב. פיקורו, טיאן, שיאצו ויאמצ'ה מצאו את מותם בנסיבות טראגיות, ורק לאחר מכן הגיע גוקו לשדה הקרב, נתן שעועית קסם לבנו וחברו קרירין ששרדו עד כה בנס, הוא מתפנה לטפל בנאפה ומביס אותו בקלות יתרה, מה שמעורר את זעם שותפו, וג'יטה, שמחליט לרצוח במעשה בגידה את מי שהיה לו כאב מאמץ בלי הנד עפעף. לאחר הקרב המייגע נגד ווג'יטה, מתירים לו גוקו, קרילין, גואהן ויאג'ירוב שנשארו בחיים לברוח מכדור הארץ כשהוא גוסס וכשכבודו נרמס, הוא מזמן את החללית שלו, מתחבר למכונת הנשמה ונמלט אל החלל כשהוא מבטיח שישוב בעתיד וישמיד את הכוכב (בדרכו לבסיס שבכוכב פריזה 79 לקבל טיפול רפואי).

סאגת נאמק

עם מות פיקולו, נהרג גם קאמי, חציו הטוב של פיקולו ויוצר הדרגון בול. לפיכך, חדלו הדרגון בול לעבוד עד חזרתו של קאמי (ופיקולו במקביל) לחיים. על מנת להחזיר את כל לוחמי ה-Z שמתו בקרב נגד הסאיינים, יצאו גואהן, קרילין ובולמה לאסוף את כדורי הדרגון בול בכוכב הנקרא נאמק, שהוא כוכב המוצא של פיקולו ושל כדורי הדרגון בול. בהגעתם הם מגלים שגם ויג'יטה וגם דיקטטור בשם פריזה (Frieza באנגלית) רוצים את כדורי הדרגון בול בנאמק. בתחילה מחסל ווג'יטה את עוזריו האישיים של פריזה: קווי, דודוריה וזארבון. לאחר מכן הוא נלחם עם קרירין וגוהאן נגד המשרתים החזקים ביותר של פריזה, צוות גיניו (בגלל טעות של המדבבים לעברית, בדיבוב בטאו את זה גינאו. צורת הביטוי הנכונה היא גיניו). גוקו מצטרף ועוזר להביסם אך קפטן גיניו, מחליף את גופו בזה של גוקו בעזרת טכניקת החלפת הגוף. אך בזכות וג'יטה, הוא מחליף איתו חזרה ואחר כך מחליף גוף עם צפרדע וכך מובס. גוקו נאלץ להתעכב על מנת לרפא את גופו, בזמן שווג'יטה, גוהאן וקרילין החלו את הקרב נגד פריזה. פיקולו הצטרף בהמשך על ידי שימוש בשתי משאלות של כדורי הדרגון בול. לאחר שאף אחד מהלוחמים לא הצליח להביס את פריז בצורתו הרביעית (ראה פירוט בדמויות), הצטרף גוקו לקרב ומאוחר יותר הפך לסופר סאיין ("Super Saiya-Jin" ביפנית) הראשון עם מות קרילין, והביס את פריז. בסוף הסאגה, כולם מלבד גוקו עברו לכדור הארץ. במהלך כל הסאגה טנשיאן, יאמצ'ה ושיאצו (ופיקולו בחלקה) התאמנו אצל האל קאיו הצפוני בעודם מתים והוחזרו לחיים על ידי כדורי הדרגון בול בסופה.

סאגת האנדרואידים

אחרי שהובס, מגיע פריזה לכדור הארץ כסייבורג עם אביו וחייליו, וכל אלה נרצחים על ידי נער מסתורי בכדור הארץ, לא לפני שלוחמי ה-Z מתקהלים כדי לעצור את פריז. אחרי מותם מגיע גוקו, שהתגלה ששרד את הקרב עם פריז הרבה לפני כן. גוקו והנער עורכים קרב ידידותי ובסופו מזהיר הנער לגוקו כי סייבורגים (בגרסאות העברית והאנגלית הם כונו אנדרואידים), פרי יצירתו של אויב ישן של גוקו, דוקטור ג'ירו, מתכננים להרוג אותו. בנוסף הוא מזהיר את גוקו ממחלת לב שתתקוף אותו. לאחר מכן, מתגלה כי זהו טראנקס, בנו של ווג'יטה ובולמה שהגיע להווה מהעתיד, כדי להזהיר את ההווה מהעתיד העגום, ובתקווה לשנותו. 3 שנים עוברות ושני אנדרואידים מופיעים, 19 ו-20, במטרה להרוג את גוקו. 19 נלחם נגד גוקו ומצליח להתישו עקב מחלת הלב של גוקו, שהורידה את כושר הלחימה שלו בקרב. ווג'יטה הופך לסופר סאיין ומחסל את 19, ואנדרואיד 20 בורח במטרה לשחרר את אנדרואידים 17 ו-18. הוא מצליח, אך הם הורגים אותו בשחרורם ומשחררים את אנדרואיד 16. לוחמי ה-Z מובסים על ידי 17 ו-18, ופיקולו מחליט להתמזג עם קאמי והופך את עצמו ל"סופר נאמק" בו בזמן מפלצת בשם סל שהגיעה מהעתיד מופיעה, ורצונו לשאוב את אנדרואידים 17 ו-18 על מנת להגיע לצורה המושלמת שלו. אף על פי שלוחמי ה-Z מנסים לעזור לאנדרואידים לא להישאב על ידי סל, סל מצליח לשאוב את שניהם ולהגיע לצורה המושלמת שלו. עקב חוזקו האדיר של סל המושלם, אף אחד מלוחמי ה-Z לא יכול להביסו. כשסל מחסל את אנדרואיד 16, שהשתתף עם לוחמי ה-Z, גוהאן לא מצליח להחזיק את כעסו והופך לראשונה לסופר סאיין 2, ונעשה חזק יותר מסל. לאחר מכן סל מחליט לנפח את גופו ולהתפוצץ בעוצמה שתפוצץ את כל כדור הארץ, גוקו משתגר איתו לכוכב של האל קאיו הצפוני, וכתוצאה מכך מתאבד על מנת לנצחו. למרות מאמציו של גוקו, סל חזר לכדור הארץ (בזמן שגוקו מת) עם עוצמה חזקה יותר, אך גוהאן מצליח בסופו של דבר להביסו.

סאגת בו

7 שנים לאחר מותו של סל, גוקו עדיין בעולם הנשמות לאחר שנהרג בקרב נגד סל, גוהאן הזניח את האימונים והפך לתלמיד תיכון מחוננן, ווג'יטה המשיך באימוניו בשביל להיות יותר חזק מגוקו, טראנקס וגוטן, בניהם של וג'יטה וגוקו בהתאמה גדלו וקרילין נשוי לאנדרואיד 18 ולהם יש ילדה. העלילה מתחילה בגוהאן, שעוצר פושעים תוך הסתרת זהותו עד לחשיפתו על ידי וידל, שמאלצת אותו להירשם לטורניר ה-25. גוקו חוזר לכדור הארץ ליום אחד וגם הוא וכל שאר לוחמי ה-Z משתתפים. במהלך הקרב של גוהאן הוא מתבקש להפוך לסופר סאיין 2 ועושה זאת, והאנרגיה שלו נשאבת על ידי ספופוביץ', שעובד תחת באבידי, קוסם מרושע שמנסה להחיות מפלצת רבת עוצמה - מאג'ין בו. לוחמי ה-Z עוקבים אחרי ספופוביץ' עם עוזרו (יאמו) לספינתו של באבידי, שם הם נלחמים נגד 3 לוחמים. וג'יטה הביס את הראשון, גוקו הביס את השני וגוהאן נלחם בשוויון עם השלישי. לאחר מכן, הלוחם השלישי (דאבורה) מציע לבאבידי להשתלט על ויג'יטה דרך חלקו הרשע. באבידי עושה זאת ומצליח, אף על פי שויג'יטה לא ציית לכל פקודותיו. ויג'יטה נלחם בגוקו בשוויון, ואז נלחם במאג'ין בו, משמיד את עצמו בתקווה להשמיד גם את בו - ונכשל, לא לפני שבו הרג את דאבורה וכמעט הרג את גוהאן. גוקו מלמד את גוטן וטראנקס את טכניקת המיזוג, ונלחם במאג'ין בו בצורת סופר סאיין 3. אחר כך, בעת התקף עצבים, בו מתפצל לחצי הטוב והרע שלו. החצי הרע אוכל את החצי הטוב והופך לסופר בו (הצורה החזקה ביותר של בו במנגה). במקביל גוטן וטראנקס מתאמנים בחדר הזמן והנשמה, ולאחר מכן נלחמים בסופר בו כגוטנקס (המיזוג שלהם) עם פיקולו, עד שמיזוגם נוטרל. גוהאן גם נלחם בו (לאחר שקאיו זקן פתח את כל הפוטנציאל שלו) אבל זה נגמר בזה שבו שאב את גוהאן, פיקולו וגוטנקס. גוקו ווג'יטה (שהובא מעולם המתים) מתמזגים לויג'יטו, שחזק יותר מבו, ומצליח להיכנס לגופו של בו מבלי להישאב על ידו. בפנים הוא ניתק מגופו את בו הטוב ואת שאר חבריו, והפך את בו לקיד בו (Kid Buu), המוצהרת כצורה הכי מסוכנת שלו. קיד בו משמיד את כדור הארץ, וגוקו נלחם בו בעולם של אלי הקאיושין עד שהוא מתעייף וחוזר לצורתו הרגילה. תושבי כוכב נאמק אוספים את כל כדורי הדרגון בול כדי להחזיר את כדור הארץ ולהחזיר לגוקו את כוחו. ובסופו של דבר גוקו משתמש בגנקי דאמה (Spirit Bomb) שניזונה מאנרגיה של חבריו וכל תושבי כדור הארץ (לאחר שמר שטן שכנע אותם לתת את האנרגיה שלהם). בו הטוב נשאר לחיות עם מר שטן. 10 שנים לאחר מכן, טורניר באמנויות לחימה ה - 28 מגיע ועמו מגיע גם יריב חדש - אווב (Oob ביפנית, Uub באנגלית). אווב מתגלה כיריב עוצמתי, נלחם נגד גוקו ומפסיד וגוקו מחליט לקחת אותו תחת חסותו כתלמיד ולאמן אותו.

דרגון בול סופר

ערכים מורחבים – דרגון בול סופר

סאגת קרב האלים

4 שנים לאחר מותו של מאג'ין בו הרשע, גוקו וחבריו חיים בשקט ובשלום.

אך נראה שיש אויב חדש שהולך להופיע, אל ההרס: בירוס,אל ההרס הורס כוכבים. כאשר בירוס חולם "חלום נבואי" על אויב חזק שילחם מולו: הסופר סאיין אל, והוא יוצא בחיפושים אחריו. עד שוויס, השומר מלאך שלו מודיע לו על סאן גוקו שהפך בעבר לסופר סאיין והביס את פריזה בירוס יוצא אל המלך-קאיו ששם נמצא גוקו שמתאמן כאשר בירוס מגיע. גוקו מציע להלחם מולו, אך מובס בשתי מכות בלבד בצורתו החזקה ביותר (החזקה ביותר באותה תקופה שהייתה סופר סאייה 3).

בירוס מגיע אל כדור-הארץ לאחר מכן ושם כולם חוגגים את יום הולדתה של בולמה, כאשר בירוס מתעצבן הוא מחליט להשמיד את כדור הארץ אך גוקו עוצר אותו ומציע לו קרב נוסף. בירוס מציע לגוקו שאם הוא ינצח אז כדור-הארץ יושמד אך אם גוקו ינצח כדור-הארץ ינצל.

גוקו מבקש משנרון בעזרת הדרגון בול איך ליצור את הסופר סאיין אל, שנרון אומר שצריכים 5 סאיינים טהורי-לב שיעבירו את כל הכוח שלהם לסאייני אחד. גוקו מציע לוג'יטה, גואהן, גוטן וטראנקס להעביר את הכוח אך ללא הצלחה כיוון שבסוף התברר שצריכים 6 סאיינים ולא 5, מכיוון שצריך ש-5 סאיינים יעבירו את כוחם לאחד, ביחד זה יוצא 6, לכן בזכות העובר שברחם של וידל-שהוא רבע סאייני-כל חמשת הסאיינים מעבירים את הכוח לגוקו וגוקו משנה את צורתו לסופר סאיין אל, ועם כוח אגדי מדהים. גוקו נלחם בבירוס אך מסתבר שבירוס הרבה יותר חזק ולבסוף לאחר קרב ארוך-בירוס מביס את גוקו. וכאשר בירוס מחליט להשמיד את כדור-הארץ הוא עשה את עצמו נרדם באמצע כיוון שראה שכדור הארץ הוא כוכב עם המון מאכלים טעימים ולכן הוא ו-וויס חזרו לכוכבם וכדור הארץ ניצל.

סאגת תחייתו של פריזה

לאחר קרב האלים, חייליו של פריזה מנצלים את הדרגון בול מתחת לאפם של הלוחמים העסוקים בשגרת חייהם כדי להחיות את פריזה שוב מהחלקים הקטנים שנשארו ממנו. פריזה חוזר לחיים ומתאמן ארבעה חודשים כדי להתחזק והביס את גוקו כנקמה ששלח אותו לגיהנום באותו זמן, גוקו ווג'יטה מתאמנים בינתיים על כוכב בירוס עם וויס כאשר גילו כי וויס הוא למעשה המורה של בירוס.

בינתיים, מגיע לכדור-הארץ לוחם מובחר של המשמר הגלקטי בשם ג'אקו ומודיע לכולם שפריזה הולך להגיע בקרוב עם אלף חיילים. גואהן, קרירין, פיקולו, טיהנשינהן ומאסטר רושי יוצאים להלחם בפריזה ובחייליו. אך לאחר שהביסו חלק מהחיילים מגיע חייל מיוחד וחזק בשם טאגומה שנחשב כחייל הכי חזק כיוון שפריזה בחר בו שיתאמן איתו במשך ארבעה חודשים ולכן השיג "גוף ברזל" וכמעט מחסל את גואהן וכמעט לפני שחיסל אותו-גוטאנקס (המיזוג של טראנקס וגוטן) מגיע ועוצר את טאגומה. עד שמגיע קפטן גיניאו בגוף של צפרדע ומחליף גוף עם טאגומה.

גינאיו הופך ללוחם חזק בזכות הכוח שלו וגוף הברזל של טאגומה וכמעט מביס את כל הלוחמים. פריזה כנקמה בגוקו כמעט מחסל את גואהן, אך כמעט לפני שגוהאן מת פיקולו מגן עליו וכתוצאה מכן נפגע מהקרן לייזר ומת.

גוקו ווג'יטה מגיעים כאשר שמעו על הגעתו של פריזה/ ווג'יטה מחסל את גיניאו. כאשר פריזה רואה את גוקו הוא משנה צורה לצורה חדשה וחזקה במיוחד: גולדן פריזה. לעומתו, גוקו משנה את צורתו לסופר סאיין בלו, צורה שחזקה בהרבה מסופר סאיין אל/ גוקו נלחם נגד גולדן פריזה וכמעט מחסל אותו עד שהסגן של פריזה-סורבה פוגע בגוקו ומצליח להביס אותו עד שוג'יטה מרוב זעם מחסל את סורבה וגם כן הופך לסופר סאיין בלו בעצמו. וג'יטה מביס את גולדן פריזה בקלות, וכמעט הורג אותו עד שפריזה משמיד את כדור-הארץ ולאחר מכן, וויס מחזיר את הזמן 3 דקות אחורה ולכן גוקו הורג את פריזה לפני שהוא מספיק להשמיד את כדור-הארץ.

סאגת יקום 6

לאחר הקרב מול פריזה, גוקו ווג'יטה הולכים לכוכב של בירוס ושם הם מתאמנים כדי להתחזק, עד שמופיע מישהו חדש: אל ההרס שאמפה, אחיו התאום של בירוס, אל ההרס של יקום 6. שאמפה מגיע עם המלאכית שלו, ואדוס (אחותו של וויס),מגיעים ליקום 7 (היקום שבו נמצאים גוקו, בירוס, וויס וכולם). שאמפה מגיע לכוכב בירוס כדי לצחוק עליו שהאוכל של יקום 6 הכי טעים. בירוס אומר לשאמפה שהוא טועה ומביא לו איטריות להכנה מהירה מכדור-הארץ.

שאמפה מציע לבירוס לערוך קרב בין יקום 6 ליקום 7, בהם כל אל הרס צריך להביא 5 לוחמים שילחמו בזירה, אם יקום 6 ינצח-הוא זוכה בכדור הארץ של יקום 7 ואם יקום 7 מנצח הוא זוכה בסופר דרגון בול (דרגון בול בגודל פלנטה שלמה עם כוחות עצומים).

יקום 6 ויקום 7 מביאים 5 לוחמים ולאחר קרב ארוך בטורניר יקום 7 מנצח את כל לוחמי יקום 6: בוטאמו, פרוסט, מגאטה, קאבה והיט. בזכות הלוחמים: גוקו, פיקולו, וג'יטה ומונאקה (היו רק 4 לוחמים משום שמאג׳ין בו שהיה אמור להיות לוחם בטורניר נרדם ברגע האחרון). לאחר מכן, מגיע לורד זנו, האל העליון של כל היקומים, יוצר היקומים והוא הישות החזקה ביותר שקיימת. ולאחר מכן החבורה מקבלת את הסופר דרגון בול ובירוס מבקש שכדור הארץ ההרוס של יקום 6 ישוקם (מפני שכדור-הארץ של יקום 6 הושמד בגלל מלחמה של בני-האדם).


סאגת מונאקה

גוטן וטראנקס מסתננים בטעות לחללית של מונאקה ומגיעים לכוכב פוטפאו.

סאגת טראנקס העתידי

לאחר שחזר לעתידו והביס את האנדרואידים, מתגלה איום חדש על עתידו של טראנקס והוא גוקו בלאק, לוחם בעל כוח עצום שנראה כמו גוקו. טראנקס, מאי וכל השורדים מהתקפותיו של בלאק יורדים למחתרת ובולמה מהעתיד מנסה לבנות מכונת זמן על מנת לאפשר לטראנקס לחזור לעבר ולקרוא שוב ללוחמי ה-Z. רגעים ספורים אחרי שבולמה מסיימת לבנות את המכונה וטראנקס מבקר אותה, הם מותקפים על ידי בלאק שהורג את בולמה מול עיניו של טראנקס. טראנקס הופך לסופר סאיין ומנסה להלחם בקרב התאבדות מול בלאק אבל נכשל, אולם הוא מצליח לחזור לעבר. שטראנקס חזר לעבר הוא סיפר ללוחמי ה-Z על בלאק. פתאום בהפתעה בלאק בא מהעתיד. גוקו הופך לסופר סאיין 2 ונלחם נגדו. לאחר כמה זמן של קרב חור זמן מושך את בלאק לעתיד. אבל רגע לפני בלאק משמיד את מכונת הזמן שבולמה בנתה. בולמה מרגיעה אותם עם עוד מכונה שהיא הייתה שסל בא לעתיד. גוקו, בירוס ו-וויס טסים ליקום 10 כי אמר שיש שם אנרגיה שדומה לבלאק. גוקו רואה יצור בשם "זאמאס" והיצור הוא בעל אנרגיה דומה לאנרגיה של בלאק. גוקו והוא נלחמים וגוקו מנצח. לאחר שגוקו חזר ליקומו, גוקו, וג'יטה וטראנקס טסים לעתיד כדי להילחם בבלאק. בלאק מראה שינוי צורה חדש שהוא קורא לו "סופר סאיין רוז". באמצע הקרב זאמאס מופיע. גוקו וחבריו חוזרים לעבר כדי לחשוב על תוכנית. גוקו וחבריו חוזרים להילחם בבלאק. טראנקס מראה שינוי צורה בדומה לסופר סאיין רק שיש מסביבו הילה כחולה. לפתע בלאק וזאמאס מתמזגים. גוקו ווג'יטה מנסים להילחם אך זאמאס המיזוג חזק מדי. הם מתמזגים גם והופכים ל"וג'יטו".לאחר כמה זמן וג'יטו נפרד בחזרה לגוקו ווג'יטה. אך לסוף טראנקס לוקח אנרגיה מכול אנשי כדור הארץ אל החרב שלו וחותך את זאמאס הממוזג. אבל זאמאס הופך ליקום ובלתי ניתן להשמידו. בסופו של דבר גוקו מזמן את לורד זנו כדי להשמיד את היקום. בזמן שהוא עושה את זה גוקו וחבריו חזרו לעבר, לקחו את לורד זנו העתידי כדי להכיר לו את זנו מההווה. לאחר מכן טראנקס חוזר לעתיד לפני שזאמאס השמיד את עולמם ונפרד מחבריו.

סאגת הישרדות היקום

אחרי שהקשיב לעצתו של גוקו בסאגת יקום 6, מחליט לורד זנו, האל של כל היקומים לקיים טורניר מלכותי בין עשרת הלוחמים הטובים ביותר מכל יקום (כשהדגש הוא על טכניקות ולא על כוח נטו), היקומים שיפסידו בתחרות יושמדו. מיקום 7 נקראים להשתתף גוקו, וג'יטה, גוהאן, טיהנשינהן, מאסטר רושי, קרירין, 18, פיקולו, 17 ופריזה (שנקרא להחליף את בו שנרדם ומקבל מאורנאי בה בה לחזור לחיים ליום אחד). במהלך הטורניר יקום 9 מתמקד בלהעיף את גוקו מהזירה. כל לוחמי יקום 9 מתרכזים סביב גוקו, וגוקו מתחיל להתקשות כאשר "שלישית המוות" סוגרת על גוקו וג'יטה נכנס לתוך למשולש. גוקו בעזרת וג'יטה מביסים את כול לוחמי יקום 9 ויקום 9 נמחק. לאחר מכן אנדרואיד 18 כמעט יצאה מהזירה אבל קרירין הציל אותה. 18 וקרירין מוצאים מהזירה לוחם אחר לוחם בעזרת תכניקות שדורשות שיתוף פעולה אשר הם התאמנו עליהן. לבסוף פרוסט מיקום 6 גורם לקרירין להחליק ומפיל אותו, 18 מתעצבנת. לאחר מכן מאסטר רושי וטינשן האן העיפו את פריצ'ו מיקום 3 ופריזה העיף את מוריצ'ים מיקום 10. קאבה מיקום 6 גוקו, 17 ו-18 ניסו להילחם מול 5 לוחמים מיקום 11 ובעזרתן של קליפולה וקייל מיקום 6, הם הצליחו להעיף 3 מהם ואילו 18 העיפה את טופר ואת קוקוטה, השניים האחרים. 17 נלחם מול לוחמות מיקום 2 עקב התפרצותו לשינוי הצורה, ובזכות שיחת ביטחון של 18, העיף 17 את וקאקונסה מיקום 2 וכך עורר את כעסה של ריבריאן. גוהאן נלחם בבוטאמו מיקום 6 והעיף אותו ובנוסף גוהאן ופיקולו נלחמו מול אובוני ורובאלט, שני הלוחמים הנותרים של יקום 10 (לאחר שג'ימז מיקום 2 העיף את ג'יקול מיקום 10), והעיפו את שניהם, וכך גרמו ליקום 10 להימחק. היט מיקום 6 התקשה להילחם מול דיספו מיקום 11 עקב מהירותו של דיספו, ולבסוף חשב על שיטה איך להביס את דיספו. יקום 11 הבין שהיט מתכנו מלכודת, ואומר לקונשי (לוחם מיקום 11) לעזור לדיספו. ולאחר שדיספו עמד לעוף מהזירה הוא ניצל על ידי קונשי והחוטים שלו, בעזרתו של סון גוקו (שהשתמש בסופר סאייה אל מאז קרב האלים) הביס היט את קונשי והעיף אותו מהזירה. דיספו מצליח לברוח. מאסטר רושי נלחם מול לוחמת מיקום 4 בשם קאווי והיא העיפה את עצמה מהזירה לאחר שניסתה לפתות אותו, בנוסף לכך הביס רושי את דרקורי מיקום 4 באמצעות המאפובה ואת גאנוס מיקום 4 באמצעות קאמאמא ברמת מקסימלית, דבר אשר הביא למותו של מאסטר רושי, אולם הצליח לקום לתחיה בזכות גוקו. גוהאן ופיקולו נלחמו מול דוקטור רוטה מיקום 6 אולם צלף מסתורי בשם פרום מיקום 2 הביס את רוטה. טינשן האן גילה שמי שירה הוא הרמילה מיקום 2 ובאמצעות מתקפת הפיצול שלו הוא הגיע אל הרמילה, אולם הוא הועף יחד איתו. לאחר מכן פרום ודוקטור רוטה נלחמו זה בזה והועפו על ידי וג'יטה. ג'ירן מיקום 11 מעיף מהזירה את מ'אגי קאיו מיקום 3 פרוסט מיקום 6 תכנן תוכנית איך להביס את היקום 7 בתנאי שיסלחו לו על פשעיו, בתחילה פרוסט עמד להלחם מול מאסטר רושי, רושי ניסה לבצע מאפובה אך נכשל ולאחר מכן וג'יטה מתערב ונלחם בפרוסט יחד עם מאגטה מיקום 6, וג'יטה ניסה להעליב אותו ללא הצלחה (כי למאגאטה היו אטמי אוזניים), רושי ביצע מאפובה נוספת אולם פרוסט חסם אותה וביצע מאפובה הפוכה על וג'יטה שנכנס למלכודת שלו. רושי הצליח לשחרר את וג'יטה ווג'יטה שבר את אטמי האוזניים של מאגאטה והעליב אותו והעיף אותו, בנוסף מאסטר רושי נאלץ להעיף את עצמו מהזירה ולאחר שפרש אכל שעועית קסם וחזר לחיים. גוהאן נלחם בקושי רב מול ג'ימז מיקום 2 עם שפריזה הגיע והביס את ג'ימז והעיף אותו מהזירה. לאחר מכן פרוסט מגיע ומתרשם מול פריזה ופריזה נלחם מול גוהאן. אולם זו הייתה העמדת פנים ולאחר שפריזה אמר לפרוסט "לא לסמוך על אף אחד" העיף פריזה את פרוסט מהזירה. פרוסט כעס מאוד על פריזה בגלל ששיקר לו ולאחר שפריזה קרא לפרוסט חובבן, פרוסט רצה להורגו אולם נמחק על ידי לורד זנו בטענה שאסור לתקוף מחוץ לזירה. בינתיים גוקו נלחם מול ריבריאן מיקום 2 באומץ ובקושי רב. לאחר מכן גוקו המשיך להילחם בריבריאן, אבל לפתע נקטע הקרב על ידי ג׳ירן, הלוחם הכי חזק של יקום 11. גוקו נלחם נגד ג׳ירן אך הבין שלא יוכל להביס אותו באמצעים רגילים ולכן יצר את הגנקי דאמה (Spirit Bomb) שניזונה מאנרגיה של חבריו. אך ג׳ירן הדף את הגנקי דאמה והחזיר אותו אל גוקו. לאחר שכדור האנרגיה פגע בו גוקו נעלם. כולם חשבו שהוא מת. אך הוא חזר עם צורה חדשה: אולטרה אינסטינקט, צורה שגם האלים מתקשים להשיג אותה. אך לאחר קרב קצר גוקו מאבד את הצורה וג׳ירן מביס אותו. לאחר מכן פריזה נותן לגוקו אנרגיה כדי שימשיך להילחם. באותו הזמן היט, הלוחם הכי חזק של יקום 6, נלחם נגד ג׳ירן. בהתחלה נראה שג׳ירן מנצח, אך היט נועל אותו במימד אחר כך שלא יוכל לזוז. לבסוף ג׳ירן שובר את הנעילה ומדיח את היט מהתחרות. קאבה מיקום 6 נלחם מול מונה מיקום 4 ומובס, אולם ניצל על ידי וג'יטה שמזכיר לו את הבטחתו, אחרי קרב חוזר השתנה קאבה לסופר סאיין 2 והביס את מונה, אולם לאחר מכן קאבה נלחם בפריזה (שמשתמש בצורת הגולדן שלו) ומובס. קוליפלה מאתגרת את סון גוקו ונלחמת בו וגם קייל מצטרפת אליה, לאחר מכן קוליפלה וקייל התמזגו ושינו צורה ללוחמת אחת בשם "קאפולה". לאחר שנלחם בקושי בקאפולה השתנה גוקו בשנית לצורת האולטרה אינסטקט והביס את קאפולה. האנדרואידים 17 ו-18 נלחמים מול רוזי בריאן ומפילים אותם מהזירה. שני הלוחמים האחרונים של יקום 6, סאנל ופירינה, הובסו על ידי גוהאן ופיקולו ובנוסף הביסו גוקו, אנדרואיד 17 ו-אנדרואיד 18 את שלושת הלוחמים האחרונים של יקום 2 וכך יקום 2 ויקום 6 נמחקו. גאמיסאראס, הלוחם הבלתי נראה של יקום 4, הפיל את קאטוספלה מיקום 3, ונלחם מול הלוחמים של יקום 7, גוהאן יצר עננים באמצעות מתקפותיו ופיקולו מצליחים לראות את הלוחם הבלתי נראה ולהפילו מהזירה ובנוסף הצליח פיקולו להפיל את שאנטזה אחרי שיצר אשליות של לוחמים שנחמקו. אולם פיקולו הופל על ידי דאמון, לוחם פצפון דמוי חרק מיקום 4, אנדרואיד 17 הבין כי הלוחם הוא חרק שאינו בלתי נראה ובעזרתו של גוקו הפיל אנדרואיד 17 את דאמון מהזירה ויקום 4 נמחק. לוחמי יקום 3, בהנהגת ד"ר פפרוני, תוקפים את לוחמי יקום 7. אנדרואיד 18 העיפה את ויאריה מיקום 3, וגוהאן עמד להעיף את שלושת הרובוטים, אולם פפרוני צחק וציווה על שלושת הרובוטים להתאחד ללוחם אחד גדול, בעזרתם של גוקו ווג'יטה הצליח גוהאן להביס את פפרוני הלוחם הענק אולם פפרוני התאחד עם הלוחם והפך ללוחם גדול ועוצמתי יותר בשם אנילאזה, גוקו וחבריו ניסו להביסו ללא הצלחה ואנדרואיד 17 כמעט עף מהזירה, למרבה המזל ניצל על ידי אנדרואיד 18 שנפלה במקומו. גוקו, וג'יטה, גוהאן, פריזה ואנדדרואיד 17 השתמשו בכוחות העוצמתיים שלהם כדי להביס את אנילאזה ובזכות אנדרואיד 17, שגילה את נקודת החולשה של אנילאזה, הם הצליחו להביס את אנילאזה והפילו אותו מהזירה ובעקבות זאת יקום 3 נמחק. לבסוף רק יקום 7 ו11 נשארו. גוקו ווג'יטה מנסים ביחד להביס את ג'ירן במצב הסופר סאיין בלו אבל לא מצליחים עד שבאיזשהו שלב ג'ירן מבצע איזושהי מתקפת אגרופים על גוקו ווג'יטה מסתכל עליה לעומק ומתבונן בה ואז ג'ירן מנסה לבצע את המתקפה הזאת על וג'יטה אבל וג'יטה מתחמק מכול האגרופים במתקפה ונותן לג'ירן אגרוף בבטנו מה שמצליח להשפיע עליו באיזושהי צורה ואז ג'ירן נותן אגרוף לוג'יטה שמזיז אותו אחורנית ווג'יטה מבצע על ג'ירן את אחת משתי המתקפות שהכי מזוהות איתו הפיינל פלאש (השנייה זה גאליק גאן) ואז רואים מישהו שוכב על הרצפה אבל בגלל העשן רק רואים שיש לו בגדים של לוחמי הגאווה אבל אז וג'יטה צוחק וג'ירן עושה לו power impact ורואים את וג'יטה על הרצפה מאבד את צורת הסופר סאיין בלו והעיניים שלו אפורות כאילו הוא מת אבל הוא לא. ואז גוקו סופר סאיין בלו נילחם מול ג'ירן ואחרי קרב מרשים גוקו כמעט מעיף את ג'ירן עם קינזאן אבל ג'ירן מעורר כוח חזק מאוד עם הילה אדומה מסביבו ומצליח לחזור לזירה לאחר מכן הוא נותן לגוקו מכות עד שגוקו מאבד את הסופר סאיין בלו ואז גוקו ווג'יטה מתעצבנים על ג'ירן וגוקו הופך לסופר סאיין בלו קאיוקן ווג'יטה מראה צורה חדשה "סופר סאיין בלו אבולושין" וגוקו סופר סאיין בלו קאיוקן ווג'יטה סופר סאיין בלו אבולושין שיתפו פעולה כנגד ג'ירן ביינתיים בקרב שלהם פריזה נלחם מול דיספו אבל דיספו היה מהיר מדי בשביל פריזה ואז פריזה חשף שזאת הייתה רק הצגה והוא יותר מהיר מדיספו ואז הוא הפך לגולדן והיה יותר מהיר מדיספו אבל דיספו עורר כוח חדש בשם סופר מהירות עם הילה סגולה מסביבו הכוח הזה עושה את דיספו יותר מהיר ואז גוהן עזר לפריזה והם שיתפו פעולה נגד דיספו אבל זה לא עזר להם כי הוא היה מהיר מדי בשבילם ואז גוהן חשב על טכניקה איך הם יוכלו להביס את דיספו ואז פריזה השתמש במתקפה עם קווי לייזר אדומים ואז גוהן ופריזה חשפו את הטכניקה שלהם הם רק היו צריכים לצמצם לדיספו את שטח התזוזה גוהן קרע את דיספו אבל אז פריזה הפסיק להשתמש במתקפה והצהיר שזה בגלל שזאת מתקפה שנורא מרוקנת את הכוח שלו דבר שרוקן לו את הכוח בסופו של דבר גוהן הפיל את דיספו אבל נפל יחד איתו. לאחר מכן פריזה ו17 שיתפו פעולה כנגד טופו והוא חשף כוח חדש של אל הרס וניצח אותם אבל וג'יטה אחרי שכמעט הקריב את עצמו הצליח להדיח את טופו. לאחר שג'ירן נשאר הלוחם האחרון מיקום 11, הוא מחליט להראות את כוחו האמיתי ומתחיל להביס את יקום 7. כאשר אנדוראיד 17 רואה שגוקו ווג'יטה גמורים, הוא מחליט לנצל את הכוח שנשאר לו בשביל להגן עליהם מהמתקפה של ג'ירן, ובכך הקריב את עצמו. כשוג'יטה רואה שגוקו עדיין לא מתאושש, בשארית כוחותיו הוא ממשיך להילחם בג'ירן ללא הצלחה, עד שלבסוף נופל מהזירה. בעת נפילתו, הוא נזכר במשפחתו ובחבריו והעביר את כל הכוח שנשאר בתוכו לגוקו, שישר משנה צורה לסופר סאיין בלו ומתחיל להילחם בג'ירן. גוקו הבין שסופר סאיין בלו לא מספיק, ובינתיים ג'ירן התחיל להכות אותו עד שגוקו נשאר גוסס צעד מלפני סוף הזירה. ג'ירן מתכונן לשלוח אגרוף עוצמתי ובכך להעיף את גוקו, אבל בדיוק באותו הזמן גוקו נזכר בכל החברים והמשפחה והבין שכולם סומכים עליו, ובדיוק באותו הרגע, הוא שינה צורה לאולטרה אינסטינקט. ג'ירן התחיל להילחם בעצבנות, אך באופן מפתיע, גוקו התחמק מכל המתקפות ואף תקף את ג'ירן באגרוף חזק במיוחד. לאחר כמה דקות של קרב גוקו שחרר אנרגיה כל כך חזקה, זה היה נראה כאילו יצר גלקסיה. ג'ירן לא ישב בשקט וניסה לתקוף אותו עם קי בלאסט. ופתאום גוקו שינה את שיערו ללבן והפך ל - Mastered Ultra Instinct . לאחר קרב ארוך גוקו עומד להביס את ג׳ירן אך פתאום מאבד את צורת ה- Mastered Ultra Instinct בגלל שגופו של גוקו לא יכל להמשיך להחזיק את הצורה הזאת בעקבות כמות האנרגיה שהיא דורשת. גוקו מתמוטט וג׳ירן כמעט מוציא אותו מהזירה, אך פריזה בא ומציל את גוקו, ולאחר מכן מתברר שגם אנדרואיד 17 שרד ויחד הם נלחמים כדי להביס את ג׳ירן. בסופו של דבר פריזה גוקו ואנדרואיד 17 מצליחים להביס את ג׳ירן, ועם זאת באותו זמן גם גוקו ופריזה נופלים מהזירה. לאחר מכן אנדרואיד 17 מבקש להחזיר את כל היקומים שנמחקו. עם זאת דאישינקאן אומר שאם לא היו מבקשים להחזיר את היקומים שנמחקו זנו היה משמיד הכל. מזאת אפשר להבין שהמטרה של טורניר העוצמה הייתה בעצם לראות את בני התמותה, שבעצם יש להם משהו שלאלים אין.

דרגון בול GT

סדרה זו נוצרה על ידי אולפני טואי אנימציה ושודרה בערוץ Fuji TV בין השנים 1996–1997. בשונה משתי הסדרות הראשונות, עלילתה לא התבססה על סדרת המאנגה המקורית. הסדרה הסתיימה עם 64 פרקים בלבד. העלילה מתרחשת מספר שנים (5 בדיבוב היפני ועשור בגרסה האנגלית) לאחר שגוקו סיים לאמן את אוב.

אקירה טוראימה לא יצר את GT אך עזר בעיצוב הדמויות של הסדרה.

סאגת כדורי הדרקון השחורים

העלילה, שאיננה מבוססת על עלילת סדרת המאנגה, נפתחת עם הקיסר פילאף וחבורתו הזקנים המתגנבים למצפה השמיימי ומצליחים להשיג את שבעת כדורי הדרקון השחורים אשר נותנים לו את היכולת להגשים כל משאלה בה יחפוץ. גוקו, שסיים לאמן את אוב, נאלץ להילחם כנגד פילאף ועוזריו במטרה לעצור אותם. הקיסר פילאף מאיים על גוקו שכעונש על חטטנותו ועל החיבול בתוכניותיו, הוא יבקש שגוקו יהפוך שוב לילד כדי שיוכל להכות אותו. הדרקון שזומן חושב שזוהי משאלתו של פילאף (אשר רצה לבקש שליטה עולמית), הופך את גוקו לילד קטן, וכדורי הדרקון השחורים התפזרו בכל רחבי היקום. אם כל שבעת הכדורים לא יימצאו בתוך שנה, כדור הארץ יתפוצץ. על מנת להציל את כדור הארץ ולהחזירו לגילו המקורי, גוקו יוצא למסע ברחבי היקום יחד עם טראנקס ופאן, בתו של בנו גוהאן (גם גוטן היה אמור להצטרף אבל מאחר שפאן הטיסה את החללית לפני זמן השיגור הוא לא הספיק) במטרה למצוא את כל שבעת כדורי הדרקון. לאורך המסע החבורה מגלה שנבלים שונים מחפשים גם הם את הכדורים במטרה לחסל את היקום. הם נלחמים ובדרך פוגשים חבר חדש, רובוט קטן ששמו ג'ירו ( בעברית ג'יל). מכיוון שג'ירו אכל את גלאי כדורי הדרקון, הפך הגלאי לחלק ממנו ושימש להם כעת גם כחבר וגם כגלאי.

סאגת בייבי

בינתיים, יצור פרזיטי ומרושע בשם בייבי חוזר לחיים כרובוט על ידי דוקטור מיוו המרושע במטרה להתנקם בבני שבט הסאיין שהחריבו את כוכב הבית שלו לפני שנים. לאחר שבייבי שיצא מכלל שליטה הורג את דוקטור מיוו, בייבי משתלט על ילד בבית החולים כדי לחסל את גוקו, וכאשר הוא לא מצליח הוא בא לכדור הארץ וזורע בו הרס. גוטן נלחם נגדו ובייבי שורט את גוטן. גוטן חשב שחיסל את בייבי אבל בייבי שרד והשתלט על גוטן. גוהאן חש שמשהו לא בסדר בגוטן, נלחם נגדו ומפסיד לו. בייבי גוהאן נלחם בווג'יטה, שוכב על הספה ומנסה לנצח את השליטה של בייבי, הוא מצליח לזמן קצר ועף לקרב של ווג'יטה ובייבי גוהאן ובסוף בייבי מצליח להשתלט על ווג'יטה ועל כל שאר התושבים קודם (לפני שבייבי השתלט על גוטן). בינתיים גוקו מוצא את הכדור האחרון והם חוזרים לכדור הארץ ומגלים שרק מעטים מחבריהם לא נתונים לשליטת בייבי ושהוא זורע בכדור הארץ הרס וחורבן.

גוקו נלחם בבייבי וג'יטה, אך בייבי וג'יטה מתחזק עוד יותר מצליח להכריע אותו אפילו במצב סופר סאיין 3. גוקו נאלץ להצמיח מחדש את זנבו, הופך לגורילה מוזהבת (אוזארו מוזהב) אך בזכות שליטה בזעם שלו גוקו מצליח להשתלט על ההשתנות הזו ולהפוך לסופר סאיין 4. גוקו כמעט מביס את בייבי וג'יטה אך המצב משתנה כשבייבי וג'יטה הופך אף הוא לגורילה מוזהבת. בסופו של דבר בייבי וג'יטה מוחלש כאשר הזנב שלו נחתך - מה שמאפשר לגוקו להביס את בייבי וג'יטה. בייבי המובס יוצא מגופו של וג'יטה ומנסה לברוח לכוכב הבית שלו אך אז הוא מחוסל על ידי גוקו אחת ולתמיד.

סאגת סופר 17

דוקטור מיוו פוגש את דוקטור ג'ירו בגיהנום ויחד הם רוקמים מזימה לחסל את יריבם המושבע גוקו אחת ולתמיד. דוקטור מיוו יוצר בגיהנום גרסה משלו לאנדרואיד 17 תוך כדי זה שהוא ודוקטור ג'ירו מבצעים שטיפת מוח על אנדרואיד 17 בכדור הארץ. האינטראקציה בין אנדרואיד 17 מכדור הארץ לתאומו מהגיהנום יוצרת קרע בין-ממדי שמעביר את גוקו לגיהנום וגורם לכל האויבים שחוסלו על ידי לוחמי ה-Z להשתחרר בחזרה לכדור הארץ. גוקו מתעמת בגיהנום נגד יריביו הוותיקים סל ופריזה, מנצח אותם ובורח מהגיהנום תוך כדי זה שהנבלים זורעים הרס וחורבן בקנה מידה עצום, אך בסופו של דבר מובסים בקלות על ידי לוחמי ה-Z.

בינתיים שני האנדרואידים 17 נפגשים ומתאחדים ביניהם, מה שיוצר את מכונת ההריגה האולטימטיבית - סופר 17. סופר 17, שקם על יוצריו וחיסל גם את ג'ירו וגם את מיוו, ממרר לסופר סאיין 4 גוקו את החיים כשהוא שואב לתוכו כל מתקפה ומתקפה שגוקו מפעיל נגדו ומתחזק יותר. עם זאת קטילתו של קרילין על ידי סופר 17 מעוררת את זעמה של אנדרואיד 18, אשתו, שנלחמת נגדו ומסיחה את דעתו מגוקו. גוקו חוזר לצורה הרגילה שלו ומפעיל נגד סופר 17 את מתקפת המחץ שלו, אגרוף הדרקון (שנראתה לראשונה בסרט "דרגון בול Z: זעם הדרקון") שלא מחסלת את סופר 17 לגמרי אך פוגעת בו מספיק קשה כדי שגוקו יחסל אותו סופית בעזרת קאמאהמאה.

סאגת הדרקונים האפלים

בסיום הקרב מול סופר 17, מתבשר גוקו כי בשל ניצול ושימוש יתר בכדורי הדרקון בשנים האחרונות, נוצרו 7 דרקונים אפלים - דרקונים חדשים ומרושעים מכל כדורי הדרקון, ושהדרך היחידה לשקם את כדור הארץ היא על ידי הבסתם. גוקו ביחד עם פאן מביסים בקלות את ששת הדרקונים הראשונים וכמעט מביסים את הדרקון האחרון, סין שנרון, לפני שזה האחרון שואב לתוכו את כל כדורי הדרקון והופך לדרקון עוצמתי ביותר בשם אומגה שנרון. אומגה שנרון כל כך חזק שאפילו גוקו ווג'יטה סופר סאיין 4 לא מצליחים להביסו, לכן אין להם ברירה אלא להתמזג באמצעות ריקוד המיזוג ולהפוך לגוג'טה (בדומה למאורעות הסרט "דרגון בול Z: מיזוג נולד מחדש"). גוג'טה סופר סאיין 4 מצליח לגרום לאומגה שנרון מספיק נזק כדי לגרום לו לפלוט את כדורי הדרקון שהוא שאב ולחזור בחזרה לצורתו המקורית - סין שנרון. אך לפני שהם מחסלים אותו סופית המיזוג נגמר. בסופו של דבר גוקו מצליח לחסל אותו על ידי שימוש בגנקי דמה (ספיריט בומב) שנוצרה מהאנרגיה של היקום.

הדרקונים חוסלו אך מצפה ללוחמי ה-Z הפתעה נוספת. הדרקון שנרון האמיתי אומר שלאחר שגוקו יבקש את משאלתו, כדורי הדרקון לא יתפזרו ברחבי היקום, אלא ייעלמו למשך 100 שנים. גוקו מבקש לשקם את כדור הארץ ולהחזיר לחיים את כל מי שנפגע במהלך תקופת הקרב מול סופר 17, ועולה על גבו של הדרקון. כשעוזב גוקו, כל שבעת כדורי הדרקון נכנסים לגופו.

בסוף הסדרה יש קטע הצצה למה שקרה 100 שנים לאחר שגוקו עזב, בו רואים את פאן בת ה-115 ונכדה, גוקו ג'וניור, נכד נכדתו של גוקו וגם את נכד צאצאיו של ווג'יטה, נלחמים .

היקומים

ישנם 18 יקומים בסך הכל. מסופר כי זנו קם בוקר אחד עצבני והחליט להרוס שישה מהם, וכך נותרו 12 יקומים. לכל יקום יש יקום תאום, שני יקומים הם תאומים כאשר סכום מספרם הוא 13. במהלך טורניר העוצמה בסאגת הישרדות היקום, זנו מחק את כל היקומים שהשתתפו, חוץ מהיקום המנצח, יקום 7. אז נשארו 5 יקומים במולטיוורס. בסוף הטורניר, אנדרואיד 17 ביקש מסופר שנרון להחזיר את כל היקומים שנמחקו וכך כל 13 היקומים (7 היקומים שנמחקו בטורניר ועוד 6 היקומים שזנו מחק כיוון שהיה עצבני) חזרו.

אלי הקאיו העליונים

אלי הקאיו העליונים, הידועים גם בשם "אלי הבריאה", הם שינג'ינים אשר להם החובה האולטימטיבית להגן על המעמד של היקום שלהם. תפקידם הוא לברוא ולמלא את כוכבי הלכת בחיים, מבלי להתערב במעשים של בני התמותה אותם הם בראו. הם הניגוד של אלי ההרס, בעוד אלי ההרס הורסים כוכבי לכת וגזעים המעמידים בסכנה את רמת בני התמותה ביקום, אלי הקאיו יוצרים ובוראים חיים, וכך האיזון נשמר. משום כך, אלי ההרס ואלי הקאיו קשורים ישותית, אם אל הרס ימות, גם הקאיו העליון שאליו הוא קשור ימות, וההפך. בניגוד לאלי ההרס ובדומה למלאכים, אלי הקאיו העליונים בכל היקומים הם מאותו הגזע, ונולדו באופן טבעי בתור אלים.

  • אנט: הקאיו העליון של יקום 1. אל יעיל ומוצלח מאוד, בעקבות מאמציו, היקום שלו הוא בעל רמת בני התמותה הגבוהה ביותר. על אף מעמדו הגבוהה ביחס לשאר האלים, הוא אינו מתנשא כלל.
  • פל: הקאיו העליון של יקום 2. בטוח מאוד בכוחו של היקום שלו, ומאמין כי יקומו הוא החזק מכולם. מסתמך יותר מידי על כוח והוא יכול להתעמת עם כל מי שמתנגד לעמדותיו. שלא כמו אלים רבים, פל ביחסים טובים עם האלה התאומה שלו, הלס.
  • אה: הקאיו העליון של יקום 3. מאמין כי צורות חיים מכניות עדיפות על צורות חיים רגילות. רואה את היקום של מתקדם מבחינה אינטלקטואלית אך הוא אינו מתנשא בכך, אלא אם הוא משוחח עם מישהו שחושב בדיוק ההפך.
  • קורו: הקאיו העליון של יקום 4. גאה מאוד ובעל השקפה מסוימת על האופן שבו אלים צריכים לפעול והוא חושב שזה מביש שהאלים רבים ביניהם על דברים שטותיים. יש לו הסתייגות כאשר זה מגיע למצבים של רמאות כדי לנצח.
  • אוגמה: הקאיו העליונה של יקום 5. אלה עדינה המעריכה איזון של ידע וכוח. אוגמה גאה בעבודתה, כפי שהיא מבינה את החסרונות שלה, את האל התאום שלה ואת היקום שלה בגלל ההוקרה של זנו בעבודתם הטובה כאלים.
  • פווה: הקאיו העליון של יקום 6. עצבני וקל להסיח את דעתו, הוא עצלן למדי ונוהג לחזור על עצמו עם אותו משפט. ברגע שהוא עצבני ולחוץ, הוא מקבל אופי מאוד קולני ותחרותי, שאמפה טען היא זהו אופיו האמיתי ואין סיבה להתייחס לכך.
  • שין: הקאיו העליון של יקום 7. הוא רגוע וחושב בצורה הגיונית במצבי לחץ. למרות שהוא יודע הרבה על היקום שלו, הוא עדיין בור במקצת ולא יודע דברים שידועים לאלי קאיו ואלי הרס רבים אחרים.
  • איל: הקאיו העליון של יקום 8. אוהב לתכנן תוכניות ולבצע אותם בצורה הכי טובה שאפשר. בדומה לאנט, אוגמה ולאוג, הוא מרגיש הקלה כאשר זנו מודיע כי היקום שלו אינו צריך להשתתף בטורניר וזה כשלעצמו מעיד כי הוא גאה בעבודה שהוא עושה ביקום שלו.
  • רו: הקאיו העליון של יקום 9. בעל אופי גס, אנוכי וחומרני לעומת שאר אלי הקאיו העליונים. לוקח כל הזדמנות לזלזל באחרים, הוא נתעב שכן הוא מוכן לעשות כל דבר כדי לנצח. הוא רואה את עצמו במעמד גבוה יותר ביחס לשאר אלי הקאיו העליונים, ומוצא שפגישות איתם הן למעשה בזבוז של זמנו.
  • גוואס: הקאיו העליון של יקום 10. בתור קאיו עליון, הוא מכבד את כל היצורים החיים, טובים ורעים. הוא יוצר חיים ולא מתערב ישירות במעשים של בני התמותה, אלא נשאר נייטרלי. מאמין כי רק לאלי ההרס מותר לשפוט ולהשמיד את בני התמותה בעוד התפקיד של הקאיו העליון הוא רק לצפות ולייעץ.
  • קאי: הקאיו העליון של יקום 11. בעל חוש צדק חזק ומעריך את החיים, מטפל ברוב המקרים עם רוגע בלתי פוסק. הוא טוב לב ולוקח הכל בצורה חיובית אך עם זאת, הוא מאוד יהיר ואינו יכול להיות סתגלתני ומוצג לפעמים כמישהו הפועל באופן שיטתי ובעייתי.
  • אוג: הקאיו העליון של יקום 12. תמיד אומר דברים מוסריים. למרות שהיקום שלו ברמה מאוד גבוהה, הוא תמיד שואף לעלות אפילו יותר. הוא גאה מאוד במעמדו כקאי עליון, וגאה בעבודה שהוא עושה ביקום שלו.

אלי ההרס

אלי ההרס הם בדרך כלל היצורים השניים בחוזקם ביקום שלהם, מיד לאחר המלאכים. תפקידם הוא להשמיד ולהרוס כוכבי לכת, גזעים ואיומים שונים המעמידים בסכנה את רמת בני התמותה של היקום שלהם. הם הניגוד של אלי הקאיו, בעוד אלי הקאיו יוצרים ובוראים חיים בכוכבי הלכת, אלי ההרס הורסים אותם וזאת כדי לשמור על איזון. משום כך, אלי ההרס ואלי הקאיו קשורים ישותית, אם קאיו עליון ימות, גם אל ההרס שאליו הוא קשור ימות, וההפך. שלא כמו המלאכים ואלי הקאיו השייכים לאותו המין, אלי ההרס נבדלים זה מזה בגזע אליו הם משתייכים והם הפכו לאלים לאחר שהיו בני תמותה בעצמם לפני כן.

  • איוון: אל ההרס של יקום 1. אל הרס מאוד מוצלח ומבצע את תפקידו כראוי. יש לו תשוקה חזקה, התלהבות וקל מאוד להכעיס אותו, למרות המראה הרגוע שלו.
  • הלס: אלת ההרס של יקום 2. הנקבה היחידה שנמצאת בתפקיד של אל הרס.
  • מולה: אל ההרס של יקום 3. נמצא בתוך הרובוט שלו, מוסקו, ומתקשר עם אחרים באמצעות צלילים אותם המלאך שלו מתרגם. לא ידוע הרבה על אישיותו, אך לפני שהוא נמחק ביחד עם היקום, הוא יצא מחליפת הרובוט שלו והודה למלאך שלו על כל העזרה, והראה כי יש לו כבוד לקמפרי.
  • קיטלה: אל ההרס של יקום 4. עצלן במיוחד, שלא כמו אלי ההרס האחרים, הוא אינו מתאמן או מבצע את תפקידו, אלא מעדיף לשבת לשחק במשחקי וידאו ולאכול ג'אנק פוד. הוא די אינטליגנטי, ערמומי ומניפולטיבי ומוכן לעשות הכל כדי לנצח, גם אם זה אומר לרמות. חסר חמלה כלפי אחרים.
  • ערק: אל ההרס של יקום 5. בודק ביסודיות לפני שהוא הורס, ומנסה להרחיב את הפוטנציאל של היקום שלו עם כמות מינימלית של הרס. ערק הוא ממושמע, עושה מדיטציה באופן קבוע וממשיך באימונים שלו כאל הרס, בניגוד לרוב אלי ההרס האחרים.
  • שאמפה: אל ההרס של יקום 6. אחיו התאום של בירוס, סובל מעודף משקל ונמצא כל הזמן ביריבות עם בירוס. בעל אופי מאוד ילדותי ונותן למלאכית שלו לבצע את רוב התפקידים שהוא אמור לבצע. הוא אדיש למתרחש מסביבו ותמיד מנסה למצוא קיצורי דרך לניצחון.
  • בירוס: אל ההרס של יקום 7. אל הרס חזק, בעל אופי ילדותי אך יכול להפוך לבוגר כהרף עין, אוהב אוכל (בעיקר של כדור הארץ) ונוהג לישון למשך עשרות שנים. אוהב להציג דומיננטיות, ודורש לקבל כל מה שהוא רוצה מבלי לחשוב יותר מידי על איך זה ישפיע על אחרים.
  • ליקר: אל ההרס של יקום 8. למרות המראה הנוקשה שלו, הוא די עליז ואוהב להתרברב בעליונותו. חי כדי להרוס פגמים בבריאות של הקאי העליון וכל דבר אחר המוריד את רמת בני התמותה ביקום שלו. יש לו הערכה כלפי האהבה של היקום השני, והוא בעל מידה של מוסר.
  • סידרה: אל ההרס של יקום 9. חושב יותר מידי וחסר החלטיות, ולכן לא הורס כמעט דבר. סידרה מאוד פסיבי ורגוע ביחס לשאר האלים. הוא אינו שופט ומביע את דעתו על ההתנהגות של בני התמותה כאשר הוא משמיד אותם.
  • רומסשי: אל ההרס של יקום 10. אל עצלן יחסית ולא אוהב להרוס כוכבי לכת, משום שהוא מוצא שזה כרוך ביותר מידי כאב. למרות האגו שלו ואופיו המוגזם והנלהב, רומסשי גם יכול להיות רציני. נמצא ביחסים טובים עם האל התאום שלו, גוואס.
  • בלמוד: אל ההרס של יקום 11. בעוד שכל שאר אלי ההרס בשאר היקומים הם הישויות השניות בחוזקן (מיד לאחר המלאכים), בלמוד הוא השלישי בחוזקו, ג'ירן חזק יותר ממנו. הוא אינו סולח לרעים, ומרוצה מאוד מן הלוחמים ביקום שלו. נמצא ביחסים טובים עם האל התאום שלו, קאי.
  • ג'ין: אל ההרס של יקום 12. אל מוכשר מאוד המבצע את תפקידו ללא אפליה או היסוס. נראה מאוד בטוח וגאה בעצמו. על פי מעשיו ואופן פעולתו, ניתן להבין כי הוא חכם ומסוגל להסיק מסקנות נכונות.

המלאכים

המלאכים הם יצורים בעלי מעמד גבוה בהיררכיה של המולטיוורס. נראים אנושיים עם עור בעל גוון כחול בהיר, שיער לבן, והילה כחולה המקיפה את צווארם, למעט דאישינקן, שהילתו צפה בצורה אנכית מאחורי ראשו. הדפוסים על בגדיהם זהים לאלו של אלי ההרס אותם הם משרתים. תפקידם של המלאכים הוא להנחות וללמד את אלי ההרס לשלוט בכוחם, ולוודא כי הם מבצעים את תפקידם כראוי, כמו כן גם לשרת אותם בתור המשגיחים האישיים שלהם. במקרה של דאישינקן, תפקידו הוא לשרת ולייעץ לזנו בלבד.

  • דאישינקן: אביהם של שישה מתוך שנים עשר המלאכים, וויס, ואדוס, מארקריטה, קורן, קוס ומרטינו. משרת את זנו. כוחו האמיתי אינו ידוע, אך לפי האנימה הוא בין החמישה הכי חזקים במולטיוורס, ולפי המאנגה הוא החזק מכולם. לפיכך, הוא הישות השנייה החזקה ביותר שקיימת, מיד לאחר לורד זנו ובכך הוא ניצב מעל שלוש הישויות החזקות האחרות.
  • אוואמו: המלאך של יקום 1. המורה של איוון, והישות החזקה ביותר ביקום 1. רמת הכוח הגבוהה שלו מאפשרת לו לחוש בהכל.
  • סור: המלאך של יקום 2. המורה של הלס והישות החזקה ביותר ביקום 2. בעל אישיות רצינית ואוהב לראות את עצמו כאינטליגנט יותר מאחרים. למרות קשיחותו, יש לו חיבה מסוימת ליקום שלו.
  • קמפרי: המלאך של יקום 3. המורה של מולה והישות החזקה ביותר ביקום 3. אל ההרס אותו הוא מדריך מדבר רק באמצעות צלילים אלקטרוניים, וזוהי חובתו לתרגם את מה שהוא אומר. בניגוד להרבה מלאכים אחרים המגלים אדישות כלפי סביבתם, קמפארי מראה עניין בנעשה ביקום שלו.
  • קוניק: המלאך של יקום 4. המורה של קיטלה והישות החזקה ביותר ביקום 4. מוכשר ובעל תובנה. בעל אישיות מורכבת ובדרך כלל נשאר אדיש לפעולות שמתרחשות סביבו.
  • קוקטייל: המלאך של יקום 5. המורה של ערק והישות החזקה ביותר ביקום 5. לומד הרבה משני האלים של היקום שלו. בניגוד לרוב המלאכים האחרים, קוקטייל הזדעזע מהמחיקה של היקומים בטורניר העוצמה, דבר המעיד כי אכפת לו מאחרים בניגוד לשאר המלאכים.
  • ואדוס: המלאכית של יקום 6. המורה של שאמפה והישות החזקה ביותר ביקום 6. אחותו הגדולה של וויס. מכינה לשאמפה ארוחות בריאות ודואגת לעודף המשקל שלו אך למרות מאמציה הוא לא מקשיב לה ואף מעליב אותה.
  • וויס: המלאך של יקום 7. המורה של בירוס והישות החזקה ביותר ביקום 7. בעל אופי נשי על אף שהוא מוצג כזכר. אחיה הקטן של ואדוס. לפי יוצר הסדרה, וויס חזק מבירוס פי 1.5. החיה את פריזה בסוף טורניר העוצמה(אחרי שהם ניצחו)
  • קורן: המלאך של יקום 8. המורה של ליקר והישות החזקה ביותר ביקום 8. אסרטיבי ולא מתבייש להביע את דעותיו ומתעקש שדעותיו ונקודת מבטו הן הטובות ביותר.
  • מואיטו: המלאך של יקום 9. המורה של סידרה והישות החזקה ביותר ביקום 9. כמעט ואינו מדבר, רק מחייך בנקודות מסוימות. נגעל מהאלים של היקום שלו. בדרך כלל בעל מבט קר בעיניו.
  • קוס: המלאכית של יקום 10. המורה של רומסשי והישות החזקה ביותר ביקום 10. מייעצת לאלי היקום שלה בנוגע להבחנה בין טוב ורע. כנראה המלאכית הצעירה ביותר מבין כל המלאכים.
  • מארקריטה: המלאכית של יקום 11. המורה של בלמוד והישות החזקה ביותר ביקום 11. תמיד מתלוננת לאלי היקום שלה שהם לא קפדניים מספיק ומדברת בדרכה המיוחדת.
  • מרטינו: המלאכית של יקום 12. המורה של ג'ין והישות החזקה ביותר ביקום 12. כיוון שהיא נמצאת בסביבה של אלים מצוינים, אין לה יותר מידי מה לעשות. אך עם זאת, היא תמיד חושבת על איך לשפר את רמת האלים של היקום שלה אפילו יותר.
  • מאקורה: מלאכית שעד כה הופיעה במאנגה בלבד. היא דומה לשאר המלאכים מבחינה חיצונית, אך לא ידוע דבר על אישיותה או על כוחה.

דמויות

  • סון גוקו: גיבור הסדרה, טוב לב ובעל כישורי לחימה. גוקו הוא בן לגזע הסאיינים אשר הגיע לכדור הארץ בחללית מכוכב ווג'יטה המושמד. גוקו הוא טיפוס שמח וילדותי (הדבר היחיד שהוא פוחד ממנו הוא מחטים וזריקות), והדבר שהוא הכי אוהב זה קרבות עם לוחמים חזקים. גוקו הוא אביהם של גוטן וגוהאן ובעלה של צ'יצ'י. גוקו דומה לגוטן במראהו ובאישיותו והוא הראשון שהפך לסופר סאיין 1, 3, 4 (סופר סאיין 4 בדרגון בול GT בלבד) וסופר סאיין בלו. בסרט דרגון בול סופר: קרב האלים הפך לסופר סאיין-אל בזכות האנרגיות של גוטן, גוהאן, וג'יטה, טראנקס והעובר שברחמה של וידל (פאן שעוד לא נולדה), שכן היה צורך ב-6 סאיינים. שמו המקורי הוא קאקארוט, שאומר "לוזר" בסאיינית מכיוון שנולד ללוחם עם רמה נמוכה, ורמת הכוח שלו כשנולד הייתה נמוכה מאוד. השם גוקו ניתן לו על ידי האיש הזקן שאימץ אותו לאחר שנחת על כדור הארץ, גוהן. המהלך המיוחס לו הוא "קאמהאמהא", אותו למד ממאסטר רושי עוד ב"דרגון בול".
  • סון גוהאן: המאמץ של גוקו. גוקו האמין שהיה סבא שלו לפני שראדיץ גילה לו את האמת. נהרג על ידי גוקו שהפך לקוף ענקי לאחר שהסתכל על הירח. אמן לחימה ואיש טוב לב. היה התלמיד הכי טוב של מאסטר רושי. על שמו נקרא בנו של גוקו, גוהאן.
  • בולמה : בתו של דוקטור בריף, ראש תאגיד קפסולה רב עוצמה. היא ממציאה גאונה, אגואיסטית וגאוותנית. נישאת למקיטה ומקימה עמו משפחה, אמו של טראנקס. הדמות הראשונה שגוקו פוגש לאחר מות סבו המאמץ גוהן, ובזכותה גוקו יצא לעולם גדול בחיפוש אחר הדרגון בול. אימם של טראנקס ובולה ובתם של דוקטור בריף ופאנצי ואשתו של מקיטה .
  • סון גוטן: בנם השני של גוקו וצ'יצ'י, גוטן הוא הדמות שהפכה לסופר סאיין בגיל הכי צעיר בסדרה. דומה במיוחד במראה ובהתנהגות לאביו גוקו. דודה של פאן, אחיו הקטן של גוהאן, גוטן הוא האחרון שהחזיק בעננה. לא פגש את גוקו עד שהיה בן שבע משום שאביו היה בעולם המתים לאחר שמת בקרב עם סל. לגוטן יש חיבור עם בעלי חיים כמו אביו. חברו הטוב של טראנקס ושותפו למיזוג, אך לעיתים מנוצל על ידו ונגרר למעשיו. שינוי הצורה המיוחס לו הוא סופר סאיין והמהלך המיוחס לו הוא הקאמההאמהא.
  • מאסטר רושי: לוחם ותיק ומאסטר אמנויות לחימה. מכונה "נזיר הצב" (קאמה סנין). מורו של גוקו. בן יותר מ-300 שנים. בין תלמידיו נכללים גוקו, קרילין, יאמצ'ה ואוקס קינג (לשעבר) וסון גוהאן (סביו המאמץ של גוקו). מאסטר רושי היה לתלמידו של מאסטר מוטהיטו המאסטר שלכד את המלך פיקולו והחזיר את השלום בעולם. יריבו של מאסטר שן מלמד את אמנות העגור בעוד מאסטר רושי מלמד את אומנות הצב. שינוי הצורה המיוחס לו זה ה"באף" שנותן לו שרירים חזקים והמהלך המיוחס לו הוא המאפובה.
  • קרירין: חבר ילדות של גוקו והחבר הטוב ביותר שלו. מתחתן בהמשך הסדרה עם אנדרואיד 18. למד אצל מאסטר רושי במקביל עם גוקו. במהלך המסע לנאמק נהרג על ידי פריזה וזה מה שגורם לגוקו להפוך לסופר סאיין לראשונה. חסר אף. אין לו שינוי צורה, המהלך המיוחס אליו הוא קינזן ( הצלחת המעופפת) וסולאר פלאש ( מכת שמש) בהמשך הוא המציא סולאר פלאש חזק יותר הוא קורא לו סולאר פלאש פי 100.
  • יאמצ'ה: לוחם וידידו של גוקו. חברה הראשון של בולמה. גנב לשעבר באזור המדברי וחברו הטוב של פואר, במהלך הסדרה מתלווה לגוקו וחברתו ואף לומד תחת מאסטר רושי, היה לשחקן בייסבול למשך זמן קצר באנימה. המהלך המיוחס אליו הוא אגרוף הזאב(Wolf Fang Fist).
  • טינשנהאן: לוחם בעל שלוש עיניים שחלק מה-DNA שלו מגיע מגזע שלא מפורט עליו הרבה, בזכות כך יכול להצמיח עוד ידיים ולהשתכפל. למשך זמן קצר הוא יריבו של גוקו ולאחר מכן הופך לידידו, חברו הטוב ביותר הוא שיאצו (ושניהם מבוססים על דמויות ממוצא סיני), המאסטר שלו מאסטר שן למד תחת מאסטר מוטהיטו כמו מאסטר רושי. ולאחר מותו למד תחת המלך קאיו יחד עם שיאצו יאמצ'ה ופיקולו בעולם המתים. המהלך המיוחס לו הוא המתקפה הסולארית.
  • פריזה: חייזר מרושע מגזע בני קולד מבין היצורים העוצמתיים ביותר ביקום, הובס על ידי גוקו הסופר סאיין, הוחזר לחיים על ידי הפיכתו לחצי רובוט הובס שוב על ידי טראנקס העתידי שהצליח לחסל אותו ואת אביו באופן מלא עם חרב, בסדרת דרגון בול סופר הוא חוזר עוצמתי הרבה יותר מבעבר אך מובס על ידי גוקו ווג'יטה הסופר סאיין בלו.
  • ראדיץ: בן לגזע הסאיינים ואחיו של סון גוקו, ראדיץ הפך את כל עולמו של סון גוקו בכך שגילה לו שהוא בן לגזע הסאיינים ולא אנושי כפי שחשב, הוא הובס על ידי גוקו ופיקולו.
  • בארדוק: אביהם של גוקו וראדיץ, נהרג במהלך קרב עם פריזה ומושמד לכאורה יחד עם כל הסאיינים וכוכבם. ניסה להציל את הסאיינים אך הם לא הקשיבו לדבריו, לאחר מכן מתגלה כי הוא חזר אחורה בזמן ונמצא בעברו הרחוק של כוכב וג'יטה, הורג את הלורד צ'ילד שפריזה הוא אחד מצאצאיו והופך לסופר סאיין הראשון (בארדוק לא חלק מהסדרה מכיוון שהופיע בסרט).
  • טורלס: לוחם סאייני זהה לגוקו ובארדוק מבחינה חיצונית. נהרג על ידי גוקו. לא חלק מהסדרה הראשית כיוון שהופיע בסרט.
  • נאפה: לוחם סאייני שהיה מעין מנטור של וג'יטה ועוזרו שחוסל על ידו.
  • שיאצו: לוחם, חבר ושותפו של טינשנהאן לאימונים. תחילה היה יריב של הגיבורים ולאחר מכן הפך לידידם ביחד עם טינשנהאן. מבוסס על ערפד מהמיתולוגיה הסינית אשר לא מתבגר ולכן גודלו הוא כשל ילד קטן, הוא גם לא מרבה לדבר. למרות כוחו הפיזי החלש יותר משל חבריו הוא בעל יכולות על-חושיות חזקות במיוחד.
  • פיקולו: בנו של המלך הנאמקי המלך פיקולו. היה בהתחלה יריבו של גוקו, אבל בהמשך הסדרה נהפך לחבר שלו. הוא המורה הראשון של גוהאן. במהלך הסדרה מתמזג עם נייל וקאמי (קאמי הוא אל כדור הארץ והוא החצי הטוב של המלך פיקולו המקורי בעוד חציו הרע הוא המלך פיקולו) כאשר אימן את גוהאן בזי פיקולו היה גדול ממנו ב4 שנים בלבד, המהלך המיוחס לו הוא ספיישל בים כנון או כפי שניתן לומר בעברית, קרן השטן המשפדת.
  • סון גוהאן: בנם הבכור של גוקו וצ'יצ'י. הצעיר ביותר בסדרה שהפך לסופר סאיין 2. גוהאן גילה את מצב הסופר סאיין 2 בקרב שלו נגד סל שאותו ניצח בקרב הקמאמאה ביד אחת שהיה בן 11. בסוף הסדרה רואים את גוהאן בתחפושת הסופר סאיינמן שלו ורואים שהוא ממשיך להגן על עיר השטן. בסיום הסדרה גוהאן המשיך להתאמן עד לדרגון בול GT[1] והוא הלוחם הכי הכי חזק בכדור הארץ בסוף דרגון בול Z. התחתן עם וידל בתו של מר שטן ואביה של פאן. איבד את כוחו בדרגון בול סופר אך מצליח להשיבו ואף מתחזק יותר מבעבר בהמשך הסדרה. שינוי הצורה המיוחס לו הוא מצב "מיסטי" והמהלך המיוחס לו הוא מאסנקו.
  • וג'יטה: חזק ביותר. היריב הראשי של גוקו בדרכו לפסגת הכוח ביקום. בתחילה ניסה להשתמש בדרגון בול ולהשמיד את כדור הארץ, בהמשך מצטרף לחבורת לוחמי הזי ומקים משפחה עם בולמה. כמו טראנקס בנו גם הוא יכול להגיע לסופר סאיין רמות 2 ו 3 וגם לסופר סאיין 2 אביו המלך וג'יטה היה למלך כל הסאיינים וג'יטה בעצמו הוא נסיכם. למקיטה גאווה גדולה במיוחד והוא רגיש מאוד לפגיעה בה, מקיטה ביחד עם גוקו הם שני הלוחמים הכי חזקים בכדור הארץ ומהחזקים ביקום, הוא הגיע לצורות סופר סאיין 1 2 וסופר סאיין בלו. שינוי הצורה המיוחס לו הוא אולטרה סופר סאיין או בשמו השני אולטרה מקיטה (סופר סאיין 1 רמה 3) והמהלכים המיוחסים לו הם הפיינל פלאש והגאליק גאן.
  • טראנקס העתידי:בנם של בולמה ווג'יטה. בא מקו זמן אחר כדי להזהיר את לוחמי ה-Z מפני האנדרואידים,, יש לו חרב שחיסלה את פריזה, בדרגון בול סופר הוא חוזר כדי לבקש עזרה מגוקו מקיטה להביס יריב חדש וחזק ביותר, "בלאק". המהלך המיוחס לו הוא הגאליק גאן.
  • טראנקס: בנם של בולמה ווג'יטה, פזיז, חברו הטוב ביותר של גוטן ושותפו למיזוג, הפך לסופר סאיין שני הכי צעיר בסדרה. הוא חצי סאייני. שינוי הצורה המיוחס לו הוא סופר סופר סאיין או בשמו השני סופר טראנקס סופר סאיין 1 והמהלך המיוחס לו הוא הפיינל פלאש.
  • צ'יצ'י: אשתו של גוקו ואמם של גוהאן וגוטן, בתו של אוקס קינג.
  • אוקס קינג: אביה של צ'יצ'י, סבם של גוהאן וגוטן, חמו של גוקו וסבא רבא של פאן. תלמיד לשעבר של מאסטר רושי.
  • פאן: בתם של גוהאן ווידל, אחינית של גוטן, נכדתם של גוקו, צ'יצ'י ומר שטן.
  • וידל: בתו של מר שטן, אימה של פאן, אשתו של גוהאן וגיסתו של גוטן. עובדת עם המשטרה, למדה בתיכון הכוכב הכתום יחד עם גוהן, לוחמת חזקה יחסית לבת אנוש.
  • בולה: בתם הקטנה של בורמה ומקיטה ואחותו הקטנה של טראנקס בולה נולדה כמה דקות לפני טורניר העוצמה
  • מאג'ין בו: חייזר מפלצתי וצמא דם שנוצר עם בריאת העולם על ידי כוחות הטבע, ושזומן על ידי המכשף ביבידי (שהכריז בשקר על עצמו כיוצר של בו) לפני מיליוני שנים לפגוע באלי הקאישין שעמדו בדרכו לכיבוש היקום השביעי. יצור ורוד, עם גוף דמוי מסטיק, ילדותי (כי הוא שאב את מלך האלים לפני 5 מיליון שנים) וחזק מאוד (בעל יכולת לשאוב יצורים ולהוסיף את כוחם, אישיותם ושכלם אליו, או להפוך יריבים לממתקים כרצונו, כמו גם להתחדש ולחזור לכוח מלא כל עוד לא הוחרב גופו עד אחרון תאיו או אפילו לרפא מומים מולדים ביצורים חיים). נכלא על ידי ביבידי בכדור גולם שנשלח לכדור הארץ לאחר שהוא לא הצליח לשלוט עליו כראוי. לבו לא היה מצפון/מוסר ובשל כך לא הרגיש אשם על הרציחות שביצע, אך המפגש עם מר שטן ואימוץ גור הלברדור שמצא, בי, שינו את הפרספקטיבה שלו על החיים והעולם. לאחר שגירש מתוכו את הרשע שהיה קיים בו (שחוסל על ידי כדור הנשמה של גוקו), בו אמנם נחלש אך כשלמד על הסכנה לחיי חבריו ש"תחרות העוצמה" טומנת בחובה הבטיח שיעשה כל שביכולתו להציל אותם. בעזרת אימונים שגרמו לו להרזות ולהתחטב כוחו של מאג'ין בו מצליח להגיע לרמה שבה הוא מסוגל לעמוד אפילו בפני גוקו שהתאמן תחת וויס (היצור החזק ביותר ביקום 7) במשך שנתיים.
  • בו האפל/סופר בו/קיד בו: מפלצת דמוית מסטיק ורוד שנוצר מזעמו של מאג'ין בו שהפך לשני צדדים שונים: מאג'ין בו הטוב והרע. הרע הצליח לבלוע את הטוב, וכך נוצר סופר בו. סופר בו הצליח לבלוע את פיקולו, גוטנקס וגוהאן. אחרי שגוקו ומקיטה הוציאו את חבריהם מהבטן של סופר בו. הוא נהפך לקיד בו (הצורה האמיתית והמקורית אותה יצר ביבידי (ללא שאיבות). קיד בו הוא יצור ילדותי כמו מג'ין בו רק חזק יותר ואין בו אף טיפה של טוב, כל רצונו הוא להרוס. הובס על ידי גוקו בעזרת האנרגיה של כל תושבי כדור הארץ.
  • באבידי: בנו של ביבידי. מכשף רשע ששחרר את מאג'ין בו מהגולם שלו וחייליו נושאים עמם את האות M על מצחם. מי שהופך לחייל שלו הופך אוטומטית גם לחזק יותר בעזרת כישוף, נהרג על ידי מאג'ין בו השמן.
  • מר שטן: אביה של וידל. השם האמיתי שלו הוא מארק. הוא הדמות המפורסמת ביותר בכדור הארץ, אדם גדול ממדים ושחצן ביותר שמתיימר להיות האיש החזק ביותר עלי אדמות. אנשי כדור הארץ מעריצים אותו משום שבטוחים שהוא זה שהציל אותם מידי סל ומאג'ין בו. במהרה נהפך לעשיר ומפורסם, המאסטר שלו נהרג על ידי טאו אחיו של קריין, המאסטר של טיהן וצ'יאטזו.
  • 'דמויות ממוזגות: דמויות שהתמזגו לאחת, והם: גוג'יטה(חשוב לדעת ששמו הוא גוג'יטה ולא גוגאטה כמו שהרבה טוענים) ', וג'יטו (גוקו מקיטה) וגוטנקס (גוטן וטראנקס) קאיו הקשיש (קאיו ומכשפה) קיביטו שין (קאיושין וקיביטו) זאמאס הממוזג (זאמאס ובלאק) קפולה (קליפולה וקייל)
  • בירוס: אל ההרס של היקום השביעי עם כוח ענקי. מוצג כאל נייטרלי אבל עושה כרצונו. הוא מוצג כישות החזקה ביותר אחרי וויס ביקום 7 (מתוך 12). בעל אופי ילדותי אך יכול להפוך לבוגר כהרף עין, אוהב אוכל (בעיקר של כדור הארץ), נוהג לישון למשך עשרות שנים, בדרגון בול סופר מוזכר שאם הקאיושין של היקום ימות גם אל ההרס ימות, בעתיד בלאק חיסל את הקאיושין של כל היקומים וכך הרג את כל אלי ההרס.
  • היט: מתנקש רב עוצמה שהשתתף בטורניר בין יקום 6 ו7 של שאמפה, בעל יכולת לעצור את הזמן ולהשתמש בו כרצונו לעשירית השנייה. ואדוס אמרה לשאמפה שהיא הבטיחה להיט שאם הוא ינצח הוא יקבל את הקובייה. היט לפי דבריו של שאמפה הוא הלוחם הכי חזק ביקום 6, הוא אפילו הצליח להביס את וג'יטה סופר סאייה בלו אך גוקו ששמע מהמלך הגלקטי שהיט משתמש בקפיצות זמן הוא הבין איך להתמודד נגד היט. היט נהנה מהקרבות שלו נגד גוקו על פי שהוא חייך אליו כי הוא התחזק בהרבה מהקרב שלו נגד גוקו ככה הוא אמר. אחרי הקרב גוקו אומר להיט שילחם איתו בהזדמנות אחרת כי היט לא השתמש בכל הכח שלו בטורניר בגלל שהטכניקות הקטלניות שלו יכולים להרוג את גוקו והוא נאלץ לא להשתמש בהם בטורניר בגלל שהרג נוגד את החוקים.
  • קאבה: נער סאייני טוב לב ואמיץ מיקום 6 שהשתתף בטורניר בין יקום 6 ו7 והוא בין החזקים ביקום שלו. כשגוקו ווג'יטה פגשו אותו הוא ישר קם וזיהה שהם סאיינים כמוהו, גוקו ווג'יטה מגלים שהסאיינים של יקום 6 שונים: הם טובי לב, נלחמים ברוע, אין להם זנב וגרים בכוכב סלט. קאבה נחשב לשווה בכוחו של וג'יטה בצורה הרגילה שלו, הוא גם מבצע טכניקה שזהה למתקפת ה-"גאליק גאן" של וג'יטה. וג'יטה אומר לקאבה שיהפוך לסופר סאייה אך קאבה אומר שהוא לא יכול ומבקש ממנו שילמד אותו. וג'יטה מתעצבן והופך לסופר סאייה תוקף באכזריות את קאבה ומאיים עליו שאם הוא יכנע אז הוא יגיע לכוכב סלט ויהרוג את המשפחה שלו. קאבה מתעצבן והופך לסופר סאייה ותוקף את וג'יטה אך קאבה מגלה שוג'יטה עשה את כל זה כדי ללמד אותו להפוך לסופר סאייה. אחרי הטורניר נראה כי קאבה מעריץ את וג'יטה וקורא לו "מאסטר".
  • אוטה מאגטה: איש פח מגלקסייה במערכת 66950 שהשתתף בטורניר בין יקום 6 ל-7 והוא בין החזקים ביקום שלו. אוטה מאגטה הוא רובוט מגזע שנקרא אנשי המתכת שנלחם נגד וג'יטה כסופר סאייה. וג'יטה הודה שיחסית לרובוט הוא חזק ונתן קרב רציני לוג'יטה. בסוף הקרב וג'יטה קרה למאגטה "חתיכת גרוטאה" וככה מאגטה הפסיד, וויס אומר כי לאנשי המתכת יש לב רגיש מאוד שהעלבון הכי קטן יכול לגרום להם לבכות ולהפסיק להלחם. נראה כי למאגטה יש קשר טוב עם בוטאמו על זה שבוטאמו ניחם את מאגטה כשהוא בכה וכשהם שיתפו פעולה בתחרות הבייסבול נגד יקום 7.
  • פרוסט: פרוסט הוא המקביל של פריזה מיקום 6 שהשתתף בטורניר בין יקום 6 ו-7 ונחשב לאחד החזקים ביקום שלו. פרוסט נהג להילחם יחד עם קאבה בכוחות הרשע. כשגוקו נלחם נגד פרוסט הוא נדהם לראות כי פרוסט הוא טוב לב ואמיץ בניגוד לפריזה. לפרוסט יש את ההתפתחויות של פריזה והשתמש בהם נגד גוקו אך הם לא הועילו נגד הסופר סאייה שלו. זה היה נדמה כאילו הקרב שייך לגוקו אך פרוסט הנחית לגוקו אגרוף וגוקו איבד את ההכרה. אחרי זה הוא נלחם נגד פיקולו ואת אותו התהליך פיקולו איבד את ההכרה ופרוסט ניצח. ג'אקו טען כי פרוסט השתמש בכלי נשק בקרב וצדק וואדוס סיפרה לכולם כי פרוסט הוא בעצם נוכל רשע ורק גורם למלחמות ביקום 6. קאבה נראה כי הוא מאוכזב מפרוסט ווג'יטה רוצה לנקום בו אז הוא מבקש שלא יפסלו טכנית את פרוסט ומבקש מפיקולו שיכנע בשבילו כדי שיוכל להתמודד מולו ווג'יטה מנצח בקלות את פרוסט. פרוסט התרחק מהטורניר כדי לגנוב את הקובייה של שאמפה אך בא היט ועוצר אותו. פרוסט מושמד על ידי זנו בטורניר העוצמה.
  • בוטאמו: דב צהוב שהשתתף בטורניר בין יקום 6 ו-7 ונחשב לאחד החזקים ביקום שלו. בוטאמו הוא הראשון שנלחם בטורניר נגד גוקו. נראה כי לבוטאמו יש גוף שאי אפשר להזיק לו אך גוקו הבין את החוקים וכל מה שהוא היה צריך זה להעיף את בוטאמו מהזירה וככה הוא ניצח אך גוקו אומר כי אם זה היה קרב אמיתי הוא היה מפסיד נגד הגוף הבלתי פגיע שלו. נראה כי לבוטאמו יש קשר טוב עם מאגטה על זה שבוטאמו ניחם את מאגטה כשהוא בכה וכשהם שיתפו פעולה בתחרות הבייסבול נגד יקום 7.
  • זנו: המלך של כל היקומים. יכול למחוק את היקומים וכל מה שקיים בין רגע. הוא השמיד 6 יקומים מתוך 18 היקומים המקוריים מכיוון שיום אחד קם בבוקר עם מצב רוח עצבני. זנו העתידי מציר הזמן של טראנקס מופיע בכדור הארץ לאחר שגוקו קרא לו באמצעות הכפתור שזנו מהווה נתן לו, הוא מוחק את זאמאס העתידי אשר הפך את עצמו לכל יקום 7 ובכך משמיד את כל היקום. אחר כך גוקו הביא אותו להווה כדי שיהיה חבר של זנו מהווה.
  • בלאק: בלאק הוא גרסה של זאמאס מציר זמן מסוים שבו החליף גופים בינו ובין סון גוקו באמצעות הסופר דרגון בול והשמיד את גוקו שהיה בגופו של זאמאס, לאחר מכן הוא איחד כוחות עם זאמאס מציר זמן נוסף על מנת להשמיד את האנושות, יכול להפוך לסופר סאיין רוז העוצמתי ביותר שהביס את גוקו וכמעט הרג את ווג'יטה במצב סופר סאיין בלו וגם בלאק (במנגה) יכול להפוך לסופר סאיין רגיל (הצהוב) לקח חלק במיזוג "זאמאס הממוזג".
  • זאמאס העתידי: קאיושין מתלמד לשעבר מיקום 10 שחושב שלבני תמותה אין סיבה לחיות כי הם מרושעים, קיבל גוף בלתי פגיע מהסופר דרגון בול, אויבו של גוקו ומשמיד האנושות העתידית ביקום 7 יחד עם בלאק (שמהווה כגרסה נוספת של עצמו מציר זמן חלופי). חבר במיזוג ההרסני "זאמאס הממוזג" כאשר החבר השני הוא בלאק.
  • זאמאס מההווה: מתלמד של הקאיו שין של יקום 10 גוואס, שטען כי לבני התמותה אין סיבה לחיות וכי על מנת לעשות צדק, יש להכחידם, אך לפני שהספיק לחשוב על תוכניתו הוא חוסל על ידי בירוס.
  • זאמאס הממוזג: מיד לאחר שטראנקס ביצע את טכניקת "המאפובה" על זאמאס, זאמאס הציע לבלאק להתמזג באמצעות עגילי הפוטרה. הם התמזגו וכתוצאה מכך נוצר לוחם רב עוצמה שאפילו לגוקו ולווג'יטה במצב סופר סאיין בלו לא היה סיכוי נגדו. הדרך היחידה שהם יכלו לנצח הייתה מיזוג בין גוקו לווג'יטה באמצעות עגילי הפוטרה, הם התמזגו ונוצר הלוחם "וג'יטו" בצורת הסופר סאיין בלו. וג'יטו היה יותר חזק מזאמאס הממוזג אך רגע לפני שהוא חיסל אותו, המיזוג של וג'יטו לא החזיק מעמד והתפצל (אחרי חצי שעה במקום שעה), וזאת משום שווג'יטו השתמש ביותר מידי אנרגיה מכדי לשאת את המיזוג. לאחר מכן, טראנקס אסף את האנרגיה של כולם וחתך את זאמאס, ואז זאמאס הפך ליקום עצמו וחיסל את כל בני התמותה ששרדו על כדור הארץ. לבסוף גוקו קרא לזנו העתידי באמצעות הכפתור שזנו מההווה נתן לו וזנו מהעתיד מחק את כל יקום 7 העתידי וכך נפטר מזאמאס.
  • טופו: מנהיג לוחמי הגאווה והצדק ביקום 11.טופו הוא אחד הלוחמים החזקים ביותר של טורניר העוצמה אשר ערך זנו - קרב של כל 8 היקומים שנתונים להשמדה. בתחרות הראווה לפני הטורניר טופו הציע להלחם בגוקו כאשר ראה בו רוע ורצה לחסל אותו עקב חובתו כלוחם צדק. אך בזמן הקרב גוקו הצליח להתעלות על כוחו של טופו. המתקפה המאפיינת אותו היא "הבזקי צדק".
  • ג'ירן: אחד מלוחמי הגאווה של יקום 11 ונחשב ללוחם הכי חזק ביקום שלו ופרט לכך גם כן בטורניר העוצמה. גוקו נחוש להלחם בג'ירן כי נדהם מכוחו העצום, כאשר ראה את ג'ירן מצליח להביס את קייל במצב הסופר סאיין האגדי שלה ביד אחד. לפי גוקו, ג'ירן הוא הלוחם הכי מסוכן לכל הלוחמים בטורניר העוצמה.

שינויי צורה

"שינוי צורה" בדרגון בול הוא מצב בו הלוחם משנה את צורתו ובכך מגדיל את מהירותו ו/או את עוצמתו הפיזית.

סאיינים

  • אוזארו - כשסאיינים בעלי זנב מסתכלים על ירח מלא הם הופכים לקוף ענק שנקרא אוזארו וכוחם מוכפל בעשר. הצורה הזו מותנית בכך שיש למשתמש זנב והוא מסתכל על ירח מלא, כך שאפשר לגרום לאוזארו להפוך חזרה לצורה הרגילה שלו בכך שיוצרים את הזנב שלו. הדרך השנייה היא לפוצץ את הירח
  • אוזארו מוזהב - הצורה הזאת נראתה רק בסדרה דרגון בול GT ולכן היא לא נחשבת כקאנון (חלק מהעלילה המקורית). כשמתפתחים לאוזארו מוזהב ומשתלטים על הצורה מקבלים את צורת הסופר סאיין 4.
  • סופר סאיין - הצורה השנייה של הסאיינים, מכפילה את הכוח פי 50. צורת הסופר סאיין מאופיינת בשיער צהוב קוצני. גוקו היה הראשון שהצליח להגיע לצורה הזו. סאיינים נוספים שהגיעו אליה הם: וג'יטה, גוהאן, גוטן, טראנקס, גוקו בלאק (על פי המאנגה), קאבה, קוליפולה וקייל.
  • סופר סאיין רמה 2 - צורה שמחזקת את המשתמש בה מאוד אך אינה מועילה משום שהיא מורידה את המהירות באופן משמעותי. ידועה גם כסופר X) .X מסמל את השם של הלוחם, למשל סופר גוקו).
  • סופר סאיין רמה 3 - ידועה גם כ-'אולטרה סופר סאיין'. מאופיינת בגוף שרירי ומנופח עם שיער צהוב ארוך, אך בלי גבות. היא חזקה מהסופר סאיין רמה 2 אך איטית יותר ומבזבזת הרבה אנרגיה, ולכן היא לא יעילה.
  • סופר סאיין מזויף - צורה זו מאופיינת בהילה כתומה ועיניים ללא אישונים, דבר המעיד על אי שפיות. היא אינה מחזיקה זמן רב. נראתה רק פעם אחת בסרט לורד סלאג. גוקו נלחם והצליח לגבור על לורד סלאג רק כאשר הפך לסופר סאיין המזויף.
  • סופר סאיין 2 - הצורה השנייה של הסאיינים והיא הצורה שבקרבות בכוח חלש יותר הכי יעילה כי היא חזקה ומבזבזת מעט אנרגיה יחסית לכוחה, מכפילה את הכוח פי 100. מאופיינת בשיער צהוב ומבריק יותר מסופר סאיין. גוהאן היה הראשון שהגיע לצורה הזו.
  • סופר סאיין 3 - הצורה השלישית של הסייאנים, מכפילה את הכוח פי 400. צורה זו מאופיינת בשיער ארוך מאוד המגיע עד לברכיים, בעלת אישונים וחסרת גבות. הצורה הזו מבזבזת יחסית הרבה אנרגיה לעומת הכוח שלה ואת הצורה הזו רק שני סאיינים הצליחו להשיג: גוקו וגוטנקס.
  • סופר סאיין 4 - צורה שנראתה בדרגון בול GT ולכן היא לא נחשבת כחלק מהעלילה המקורית של הסדרה. מאופיינת ופרווה אדומה מסביב לבית החזה. את הצורה הזאת אפשר להשיג רק כאשר הופכים לאוזארו המוזהב ומשתלטים על הכוח שלו.
  • סופר סאיין אל - הצורה הראשונה אשר הצליחה להתקרב לכוחם של האלים. מאופיינת בגוף רזה ושיער אדום. כדי להשיגה צריך לבצע טקס שמשתתפים בו 6 סאיינים טהורי לב, כאשר 5 סאיינים מעבירים את כוחם לסאייני השישי והוא מקבל את צורת הסופר סאיין אל. דרך אחרת להשיג אותה זה להתאמן קשה כמו וג'יטה. הסאיינים היחידים שהשיגו זאת הם: גוקו ווג'יטה
  • סופר סאיין בלו - צורה זו היא סופר סאיין אל עם הכוח של סופר סאיין. ולכן יש הקוראים לה SSGSS שפירושו: Super Saiyan God Super Saiyan. צורה זו מאופיינת בשיער ובהילה כחולים בהירים, וכוח המתחרה בכוחם של האלים. הסאיינים היחידים שהגיעו להתפתחות זו הם גוקו ווג'יטה.
  • סופר סאיין רוז - צורה זו היא הצורה המקבילה לסופר סאיין בלו (הצורה האפלה של סופר סאיין בלו) ולכן היא גם שווה בכוחה לסופר סאיין בלו. צורה זו זהה במראה לסופר סאיין בלו רק בעלת הילה ורודה וסגולה. היחיד שהשיג את הצורה הזו הוא גוקו בלאק.
  • סופר סאיין רייג' - צורה זו ניתנת להשגה רק על ידי התפרצות של כעס עצום ברגע אחד. התפתחות זו מאופיינת בשער צהוב עומד, הילה כחולה ומסביבה הילה צהובה. הסאיין שהשיג את הצורה הזו הא טראנקס העתידי.
  • סופר סאיין האגדי - צורה זו מאופיינת בגוף שרירי ומנופך ושיער ירוק עומד וללא אישונים, מה שמראה על איבוד השפיות. הראשון שהשיג את הצורה הזו היה ברולי (רשע שהופיע ב-3 סרטים) אך בסדרה, הראשונה שהשיגה את הצורה הזו הייתה קייל, סאיינית מיקום 6.
  • מעבר לסופר סאיין בלו - הצורה שנמצאת מעבר לגבולות הכוח של סופר סאיין בלו. מאופיינת בשיער כהה ובוהק יותר, הילה כהה יותר והיא חזקה ומהירה יותר. היחיד שהשיג את הצורה הוא וג'יטה כאשר התעלה על גבולותיו בקרב נגד ג'ירן.

הגזע של פריזה

  • גולדן - גולדן היא צורה שניתנת להשגה אך ורק על ידי בני קולד, והיא שווה בכוחה לסופר סאיין בלו. ניתן להשיג אותה על ידי המון אימונים לדוגמה פריזה (היחידי שהשיג עד כה את הצורה) התאמן 4 חודשים כדי להשיג אותה.

אחר

  • מייסטיק - צורה המאופיינת בשיער זוהר. עד כה רק גוהאן השיג אותה לאחר שקאיו הקשיש נתן לו אותה. הצורה מתעלה בכוחה על סופר סאיין 3.
  • באף - שינוי צורה המנפח את השרירים והופך את הלוחם לחזק יותר. רק מאסטר רושי השיג את הצורה הזאת.
  • ענקיות - סופר נאמקים יכולים להפוך את עצמם לענקיים כפי שעשה לורד סלאג בסרט שלו.
  • קאיוקן - קאיוקן (בעברית: מתקפת קאיו) היא מתקפה שגוקו למד אצל המלך קאיו הצפוני לאחר מותו בסאגת הסאיינים. היא נראתה לראשונה על ידו בקרב נגד נאפה ווג'יטה. מתקפת קאיו החזקה ביותר היא כפול 10, אך גוקו שבר את הגבול והצליח להשיג קאיוקן כפול 20 כאשר נלחם נגד פריזה.
  • אולטרה אינסטינקט - טכניקה נדירה ומתקדמת מאוד. ידועה לשמצה בקרב האלים היות שאפילו להם קשה מאוד לשלוט בה. המשתמשים בטכניקה הזו יכולים להתחמק מכל סכנה שהיא, משום שגופם זז באופן עצמאי ומנותק לגמרי מהמוח, וזו הסיבה למה צורה זו היא מהירה כל כך, הגוף לא מבזבז זמן בלשלוח אותות דרך מערכת העצבים, אלא מגיב לסכנה באופן עצמאי ומיידי. אך אפילו לאחר שלוחם מצליח לשלוט על הטכניקה הזו, קשה מאוד להתמחות בה, משום שאפילו בזמן השימוש בה הלוחם חושב על מתקפותיו, דבר המאט את זמן הפעולה ופוגע ביעילותה של הטכניקה.
  • אולטרה אינסטינקט מושלם- הגרסה המושלמת של אולטרה אינסטינקט, ניתן להשיגה רק לאחר התמחות ושליטה מוחלטת באולטרה אינסטינקט. במצב זה, יכולות התקיפה וההתחמקות של הלוחם הן אופטימליות, ניתן להתחמק מכל סכנה שהיא ולתקוף בצורה היעילה והמהירה ביותר. רק המלאכים וגוקו יכולים להגיע ליכולת הזו. (גוקו הוא בן התמותה היחיד אשר השיג אותה).

מיזוג עגילי הפוטרה

עגילי הפוטרה נענדים על ידי אלי הקאיושין במגוון צבעים שונים. כאשר לוחם אחד לובש אותם, הם ישמשו כעגילים רגילים לגמרי, אך ברגע שאותו הלוחם יוריד אחד מהם וייתן למישהו אחר לענוד אותו בצד הנגדי, שני הלוחמים יימשכו זה לזה במהירות, וברגע שיפגעו אחד בשני הם יתמזגו לישות אחת חדשה לגמרי וחזקה בהרבה משני הלוחמים שכהם בנפרד. ממיזוג עגילי הפוטרה נולד בעצם גוף חדש,

פירושי שמות

רבים משמות הדמויות בסדרה הם משחקי מילים, מוטיב קומי חוזר ביצירותיו של אקירה טוריאמה.

* סאיינים מאופיינים בשמות מתחום הירקות:
  1. קאקארוטו (Kakaroto) – מהמילה Carrot, גזר.
  2. ראדיץ (Raditz) – מהמילה Radish, צנונית.
  3. נאפה (Nappa) – סוג של חסה יפנית.
  4. ווג'יטה (Vegeta) – מהמילה Vegetable, ירק.
  5. בארדוק (Bardock) – מהמילה Burduck, עשב מרפא[2].
  6. ברולי (Broly) – מהמילה Broccoli, ברוקולי[3].
  7. פאראגוס (Paragus) – מהמילה Asparagus, אספרגוס.
  8. קאבה (Cabba) – מהמילה Cabbage, כרוב.
  9. קאליפלה (Caulifla) – מהמילה Cauliflower כרובית.
  10. קייל (Kale) – מהמילה Kale כרוב על.
  11. רנסו (Renso) – מהמילה Spinace תרד.
  1. בולמה (Bulma) – מהמילה Bloomers, מכנסי נשים.
  2. טראנקס (Trunks) – מכנסי גברים קצרים.
  3. ברה (Bra) – חזייה.
  4. דוקטור בריפ (Dr. Brief) – תחתוני גברים.
  • משפחתו של פריזה מאופיינת בשמות הקשורים לקור:
  1. פריזה (Frieza) – מהמילה Freezer, מקפיא.
  2. קולד (King Cold) – קר.
  3. קולר (Cooler) – מהמילה Cooler, מקרר.
  4. צ'ילד (Chilld) – מהמילהChilld, מקורר/מצונן.
  5. וכן גם מקבילו של פריזה מיקום שש "פרוסט" – כפור
* משפחתו של גוקו:
  1. סון גוקו (Goku) – שומר שמיים.
  2. צ'י צ'י (Chi chi) – אמנות לחימה ששמה צ'י צ'י.
  3. סון גוהאן (Gohan) – שומר אורז/שומר ארוחה.
  4. סון גוטן (Goten) – שומר גן עדן.
  • חברי צבא הסרט האדום מאופיינים בשמות מתחום הצבעים:
  1. קומנדר רדאדום
  2. קפטן סילוורכסף
  3. קפטן ווייטלבן
  4. קפטן בלוכחול
  5. קפטן ילוצהוב
  6. קומנדר בלאקשחור
  1. ביבידי (Bibidi) – אבא של באבידי, היוצר של בו.
  2. באבידי (Babidi) – הבן של ביבידי והאחראי לשיחרורו של בו.
  • אלי ההרס מאופיינים בשמות מתחום משקאות האלקוהול
  1. איוון (Ivan) – מהמילה Wine יין
  2. הלס (Helles) – מהמילה Helles בירת לאגר גרמנית
  3. מוסקו (Mosco) – מהמילה Moscow mule קוקטייל אלכוהולי
  4. קיטלה (Quitela) מהמילה Tequila טקילה (משקה אלקוהולי)
  5. ערק (Arak) מהמילה arak ערק
  6. שאמפה (Champa) מהמילה champagne שמפניה
  7. בירוס (Beerus) מהמילה beer בירה
  8. ליקר (Liquir) מהמילה liqueur ליקר
  9. סידרה (Sidra) מהמילה Cider סיידר
  10. רומוש (Rumoosh) מהמילה rum רום
  11. ורמוד (Vermoud) מהמילה Vermouth ורמוט (סוג של יין)
  12. ג'ין (Geen) מהמילה gin ג'ין

גם המלאכים, כמו אלי ההרס מאופיינים בשמות מתחום משקאות האלקוהול

  1. אוואמו (Awamo) מהמילה Awamori אוואמורי (סוג של משקה אלקוהולי)
  2. סאוור (Sour) מהמילה Sour סאוור (תערובת אותה מוסיפים לאלכוהול)
  3. קמפרי (Campari) מהמילה Campari קמפרי
  4. קוניאק (Cognac) מהמילה Cognac קוניאק
  5. קוקטייל (Cukatail) מהמילה cocktail קוקטייל
  6. ואדוס (Vados) מהמילה Calvados קלבדוס
  7. וויס (Whis) מהמילה Whisky וויסקי
  8. קורן (Korn) מהמילה Korn/Kornbrand קורן
  9. מואיטו (Mojito) מהמילה mohito מוחיטו
  10. קאס (Cus) מהמילה Kuusuu קוסו (אוואמרי ישן)
  11. מרקריטה (Marcarita) מהמילה Margarita מרגריטה
  12. מרטינו (Martinu) מהמילה Martini מרטיני ׁ(משפחת קוקטיליים קלאסיים)

עולם הסדרה

גאוגרפיה

מפת העולם של הסדרה.
  • כדור הארץ - ב"כדור הארץ" כפי שהוא מוצג בסדרה, חיים דינוזאורים ומפלצות קסומות כגון בנות ים. יש חיות שמדברות ונוטלות תפקידים חשובים בחברה האנושית, ובני האדם מפתחים טכנולוגיה המשלבת מרכיבים כמו מטוסי קרב ומשחתות לצד מכוניות מרחפות, קפסולות היכולות לדחוס חפצים גדולים ואף קפסולות בגודל כף יד שהופכות למכוניות מרחפות ובתים.
  • היקום - ב"יקום" כפי שהוא מוצג בסדרה, התפתחו חיים תבוניים בעולמות מקבילים רבים בנוסף לכדור הארץ, ואף הוקמו ארגונים בין-כוכביים (כמו "הצבא של פריזה"). רוב האויבים בסדרה מגיעים ממקומות חיצוניים לכדור הארץ, כמו כוכב נאמק וכוכב ווג'יטה.

תופעות על-טבעיות

כדורי דרגון בול
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.
  • כדורי הדרגון בול - שבעה כדורים כתומים ועליהם מספר כוכבים המציינים את מספרם. כששבעת הכדורים נאספים, ניתן לזמן את הדרקון האגדי שנרון (Shenron) ולבקש ממנו כל משאלה, אותה הוא יכול למלא בהתאם למגבלת האנרגיה שלו וכוחו לשנות המציאות. לאחר בקשת המשאלה הכדורים עפים ומתפזרים על פני מקומות אקראיים בכדור הארץ. . התפזרות הכדורים היא לשנה בלבד עד לשימוש הבא. סוגי הדרגון בול המופיעים בסדרה:
    1. הדרגון בול של כדור הארץ-שנרון
    2. הדרגון בול של נאמק-פורונגה
    3. כדורי הדרגון בול השחורים
    4. הסופר דרגון בול-צ'ומאגה (שנמצאים ביקומים 6ו 7)
  • אנרגיה ("Energy", "Ki", "Power level") - לכל יצור בסדרה יש עוצמה אנרגטית (קי) . לוחמים מנוסים יכולים לשלוט באנרגיות הללו, לבצע מתקפות מבוססות אנרגיה ואף לעוף בעזרתן. ב"דרגון בול Z", "GT" ו-"סופר" מגיעים הלוחמים לרמות גבוהות של אנרגיה, עד כדי כך שביכולתם להשמיד כוכב שלם ללא מאמץ. בסוף עונת דרגון בול יוצר המלך פיקולו רעידת אדמה באמצעות האנרגיה שלו. בדרגון בול Z עוצמת האנרגיה של לוחמי ה-Z נמדדת באמצעות הסקאווטר (Scouter), מכשיר דמוי רדאר המולבש על הראש ומשמש את "הצבא של פריזה" (בו נכללים הסייאנים) ולוחמים בחלל כדי לאתר יריבים ולזהות את העוצמות האנרגטיות שלהם, ובכך לאמוד את מצבם במקרה של קרב. הסקאווטר הפסיק להופיע לאחר הבסתו של פריזה בסאגת האנדרואידים עד סאגת תחיית פריזה בדרגון בול סופר, אך לוחמי ה-Z עדיין מסוגלים לאמוד את כוחות יריביהם וידידיהם באמצעות "הרגשת" האנרגיות שלהם.
  • עולם הנשמות (או עולם המתים) - מקום אליו מגיע כל אדם בסדרה לאחר מותו, שם הוא נשפט לגן עדן או לגיהנום. לוחמים חזקים וחשובים יכולים לשמור על גופם לאחר מותם ולא להפוך לנשמה, ובכך להמשיך את אימוני הלחימה שנקטעו עקב מותם.
  • שינוי צורה - ללוחמים ויצורים מסוימים יש יכולת לשנות עצמם לצורה אחרת, לרוב כדי להפוך לדמות חזקה יותר. חלקם עושים זאת מרצונם החופשי (לדוגמה פריזה ובני מינו) אך לעיתים יצורים מנסים להשתלט על מישהו או לשאוב אותו כדי להשתנות לצורה הבאה (סל, בו). ויש כאלה כמו הסאיינים המשתנים בנסיבות מסוימות, כמו השינוי לקוף ענק (אוזרו) הנגרם להם ממבט במקור גלי בלאץ (Bluz Waves) המצויים באור המשתקף מהשמש דרך הירח (לכן הם משתנים בירח מלא כשהגלים חזקים מספיק). הגלים נקלטים בעיניהם, נוצרת תגובה כימית בזנב והם נעשים לקופים ענקיים. השתנות היא דבר שכיח בדרגון בול Z ומתרחשת בדרך-כלל כשדמות נמצאת על סף הפסד, ואז הופכת את הקרב לטובתה בעזרת השתנותה.

גזעים

  • הסייאנים - גזע דמוי אדם מכוכב הלכת "סלט" ולאחר שהושמד עברו לכוכב "ווג'יטה". דומים באנטומיה שלהם לפרימטים, ובעלי זנב קוף בעל פרווה חומה. כשהם נחשפים לאור ירח מלא (בדומה לאנשי-זאב) הם משנים צורה לקופים ענקיים (אוזרו) בעלי פרווה בצבע זנבם (חום) עניים אדומות בוהקות ובתמורה לכך הם מאבדים כמות ניכרת של אינטליגנציה ושל מודעות עצמית עד לרמה של קוף. באימונים הם יכולים לרכוש את היכולת לבטל תופעות לוואי אלו. הסייאנים ניחנים בעמידות לכל חסרונות הזקנה למעט מוות; כדי שיוכלו להילחם זמן רב יותר (לפי דברי ווג'יטה). הם גם מקבלים התחזקות (באופן מיוחד) לאחר/בזמן החלמתם מכל פעולה קרבית/מלחמתית שהם עושים או שעושים להם/עליהם כגון: אימונים, קרב, מאמץ, נזק וכיוצא באלה. בנוסף הם בעלי יכולת להפוך למצב של "סופר-סייאן"_"Super-Saiyan": ישנם שישה סוגים של סופר-סייאן, כאשר השישי (סופר סאיין בלו) הוא השלב המתקדם ביותר (סון גוקו ו-ווג'יטה מחזיקים בכוח של שלב שישי זה, בעוד שצאצאיהם לא מגיעים ליותר מהשני ולאחר מיזוג לשלישי). כוכב הלכת שלהם, "ווג'יטה", נכבש לאחר שהסייאנים כבשו אותו בדמותם כקופי-ענק, הרגו את אוכלוסייתו וקראו לו על שם מלכם ווג'יטה. הכוכב התפוצץ על ידי פריז עוד לפני תחילת הסדרה (משהו שמוזכר רק בדרגון בול Z), בשל חששו של פריזה שהסיאינים ימרדו בו.
  • חצי סייאנים (אינם זן רשמי) - צאצאים מעורבים של סייאנים ובני אנוש. כל הגברים שהופיעו בסדרה הצליחו בגיל מוקדם לרכוש את היכולת לשנות צורה לסופר-סייאן עם אימונים רבים. גם צאצאיהם (הנחשבים לרבע-סייאנים, שמינית-סייאנים וכו') יכולים עדיין להפוך לסופר-סייאן. חצי סייאנים חשובים בסדרה הם צאצאיהם של; גוקו: גוהאן (הבכור) וגוטן (הצעיר), ושל ווג'יטה: טראנקס (הבכור) ובולה.
  • בני אנוש - הגזע הדומיננטי בכדור הארץ, יצורים חלשים בהשוואה לגזעים ולוחמים אחרים בחלל. כוחם של בני האדם הממוצעים נע מאחדות בודדות לעשרות בודדות. בעוד שישנם מספר לוחמים אנושיים (לא כולל את לוחמי ה-Z) שהצליחו להשיג עוצמה הגבוהה מזו של יתר בני האדם. עם זאת, בני האדם פיתחו טכנולוגיות רבות ועתידניות ובסדרות לא מוזכרות מלחמות בין עמים ואפילו לא מוזכרות שמות של מדינות - רמז לכך שהגזע האנושי לא נלחם בינו לבין עצמו וחי בשלום. (טינשנהאן, קרילין, יאמצ'ה, יאג'ירובה, פאינה ובולמה הם דוגמה לבני אדם).
  • בעלי חיים - בסדרה הופיעו בעלי חיים אשר מדברים ומתנהלים כמו בני האדם. בעלי החיים מעורבים בחלק גדול מהחיים האנושיים על פני כדור הארץ, ואף משמשים בתפקידים בכירים בעולם הסדרה. מלך העולם בסדרה הוא כלב בעל יכולת דיבור. חלק מבעלי החיים שהופיעו הם בעלי חיים פראיים כדוגמת חיות הבר החיות בכדור הארץ שלנו. עם זאת, חלקם הניכר הופיע בתור חלק מהאספקט הקומי של הסדרה דרגון בול, אך בסדרה דרגון בול Z צומצם תפקידם בהדרגה על מנת ליצור סדרה בעלת אספקט של אקשן בלבד. בדרגון בול GT הפסיקו להופיע חיות מדברות במטרה ליצור אספקט של סדרת פעולה בלבד.
  • נאמקים - בני נאמק התפתחו בכוכב הלכת נאמק וחיו שם עד להשמדתו ומאז עברו לכוכב נאמק החדש. בני נאמק הם יצורים דמויי אנוש (קרחים) ירוקים בעלי מחושים המסוגלים להאריך את זרועותיהם ולהצמיח את איבריהם מחדש בתהליך מתיש שמצריך המון אנרגיה. בגזע אין זהות מגדרית והרבייה מתרחשת על ידי הטלת ביצים מפיותיהם. למרות זאת הם מתייחסים למנהיגת הגזע שלהם כנקבה. הנאמקים הם העם שיצר את כדורי הדרקון. הם אינם אוכלים ומתקיימים משתייה בלבד ומשתילת מטעי צמחים על פני כוכבם. הם חיים בכוכב המוקף בשלוש שמשות כך שנוצר מצב שלעולם אין לילה בכוכבם, מכיוון שברגע ששמש אחת שוקעת, זורחת מיד אחריה שמש אחרת וכך הלאה. הנאמקים מונים את שנתם כשנה שאורכת 130 ימים בלבד (שהם כשליש של שנה בעלת 365 ימים), כך שכדורי הדרקון שלהם יכולים להיות מופעלים שלוש פעמים בשנה ולא רק פעם אחת כמו הכדורים שמצויים על כדור הארץ. בהשוואה ללוחמים מגזעים אחרים, הלוחמים הנאמקיים הם חלשים אך עדיין חזקים מלוחמים אנושיים. בדרגון בול Z עוצמת האנרגיה של לוחמי נאמק נאמדת בטווח שבין 1,000 לבין 3,000. לעומת זאת נייל, הלוחם הכי מנוסה של הנאמקים, היה בעל עוצמה אנרגטית של 42,000. מעטים מהנאמקים הצליחו להגיע לרמת סופר נאמק, שהם חזקים ביותר, אך הם הפכו למרושעים למעט פיקולו.
  • קאיו - בני קאיו הם האלים בעולם דרגון בול הם קבוצת דמויי אדם שמורכבים משני סוגים הפחותים (קאיו) שהם 5, אחד לכל רבע ביקום (צפון דרום מזרח מערב), ואחד ששולט עליהם, ויש את העליונים (קאיושין) שהיו מהם חמישה, אחד לכל רבע יקום ואחד ששולט עליהם, כולם חוץ מהקאיושין המזרחי נהרגו על ידי קיד בו. במהלך הסדרה משוחרר מחרב ה-Z קאיושין מלפני 15 דורות- קאיושין הקשיש על ידי גוהאן וכאות תודה מחזק את גוהאן, בהמשך מתברר שיש מספר יקומים ולכל יקום יש קאיושינים, ואף אחד מהם זאמאס מיקום 10 הוא הנבל הראשי לצד בלאק בסאגת טראנקס העתידי בדרגון בול סופר
  • בני קולד- כוכב קולד ידוע בלוחמיו החזקים שלרוב הם רעים ומרושעים אשר רק משמידים, הם מאופיינים בכך שהם יכולים לשנות צורה כמו הסייאנים (ראו לדוגמה את פריזה וקולר), לבני קולד יש צבעים קרים כמו סגול כחול ועוד, ולכולם יש זנב. לא ידוע שום דבר על הכוכב שלהם אבל הם הוצגו כחייזרים החזקים ביותר. בכל דרגון בול מוצגים 5 מהם. פריזה, קולר (אחיו של פריזה), המלך קולד ( אביו של פריזה), ולורד צילד (אביהם הקדמוני של המלך קולד פריזה וקולר), וקוריזה (הבן של פריזה אשר לא רואים אותו באנימה אלה רק במנגה)

המדיות בזיכיון

מאנגה

סדרת המאנגה נכתבה ואויירה על ידי אקירה טוריאמה. הסדרה פורסמה לראשונה בשנת 1984 במגזין "Weekly Shōnen Jump" של חברת ההוצאה לאור היפנית Shueisha, והסתיימה ב-1995. בין השנים 1985–1995 פורסמו 519 הפרקים של הסדרה, ואוגדו לכ-42 כרכים. בשנת 2003 יצאה גרסה מחודשת ומצומצמת של הכרכים אשר הכילה 34 מהם, וכללה סיום שונה, עטיפות חדשות ואיורים בצבע. טוריאמה יצר בהמשך גם סדרת מאנגה קצרה בשם "Neko Majin" אשר היוותה פרודיה על הסדרה בעלת אותו שם. בסדרה הפרודית, מגלים שלפריזה יש בן בשם קוריזה.

הגרסה האנגלית של המאנגה תורגמה על ידי חברת Viz Media.

בשנת 2006, טוריאמה והיוצר של סדרת המאנגה "ואן פיס" אייצ'ירו אודה, חברו על מנת ליצור פרק יחיד בו מככבות הדמויות משתי הסדרות. הפרק אשר נקרא "Cross Epoch" יצא באותה שנה במגזין "Weekly Shōnen Jump".

בעקבות הצלחת הסרטים החדשים של דרגון בול: קרב האלים ותחייתו של פריזה, המנגה של דרגון בול הצליחה אף היא. בתחילה יצאה מנגה לסרט של תחייתו של פריזה, ואז לאחר יציאת הסדרה החדשה דרגון בול סופר, יצאה מנגה בנפרד לאנימה בשנת 2015.

סדרות וסרטי אנימה

סרטים, דרגון בול

לאורך השנים יצאו לאקרנים ביפן תשעה עשר סרטי קולנוע במקביל לשידור סדרות האנימה, אשר הרחיבו את עלילת הסדרה כשעלילתם התמקדה בגיבורים הראשיים שלהן. ארבעת הסרטים הראשונים מתרחשים במהלך עלילת סדרת האנימה הראשונה, "דרגון בול" וארבעה עשר הסרטים הנותרים, מתרחשים במהלך עלילת סדרת ההמשך "דרגון בול Z" והם סיפורים מקוריים שאינם מתבססים על עלילות סדרת המאנגה או האנימה.

# שם הסרט בעברית שם הסרט באנגלית תיאור תאריך היציאה המקורי לאקרנים ביפן
1 קללת אבני האודם Curse of the Blood Rubies גרסה מחודשת לחלק מעלילת הסדרה המקורית. סון גוקו, ילד חזק במיוחד עם זנב קוף, שבבעלותו נמצא אחד מכדורי הדרגון בול, כדורים המסוגלים להגשים משאלות אם אוספים אותם ביחד. גוקו פוגש נערה בשם בולמה, אשר מחפשת אחרי כדורי הדרגון בול. שניהם מחליטים לחפש אחר כדורי הדרגון בול הנוספים יחדיו. לאורך הדרך הם מכירים את קאמה סנין, אולונג ופלומה, אשר גם הם מחפשים אחר כדורי הדרקון מסיבות שונות. לאורך מסעם הם נתקלים במלך רשע בשם גורמת' אשר גם כן מחפש את כדורי הדרקון. 20 בדצמבר 1986
2 היפהפייה הנרדמת בטירת השטן Sleeping Princess in Devil's Castle גוקו וקרילין מקבלים משימה להציל את הנסיכה הנרדמת מתוך מבצרו של השטן. 18 ביולי 1987
3 הרפתקה מיסטית Mystical Adventure זוהי למעשה גרסה מחודשת לחלק מעלילת הסדרה המקורית בו גוקו פוגש בטנשינהאן ושיאצו. 9 ביולי 1988
4 נתיב העוצמה The Path to Power סרט ספיישל שהופק לציון עשור לזיכיון הסדרה. הסרט מספר את הרפתקאותיו של גוקו כילד, אשר יוצא למצוא בפעם הראשונה את כדורי הדרקון, את פגישתו עם רוב חבריו לעתיד המוכרים ומאבקו נגד צבא הסרט האדום. 4 במרץ 1996

דרגון בול Z

סדרת ההמשך ממשיכה מהמקום בו עלילת הסדרה הקודמת הסתיימה, ומכסה את עלילת 26 הכרכים האחרונים של המאנגה. הסדרה, בת 291 הפרקים שודרה לראשונה ביפן בערוץ Fuji TV בין השנים 1989–1996.

סרטים

# שם הסרט בעברית שם הסרט באנגלית תיאור תאריך היציאה המקורי לאקרנים ביפן
1 האזור המת Dead Zone שומי גארליק אוסף את כל כדורי הדרקון כדי להפוך לבן אלמוות ולנקום בגוקו ובקאמי, אשר הביס את אביו. 15 ביולי 1989
2 החזק בעולם The World's Strongest בעזרת המשאלה של שנרון, ד"ר קוצ'ין מבקש לשחרר את ד"ר ווילו שהיה כלוא בתוך קרחון למשך שנים, ווילו חסר הגוף מחפש את הלוחם הכי חזק בעולם כדי להשתלט על גופו וחוטף את מאסטר רושי. 10 במרץ 1990
3 עץ העוצמה Tree of Might סאייאני הנראה בדיוק כמו גוקו יוצא לכדור הארץ עם צוות הלוחמים שלו כדי לשתול את זרע עץ העוצמה שייבש את כל כדור הארץ למען פרי שיהפוך את אוכלו לחזק מאין שעור. 7 ביולי 1990
4 לורג סלאג Lord Slug נווד סופר נאמקי מרושע נוחת בכדור הארץ במטרה לאתר את כדורי הדרקון בשביל לבקש חיי אלמוות מהדרגון בול, ורוצה להשתלט על כדו"א. 19 במרץ 1991
5 נקמתו של קולר Cooler's Revenge אחיו של פריז, קולר יוצא לחפש את הסאייאני שהרג את אחיו ולהחזיר את הכבוד האבוד של משפחתו. 21 ביולי 1991
6 שובו של קולר The Return of Cooler אחרי תבוסתו, השרידים של קולר משומשים על ידי חללית מחשב ענק כדי להחיות את קולר כאנדרואיד בשביל לעזור לו להשתלט על כוכבי לכת. לוחמי ה-Z יוצאים לכוכב נאמק החדש כאשר קולר מגיע לכבוש את הכוכב. 7 במרץ 1992
7 סופר אנדרואיד 13 Super Android 13 שלושה אנדרואידים נוספים של ד"ר ג'ירו מתעוררים ופונים להרוג את גוקו והסאייאנים כשלבסוף מתאחדים לאנדרואיד עוצמתי אחד. 11 ביולי 1992
8 ברולי: הסופר סאיין האגדי Broly: The Legendary Super Saiyan הסופר הסאיין האגדי ברולי משמיד כוכבי לכת שלמים וכעת חוששים שכוחו יגרום לגלקסיה כולה להיהרס. המלך קאיו מבקש את עזרתו של גוקו לטיפול העניין כאשר ברולי ואביו פאראגוס מזמינים את לוחמי ה-Z לכוכב הבית החדש שלהם. 6 במרץ 1993
9 בוג'אק משוחרר Bojack Unbound באמצע תחרות אמנויות הלחימה בכדור הארץ, פולשים שדים מעולם הנשמות לתחרות ומאיימים להשמיד את לוחמי ה-Z ואת כל האזור. 10 ביולי 1993
10 ברולי: חוזר שנית Broly: Second Coming אחרי תבוסתו של ברולי הוא נופל לכדור הארץ ומוקפא לשבע שנים (זהו תהליך שלו לריפוי עצמי). אחרי שיצא מההקפאה, הוא יוצא לחסל את גוקו ותוקף את גוהאן, גוטן ווידל. 12 במרץ 1994
11 ביו-ברולי Bio-Broly שרידי ה-DNA של ברולי מנוצלים על ידי אנשים מרושעים המשתמשים בשכפול והנדסה גנטית כדי להקים צבא של יצורים לוחמניים. כפיל של ברולי נוצר ומאיים להרוס את המפעל, אך לפני שהוא מספיק לברוח נשפכת עליו תמיסה שהופכת אותו למוטציה. 9 ביולי 1994
12 מיזוג נולד מחדש Fusion Reborn כאשר שד זדוני שקוראים לו ג'אנמבה מאיים להשתלט על הגיהנום ועולם הנפשות, גוקו ווג'יטה נאלצים להתמזג בפעם הראשונה כדי להביסו. 4 במרץ 1995
13 זעם הדרקון Wrath of the Dragon כאשר גוקו הופל בפח על ידי הוי, איש זקן ומוזר לפתוח תיבה קסומה המכילה מפלצת זדונית, נער מסתורי בשם טאפיון, מופיע ומסביר על הוי והאיום של מפלצתו. גוקו וחבריו יוצאים להביסו. 15 ביולי 1995
14 קרב האלים Battle of Gods אל ההרס בירוס (Beerus) שומע על הניצחון של הסופר סאיין האגדי על פריזה ורוצה להילחם בגוקו, אותו הוא מוצא כיריב ראוי. גוקו הופך לסופר סאיין-אל בזכות האנרגיות של גוטן, גוהאן, וג'יטה, טראנקס והעובר שברחמה של וידל, שכן היה צורך ב-6 סאיינים. 30 במרץ 2013
15 תחייתו של פריזה Resurrection of F לפני שיצא שמו הרשמי, קראו לו "המשאלה הנוראה ביותר אי פעם". שתי משרתיו של פריזה, סורבה וגומא יוצאים לכדור הארץ להשיג משאלה, להחזיר את פריזה לחיים. פריזה מגלה שגוקו הצליח להביס את מאג'ין בו, ויוצא להתאמן ל4 חודשים. לאחר 4 חודשים מגיע לכדור הארץ בשביל לנקום. 18 באפריל 2015

ספיישלים טלוויזיוניים

במקביל לסדרות וסרטי האנימה, יצאו כחמישה ספיישלים טלוויזיוניים המבוססים על הדמויות מהסדרה.

# שם הסרט בעברית שם הסרט באנגלית תיאור תאריך השידור המקורי ביפן
1 בארדוק: אביו של גוקו Bardock: The Father of Goku סרט זה מספר את סיפורו של בארדוק, אביו הביולוגי של גוקו כלוחם סאייאני המקבל כוח לראיית העתיד מאחד התושבים האחרונים של כוכב לכת שהוא וצוותו כבשו. בחיזיונו הוא רואה את כל עולמו נהרס ומתפוצץ על ידי פריז. הוא מנסה להזהיר את הסאייאנים, נתקל בבוז מצידם משום שככל הנראה חטף יותר מידי מכות בקרב האחרון ומדבר שטויות. לכן הוא יוצא לבדו למשימת התאבדות כדי לנסות ולהציל את העולם שלו, אך נהרג בקלות על ידי פריז באמצעות כדור המוות, משמיד העולמות שלו. רגעים ספורים לפני מותו הוא חוזה את בנו קאקארוט ניצב מול פריז על פני נאמק. בידיעה שבנו הולך להביסו, הוא מחייך ושמח על גורלם שלו ושל בנו לפני שנופל אל מותו לתוך הנובה של כוכב הלכת. 17 באוקטובר 1990
2 הפרק של בארדוק Episoed of BARDOCK סרט זה מספר מה קרה לבארדוק לאחר השמדתו של כוכב בווג'יטה בגלל פריז. בארדוק חוזר בזמן ומגיע לכוכב ווג'יטה בעבר ופוגש ביצורים שחיו לפני הסאייאנים בכוכב ורואה שהם משתמשים באותם הנוזלים שבתאי הריפוי. בארדוק מתחיל לנסות להבין מה קרה לאחר השמדתו של הכוכב כשבאותו הזמן באו לכוכב שני לוחמים חלשים שלבושים בשריון המזכיר את השיריונות של פריז ובארדוק הרג אותם. לאחר שבארדוק הביס אותם הוא הלך להתאמן במערה כשהבן של מרפא הכוכב נשלך להביא לו אוכל. בינתיים, לוחם המזכיר את פריז במראה ובהתנהגות בשם צ'ילד שומע על תבוסתם של לוחמיו ויוצא להשמיד את הכוכב את מי שהביס את הלוחמים שלו. כאשר הוא הגיע החל להשמיד את בתי התושבים ולהרוג אנשים ובנו של מרפא הכוכב יוצא לקרוא לבארדוק כדי שיציל אותם. כשבארדוק מגיע הוא חושב שצ'ילד הוא פריז ומפחד. כשצ'ילד מבין שהוא הלוחם שהביס את לוחמיו הוא נלחם בו ובארדוק כמעת חוסל. בנו של המרפא יוצא להציל אותו ונפגע קשה. לאחר שראה שצ'ילד פגע בילד, בארדוק נזכר איך פריז בגד בו, הופך לסופר סאיין ומביס את צ'ילד. מהכעס צ'ילד משתמש באותה המתקפה שפריז השתמש כדי להרוס את ווג'יטה אך בארדוק מחזיר אותה אלו והוא עף מהכוכב. צבאו של צ'ילד מנסה להחיות אותו והוא אמר להם להזהיר את המשפחה שלו מפני הסאייאנים. 21 ביוני 2011
3 ההיסטוריה של טראנקס The History of Trunks סרט זה מספר על קו הזמן הראשון שבו נפטר גוקו ממחלת לב קשה, מספר חודשים לפני בוא האנדרואידים שבסאגת סל. הסיפור מתחיל שנים אחרי שרוב לוחמי ה-Z נהרגו על ידי האנדרואידים ורק גוהאן וטראנקס נותרו בחיים כדי להילחם בהם. טראנקס שלא היה יכול לחיות בשקט בזמן שהאנדרואידים מבצעים מסעות הרס בעולם, מבקש מגוהאן שילמד אותו להילחם. למרות אימוניו הרבים וניסיונות הרבים והכושלים, גוהאן מנסה להפוך את טראנקס לסופר סאיין. טראנקס חלש מדי והופך לנטל בקרב הראשון שלו נגד האנדרואידים וגוהאן אף איבד את זרועו כדי להגן עליו. אחרי ההחלמה של גוהאן, יוצאים שוב השניים להילחם. כאשר מבין גוהאן כי לא יוכל להגן עליו בשנית אם יהפוך שוב לנטל, הוא יוצא בלעדיו. באותו ערב גשום טראנקס מחפש את גוהאן ומוצא את גופתו. איבוד החבר הטוב ביותר שלו העלה את זעמו עד שהפך לסופר סאיין. טראנקס ממשיך כשנתיים להילחם באנדרואידים. כשלבסוף אימו, בולמה מציעה לו לקחת את מכונת הזמן שהיא עתה סיימה לבנות אל תוך העבר ולהזהיר את לוחמי ה-Z מפני האנדרואידים, ועם זאת למסור לגוקו את התרופה למחלתו. 23 בפברואר 1993
4 דרגון בול GT: מורשתו של גיבור A Hero's Legacy מתרחש 100 שנים אל תוך העתיד. פאן היא האדם האחרון שעדיין בת החיים מלוחמי ה-Z. היא מאמנת את נכדה גוקו ג'וניור הביישן, וכאשר היא חולה במחלה קשה, גוקו הצעיר יוצא לחפש את הדרגון בול כדי לבקש מהדרקון שנרון שתבריא. 26 במרץ 1997
5 שובו של סון גוקו וחבריו Yo! The Return of Son Goku and Friends!! מתרחש שנתיים לאחר תבוסתו של קיד בו. כעת גוקו וחבריו נאלצים להתמודד מול שני נבלים חדשים, אבו וקאדו, שני חיילי עבר מובחרים של פריז שהמשיכו בהטרדת כוכבים ופוגשים באחיו הצעיר של ווג'יטה, טארבל שהגיע לכדור הארץ עם אשתו לאחר שכוכבם הותקף על ידי שני הנבלים כדי לבקש את עזרת אחיו וחבריו שהביסו את פריז. 21 בספטמבר 2008

דרגון בול Kai

בשנת 2009 הודיעו אולפני טואי אנימציה שהם מתכוונים לערוך מחדש את פרקי דרגון בול Z לשידור במסגרת חגיגות יום השנה ה-20 של הסדרה. הסדרה המחודשת עלתה לשידור ב-5 באפריל 2009, תחת השם "Dragon Ball Kai", כאשר הפרקים נערכו מחדש והותאמו לאיכות ה-HDTV והכילו קטעי פתיחה וסיום חדשים. כמו כן, הפרקים נערכו מחדש כשחלקים נרחבים מהעלילה המקורית הושמטו בניסיון להפוך את עלילת הסדרה לנאמנה יותר ככל האפשר לעלילת סדרת המאנגה, וכתוצאה מכך אמורה להתקדם מהר יותר. לפיכך, היא נחשבת סדרה "חדשה" אשר נוצרה על בסיס סדרת דרגון בול Z המקורית.

לדרגון בול Kai היו בסך הכל 97 פרקים (לעומת דרגון בול Z שלה היו 291 פרקים בגרסה הלא מצונזרת), וסיומה היה בסופה של סאגת סל (ולא כמו בסדרה המקורית, שהסתיימה אחרי הפיכתו לטוב של מאג'ין בו). פרק אקסטרה שהיה אמור לחתום את הסדרה שודר זמן קצר לאחר הצונאמי שתקף את יפן במרץ 2011. לאחרונה הוחלט להמשיך את הסדרה עד לנקודת הסיום שלה ולכלול בה גם את סיפור בו. בנובמבר 2013 יצאה הודעה רשמית מאת המדובב האמריקאי של גוקו, כי הוא מקליט את השורות שלו לסאגת בו של קאי. העונה הנוספת שודרה ביפן.

דרגון בול סופר

ערך מורחב – דרגון בול סופר

17 שנה לאחר סיום הסדרה "דרגון בול GT" ב-1996, יצא הסרט ה-14 של הסדרה - "קרב האלים", ובו נרמז כי יש לסדרה עוד לאן להתקדם. בירוס אמר לגוקו לאחר הקרב ביניהם שישנם 12 יקומים, ולכל יקום אל הרס משלו. בנוסף בסרט נחשפה צורת ה"סופר סאיין האל" (Super Saiyan God), אשר מבטלת את הסופר סאיין 4 שהוצג בעונת GT. כל אלה הם כנראה רמזים לכך שאקירה טוריאמה, היוצר המקורי של הסדרה, יצר את "קרב האלים" כפרולוג לסדרת המשך שהוא כותב לזיכיון הדרגון בול, לא היה ידוע עד שב- 28 באפריל בשנת 2015 הכריזו יוצרי הסדרה על סדרת המשך לדרגון בול שתתקיים מספר שנים לאחר הבסת קיד בו. ככל הנראה תתבטל עונת GT, שהופקה בידי החברה של טוריאמה על סמך סקיצות שלו. טוריאמה, שלא רצה שיזכרו אותו רק כ"זה שעשה את דרגון בול", רצה להתפנות לפרויקטים אחרים, ולכן עזב את הסדרה בזמנו. הסדרה החדשה החלה להיות משודרת מ-5 ביולי 2015 ביפן. הסדרה החלה כ-6 חודשים לאחר הבסת קיד בוו, ומציגה עלילה שתשלב גם את קרב האלים, ותחייתו של פריזה בתוכה, עם אלמנטים חדשים וטורניר העוצמה. הסדרה שודרה ביפן בערוץ Fuji TV בין השנים 2015-2018.

סרטים

# שם הסרט בעברית שם הסרט באנגלית תיאור תאריך היציאה המקורי לאקרנים ביפן
1 ברולי Broly העלילה תעסוק בגרסה משוכתבת (לפי אקירה טוריאמה) של המפגש בין גוקו, וג'יטה וברולי, כמו כן הסרט יעסוק בעברם הרחוק של הסאיינים וגם יציג את עברו של פריזה עם הסאיינים. 14 בדצמבר 2018


סרטיי לייב אקשן

בשנת 1990 יצא לאקרנים סרט הלייב אקשן הראשון שהוקדש לסדרה, אשר יצא בלעדית בקוריאה הדרומית .

הסרט הבא אחריו, הוא עיבוד קולנועי סיני לסרט הראשון של סדרת האנימה הראשונה בשם "Dragon Ball: The Magic Begins" (בסינית: 新七龍珠 xīn qī lóng zhū, באנגלית: New Seven Dragon Ball), אשר יצא ב-1991 בטייוואן ושודר בישראל תחת השם "פנינת הדרקון". עלילת הסרט מתמקדת בקבוצת לוחמים המונהגים על ידי גוקו, אשר מנסים למנוע מהמלך הורן להשתמש בכדורי הדרקון על מנת להשתלט על העולם.

ב-2009 יצא לאקרנים עיבוד קולנועי שלישי לסדרה, "דרגון בול - אבולוציה", אשר הופק על ידי אולפני פוקס המאה ה-20. סרט זה נכשל וקיבל ביקורות גרועות מאוד בקרב מעריצים. התחושה הייתה שיוצרי הסרט לא מכירים בכלל את הזיכיון, וסתם פיזרו רנדומלית בסרט כל מיני מושגים ושמות מהסדרה ומסדרות אחרות. האופי של רוב הדמויות, בפרט גוקו, שונה לבלי היכר, וזה הגיע לרמה כזאת שטוריאמה עצמו התערב בוויכוח, ביקש להתייחס לסרט כאל "יקום מקביל", ובהמשך התוודה שאת הסרט "קרב האלים" הוא עשה כנקמה על הסרט הכל-כך גרוע הזה.”קרב האלים" הצליח כל-כך שבעקבותיו נוצר הסרט תחייתו של פריז שהצליח גם הוא והוביל להמשך הסדרה על המסך, כך שבדיעבד "דרגון בול אבולוציה" דווקא עזר לזיכיון להתפתח.

בשנת 2015 יצא חלק קצר מעיבוד קולנועי שנקרא "אור של תקווה" (Light Of Hope) שנוצר על ידי מעריצים, והוא מציג את ההיסטוריה של טראנקס בצורה מציאותית.

משחקי וידאו

משחק דרגון בול Z הראשון

במשך השנים, פותחו מספר רב של משחקי וידאו לשלל מערכות וקונסולות משחק. מהמפורסמים שבהם, ניתן למנות את סדרת ה-"Budokai" וה-"Budokai Tenkaichi" לקונסולת המשחק פלייסטיישן 2 ו-3 של חברת סוני.

משחקי מחשב נוספים כמו DRAGON BALL XENOVERSE שיצא בשנת 2015 DRAGON BALL XENOVERSE 2 - הוא משחק ההמשך של DRAGON BALL XENOVERSE המתאר את המשך העלילה של דרגון בול סופר ב-9 ביוני 2017 הוכרז משחק חדש על ידי חברת Bandai Namco בשם DRAGON BALL FIGHTERZ המבוסס על הסדרה דרגון בול זי המשחק יהיה משחק בסגנון 2.5D בדומה לסדרת המשחקים Budokai ו- Burst Limit המשחק צפוי לצאת בתחילת 2018 לקונסולות PS4 ו-XBOX ONE כרגע אין תאריך מלא.

הזמנים בדרגון בול

דרגון בול- דרגון בול זי/קאי- דרגון בול סופר-דרגון בול GT

פסקולים

את הפסקול לשתי סדרות האנימה הראשונות, וכן הסרטים שנלוו להם הלחין שונסוקו קיקוצ'י, מלחין יפני מהמוערכים ביפן. את הסדרה השלישית, דרגון בול GT, וכן הסרט הרביעי של סדרת האנימה הראשונה (אשר הופק לציון 10 שנות קיום לזיכיון הסדרה) הלחין אקיהיטו טוקונאגה. את משחקי הווידאו השונים הלחינו לרוב מלחינים שונים, שהמפורסם מהם הוא קנג'י יאמאמוטו. הדיבוב העברי לסדרות, בין היתר, נאמן לגרסה היפנית שמושמע בה הפסקול היפני. לעומת זאת בדיבוב האמריקאי לאנגלית של הסדרות דרגון בול Z (החל מסאגת נאמק) ו-GT ,לעומת זאת, הפסקול שונה. הפסקול עבור הדיבוב האנגלי, כמו כן עבור הסרטים שיצאו באנגלית, הולחן על ידי ברוס פאולקונר שהוא אחד המלחינים המוערכים ביותר בתעשיית הטלוויזיה בארצות הברית. בולט במיוחד הוא הסרט השמיני של דרגון בול Z (ברולי - הסופר סאיין האגדי) שבו פאולקונר שילב בין מנגינות משלו לבין שירי הבי מטאל של להקות כגון פנטרה.

לאורך השנים, יצאו מבחר רב של פסקולים על גבי תקליטורים. חלקם כללו את הפסקול מסדרות האנימה והסרטים, ואילו האחרים הוקדשו למשחקי הווידאו השונים.

בישראל

בישראל, הסדרות וסרטי האנימה של דרגון בול זי ודרגון בול GT שודרו במהלך השנים 20022006 בערוץ הילדים, בדיבוב לעברית וגם ביפנית עם תרגום לעברית בשעות המאוחרות. הסדרה המדובבת הייתה מוגבלת לגיל 8 ומעלה, והסדרה ביפנית בתרגום לעברית הייתה מוגבלת לגיל 14 ומעלה. בנוסף, דוּבבו סרטי הסדרה. מ-5 באוגוסט 2015 משודרים 35 הפרקים הראשונים של הסדרה בשירות ה-VOD של רשתות הטלוויזיה yes וHOT. דרגון בול סופר משודרת בדיבוב לעברית בערוץ ניקלודיאון[4].

הסדרה דרגון בול לא דובבה מעולם בשל ההומור הגס וסצינות העירום שבה, מלבד הסרטים והספיישל.

המדבבים בגרסה העברית של דרגון בול Z ו-GT היו:

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דרגון בול בוויקישיתוף   המזהה לא מולא ולא נמצא בוויקינתונים, נא למלא את הפרמטר.

הערות שוליים

  1. ^ על גוהאן ב GT, ממידע שנכתב על ידי יוצרי הסדרה
  2. ^ Burduck בוויקיפדיה האנגלית
  3. ^ התייחסות ישירה לכך ניתן למצוא בסרט הראשון בו הופיע ברולי: קאמה סנין מלגלג על ברולי ומכנה אותו "ברוקולי".
  4. ^ פרסום ראשון: דרגון בול חוזרת למסכים בישראל